سلام کسی بلده یک جسمو قرینه کنه من کارام گیر کرده من یک تاپیک دیگه ایجاد کرده بودم کسی جواب نداد مجبور شدم یکی دیگه درست کنم
از مدیران انجمن و سایت درخواست میکنم این تاپیک رو نبندید من کارم گیر کرده![]()
سلام کسی بلده یک جسمو قرینه کنه من کارام گیر کرده من یک تاپیک دیگه ایجاد کرده بودم کسی جواب نداد مجبور شدم یکی دیگه درست کنم
از مدیران انجمن و سایت درخواست میکنم این تاپیک رو نبندید من کارم گیر کرده![]()
سلام دوست عزیز
مراحل قرینه سازی در Maya
۱. جسمی که قصد قرینه سازیش رو داری رو انتخاب کرده و از ابزار Modify > Freeze Transformation استفاده کن. این ابزار مبنای داده های عددی جسم رو بر پایه ی محل قرارگیریش می کنه. یعنی اگه در channel box نگاه کنی مشاهده خواهی کرد داده های transform , rotation صفر و داده های scale برابر ۱ شدن.
۲. سپس باید مرکز ثقل جسم (همون سه جهتی ای که بر مبناش جسم رو جابجا می کنی) رو در نقطه ی صفر صفر صفر (در واقع مرکز صفحه ی راهنما Grid )قرار بدی. درحالیکه مرکز ثقل جسمت رو می بینی کلید insert بر روی کیبورد رو بزن. حالا می تونی مرکز ثقل رو جابجا کنی. ببرش به نقطه ی صفر صفر صفر و دوباره کلید insert رو بزن تا به حالت عادی برگرده.
۳. با استفاده از Edit > Duplicate یا کلید میانبر Shift + D یه کپی از جسمت ایجاد کن.
۴. حالا باید تشخیص بدی که کپی رو بر مبنای چه محوری می خوای قرینه کنی. بهترین راهنما در گوشه ی سمت چپ نمای دید قرار داده.
۵. در مثال من ، جسم باید روی محور X قرینه می شد. به همین خاطر scale X رو برابر با 1- (گه مخالف مقدار ۱+ جسم دیگه هست) قرار می دم.
ضمنا درصورتیکه جسمت Polygon باشه می تونی از Mesh > Mirror Geometry استفاده کنی که در اینصورت نیازی به انجام مراحل بالا نیست...
![]()
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)