سلام
با تشكر از someone
مشخصات كلی معماری كامپيوتر پايه در فصل 5 كتاب معماری كامپيوتر(نوشته موريس مانو) تشريح شده(من طراحی اش نكردم!)
همين طور در مورد معماری MIPS كه ويژگی دستورالعمل ها،رجيسترهاو ... اون گفته شده (توی كتاب "رويكرد كمی به معماری كامپيوتر" نوشته هنسی پترسون)
درخواست من از شما بيشتر جنبه برنامه نويسی اسمبلر به زبان ++C هست
يعنی می خوام بدونم برای شروع كار اصلا نياز به چه هدر ها و چه نوع توابع كتابخانه ای دارم و چی كار بايد بكنم؟!
اصلا كاری به جنبه معماری اش ندارم چيزی كه مد نظرمه اينه كه از معلومات شما برای شروع كار استفاده كنم
و اينكه اگه تجربه نوشتن يه اسمبلر( يا هر مفسری) رو داشتين چه جوری شروع به كار كردين؟
اميدوارم منظورم رو رسونده باشم
ممنونم