یکی از کارهایی که توی اکثر پروژه های سه بعدی ای که توشون هستم پای من می افته Character Setup یا همون Rigging خودمون هست.
این مرحله باید به گونه ای انجام بشه که دست انیماتور رو هنگام متحرک سازی کاراکتر کاملا باز بذاره و اجازه ی خلاقیت رو بهش بده.
کارگردان پروژه انتظار Rig داشت که قابلیت های کارتونی مانند Squash & Stretch (کش و قوس هایی که شخصیت های کارتونی دارن) رو داشته باشه.
نمونه ی ساده ی Squash & Stretch در شکم

برای حرکات صورت در گذشته از منحنی هایی (Curves,Lines ) استفاده می کردم که مرفرهای (Blend Shapes) صورت رو کنترل می کردن. اما اینبار کنترل هایی روی صورت گذاشتم که حرکات از روی صورت کنترل بشن. بطور مثال کنترل هایی که در کنار لبه های لب ها قرار دارن لبخند و ناراحتی رو کنترل می کنن. همانطور که در چهره ی انسان هنگامیکه گوشه ی لب ها به سمت بالا می رن احساس شادی و هنگامیکه به سمت پایین حرکت می کنن احساس ناراحتی...

ویدیوی زیر برخی خصوصیات این نوع character setup رو نشون می ده:
حجم ۷ مگابایت:
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
همون ویدیو با کیفیت بهتر. ۲۳ مگابایت:
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید