تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 20

نام تاپيک: Character Setup شخصیت های کارتونی

  1. #1
    آخر فروم باز RezaTayebiJ's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    1,517

    1 Character Setup شخصیت های کارتونی

    یکی از کارهایی که توی اکثر پروژه های سه بعدی ای که توشون هستم پای من می افته Character Setup یا همون Rigging خودمون هست.
    این مرحله باید به گونه ای انجام بشه که دست انیماتور رو هنگام متحرک سازی کاراکتر کاملا باز بذاره و اجازه ی خلاقیت رو بهش بده.
    کارگردان پروژه انتظار Rig داشت که قابلیت های کارتونی مانند Squash & Stretch (کش و قوس هایی که شخصیت های کارتونی دارن) رو داشته باشه.

    نمونه ی ساده ی Squash & Stretch در شکم


    برای حرکات صورت در گذشته از منحنی هایی (Curves,Lines ) استفاده می کردم که مرفرهای (Blend Shapes) صورت رو کنترل می کردن. اما اینبار کنترل هایی روی صورت گذاشتم که حرکات از روی صورت کنترل بشن. بطور مثال کنترل هایی که در کنار لبه های لب ها قرار دارن لبخند و ناراحتی رو کنترل می کنن. همانطور که در چهره ی انسان هنگامیکه گوشه ی لب ها به سمت بالا می رن احساس شادی و هنگامیکه به سمت پایین حرکت می کنن احساس ناراحتی...



    ویدیوی زیر برخی خصوصیات این نوع character setup رو نشون می ده:
    حجم ۷ مگابایت:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    همون ویدیو با کیفیت بهتر. ۲۳ مگابایت:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  2. #2
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض

    جالب بود رضا جان
    اما به نظر من استفاده از همون Morpher خیلی راحت تر و شاید هم بهتر در میاد
    اما اینطور که شما هم کار کردید یک سری امتیازاتی داره که فکر میکنم کش و قوس دادن به کارها یکی از بهترین این خاصیتها است

  3. #3
    داره خودمونی میشه meysammomeni's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    در حال كوچ
    پست ها
    81

    پيش فرض

    خيلي باهاله .
    فقط يه اموزش مدلينگ صورت هم اگه بعدا تونستي بذار

  4. #4
    آخر فروم باز RezaTayebiJ's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    1,517

    پيش فرض

    جالب بود رضا جان
    اما به نظر من استفاده از همون Morpher خیلی راحت تر و شاید هم بهتر در میاد
    اما اینطور که شما هم کار کردید یک سری امتیازاتی داره که فکر میکنم کش و قوس دادن به کارها یکی از بهترین این خاصیتها است
    این کنترل های روی صورت هم دقیقا همون Morpher ها رو کنترل می کنن. کنترل کردنشون هم راحت تر و سریعتر هست و هم اجازه ی خلاقیت بیشتری به انیماتور (خصوصا هنگام انیمیت کردن) می دن.

  5. #5
    آخر فروم باز RezaTayebiJ's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    1,517

    پيش فرض

    خيلي باهاله .
    فقط يه اموزش مدلينگ صورت هم اگه بعدا تونستي بذار
    مدل ها رو یکی دیگه ساخته.

  6. #6
    حـــــرفـه ای Aminzikzak's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    پست ها
    6,216

    پيش فرض

    سلام رضا ..
    این همه کاراتکتر چرا عکس این دیوونه رو گذاشتی اینجا ... )

  7. #7
    آخر فروم باز RezaTayebiJ's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    1,517

    پيش فرض

    سلام رضا ..
    این همه کاراتکتر چرا عکس این دیوونه رو گذاشتی اینجا ... )
    سلام
    باهاش احساس همذات پنداری می کنم

  8. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه vbadvanced's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    210

    پيش فرض

    آها. اینجا جاشه که داش رضا یه کل حسابی باهات بندازم. یادته گفتی C4D تو انیمیت خیلی ضعیفه؟؟!!
    یه نگاهی به اینجا بنداز....

    Squash & Stretch:
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    Jiggle:
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    یه نگاهی به ویدیوهای لینک بالا بنداز.... توی ورژن 10.5 یه دفرمر دقیقا بنام Squash & Stretch اضافه شده که میتونی توی تنظیمات IK کاراکترت مستقیما و بطور اتوماتیک این افکتو هم اعمال کنی. بدون مورف و اینطور چیزا.

  9. #9
    آخر فروم باز RezaTayebiJ's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    1,517

    1

    آها. اینجا جاشه که داش رضا یه کل حسابی باهات بندازم. یادته گفتی C4D تو انیمیت خیلی ضعیفه؟؟!!
    یه نگاهی به اینجا بنداز....

    Squash & Stretch:
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    Jiggle:
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    یه نگاهی به ویدیوهای لینک بالا بنداز.... توی ورژن 10.5 یه دفرمر دقیقا بنام Squash & Stretch اضافه شده که میتونی توی تنظیمات IK کاراکترت مستقیما و بطور اتوماتیک این افکتو هم اعمال کنی. بدون مورف و اینطور چیزا.
    فکر کنم قبلا یه بار راجب این مسئله صحبت کرده بودیم. آخرین باری که Cinema 4D رو از نزدیک دیده بودم چهار پنج سال پیش بود. اونموقع ابزارهای انیمیت خیلی ضعیفی داشت... یه مدت پیش گفتی Cinema 4D ابزارهای انیمیت قوی ای داره. همونموقع رفتم سایتش و دیدم محیط نرم افزار خیلی تغییر کرده و کلی ابزارهای جدید بهش اضافه شده. امکاناتی که به 10.5 اضافه شده خوب اما استاندارد هایی هستن که برخی نرم افزارهای دیگه از قبلا داشتن... حالا می شه به Cinema 4D به دید یه نرم افزار استاندارد برای انیمیت نگاه کرد... اما همه ی این نرم افزار تنها ابزار هستن و مهم خود کاربره...

  10. #10
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    ممنونم رضا جان کارت واقعا درسته

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •