تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 17

نام تاپيک: عجب

  1. #1
    داره خودمونی میشه animator_blred's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    158

    پيش فرض عجب

    اولا این که من نمی دونم که چا مقایسه کردن دوتا نرم افزار با هم ممنوع؟اما می دونم که مقایسه دو تا سیستم باعث می شه تا کاربرا چیزای بهتری و بیشتری در مورد هر دو سیستم یاد بگیرند.در مورد این که وی ری هنوز نتونسته چهره انسان رو اینقر طبیعی در بیاره کاملا معلومه که نظرشخصی به طور نمونه این لینک پایینی روداشته باشید .درضمن این که کار چقدر طبیعی از آب در بیاد به کاربر بستگی داره وبه ترفند های که می زنه.در ادامه عکس های بیشتری رو برای مقایسه میزارم.
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  2. #2
    آخر فروم باز RezaTayebiJ's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    1,517

    پيش فرض

    دوست عزیز این کاری که شما عکسش رو گذاشتی پر از ترفندهای دو بعدی هست. آنقدر زیاد که اصلا نمی شه بعنوان نمونه کار موتور رندر ازش نام برد.

    کاراکترهای زیادی هستن که با V-Ray رندر شدن و خیلی هم واقعی بنظر می رسن. ضمنا با حرفتون درمورد Displacement در تاپیک قبلی کاملا موافقم. سرعت و دقت پردازش Displacement در V-Ray خیلی بهتر از Mental Ray هست. اما اینکه نمی شه مبنای مقایسه.

    تازه نسخه ی بتای V-Ray رو برای مایا گرفتم و هنوز اصلا باهاش کار نکردم. هرآنچه راجب این engine می دونم برمی گرده به مکس کارهای شرکت که بعضی هاشون از این engine استفاده می کردن.
    نمی دونم مقایسه کار درستی هست یا نه ... در هر حال خوشحال می شم اگه اطلاعات بیشتری راجب V-Ray بدست بیارم.

  3. #3
    داره خودمونی میشه animator_blred's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    158

    پيش فرض

    خیلی خوش حالم که شما در این بحث صحبت کردید اما اگه یادتان باشد دوستان در تاپیک
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    کاملا به وی ری کوبیدن.درضمن اگه یادتان باشد من گفتم که از هر دو موتور رندر استفاده میکنم.و این رو هم ذکر کردم که فقط بیایید تا این بحث رو مطرح کنیم تا دیگران هم کمی بیشتر در مورد این دو موتور تحقیق کنند و در آخر هدف من مقایسه نبود.مثلا از نظر من Depth of ofiled در منتال ری خیلی مشکل داره حالا اگه از دوستان کسی هست که یک از ایرادات وی ری یا منتال ری ویا مزیت ها شون رو برامون بنویسه فکر خود این تاپیک یک اتاق آموزشی می شه.در ضمن این که گفتید کاری که معرفی کردید پر از ترفند های دوبعدی است باید بگه آواتار خودم که تا به حال از اون طبیعتر ندیدم با منتال ری رندر شده اما با Photoshop تکمیل شده.
    Last edited by animator_blred; 13-01-2008 at 10:17.

  4. #4
    حـــــرفـه ای Aminzikzak's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    پست ها
    6,216

    پيش فرض

    آهان ، خب عزیزم من برای همین میگم مقایسه ممنونع ، چون از این طبیعی ترشو با منتال ری دارم حالا من میام اونو میذارم ، بعد شما یکی دیگه میذاری و همینجور مثل تاپیکای گذشته ...
    تازه همونطور که رضا گفت این یارو خیلی چیزاشو پینت کرده ... اما خودمونیما هنوز از اونی که تو آواتارته بهتر نشده ...
    اگه قرار باشه بخوام به این بحثا دامن بزنم ، فقط تشنج ایجاد کردم ، برای بار آخر درخواست میکنم ، از مقایسه دو نرم افزار یا موتور دست بردارین ، مجبورم به مدیریت اطلاع بدم ، چون خیلی وقته خدا رو شکر این بحث تموم شده ، اما شما دوباره دارین ادامش میدین.
    اصلا مگه وی ری رو شما نوشتین یا منتال ری رو من نوشتم که بخوایم سر برتریشون بحث کنیم؟
    یک سال تمام دنبال این بودم که کدوم از کدوم برتره آخر به این نتیجه رسیدم که مهم خود کاربره ...

    وی ری موتور خوبیه اما بزرگترین عیوب یک موتور رندر زمان طولانی رندره ... خیلی جاها هم منتال ری ایراد داره، در عوض نمونه کار دیدم که با فاینال رندر تویه 3 ساعت رندر کرده بود واقعا نمیشد تشخیص داد که هلیکوپترا واقعی هستن یه سه بعدی.

    به نظرم به جای اینکه بگیم کدوم بهتره یا بدتر ، در مورد هر کدوم تاپیک بزنیم و آموزشاشو اونجا بذاریم.

    اگه کاری داشتین ، با پست خصوصی در خدمتم.
    ممنون.

  5. #5
    داره خودمونی میشه animator_blred's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    158

    پيش فرض

    واقع به نکته قابل توجه ای اشاره کردید.هیچ کدوم از ما این سیستم ها رو ننوشته ایم.در ضمن من بازم میگم که قصد مقایسه نیست.بلکه این که کاربرا بتونن بهترین سیستم رو برای خودشون انتخاب کنند.مثلا من دو تا از خصوصیات وی ری رو که منتال ری تو اون ضعیف مشخص کردم.خوب اگه کاربر دیگه ای بیاد یکی از خصوصیات عملی نه تئوری منتال ری رو بگه خوب اگه من هم بخام توی کاری از این خصوصیت استفاده کنم قطعا می رم سراغ چیزی که بهتر کار میکنه.هیچ سیستمی بی ایراد نیست.
    مثلا یکی از خصوصیات بارز منتال ری خصوصیت Caustics است که در مواردی که بخواهیم از موادی که خاصیت شیشه ای دارند استفاده می کنیم.واقع خیلی راحت تر از وی ری می شود این خصوصیت را به جسم اعمال کرد و در دست گرفت.
    خوب حالا فکر کنم منظورم رو از ایجاد این تاپیک بهتر رسوندم.حالا اگر کسی خصوصیت خوب و یا بدی از این دو سیستم داره بزار تو تاپیک تا ماهم این خصوصیت رو امتحان کنیم.در ضمن از دادن عکس هم خود داری کنیم.

  6. #6
    آخر فروم باز RezaTayebiJ's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    1,517

    پيش فرض

    Depth of field در منتال ری بنظر شما چه مشکلی داره؟ من که از لنزهای mental ray برای ایجاد DOF کاملا راضیم.

  7. #7
    داره خودمونی میشه animator_blred's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    158

    پيش فرض

    اگر دقت کرده باشید این تکنیک در منتال ری فقط در نمای PersPective فعاله و در نمای دوربین کار نمیکنه در ضمن باید چند بار نما رو جابه جا کنید و یا بچرخونید تا به نتیجه مورد نظر خودتان برسید.اما در وی ری اگر هدف دوربین روی یک چیز تنظیم کنید همان شی به عنوان هدف مرکزی در نظر گرفته می شود.فرض کنید مثلا میخواهید این تکنیک را در یک انیمیشن استفاده کنید.ببنید چقدر مشکل می شه.

  8. #8
    آخر فروم باز RezaTayebiJ's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    1,517

    پيش فرض

    اگر دقت کرده باشید این تکنیک در منتال ری فقط در نمای PersPective فعاله و در نمای دوربین کار نمیکنه در ضمن باید چند بار نما رو جابه جا کنید و یا بچرخونید تا به نتیجه مورد نظر خودتان برسید.اما در وی ری اگر هدف دوربین روی یک چیز تنظیم کنید همان شی به عنوان هدف مرکزی در نظر گرفته می شود.فرض کنید مثلا میخواهید این تکنیک را در یک انیمیشن استفاده کنید.ببنید چقدر مشکل می شه.
    - این تکنیک در هر نمایی ، چه persPective و چه دوربین کار می کنه.

    - هنگامیکه در V-Ray هدف رو روی جسمی تعیین می کنید ، V-Ray فاصله ی بین دوربین و جسم رو در هر فریم محاسبه می کنید. و بدین ترتیب لنز دوربین کارش رو به درستی انجام می ده. این کار در Mental Ray هم به راحتی انجام می شه:
    ۱. رندر از دوربین مورد نظر.


    ۲. اضافه کردن DOF


    ۳. تعیین فاصله ی دوربین تا جسمی که قصد داریم روش تمرکز کنیم. (در اینجا کره ی قرمز)


    ۴. نتیجه ی رندر


    ۵. فرض می کنیم قصد داریم این تکنیک رو در یک انیمیشن استفاده کنیم. با استفاده از دو constrain ساده می تونیم محاسبه گر فاصله رو طوری قرار بدیم که فاصله ی بین دوربین و جسم بطور اتوماتیک محاسبه بشه. با استفاده از ایجاد رابطه بین لنز دوربین و محاسبه گر فاصله محل تمرکز دوربین هم بطور اتوماتیک محاسبه می شه. روی هم بیشتر از سه خط script نویسی ساده نمی شه:
    parentConstraint camera1 locator1
    parentConstraint pSphere1 locator2
    connectAttr -f distanceDimensionShape1.distance physical_lens_dof1.plane

    حالا تمام محاسبات بین دوربین و محل قرارگیری جسم بطور اتوماتیک محاسبه می شن. فرقی نمی کنه که دوربین حرکت داشته باشه یا جسم.

  9. #9
    حـــــرفـه ای Aminzikzak's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    پست ها
    6,216

    پيش فرض

    خب حالا شد تبادل نظر ...
    یه عنوان مناسب بگین برای تاپیک بذارم.
    ممنون.

  10. #10
    داره خودمونی میشه animator_blred's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    158

    پيش فرض

    آقا رضا اگه می شه آموزشش رو با یک پروژه ی کاربردی برامون بزاریم تا خیلی راحت تر منظر رو بگیریم.البته منظورتون رو فهمیدم اما بازم نتونستم تو منتال ری این کار رو انجام بدم اگه براتون مقدور باشه یه پروژه ساده و کوچک رو بزارید.
    در مورد اسم تاپیک هم نمی دونم چی بزاریم هرچی که دوست داشتید.
    به نظر شما این تاپیک بستن داشت؟

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •