اگر دقت کرده باشید این تکنیک در منتال ری فقط در نمای PersPective فعاله و در نمای دوربین کار نمیکنه در ضمن باید چند بار نما رو جابه جا کنید و یا بچرخونید تا به نتیجه مورد نظر خودتان برسید.اما در وی ری اگر هدف دوربین روی یک چیز تنظیم کنید همان شی به عنوان هدف مرکزی در نظر گرفته می شود.فرض کنید مثلا میخواهید این تکنیک را در یک انیمیشن استفاده کنید.ببنید چقدر مشکل می شه.
- این تکنیک در هر نمایی ، چه persPective و چه دوربین کار می کنه.
- هنگامیکه در V-Ray هدف رو روی جسمی تعیین می کنید ، V-Ray فاصله ی بین دوربین و جسم رو در هر فریم محاسبه می کنید. و بدین ترتیب لنز دوربین کارش رو به درستی انجام می ده. این کار در Mental Ray هم به راحتی انجام می شه:
۱. رندر از دوربین مورد نظر.

۲. اضافه کردن DOF

۳. تعیین فاصله ی دوربین تا جسمی که قصد داریم روش تمرکز کنیم. (در اینجا کره ی قرمز)

۴. نتیجه ی رندر

۵. فرض می کنیم قصد داریم این تکنیک رو در یک انیمیشن استفاده کنیم. با استفاده از دو constrain ساده می تونیم محاسبه گر فاصله رو طوری قرار بدیم که فاصله ی بین دوربین و جسم بطور اتوماتیک محاسبه بشه. با استفاده از ایجاد رابطه بین لنز دوربین و محاسبه گر فاصله محل تمرکز دوربین هم بطور اتوماتیک محاسبه می شه. روی هم بیشتر از سه خط script نویسی ساده نمی شه:
parentConstraint camera1 locator1
parentConstraint pSphere1 locator2
connectAttr -f distanceDimensionShape1.distance physical_lens_dof1.plane
حالا تمام محاسبات بین دوربین و محل قرارگیری جسم بطور اتوماتیک محاسبه می شن. فرقی نمی کنه که دوربین حرکت داشته باشه یا جسم.