تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 8 از 8

نام تاپيک: ترمز موتوری چگونه کار می کند؟

  1. #1
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    30

    14 ترمز موتوری چگونه کار می کند؟

    ترمز موتوری چگونه کار می کند

  2. #2
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    79

    پيش فرض

    سلام
    منظورت از ترمز موتوری چیه ترمز برای خودرو یا ترمز موتورهای الکتریکی؟

  3. این کاربر از sajadmg بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    30

    پيش فرض

    سلام
    برای خودرو

  5. #4
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    79

    پيش فرض

    سلام
    اولا هدف از این نوع ترمز اینه که انرژی که قرار از خودرو گرفته بشه تا سرعت کم بشه به جایی اینکه توی دیسک بر اثر اصطکاک تبدیل به گرما بشه به نحوی بازیافت شده و بعدا ازش استفاده بشه. معمولا این نوع ترمز توی خودروهای هیبریدی استفاده میشه که از دو انرژی سوخت فسیلی و الکتریسیته استفاده میکنند.
    و اما در مورد خود ترمز اطلاعات فنی و ریزه کاری ها که در دسترس نیست چون یه چیز جدید وتحقیقاتیه و توسط خودرو سازان بزرگ در حال مطالعه و کاملا انحصاریه. اما در کل باید گفت موتوری که برای این کار استفاده میشه در اصل یه ژنراتوره که قسمت ثابت موتور آهنربای خیلی قوی و روتور اون هم یه سیم پیچه . که توسط یه گیریبکس به چرخها وصل میشه. معمولا جعبه دنده طوریه که با هر دور چرخ خودرو، موتور(ژنراتور) چندین دور بچرخه تا حسابی انرژی چرخ رو بگیره. انرژی تولید شده باید مدریت بشه و باهاش باطری شارژ بشه تو نگاه اول واژه مدیریت خنده دار به نظر میرسه ولی اگه یکم فکر کنی میبینی یه جریان خیلی زیادیه که در کمتر از 10 یا 20 ثانیه تموم میشه اینکه این انرژی چجوری باطری را شارژ کنه طوری که خیلی هدر نره و ازش استفاده بهینه بشه خودش یه موضوع مهم تحقیقاتی منم مدتیه دارم بهش فکر میکنم ولی چیزی زیادی به ذهنم نرسیده اگه کسی اطلاعاتی داره بگه.
    اما این موتورها باید در کنار دیسک ترمز کار کنن و نمیشه برای توقف تنها به این سیستم جدید اکتفا کرد چون اولا قدرت کم کردن سرعتشون تا یه حدیه و شتاب منفیی که ایجاد میکنن محدوده و تو ترمز های ناگهانی حتما به دیسک نیازه و دوم اینکه تو سرعت های پایین در حدود 20 کلیومتر بر ساعت به پایین شدیدا کارایی موتور کم میشه که باید از دیسک برای توقف کامل استفاده کرد. در حالت کلی هرچه سرعت کم میشه قدرت بازدارندگی این سیستم کاهش پیدا میکنه یه راهی که در حال بررسی و تحقیقه اینه که از جعبه دنده های اتوماتیکی استفاده بشه که دور ژنراتور را ثابت نگه داره و هرچه سرعت خودرو کمتر میشه جعبه دنده به ازای هر دور چرخ ،باعث بشه که ژنراتور تعداد دور بیشتری بزنه و علاوه بر این که تقریبا به یه ثبات در جریان تولید شده میرسیم مشکل فوق هم مرتفع میشه.
    به هر حال من این اطلاعات اندک رو داشتم که متاسفانه یادم نیست کجا خوندمش. امیدوارم به دردتون خورده باشه و از بچه های انجمن اگه کسی اطلاعات بیشتری داره ممنون میشم که بنویسه تا همه استفاده کنن چون موضوع جذابیه.

  6. این کاربر از sajadmg بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #5
    داره خودمونی میشه mohsenmsi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    74

    پيش فرض ترمز توربینی

    سلام
    یکی از دوستان در جواب شما گفته بودند که این گونه ترمزها هنوز جنبه عملی پیدا نکرده. ولی من به شما بگم که همین الان توی خیلی از ماشینهای سنگین و اتوبوسها از این ترمزها استفاده میشه البته بدون تولید انرژی و فقط برای کم کردن هزینه برای تعویض مکرر لنت ترمز و ایمنی بعلت کنترل پذیری آن البته اینرو هم بگم که من اطلاعات کاملی راجع به این ترمزها ندارم ولی به طور خلاصه از یک توربین که فکر کنم برروی میللنگ متصل شده است و آن توربین درون محفظه ای که قابل کنترل از نظر حجم روغن میباشد تشکیل شده .با کنترل مقدار روغن ورودی به محفظه سرعت توربین کنترل میگردد در نتیجه سرعت میللنگ کنترل میشود. ( سال گذشته توی یک اتوبوس مسافر بری نشسته بودم پشت سر راننده، ایشون میگفت که توی سرپایینیها از این ترمز استفاده میکنم و خیالم راحته که هیچوقت ترمز قفل نمیکنه که اتوبوس سر بخوره)
    ببینم؟ احیانا شما در مورد تعمیرات مخازن ذخیره سوخت اتمسفریک عکس سراغ ندارین؟
    Last edited by mohsenmsi; 12-01-2008 at 22:36.

  8. این کاربر از mohsenmsi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #6
    داره خودمونی میشه mohsenmsi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    74

    پيش فرض ترمز توربینی

    سلام
    یکی از دوستان در جواب شما گفته بودند که این گونه ترمزها هنوز جنبه عملی پیدا نکرده. ولی من به شما بگم که همین الان توی خیلی از ماشینهای سنگین و اتوبوسها از این ترمزها استفاده میشه البته بدون تولید انرژی و فقط برای کم کردن هزینه برای تعویض مکرر لنت ترمز و ایمنی بعلت کنترل پذیری آن البته اینرو هم بگم که من اطلاعات کاملی راجع به این ترمزها ندارم ولی به طور خلاصه از یک توربین که فکر کنم برروی میللنگ متصل شده است و آن توربین درون محفظه ای که قابل کنترل از نظر حجم روغن میباشد تشکیل شده .با کنترل مقدار روغن ورودی به محفظه سرعت توربین کنترل میگردد در نتیجه سرعت میللنگ کنترل میشود. ( سال گذشته توی یک اتوبوس مسافر بری نشسته بودم پشت سر راننده، ایشون میگفت که توی سرپایینیها از این ترمز استفاده میکنم و خیالم راحته که هیچوقت ترمز قفل نمیکنه که اتوبوس سر بخوره)
    ببینم ؟ احیانا شما در مورد تعمیرات مخزان ذخیره سوخت اتمسفریک عکس سراغ ندارین؟

  10. این کاربر از mohsenmsi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #7
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    پست ها
    3

    پيش فرض

    به اين ترمز اصطلاحا ريتاردر گفته ميشه كه يه نوع كنترل سرعت ميللنگه سيستمش هم خيلي جديد نيست توي اتوبوس هاي ولوو شركت واحد كه مال حداقل 15 سال پيشه از اين ترمز استفاده ميشده.

  12. این کاربر از khashayar_khorasan بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #8
    داره خودمونی میشه masoud911's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    پست ها
    87

    پيش فرض

    سلام
    ترمز موتوری یعنی تو با استفاده از موتور سرعتماشین رو کم کنی و نه با استفاده از ترمزی که تو چرخهاست

    معکوس دادن هم ترمز موتوری هست

    یه خفه کن هم تو ماشین های سنگین هست که با بستن راه دود تو اگزوز باعث کتنرل سرعت میلنگ میشه

    اون هم که تو موقع ترمز انرژی جنبشی رو به الکتریسیته تبدیل میکنه یه چیز دیگه است که به اسم بازیافت کننده
    این قراره تو فورمولا وان 2009 هم استفاده بشه

    موفق باشین دوستان

  14. این کاربر از masoud911 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •