سلام به شما دوستان عزیز.
امروز آموزش ساختن و حرکت دادن چرخ دنده رو واستون میذارم.
ترجمه شده از Cgtutorials.com
از پنل Create به Shapes و بعد Spline برید و Star رو نتاخب کنید.
به پنل Modify برید و تنظیمات زیر را اعمال کنید.
از Modifier List آیتم Extrude رو نتاخب کنید و مقدار Amount اون رو 10 بذارید.
فشار بدید "Ctrl+V" رو و پنجره کپی برای شما باز میشود حالا Ok رو بزنید.
Viewport فرانت رو بیارید و اونا رو تنظیم کنید.
از Modifier List گزینه Edit Mesh رو انتخاب کنید و از منوی Sub-Object گزینه Elements رو انتاخب کنید. سطح رویی اون رو انتخاب کنید و در زاویه محور Zها بچرخانید.
در حالت دیفالت مکس تعداد فریمهای انیمیشن ما 100 تاست ولی ما در اینجا 1000 را احتیاج داریم.روی آیکون Time Configuration مطابق شکل کلیک کنید.
End Time=1000 کنید و Ok رو بزنید.
حالا چرخ دنده اول رو انتخاب کنید و به Animation menu > Wire Parameters > Wire Parameters. بروید.
یه منو واسه شما باز میشه.
نشانگر موس رو روی Transform ببرید.خواهید دید که زیر منویی برای شما به نمایش در میاید.
مانند شکل به زیر منوی Rotation بروید
Y Rotation رو انتخاب کنید
یه خطی که از نقاطی ریز تشکیل شده نشون داده میشه که باید آبجکت 2 رو (Star 02) انتخای کنید.
حالا چرخ دنده 2 رو انتخاب کنید و مانند اولی عمل کنید.
در دیالوگ باکس Parameter Wiring کلیک کنید روی From )--->)
حالا Connect رو کلیک کنید.
کرسور موس رو روی Y Rotation قرار بدید و Update رو بزنید.
شما میتونید این دیالوگ باکس رو Minimize کنید.
حالا به View Perspective برید و کلید Auto key ؤو فعال و به فریم آخر برید.
روی Select And Rotate راست کلیک کنید.
مقدارهای زیر رو بذارید.
به این منو برید :Graph Editors menu > Track view - Curve Editor
در Curve Editor روی Y Rotation کلیک کنید.در Graph View روی نقطه اول و آخر کلیک و درگ کنید.حالا روی Set Tangents to Linear کلیک کنید.انیمیشن رو Play کنید.
![]()