lشنایی با واسط نرم افزاری Directx 10
DirectX10 وWindows Graphic Foundation 2.0 اسامی هستند که میتوانند انقلاب جدیدی را در گرافیک های سه بعدی و بازی های پیشرفته کامپیوتری نوید دهند. هنگام عرضه Windows Vista در ابتدای سال جاری میلادی ما شاهد حضور API جدید شرکت Microsoft یعنی DirectX 10 بودیم که استانداردهای موجود برای پردازش سه بعدی و تجربه چند رسانه ای کاربران را به سطح جدیدی ارتقأ داده است.هرچند زمان زیادی از معرفی DirectX 10 می گذرد، اما ناگفته های زیادی در رابطه با این API بنیادی وجود دارد که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته شده است.
![]()
![]()