دوستان فرق کارتهای گرافیک agp,pci به جز پورت ارتباطی در چیه؟ کدوم بهتره ؟چرا؟مثلا agp512M بهتره یا 512Mpci?
دوستان فرق کارتهای گرافیک agp,pci به جز پورت ارتباطی در چیه؟ کدوم بهتره ؟چرا؟مثلا agp512M بهتره یا 512Mpci?
فرقشون در معماری پردازنده گرافیکی و قدرت بسیاتر زیاد پردازنده های گرافیکی pci در مقابل agp و زیاد بودن قابلیت سایه زنی و افرایش رزولوشن و ساپورت direct x10 در نسخه های جدید تر کارتهای pci هست !!!
برای مقایسه agp 512 با pci-express 512 میتونید کارتهای 7100 جیفورس رو با کارتهای جیفورس 8800gt از هر نظر مثل قیمت و کیفیت تصویر و رزولوشن و توانایی اجرای سنگین ترین بازیها با حداکثر جزئیات مقایسه کنید !!!!
مسلما دیگه جای سوال باقی نمیمونه !!!
شک نکن که مقایسه agp با pci مثل مقایسه پراید با زانتیا هست !!!! (( از نظر سرعت و قدرت البته !!!))
با تشکر
منظور از pci
pci > agp > pci E > pci E2 > pci E3
تقریبا سلسله مرتبه کلی پیشرفت کارتهای گرافیک از نظر اسلات که هرچقدر جلوتر بریم از هر لحاظ سرعت موتور و پردازش و تکنولوژیهای متفاوت پیشرفت میکنه
در مورد خصو صیات جزئی هم دوستمان توضیح دادند
فرقشون در همون پورت ارتباطیه فقط پورت pci_ex 16bit اطلاعات رو از خودش عبور میده یعنی پهنای باندش نسبت به agp8x دو برابر هستش اما ربطی به قدرت GPU کارتهای گرافیکی نداره فقط نسل جدید تر و تکنولوژی جدید تر هستند همین .به عنوان مثال ما کارت های گرافیکی مثل رده 6800 در AGP داریم که به مراتب از 7100 و 7200 های PCI قویترند بنابر این ربطی به قدرت GPU و خود کارت گرافیک نداره. فقط این کارتها قابل نسب بر روی درگاه های جدید PCI_EX مادر بردهای این نسل هستند.
دوستان ایا برای کارتهای گرافیک agp داشتن فن ضروری هست ؟ ایا مزیتی داره ؟
مطمئن باش اگر مزیتی داشت شرکت سازنده کارت گرافیک حتما اقدام به نصب یک فن بجای هیت سینک میکرد !!!![]()
من خودم یه مدت از این فنهای کوچولو خریدم و بستمش به هیت سینک کارت گرافیک ولی خداییش هیچ تغییری مشاهده نکردم !!! آخرش هم فنی که خریده بودم سوخت و رفت پی کارش !!!
1.این رم ddrIIو یاddr3 که برای کارتها مینویسند یعنی چه؟2.به رم سیستم ربط داره؟3.اگه خواست share بشه با رم سیستم و از دو نوع متفاوت بودن اشکال پیدا میکنه؟؟!!؟؟4.رم کارت قابل ارتقاست؟
یعنی چیپهای مموری روی کارت گرافیک که میتونند DDR2 یا GDDR3 یا ... باشند.
رم کارت گرافیک ربطی به رم سیستم ندازه.
به خاطر سرعت بالاتر چیپهای مموری کارت گرافیک نسبت به رم سیستم، با share شدن این دو شاهد کاهش Performance خواهیم بود.
رم کارت گرافیک قابل ارتقا نیست...
آرمان فکر نمیکنی داری اشتباه میکنی !!
اصلآ فلسفه به وجود آمدن PCI EXPRESS 2.0 , PCI EXPRESS 1.0 ارتباط هر چه سریعتر بین RAM سیستم و RAM
روی برد کارت گرافیک بود .
نه به صورتی که خود GPU به صورت مستقیم از روی RAM سیستم DATA رو UPCODE کنه ، بلکه از ترکیب این دو تا
به عنوان TEXTURE Memory یاد میشه . وقتی حافظه محلی روی کارت گرافیک به خاطر زیاد بودن حجم Texture کم
بیاد اگه کارت شما این امکان رو داشته باشه به صورت FIFO اطلاعات رو از روی RAM سیستم به داخل RAM محلی
روی کارت گرافیک فرا میخونه .اینجا دیگه افت فریم نداریم چون دیگه دیتا رو خود GPU از روی RAM محلی و با سرعت
نامی حافظه کارت گرافیک UPCODE میکنه . البته شاید یه وقفه حداکثر 1 میلی ثانیه ای به خاطر این JUMP به وجود
بیاد ولی FPS کم نمیشه .
درست مثل CPU که اگه بخواد اطلاعات رو از روی RAM سیستم بخونه اول اون رو به حافظه کش منتقل میکنه و از
اونجا اطلاعات رو READ میکنه .
اینو در حالت عادی قبول دارم ولی تو بازی و کلآ کارهای 3D دیگه Texture memory روی کار میاد .رم کارت گرافیک قابل ارتقا نیست...
خب میشه ترجمه کنی من اینا رو که میگی بلد نیستم
احتمالا منظورت اینجاست : ( اول نمی خواستم این رو بنویسم نمی دونم چی شد اومد ! )
اگه بخواهیم به موضوع ساده تر نگاه کنیم، اکثر بحث ها به خصوص اینجا درباره share شدن رم سیستم و رم کارت گرافیک وقتی مطرح میشه که رم کارت گرافیک به اندازه کافی قوی نیست و میخواهیم با استفاده از رم سیستم این مسئله رو جبران کنیم. حدس زدم اینجا هم بحث همین باشه وگرنه شما که همیشه درست میگیبه خاطر سرعت بالاتر چیپهای مموری کارت گرافیک نسبت به رم سیستم، با share شدن این دو شاهد کاهش Performance خواهیم بود.8800GTX هم که خودش 768 مگابایت داره، 768 تا هم از سیستم share می کنه.
اینو در حالت عادی قبول دارم ولی تو بازی و کلآ کارهای 3D دیگه Texture memory روی کار میاد .![]()
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)