تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 11

نام تاپيک: Nurbs vs Poly

  1. #1
    آخر فروم باز linkin_park's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,872

    پيش فرض Nurbs vs Poly

    سلام دوباره به بکس گل ... این تاپیکو زدم و امیدوارم تکراری نباشه اگه هست همین حا از امین خان عذر میخوام ...

    خوب بریم سر اصل مطلب :
    اول از همه بگم من یه Nurbs کار هستم و یه کم حرفه ای تر از آماتورای نربز هستم ولی کلی مونده تا یه Nurbs باز کار درست بشم . و اینم همه میدونیم که تو ایران Nurbs کار کمه معمولا همه با poly شروع میکنن و فکر میکنم اینجا بتونیم مزایا و ضعف های این دو روش اصلی مادلینگ رو با هم مقایسه کنیم و از نکاتی که اینجا جمع بندی میشه یه جمع بندی کلی کنیم ...

    خواهشم از شما اینه که منطقی بحث کنید و به هیچ عنوان تعصبی در مورد یک روش صحبت نکنید .

    خوب برای شروع من یه سری توضیحات در مورد روش nurbs میدم تا با این روش بیشتر آشنا بشین .

  2. #2
    آخر فروم باز linkin_park's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,872

    پيش فرض Nurbs Modeling

    خوب من برای تفهیم بهتر بصورت مرحله له مرحله توضیح میدم :

    1- ابتدا شما در روش نربز باید یک ذهنیت عالی از جسمی که میخواین بسازین داشته باشین . اگر نمیتونید از قوه تخیلتون برای ساختن آبجکت استفاده کنید حتما از عکس استفاده کنید . برای شروع بهتره از Blueprint استفاده کنید .
    2- عکس از 2 یا 3 نمای جسم را در بکگراند Viewport میذاریم .
    3- حالا شروع میکنیم به اصلی ترین کار در نربز مادلینگ یعنی کشیدن خط های اصلی و محوری جسم درهر 2 یا 3 نما ...
    4- هنگام کشیدن خط های جسم دقت کنید از کمترین Point برای کشیدن خط استفاده کنید . تا خطوط مواج نشند . و برای بالا رفتن دقت کار حتما با Snap کار کنید .
    5- وقتی تمام خطوط کشیده شد باید شروع کنید به حجیم کردن خطوط یعنی از 2 بعد ببرید به 3 بعد .
    6- این مرحله شاید تنها مرحله ای باشه که یه سری از نربز به خاطر همین قسمتش بدشون میاد ... اما فقط باید تمرین کنید تا این مرحله براتون آب خوردن بشه ... کافیه خطوط رو که هم جنس هستن از 2 نما انتخاب کنید و به کمک ستور Curve from 2 Views تبدیل به خط فضایی کنید بعد توسط دستورات سطح ساز مثل Sweep rail , Patch , Network , Extrude حجمو بسازید .
    7- آخرین مرحله اگر قسمتی از کار نیاز به بریده شدن یا جدا شدن داشت از دستورات trim , Boolean , Split میتونید استفاده کنید ...

    به همین راحتی ... یه روش کاملا منطقی هست روش نربز و من از خیلی جهات به poly ترجیه میدم ...
    تو پستای بعدی مزایا شو میگم ... خسته شدم

  3. #3
    داره خودمونی میشه TT-Graphic's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    تهران - شهرک اکباتان
    پست ها
    169

    پيش فرض

    سلام

    ایول تاپیک خوبیه


    من یه poly کارم , یه مدت سعی کردم برم بچسبم به نربز ولی خیلی ادامش ندادم . چندتا از ابزارای مبدل سه بعدبش خیلی گیجم میکرد .


    بنظر من از بهترین مزای پلی اینه که همچین تصور سه بعدی یی لازم نداره و تغریبا همه با هر آی کیو و سواد و درک سه بعدی توان رسم و باهاش دارن .

    از بهترین مزایای نربز هم که واقعا عاشقشم قابلیت عمود کردن هر شکل دو بعدی روی جسم سه بعدی مونه .که باعث میشه خیلی راحت تر از اونکه فکرشو بکنیم هر شکلیو روی جسممون ببریم یا یه سطح جدید با یه مقطع جدیدو شروع کنیم . این کار تو poly خیلی ازیت میکنه .

    تو پلی معمولا مجبوریم از اسموت استفاده کنیم . به همین خاطر مجبوریم سطوحمونو به چند وجهی تبدیل کنیم که کارو مشکل و گاهی هدفو دور میکنه . در صورتی که تو نربز برای کشیدن مثلا استوانه واقععا یه دایره میکشیم و ...

    تو پولی برای کشیدن یه زاویه شکسته کاملا خشک و بدون خمیدگی باید از 7خان رد شیم در حالی که با نربز سه سوتس .

    Boolian و Trim مم که توی پولی دل شیر میخاد و اصلا نمیشه روش حساب کرد. مگر Bridge که دستور عالی ایه و ممکنه بتونه جاشو پر کنه .

    تو نربز قبل از شروع کار باید بدونی که چیکار میخای بکنی و با حسابو کتاب جلو بری ، ولی تو پولی شروع میکنیو خدا بزرگه ...



    الان یادم رفته . ولی وسوسه شدم دوباره برم سراغش .آقا ممنون ...
    Last edited by TT-Graphic; 26-11-2007 at 00:09.

  4. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه ninja573's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    پست ها
    260

    پيش فرض

    آقا من با هردو کار کردم.
    از مزایای Nurbs سریعتر بودن اون در مدل سازی هستکه واقعا می شه هرچیزی رو خیلی سریع ساخت. ولی هیچوقت نمیشه با جزئیات کامل درست کرد.
    برای جزئیات حتما نیاز داریم تا با ابزار Edit mesh روی شیئ کار کنیم.
    در کل برای ساخت چهره Nurbs بهتره و برای ساخت ماشین edit Poly.
    من فکر می کنم یه سه بعدی کار باید همه روش ها رو بلد باشه تا در هر موردی روش مخصوصش رو به کار بگیره.

    راستی linkin_park چرا برای سه بعدی کردن اینقدر زخمت می کشید. از ابزار Surface استفاده کن به طور خودکار کار رو راه می اندازه. و بعد با یه Meshsmooth دیگه کار تمومه.

  5. #5
    آخر فروم باز linkin_park's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,872

    پيش فرض

    ninja573 جان در مورد Surface باید بگم که Sweep Rail خیلی با هوش تر از surface هست .. چون Surface فقط 4 تا Edg eمیگیره و بهت یه سطح میده ... اما Sweep Rail دو تا Edge که با هم موازین (منظورن در یک راستا هستن ) رو میگیره و هر چقدر میخوای شما بهش Closed Section بده ... براحتی اون حالتی که جسم داره رو بهت میدده ... و با Sweep rail میشه براحتی پیچیده ترین سطوح رو ساخت اما با Surface بعضی هاشو ... در واقع Sweep rail مادر Surface هست ...


    از طرفی دیگه نیازی هم با Smooth نخواهد بود ...

    من الان دارم با power nurbs کار میکنم ... یه پلاگینه حرفه ای مکس هست که تمام امکانات لازم برای نربز رو در اختیارتون میذاره و میتونین همزمان پالی و نربز رو انجام بدین ... البته تو این چن ساعت که دارم بهش ور میرم یه سری ناهماهنگی ها با مکس داره ... مخصوصا تو snap و بعضی Modifty ها ... که امیدوارم بتونم مشکلشو رفع کنم ...


    حالا بیشتر در مورد نربز صحبت خواهم کرد ... فعلن حسش نبود ... TT-Graphic از شما هم تشکر میکنم که نظر دادی و همه گفته هاتو تایید میکنم !

  6. #6
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض

    بحث جالبی هست اما مسئله اینجاست که آموزشها برای Nurbs خیلی کمه ( در 3ds max )
    ضمنا مکس هم در ضمینه nurbs زیاد قدرت نداره به گونه ای که Nurbs کارهای حرفه ای از plugin ی به نام power nurbs استفاده میکنند

    اما فکر میکنم بهتر یک سری آموزش هم در این تاپیک بزارید
    با تشکر

  7. #7
    آخر فروم باز linkin_park's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,872

    پيش فرض

    بحث جالبی هست اما مسئله اینجاست که آموزشها برای Nurbs خیلی کمه ( در 3ds max )
    ضمنا مکس هم در ضمینه nurbs زیاد قدرت نداره به گونه ای که Nurbs کارهای حرفه ای از plugin ی به نام power nurbs استفاده میکنند

    اما فکر میکنم بهتر یک سری آموزش هم در این تاپیک بزارید
    با تشکر
    مرسی از نظرت .
    خوب من بزودی یه سری توضیحات کامل در مورد Power Nurbs اینجا میذارم اما فعلن باید باهاش کار کنم ببینم چجوریه تا بتونم براتون توضیح بدم . اما اگه کنجکاوین بدونین چجوریه این برنامه این سایتشه :

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    و اینم از گالریش که اگه برین اینجا سرتون سوت میکشه و هوسی میشین بیاین تو کار Nurbs :

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  8. #8
    داره خودمونی میشه TT-Graphic's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    تهران - شهرک اکباتان
    پست ها
    169

    پيش فرض

    راستی یه لینک داونلود از این Power Nurbs نداریدبذارید حالشو ببریم . + آموزشش !!

  9. #9
    داره خودمونی میشه TT-Graphic's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    تهران - شهرک اکباتان
    پست ها
    169

  10. #10
    اگه نباشه جاش خالی می مونه ninja573's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    پست ها
    260

    پيش فرض

    تو سایتش دمو پلاگین وجود داره ولی هر چی تو اینترنت گشتم کرک پیدا نکردم. اگه دارید بذارید ما هم استفاده کنیم.

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •