تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 4 از 4

نام تاپيک: آموزش ساختن حوض آب در 3DStudio Max (سطح آموزش : مبتدی)

  1. #1
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    ○ مشهد ○
    پست ها
    1,251

    11 آموزش ساختن حوض آب در 3DStudio Max (سطح آموزش : مبتدی)

    سلام.

    دوستان این آموزش برای اونهایی که تازه مکس رو شروع کردند.

    برای ترسیم حوض آب در 3D max ابتدا در نمای Top استوانه ایجاد میکنیم(Cylinder)





    دوباره در همان نما و در همان استوانه استوانه دیگری ایجاد میکنیم با اندازه های زیر



    سپس به در نمای Front استوانه که داخل استوانه بزرگتر قرار دارد را در راستای محور yها حرکت داده بطوری که قسمتی از استوانه کوچک بالاتر از استوانه بزرگ قرار گیرد قبل انجام این دستورات یک کپی از استوانه کوچک گرفته و در یک جا به غیر از استوانه بزرگ قرار میدهیم



    سپس به قسمت Compound Objects رفته اول استوانه بزرگتر را انتخاب و بعد گزینه Boolean را کلیک کرده سپس از کادر باز شده در زیر گزینه Boolean گزینه Pick OperndB را انتخاب و در آخر بر روی استوانه کوچک کلیک کرده





    که پس از کلیک بر روی استوانه کوچک شکل استوانه بزرگ در نمای Front و Perspective بدین صورت خواهد بود



    حوض خالی ما درست شده فقط مانده که داخلش آب ریخته شود
    حال کپی استوانه کوچک را در جای خالی استوانه قرار داده و سطح آن پایینتر از سطح استوانه بزرگتر باشد



    این تمامی کار نیست در قسمت بعدی باید به آب داخل حوض هم متریال و هم Noise اعمال گردد
    تقریباً کار نهایی ما بدین صورن خواهد بود



    __________________

    ادامه کار :
    ابتدا استوانه کوچکی که بعنوان آب در نظر گرفته شده را انتخاب و به قسمت Modify رفته و از کادر Modifier List اصلاحگر Noise را انتخاب کرده




    و سپس اندازه های زیر را وارد نمایید



    که پس از دادن تغییرات شکل ما در نمای Front وprespective بدین صورت خواهد بود



    اگر در این دو نما شکل ما به این صورت در نیامد ابتدا استوانه کوچک را انتخاب و به قسمت Modify رفته و اندزه های زیر را وترد می کنیم



    متریال
    ابتدا باید بدانید که متریال بخش اصلی .نهایی کار در 3D max می باشد
    3D max دارای دو بخش کلی بوده
    1 طراحی Object ها
    2 متریال
    اگر شما هر چند طراح بسیار ماهری در 3D max باشید ولی با متریال نتوانید کار کنید کارتان ناتمام مانده فرض شما طراحی ساختمانی را بر عهده می گیرید
    تمامی اجزای ساختمان به دقت ترسیم کرده اید ولی اگر متریال نداشته باشد حتی مشتری نگاه به خروجی کار نمی کند چون چیزی از آن سر در نمیارد پس تمای تلاش ما اینست ابتدا طراحی سپس متریال را یاد دهیم که تمامی زحمات شما پس از رندر گرفتن پروژه max شما خوا هد بود
    حال به ادمه کار می پر دازیم:
    ابتدا دیواره حوض را انتخاب وبعد کلید M از صفحه کلید را فشار دهید تا وارد کادر Material Editor شدهدر این قسمت شما با 6 کره خاکستری رنگ مواجه می شوید که یکی از آنها را انتخاب کرده وبه قسمت Blinn Basic Parameters رفته و روبروی گزینه Diffuse مربع کوچکی قرار دارد که آنرا کلیک کرده وارد کادر دیگری بنام Material/map Browser شده




    بعد از انتخاب متریال دیوار آجری و بعد از OK کردن وارد همان کادر Material Editor شده ولی با گزینه های متفاوت
    تمامی گزینه ها را مانند عکس زیر تغییر میدهیم و بعد گزینه Go to Parent که مانند فلشی که به سمت بالا و در زیر کادر مربوط به 6کره است واقع شده را کلیک می کنیم



    و دوبار به همان قسمت اولیه کادر برگشتیم و تغییرات را همانند زیر انجام می دهیم



    در همان قسمت گزینه وجود داشته بنام Maps که اگر علامت + که در سمت چپ آن واقع شده است را کلیک کنیم زیر شاخه های باز می شود




    در قسمت باز شده در گزینه دومی بنام Diffuse Color بجای کلمه None عبارتی قرار دارد که همان متریال دیوار آجری می باشد
    آن عبارت را کلیک و درگ کرده و بر روی گزینه Bump رها می کنیک که کادری باز می شود بنام Copy (Instance) map که در آن سه گزینه وجود داشته که گزینه دومی که Copy باشد را انتخاب وOK میکنیم که مقدار آنرا برابر 150 قرار می دهیم



    و در آخر باید گزینه Assign Material to Selection که در پایین کادر مربوط به 6 کره است واقع شده کلیک کرده



    خوب این از دیواره حوض که متریال هم به آن دادیم که کار با دیواره تمام شده است

    در این قسمت متریال آب را اضافه می کنیم
    دوبار وارد کادر Material Editor شده ویکی از کره که به رنگ خاکستری هست را انتخاب میکنیم که البته 5 رنگ خاکستری وجود دارد چون قبلاً از یکی کره ها برای متریال دیواره استفاده کردیم
    و در قسمت Blinn Basic Parameters و در کادر کوچک خاکستری رنگ Ambient کلیک کرده و وارد کادر انتخاب رنگ ها میشوید در این قسمت رنگ آبی را انتخاب می کنیم و OK کرده و در همان قسمت اول کادر متریال گزینه های موجود را همانند عکس تغییر میدهیم



    سپس به قسمت Maps در همان کادر رفته و عبارت None روبروی گزینه Reflection کلیک کرده و کادر Material/maps Browser باز شده و مانند عکس زیر گزینه Raytrace را انتخاب می کنیم




    و در آخر کار گزینه Assign Material to Selection را انتخاب می نماییم
    کار ما به پایان رسید و می توانیم از کار رندر بگیریم
    (عمل رندر گیر توسط کلید F9 انجام می گردد)

    ================================================== ========

    دوستانی که با دیدن عکس ها مشکل دارند در یک فایل گنجانده شده می توانند از لینک زیر دریافت نماید

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  2. #2
    حـــــرفـه ای Aminzikzak's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    پست ها
    6,216

    پيش فرض

    ایول سجاد آحوزش جالبی بود ...
    فقط آب حوض خیلی تلاطم داره ، مثل آب دریاست
    ممنون.

  3. #3
    آخر فروم باز RezaTayebiJ's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    1,517

    پيش فرض

    آفرین که به فکر تازه کارها هستی!

  4. #4
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    ○ مشهد ○
    پست ها
    1,251

    پيش فرض

    ممنون دوستان عزیز

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •