تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 10 از 10

نام تاپيک: کسی با Render to Texture کار کرده ؟؟!

  1. #1
    داره خودمونی میشه TT-Graphic's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    تهران - شهرک اکباتان
    پست ها
    169

    پيش فرض کسی با Render to Texture کار کرده ؟؟!

    سلام بچه ها ...


    اگه کسی تو 3D MAX با Render to Texture کار کرده یه ذره اطلاعات بهم بده !!


    - شیوه کار کردن باهاش چجوریه ؟؟
    - آیا میشه ازش برای bump هم استفاده کرد ؟؟ یعنی یه جاهاییشو بامپ داد یه جا شو نداد یه بافت قسمتای مختلفش با هم فرق کنه و... ؟؟
    - آیا نور و سایه هم جزوی از متریال میشن تو تبدیل شدنشون ؟؟ و اگه میشن نمیشه بگیم که نشن ؟؟


    برای اون چهره ای که کار کرده بودم و به نام الیاس گذاشته بودمش لازمش داشتم . رفتم سراغشو به نتیجه ای نرسیدم . چون اونقدر متریالو آبجکت رو خورد کرد که بدرد نمیخورد !!

    گوش ، زیر چشم ، لب و یه سری زخم لازمش داشتم که گذشت . ولی الان که آب از سرم گذشته گفتم بپرسم تا واسه آینده بدونم !!


    پیشاپیش ممنون ...
    Last edited by TT-Graphic; 04-11-2007 at 14:58.

  2. #2
    Banned the_god_of_3dsmax's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    محل سكونت
    tehroon
    پست ها
    875

    پيش فرض

    منم دیدمش
    چند بار اشتباهی F11 رو زدم pc کلی فکر کرد و بعد اوردش
    اصلا نمی دونم به چه درد می خوره کسی دربارش توضیح بده منم ممنون می شم

  3. #3
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض

    منم باهاش کار نکردم اما فکر میکنم به فرض مثال به یک کاراکتر متریال شطرنجی میدیم و اینجور رندر میکنیم بهد میتونیم با فتوشاپ تکسچرها را در جا خودشون روی عکس قرار بدیم تا روی کاراکترمون ست بشه

  4. #4
    داره خودمونی میشه TT-Graphic's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    تهران - شهرک اکباتان
    پست ها
    169

    پيش فرض

    منم باهاش کار نکردم اما فکر میکنم به فرض مثال به یک کاراکتر متریال شطرنجی میدیم و اینجور رندر میکنیم بهد میتونیم با فتوشاپ تکسچرها را در جا خودشون روی عکس قرار بدیم تا روی کاراکترمون ست بشه


    تا حدودی درست گفتی .

    تو بازیا از این روش واسه متریال دهی است استفاده میشه !! تو پوزر هم همینطور .

    اگه بتونیم یه همچین خروجی یی از مکس بگیری تو فوتوشاپ به راهتی میتونی متریالتو عوض کنی ، خراش بندازی ، زخخمی کنی ، یا هر قسمتتو یه متریال بدی غیر متقارن !!

  5. #5
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    خوب سلام به همگیتون
    .
    آقا کسی با autodesk DWF vewer کار کرده ! ( نترسید تاپیک جدید نیست )
    خوب اینم برا همونه
    یعنی چی ؟!
    یعنی وقتی ما مثلا محیط یه خونه رو با dwf.* اگسپرت میگیریم میتونیم اونو تو autodesk dwf viewer باز کنیم و در این حالت برایه چرخیدن در محیط خونه دیگه نیازی به 2dsmax نداریم
    ولی
    در این تبدیل نور ها وسایه ها حذف میشن و دیگه خبری از رندر نیست (اینطور که از ظاهرش پیداست ) پس محیط دروستو حسابی نداریم
    رو همین حساب 3dsmax امده render to texture گذاشته که با تنظیمات کاربر و نور هایی که در رندر روی مدلها سایه میندازه ، از تک تکه قسمت های آزاد رندر میگیره و وقتی این texture ها رو تو autodesk viewer میندازه روی مدلها ، انگار از محیط رندر گرفته شده .
    من تا اینجاشو بلدم چون بعقیش به کارم نمیاد
    انشاا... تونسته باشم کمکی کرده باشم

  6. #6
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    راستی داشت یادم میرفت
    این روش تو ساخت بازی کمک نمیکنه !
    چون تو ساخت یک بازی با جزئیات زیاد باید توجه کنیم حجم texture های استفاده شده زیاد نشه تا فضای زیادی از حافظه گرافیکی اشغال نشه تا بازی گیر نکنه
    برا همین معمولا texture های استفاده شده با فرمت های خاص استفاده می شوند و عملایت نور دهی و سایه زنی در engine انجام میشه تا فقط از همون یه texture استفاده بشه ...
    حالا اگه بخواد هرجای مدل جداگانه texture بگیره شاید ما برای یک مدل مجبور به استفاده از texture های متعدد بشیم که این موجب اشغال حافظه گرافیکی میشه

  7. #7
    داره خودمونی میشه TT-Graphic's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    تهران - شهرک اکباتان
    پست ها
    169

    پيش فرض

    راستی داشت یادم میرفت
    این روش تو ساخت بازی کمک نمیکنه !
    چون تو ساخت یک بازی با جزئیات زیاد باید توجه کنیم حجم texture های استفاده شده زیاد نشه تا فضای زیادی از حافظه گرافیکی اشغال نشه تا بازی گیر نکنه
    برا همین معمولا texture های استفاده شده با فرمت های خاص استفاده می شوند و عملایت نور دهی و سایه زنی در engine انجام میشه تا فقط از همون یه texture استفاده بشه ...
    حالا اگه بخواد هرجای مدل جداگانه texture بگیره شاید ما برای یک مدل مجبور به استفاده از texture های متعدد بشیم که این موجب اشغال حافظه گرافیکی میشه

    ممنون آقا ...

    من تو چند تا بازی منجمله GTA یه همچین تکسچری دیده بودم . ولی تو poser متریالهای انسان همینجوری به آبجکت منتقل میشه . برا همین من تو این فکرم که متریالمو به صورت فلت و گسترده در بیارم تا شاید از شر Id راحت شم . و در ضمن بتونم نو فوتوشاپ به راهتی روش مانور بدم !!


    از توضیحاتت ممنون . تا این حد نمیدونستم . ولی بازم حدس میزنم که یه همچین امکانی وجود داره . قطعا وجود داره . ولی اینکه با استفاده از اون بشه بامپ یه آبجکت رو هم تعین کرد یا نه ، نمیدونم .

    ولی اگه بشه چی میشه !!!

  8. #8
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    سلام
    من فکر میکنم منظورتو متوجه نشدم !
    ببین من درست فکر می کنم :
    "نگاه کن تو می خوای بگی که مثلا ما یه box داریم که مخوایم یه جعبه باهاش بسازیم ، حالا یه تکسچر داریم که هر 6 وجه جعبه رو یک جا توش هست و ما می خواهیم قسمتی از texture را به بالا ی جعجه و قسمتی دیگر از texture را به پایین جعبه بندازیم ، یعنی ما یه texture کلی داریم که هر قسمت از اونو بنا به شرایط به یه جای مدلمون می دیم."
    .
    خوب این همونی هست که میخوای بگی ؟؟؟؟؟؟؟
    من وقتی کاره لاکپشت قبلی تو می دیدم احساس کردم که برا material از uvw استفاده نکردی ( البته شاید اشتباه کردم ! )
    ولی این کاری که بالا گفتم را راحت می شه با uvw انجام داد
    و می تونی برای bump یک مدل از texture کلی استفاده کنی و به هر قسمت از مدلت به دلخواه ، جداگانه bump بدی ،
    من از این روش تو ساخت مدلها برای بازی یا هر جای دیگه استفاده میکنم ولی این اصلا به render to texture مربوط نمیشه ، نگاه کن آخه render to texture برای فرمت خروجی از 3dsmax هست ولی ما از texture بعنوان ورودی استفاده می کنیم ، پس من نظرم اینه که از عکس های بدست آمده از render to texture نمی تونیم بهعنوان texture استفاده کنیم.
    اصلا این render to texture داره از مدلی که ما درست کردیم رندر میگیره نه از تکسچر !
    نظرت چیه ؟؟؟

  9. #9
    داره خودمونی میشه TT-Graphic's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    تهران - شهرک اکباتان
    پست ها
    169

    پيش فرض

    حرفات درسته . حتما من دارم اشتباه میکنم یا انتظار یه چیز دیگه رو دارم !!

    من واسه متریال دادن به لاک پشته ، فیله و اون شیطونه از ID استفاده کردم که البته قبلشم یه UVW باکس بهشون دادم . گزینه Material Smoot روهم از توی Mesh Smooth علامت زدم ( البته برای فیله )

    ممکنه 10 20 تا ID برا هر کاراکتری بسازم .

    یادمه یکی از فامیلامون از این روش استفاده کرد (Rende to Texture) برای بردن متریالا به همراه آبجکتش تو DirectX. شاید به همین دلیل من این فکر به سرم زده تا دقیقا همین کارو تو مکس بکنم .


    اون چیزی که دقیقا تو مخ منه اینه :

    مثلا یه آدم داریم . تو این آدم باید از nتا متریال استفاده کنیم .توی صورت این آدم حدود 5 6 تا متریال . رنگ اصلی پوست ، ته ریش ، گوش ، زیرچشم ، قسمت زیر مو ، بینی و... که هر کدوم هم تکسچرش و هم مشخصات متریالاش منجمله بامپ کذاییش با هم فرق میکنه . توی Poser واسه متریال دادن به آدما ، کل آدمو بصورت پخش شده و باز توی یک فایل تصویری داره . چنانچه بخایم متریالو رنگ و چیزای دیگشو عوض کنیم خودش میاد این عکسو تغییر میده . تو این عکس قستهای مختلف بدن پوستهای متفاوتی دارن .

    حسنشم اینه که با دست کاریه فقط یه فایل میتونی کل متریال آدمتو تغییر بری . با توجه به اینکه میدونی که رو کدوم قسمت از متریالت داری کار میکنی ( تو فوتوشاپ )


    آقا بازم ممنون . اصلا ممکنه من اشتباه میکنم و یه همچین روشی تو مکس وجود نداره !!

  10. #10
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    چرا تو دقیقا داری درست میگی ، خوب منم همینو دارم میگم
    1 ) اول این که render to texture برا خروجی گرفتن از 3dsmax هست مثلا بخوای فایلتو به dwf viewer یا DirectX ببری نه تو خود 3DSMAX
    2 ) این آدمی که میگی هر قسمتش یه TEXTURE و BUMP داره رو باید این طوری بسازیش:
    اول آدمتو بساز بعد تمام تکسچرهای مربوط به آدمو یکجا بصورت پراکنده ( مثل poser ) تو یه فایل bitmap قرار بده بعد bump مربوط به هر قسمت texture رو دقیقا همون جایی که تکسچر را قرار دادی بزار و تو یه فایل bitmap جدا قرار بده، بعد وقتی این متریال را به مدلت دادی برو ابزار uvw را بزن و تنظیماتش رو ( که اگه مایلی یه تاپیک جداگونه براش باز کنیم ؟ ) انجام بده ، اونجا می تونی دقیقا هر جای مدلتو بایکی از اون تکسچر های پراکنده هماهنگ کنی ، حتی میتونی به هر قسمت از مدلت یه bump اختصاص بدی ، تازه خیلی راحت تر از id هست.
    اگه موافقی یه تاپیک جداگونه باز کنیم که در باره ی uvw کنیم
    شک نکن که این نیازت تو 3dsmax فقط با uvw حل میشه ، من 100% مطمئنم !
    آقا این لینکو برو ببین من این سر را باهمین uvw تکسچر دادم ، هر قسمت از تکسچر هاشم جدا بوده ، یعنی یه عکس از روبرو و یه عکس از نیم رخ داشتم

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •