سلام
فرض كنيد من توي 3dmax يه قوري كشيدم و حالا ميخوام كاري كنم كه چنس اين قوري استيل باشه. يعني مثل قوري استيل برق بزنه. چطور مي تونم اين كارو انجام بدم؟
با تشكر
سلام
فرض كنيد من توي 3dmax يه قوري كشيدم و حالا ميخوام كاري كنم كه چنس اين قوري استيل باشه. يعني مثل قوري استيل برق بزنه. چطور مي تونم اين كارو انجام بدم؟
با تشكر
خب جواد جان شما باید متریال مناسب رو به قوری بدی ...
فکر کنم متریال استیل به صورت پیشفرض تویه مکس باشه ...
دکمه m رو بزن تا پنجره Material editor باز بشه بعد یکی از متریال ها رو انتخاب کن و :
رو دکمه جلوی اسم کلیک کن (Standard) و Shellac را انتخاب کن.
Base material رو کلیک کن و دوباره جایStandard از Raytrace استفاده کن.
روی دکمه diffus کلیک کن و ambient/reflective occlusion (base) رو انتخاب کن.
Sample رو 32 و MaxDistance رو 90 قرار بده و Reflective رو فعال کن.
رو دکمه Bright کلیک کن و Falloff رو انتخاب کن و در تنظیمات Falloff Map رو Fresnel و رنگ سیاه رو به رنگ R:107 G:107 B:107 قراربده.
حالا دوباره برگرد به شاخه Raytrace
رو Reflect کلیک کن و Falloff رو انتخاب کن و همون تنظیمات رو دوباره رو Falloff اعمال کن.
حالا ابن ماده رو رو یه شیئ اعمال کن و با MentalRay رندر کن.
برای بهتر شدن ماده یه پلان زیر شیئ قرار بده و از نور Skylight استفاده کن و Final Gather در منوی رندر فعال کن.
یه همچین چیزی در میاد(اون بالایی سمت چپ):
موفق باشی.
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)