تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 15

نام تاپيک: نظزسنجی : کدام شیوه مدلینگ را بهتر میدانید ؟؟؟

  1. #1
    داره خودمونی میشه TT-Graphic's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    تهران - شهرک اکباتان
    پست ها
    169

    پيش فرض نظزسنجی : کدام شیوه مدلینگ را بهتر میدانید ؟؟؟

    لطفا در این تاپیک هر کس بگه که :


    -- بیشتر از کدوم روش مدلینگ استفاده میکنه ( Nurbs -Mesh - patch - Polygons- Spline )
    -- برای طراحی چه شی یا کاری
    -- به چه دلیل این شیوه رو انتخاب کرده ومختصری از محاصنش بگه
    -- و نمونه کارشو بذاره

    امیدوارم جدی گرفته شه تا هممون چیزی یاد بگیریم !!!

  2. #2
    Banned the_god_of_3dsmax's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    محل سكونت
    tehroon
    پست ها
    875

    پيش فرض

    من فقط poly
    راستش اصلا نمی دونم mesh رو برای چی گزاشتن وقتی poly هست
    به نظر من که mesh زیر مجموعه poly
    - برای هر شیئی که فکرش رو کنی
    فوقش اول با spline بعد poly
    نمونه کارام هم داره تکمیل می شه ( فعلا چند تا تو یه تاپیک گزاشتم )
    برای بعضی اجسام خاص هم که قاعده خاصی داشته باشن از nurb استفاده می کنم
    و باز هم خبر خوب رو می دم که جدی جدی داره به تعداد اعضا 3دی کار کاردرست انجمن اضافه می شه
    پا قدم امین خانه تو مدیریت

  3. #3
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    در اعماق مخ
    پست ها
    792

    پيش فرض

    این سوال شما اصلآ درست نبود ...

    منظور من تو هین یا چیز دیگه نیست... سوال شما اصلا حرفه ای نیست... موقع مادلینگ ممکنه لازم بگه که از همشون استفاده کنیم... مثلا من موقعی که دارم سر یک کاراکتر رو میسازم اول با Spline بعد تبدیل به patch و بعد به Mesh و در اخر به poly تبدیل میکنم ...

    پس حتمآ متوجه شدی که سوالت مشکل داشت!
    Last edited by SomeThink; 20-10-2007 at 07:36.

  4. #4
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    در اعماق مخ
    پست ها
    792

    پيش فرض

    من فقط poly
    راستش اصلا نمی دونم mesh رو برای چی گزاشتن وقتی poly هست
    به نظر من که mesh زیر مجموعه poly
    - برای هر شیئی که فکرش رو کنی
    فوقش اول با spline بعد poly
    نمونه کارام هم داره تکمیل می شه ( فعلا چند تا تو یه تاپیک گزاشتم )
    برای بعضی اجسام خاص هم که قاعده خاصی داشته باشن از nurb استفاده می کنم
    و باز هم خبر خوب رو می دم که جدی جدی داره به تعداد اعضا 3دی کار کاردرست انجمن اضافه می شه
    پا قدم امین خانه تو مدیریت
    بزار با یه مثال توضیح بدم... یا یه کار بهتر: شما یه object با patch بساز بعد یه کپی از اون در کنار قبلیه درست کن ...

    حالا یکی رو به mesh و اون یکی رو به poly تبدیل کن ... فکر کنم تقریبآ متوجه شده باشی که چرا Mesh بوجود اومد!

  5. #5
    داره خودمونی میشه TT-Graphic's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    تهران - شهرک اکباتان
    پست ها
    169

    پيش فرض

    این سوال شما اصلآ درست نبود ...

    منظور من تو هین یا چیز دیگه نیست... سوال شما اصلا حرفه ای نیست... موقع مادلینگ ممکنه لازم بگه که از همشون استفاده کنیم... مثلا من موقعی که دارم سر یک کاراکتر رو میسازم اول با Spline بعد تبدیل به patch و بعد به Mesh و در اخر به poly تبدیل میکنم ...

    حق با شماست . میدونم من خودمم همیشه چندین روش و با هم ترکیب میکنم .
    ولی بهتر بود اینم اضافه میکردم که با ترکیب چه شیوه هایی !!!


    من خودم معمولا از ُspline و Cross section کار میکنم و در مرحله بعدی از poly برای تکمیلش استفاده میکنم .

  6. #6
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض

    سلامدوستان روش مدلینگ بیشتر نوع کار وابسته استولی من بیشتر از polymodeling استفاده میکنم وکمتر از همه هم از nurbs استفاده میکنم

  7. #7
    حـــــرفـه ای Aminzikzak's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    پست ها
    6,216

    پيش فرض

    همه روشها با توجه به نوع مدل لازم و گاهی ضروری هستن ...
    مصلا در مایا برای ساخت ماشین از پالی ٍ سابدیو ، و نربز در کنار هم استفاده میشه ...

    ممنون از تاپیکت ، به نظر من خوبه که یه جایی برای بحث در مورد روشهای مادلینگ وجود داشته باشه ولی ...

    ولی
    آروم و بدون تعصب.


    ممنون
    امین.

  8. #8
    داره خودمونی میشه TT-Graphic's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    تهران - شهرک اکباتان
    پست ها
    169

    پيش فرض

    آره موافقم ...

    تو فکرم که اگه استقبال شه یه تاپیکم برای Modify ها بزارم ...

  9. #9
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    من با نظره دوستان موافقم که برای هر مدل شیوه ای مناسب تر بنظر می رسه .
    من برای ساخت ماشین از poly استفاده می کنم ، بهترین روش برای ساخت ماشین

  10. #10
    آخر فروم باز linkin_park's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,872

    پيش فرض

    خوب مثل اینکه تو این سایت فقط منم که Nurbs کار میکنم !

    در مورد محاسنش توضیح دادم ...

    شیوه کار :
    ما 80 در صد کارمون طراحی Curve های آبجکت هست ... بعد از این کار . میشینیم با استفاده از دستورات سطح ساز از قبیل Sweep Rail و Patch و Network به سطح تبدیل میشه ... که آخر کار هم اگه لازم شد از Boolean و Trim استفاده میکنیم .

    مزایا :
    این روش به نظر خیلی ها سریع ترین شیوه مدل سازیه ، اما بیشتر بستگی به فرد داره چون کار یه کم پیچیدس و پیچیدگیش بیشتر بخاطر مرحله سطح سازی از روی خطوط هست . اگه این مورد رو طرف حرفه ای بشه دیگه سه سوته میتونه مدلینگ کنه .
    اما مزیت دیگه اش دقت زیاده چون با خط کار میکنیم ... دقت کار بیشتر میشه فقط ممکنه نتیجه کار به نرمی روش های دیگه نباشه اما اونم بسته به خودتونه ...

    در کل من عاشق Nurbs ام ... کارشو هم بزودی میذارم ...

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •