تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 8 از 8

نام تاپيک: سئوالي درباره وضوح ناكافي در اجسام دور از دوربين در V-Ray

  1. #1
    کاربر فعال انجمن فوتبال داخلی Pejvak61's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    شهر باران
    پست ها
    1,602

    پيش فرض سئوالي درباره وضوح ناكافي در اجسام دور از دوربين در V-Ray

    در V-Ray و تنظيمات اوليه اون در موردي مثل كف سالن يا هرچيزي وقتي كه ماده اي اعمال ميشه و وقتي رندري از يك نماي Prespective گرفته ميشه اگه دقت كرده باشين مناطق نزديك به دوربين مجازي يا همون ديدمون تر و تميز و كاملاً دقيق ميشه خطوط رو تشحيص داد ولي هرچي از اون دورتر ميشيم تصوير يك مقدار تار ميشه. البته دوستان بدونن در مورد FOV حرف نمي زنم! در دوربين معمولي ما وقتي پارامتر Focus رو به بينهايت تغيير ميديم بايد صحنه اي رو شاهد باشيم كه وضعيت وضوح اجسام جلوي دوربين با اجسام دورتر يكيه حالا من تصور ميكنم وقتي از FOV استفاده نميشه يعني اينكه Focus اون بينهايته و بايد تصويري واضح از اجسام دوردست رو نشون بده مثلاً نقش و نگار هاي حك شده رو ديوار بصورت گچبري. من اينو تو رندرهاي هنرمندان خارجي ديدم ولي نميدونم كدوم قسمت از تنظيمات V-Ray اين كارو انجام ميده.

    اگه لطف كنين بگين ممنون ميشم.

  2. #2
    داره خودمونی میشه vrb_3d's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2007
    محل سكونت
    قم
    پست ها
    81

    پيش فرض

    ببخشید میشه نمونه عکس بزاری

  3. #3
    کاربر فعال انجمن فوتبال داخلی Pejvak61's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    شهر باران
    پست ها
    1,602

    پيش فرض

    مثلاً كف سالن رو ببينين.


  4. #4
    حـــــرفـه ای Aminzikzak's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    پست ها
    6,216

    پيش فرض

    خب این عادیه ، تویه دنیای واقعی هم هرچیزی که از چشم ما فاصله میگیره تار به نظر میرسه ...

  5. #5
    کاربر فعال انجمن فوتبال داخلی Pejvak61's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    شهر باران
    پست ها
    1,602

    پيش فرض

    اين مفهوم Fov هستش دوست من.
    ولي من از اون استفاده نكردم.

  6. #6
    داره خودمونی میشه TT-Graphic's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    تهران - شهرک اکباتان
    پست ها
    169

    پيش فرض

    اگر میخای عمق میدان و کم کنی یه راه عالی و معقول وجود دارهکه به کمک photoshop هم نیازه .

    تو Rendering>Render>Render elements رو دکمه add کلیک کن و Vray Zdepth رو انتخاب کن و ok کن و بزن render شه .

    بعد از اتمام هر 2تا تصویرو save سیو کن و برو تو فوتوشاپ بازشون کن .
    تصویری که از سیاه و خاکستری تشکیل شده رو کپی کن . تصویر اصلی رو انتخاب کن و رو Channels کلیک کن یه چنل جدید بسازو paste کن اون خاکستری رو . و حتمان حتمان بعد از paste شدن روی چنل RGB کلیک کن و برو تو Layers و مطمعن شو که لیر اصلیت انتخاب شده .
    حالا برو تو Filter>Blur>Lens Blur
    از تو قسمت surce روی alpha1 کلیک کن .

    حالا با کلیک کردن رو هر قسمت خود بخود رو اون قسمت فکوس میشه !!!

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    این ای میل منه میتونید از این طریق هم باهام در تماس باشید ...

  7. #7
    داره خودمونی میشه TT-Graphic's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    تهران - شهرک اکباتان
    پست ها
    169

    پيش فرض

    در ضمن بستگی به indirect illumination م میشه . تو irradience map تصویر نهایی شاپتره .تو quasi monte carlo هم تصویر نقطه نقطه رندر میشه .

    تنظیمات image sampler هم تو خروجی خیلی مهمه

  8. #8
    کاربر فعال انجمن فوتبال داخلی Pejvak61's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    شهر باران
    پست ها
    1,602

    پيش فرض

    متشكرم.
    امتحانش ميكنم.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •