تحقيقات يك شركت ارتباطي نشان مي‌دهد كه بيش از نيمي‌ از كاربران اينترنتي سرويس Voip ، پس از استفاده از اين سرويس ، ديگر ازخط تلفن ثابت استفاده نمي‌كنند.

ايسنا ، 53 درصد كاربران سرويس Voip ( صدا از طريق پروتكل اينترنت ) خط تلفن ثابت خود را كنار مي‌گذارند كه 59 درصد آن‌ها به دليل پايين بودن سرعت خط ثابت اين كار را انجام مي‌دهند.

همچنين 30 درصد اين افراد نيز هزينه‌ي كمتر و استفاده چند سرويس با استفاده از Voip را دليل ترجيح دادن اين سيستم به خط تلفن ثابت مي‌دانند.