یک استاد دانشگاه گفت: اپراتور دوم با تشویق کاربران به سمت مکالمه رایگان باعث می شود، زمان افراد جامعه صرف اموری می شود که هیچ فایده ای ندارد . تلاش اپراتور ایرانسل برای جذب مشترکان بیشتر با انتشار پیام های تبلیغاتی نظیر "30 دقیقه مکالمه سه دقیقه هزینه" ،"مکالمات رایگان در واپسین ساعات شب" و "یک سیم کارت بخرید دو سیم کارت ببرید" حساسیت بسیاری از کارشناسان مسائل اجتماعی و متخصصان رشته ارتباطات را نسبت به عواقب سوء این تبلیغات برانگیخته است.
اپراتور دوم تلفن همراه باید ظرف 15 سال به 14 میلیون مشترک تلفن همراه در شبکه دست یابد.
دکتر "اکبر نصرالهی"در گفت وگو با خبرنگار "موبنا" اظهار داشت:تشویق مردم به مکالمه رایگان باعث می شود وقت و انرژی افراد جامعه در عوض آن که صرف کارهای تولیدی و مفید شود،برای کارهای بی فایده تلف شود.
وی خاطر نشان کرد: تبلیغات تجاری ایرانسل باید به نحوی طراحی شود که به جای ترغیب مشتریان به انجام امور بی حاصل ، روش های دریافت خدمات مقرون به صرفه اقتصادی را به کاربران اموزش دهند و آنها را با حقوق واقعی خود به عنوان مشتری آشنا کنند.
وی افزود: مکالمه رایگان اپراتور دوم افراد جامعه را به جهتی سوق می دهد که وقت افراد در گفت و گو های بی حاصل تلف شود ،درحالی که این کار از لحاظ منطقی صحیح نیست.
زوز گذشته دکتر اصغر مهاجری ،جامعه شناس نیز ، تبلیغات اپراتور دوم برای استفاده کاربران از مکالمه رایگان را دارای کار کردهای منفی دانست و اعلام کرد که این تبلیغات آثار مخربی را به همراه خواهد داشت.
منبع خبر : موینا