این آموزش رو برای علاقمندان 3DStudio Max میذارم, شاید به درد بقیه هم بخوره.
سطح آموزش: نیمه حرفه ای.
=================================================
1) ابتدا یه Sphere به شعاع 35 ترسیم کنید و سگمنت های اون رو به 32 مانند تصویر زیر تغییر بدید.
================================================== ==
2)اون رو به Edit Poly تبدیل کنید.
================================================== =====
3)روی View Perspective راست کلیک کنید و Wireframe رو انتخاب کنید.
================================================== =====
4)Sphere رو انتخاب کنید, به پنل Modify رفته و Editable Poly رو انتخاب کنید, برای حالت انتخابتون کلید "4"
(Polygon( رو بزنید. مانند شکل زیر چند Face رو از Sphere انتخاب کنید.

================================================== ===
5)حالا از Extrude استفاده کنید و مقدار آن را 30 بذارین. (مانند شکل)
================================================== =============
6)Polygon Select رو از حالت انتخاب خارج کنید.
7)به Modifier List رفته و Mesh Smooth رو انتخاب کنید.
8)در <Subdivision Amount> و Iterations مقدار 2 را وارد کنید.
9)پنجره متریال رو با فشردن کلید "m" باز کنید. Get Material رو بزنید.
10)حالا در Materilas/Maps Browser گزینه <Architectural> رو انتخاب کنید.
11)و در کادر زیر <Templates> مقدار Water رو انتخاب کنید.
12)روی Diffuse Color کلیک کنید و مانند شکل زیر مقدار R,G,B رو تغییر دهید.
13) پارامترها رو دقیقا مانند شکل زیر اعمال کنید.
14)یک نور Omni مانند شکل زیر در Scene قرار دهید. در < Intensity/Color/Attenuation> مقدار Multiplier رو به
5.56 تغییر دهید.
15)حالا به پنل Modify و <Atmosphere&Effects> بروید و Add رو کلیک کنید. Volume Light رو انتخاب کنید. روی
Setup کلیک کنید.
16)در منوی <Environment> پارامترها رو مانند شکل زیر تغییر بدین.
17)یه نور Omni دیگه بسازید و مطابق شکل اونو قرار بدید.
18)برای Omni02 پارامترها رو اعمال کنید.
حالا رندر بگیرین.