تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




مشاهده نتيجه نظر خواهي: چه طوره ؟؟؟

راي دهنده
34. شما نمي توانيد در اين راي گيري راي بدهيد
  • راضیم

    29 85.29%
  • در شو تخته کن ،مهدی 87

    6 17.65%
Multiple Choice Poll.
صفحه 1 از 14 1234511 ... آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 139

نام تاپيک: آموزش فلش

  1. #1
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    StayWithMe City
    پست ها
    855

    12 آموزش فلش

    بچه لطفا اگه آموزش دارید بزارید
    (در سطح حرفه ای چون متوسط رو بلدم)

    بدلیل در خواست بچه ها از سطح مقدماتی شروع به آموزش کردم(خودم)
    Last edited by staywithme; 23-09-2005 at 21:29. دليل: غلط املایی

  2. #2
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    StayWithMe City
    پست ها
    855

    8

    سلام
    اول باید به اون دوستی که گفته بود بعضی ها حوصله ی مقاله نویسی رو ندارن باید بگم که من عاشق این کارم ولی به 4 دلیل زیاد نمی تونم مقاله بنویسم اول اینکه دستم ضخمه دوم اینکه سرم زیادب شلوغه سوم اینکه باید نرم افزار جلوم باز باشه تا بتونم مقاله رو بنویسم چون حضور ذهن خوبی ندارم و چهارم اینکه املا م خوب نیست .
    یه چیز دیگه این که من واسه این گفتم در سطح متوسط آموزش بزارید چون که 2سالی میشه با فلش کار نکردم و خیلی چیزاش یادم رفته وگرنه من 2 دوره آوزش فلش رفتم و در سطح حرفه ای بلد بودم ولی حالا ......

    اول بگم که فلش یه کمکی شبیه فتوشاپه و اینقدر متحرک سازی توش آسونه که فکرشم نمیکنید >> ؟؟
    وقتی فلش رو اجرا میکنید یه فریم با اندازه ی 500 در 400 پیکسل رو به روتون قرار میگیره که هر چیز خارج از اون باشه در طراحی آخری و آخر کار به نمایش در نمی آد .
    واسه تغییر اندازه ی اون ساده ترین روش رو میگم رو فریم یه کلیک کنید ...... در پنجره ی Properties که زیر فریم شما به نمایش در اومده و از اول کار هم بوده یه دگمه هست که اسمش همون اندازه ی صفحه ی شماست اگه رو اون کلیک کنید یه پنجره باز میشه که اونجا میتونید اندازه ی صفحه رو تغییر بدین دگمه ی روبه روییش که بک گراند نام داره رنگ رو مشخص میکنه و زیریش هم صفحه رو با فرمت های مختلف مثل گیف پابلیش میکنه که واسه اینکار اول باید طراحی خودتون رو سیو کرده باشین .
    در فلش ما چند نوع متحرک سازی داریم اولیش فریم به فریم ه که یه مقدار مشکله و شما باید در این طراحی هر فریم رو به صورت دستی مشخص کنید .
    برای شروع متحرک سازی شما به صفحه ی تایم لاین نیاز مندید به احتمال زیاد این گزینه فعال هست ولی اگه فعال نیست به پنجرهی پایین افتادنیه ویندوز رفته و فعالش کنید:
    Window>Timeline
    در تایم لاین تمام فریم های شما به نمایش در می آید .
    به مثال زیر توجه کنید :
    می خواهیم به روش shape یک مربع را به یک دایره تبدیل کنیم حال کافیست در فریمی که در آن هستید یک مربع بکشید ....... در تایم لاین یک فریم دیگر به طور مثال فریم 15 را انتخاب کنید روی آن راست کلیک کرده و
    Insert blank keyframe را انتخاب کنید و در فرایم خالی ایجاد شده یک دایره بکشید حال کلییه فریم های 1 تا 15 را انتخاب کنید و در پراپرتیز در قسمت tween گزینه ی shape را انتخاب کنید حال باید از سمت فریم یک به فریم 15 یک فلش ایجاد شده باشد .

  3. #3
    پروفشنال Roozedidar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2005
    پست ها
    776

    12

    نقل قول نوشته شده توسط staywithme
    سلام
    اول باید به اون دوستی که گفته بود بعضی ها حوصله ی مقاله نویسی رو ندارن باید بگم که من عاشق این کارم ولی به 4 دلیل زیاد نمی تونم مقاله بنویسم اول اینکه دستم ضخمه دوم اینکه سرم زیادب شلوغه سوم اینکه باید نرم افزار جلوم باز باشه تا بتونم مقاله رو بنویسم چون حضور ذهن خوبی ندارم و چهارم اینکه املا م خوب نیست .
    یه چیز دیگه این که من واسه این گفتم در سطح متوسط آموزش بزارید چون که 2سالی میشه با فلش کار نکردم و خیلی چیزاش یادم رفته وگرنه من 2 دوره آوزش فلش رفتم و در سطح حرفه ای بلد بودم ولی حالا ......

    اول بگم که فلش یه کمکی شبیه فتوشاپه و اینقدر متحرک سازی توش آسونه که فکرشم نمیکنید >> ؟؟
    وقتی فلش رو اجرا میکنید یه فریم با اندازه ی 500 در 400 پیکسل رو به روتون قرار میگیره که هر چیز خارج از اون باشه در طراحی آخری و آخر کار به نمایش در نمی آد .
    واسه تغییر اندازه ی اون ساده ترین روش رو میگم رو فریم یه کلیک کنید ...... در پنجره ی Properties که زیر فریم شما به نمایش در اومده و از اول کار هم بوده یه دگمه هست که اسمش همون اندازه ی صفحه ی شماست اگه رو اون کلیک کنید یه پنجره باز میشه که اونجا میتونید اندازه ی صفحه رو تغییر بدین دگمه ی روبه روییش که بک گراند نام داره رنگ رو مشخص میکنه و زیریش هم صفحه رو با فرمت های مختلف مثل گیف پابلیش میکنه که واسه اینکار اول باید طراحی خودتون رو سیو کرده باشین .
    در فلش ما چند نوع متحرک سازی داریم اولیش فریم به فریم ه که یه مقدار مشکله و شما باید در این طراحی هر فریم رو به صورت دستی مشخص کنید .
    برای شروع متحرک سازی شما به صفحه ی تایم لاین نیاز مندید به احتمال زیاد این گزینه فعال هست ولی اگه فعال نیست به پنجرهی پایین افتادنیه ویندوز رفته و فعالش کنید:
    Window>Timeline
    در تایم لاین تمام فریم های شما به نمایش در می آید .
    به مثال زیر توجه کنید :
    می خواهیم به روش shape یک مربع را به یک دایره تبدیل کنیم حال کافیست در فریمی که در آن هستید یک مربع بکشید ....... در تایم لاین یک فریم دیگر به طور مثال فریم 15 را انتخاب کنید روی آن راست کلیک کرده و
    Insert blank keyframe را انتخاب کنید و در فرایم خالی ایجاد شده یک دایره بکشید حال کلییه فریم های 1 تا 15 را انتخاب کنید و در پراپرتیز در قسمت tween گزینه ی shape را انتخاب کنید حال باید از سمت فریم یک به فریم 15 یک فلش ایجاد شده باشد .
    عزيز ممنون از شما كه شروع كردي. از شما به خاطر استارتي كه زديد بي نهايت ممنونم. اميدوارم به زودي زخم دست شما بهبود پيدا كنه و مشكلات ديگه هم برطرف بشه تا بيشتر در خدمت شما باشيم. اميدوارم به آموزشهاي خوبتون ادامه بديد چون خيلي ساده و عالي توضيح داده بوديد. ما مشتاقانه منتظر آموزشهاي بعدي شما هستيم...
    Last edited by Roozedidar; 14-09-2005 at 11:58.

  4. #4
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    StayWithMe City
    پست ها
    855

    پيش فرض

    خواهش میکنم روز دیدار امید وارم که بتونم مفید واقع بشم

  5. #5
    پروفشنال Roozedidar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2005
    پست ها
    776

    پيش فرض

    نقل قول نوشته شده توسط staywithme
    خواهش میکنم روز دیدار امید وارم که بتونم مفید واقع بشم
    مفیدی عزیز. اینم نتیجش [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] لطفا و بدون من به شخصه دنبال می کنم آموزشهات رو...

  6. #6
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    StayWithMe City
    پست ها
    855

    پيش فرض

    متحرک سازی به روش motion :
    این روش برای عکس ها به کار میرود که این روش نیز بسیار ساده است همانند روش shape ولی تفاوت ها و برتریهایی دارد :
    به مثال فوق توجه کنید :
    هدف از این مثال چرخاندن عکس حول محوری در عمق و جابه جایی آن است :
    ابتدا یک عکس را وارد فریم میکنیم برای این کار از کلید های ترکیبی ctrl + r استفاده کرده یا مراحل زیر را دنبال میکنیم :
    File > import
    اگر این گزینه خاموش بود یا اینکه کلید های ترکیبی کار نکردند به احتمال زیاد شما یک فریم ایجاد نکرده اید برای این کار روی اولین فرم در تایم لاین راست کلیک کرده و insert blank keyframe را انتخاب میکنید با این کار یک فریم خالی ایجد میکنید .
    حال که عکس را وارد فریم کرده اید کافیست یک کیی فریم ایجاد کنید برای این کار روی یک فریم دیگر به طور مثال 15 کلیک کنید( لازم به ذکر است که هر چه تعداد فریم ها بیشتر باشد سرعت انیمیشن پایین می آید ) و insert keyframe با این کار فریم شما پاک نخواهد شد و عکس در فریم باقی می ماند ، حال عکس را به جای دیگر فریم برده و در تایم لاین تمام فریم ها را انتخاب کنید و در قسمت tween در پراپرتیز حالت motion را انتخاب کنید . حال باید یک فلش در تایم لاین ایجاد شده باشد اگر به جای فلش خط چین ایجاد شود یک جای کارتون میلنگه . اگر می خواهید عکس در حین جا به جایی حول محوری در عمق بچرخد باید rotate را از حالت اتو به یکی از حالات زیر تغییر دهید :
    cw
    Ccw
    حالا میتوانید کلید های ترکیبی ctrl + enter را بزنید تا نتیجه ی کار خود را ببینید .

    ابزار های فلش هم شباهت بیش از حدی به فتوشاپ داره اون آقایی که گفته بود اکثرا فتوشاپیستند بچه های پی سی ورد باید بگم اگه اینجوری بشه فلش هم واسشون ساده تر میشه همون طور که گفتم متحر سازی با فلش واقا سادست من در آینده سعی میکنم روش ایجاد یک کلید تو فلش رو یاد بدم البته 5 از کلید های کیبوردم هم همین الان به بخش سی سی یو وارد شدند

  7. #7
    پروفشنال Roozedidar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2005
    پست ها
    776

    پيش فرض

    نقل قول نوشته شده توسط staywithme
    امید وارم بتونم اری کنم که از فلش لذت ببرید البته اگه یکی پیدا شه که در سطح حرفه ای به من یاد بده خیلی بهتره
    دوست عزيز بدون كه داري همين كار رو مي كني. امروز بعد از كارم مي شينم پاي تمرين دومي كه دادي. انشاا... خودم حرفه اي ميشم يادت ميدم در سطح حرفه اي رو
    Last edited by Roozedidar; 19-09-2005 at 23:06.

  8. #8
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    StayWithMe City
    پست ها
    855

    پيش فرض

    استفاده از کتابخانه ، ایجاد یک دگمه ، صدا گذاشتن بر روی دگمه ی ایجاد شده :
    برای ایجاد یک دگمه در فلش شما باید در کتابخانه ی فلش یک سمبل درست کنید و آن سمبل را از نوع باتن تعریف کنید برای باز شدن کتابخانه میتوانید کلید F11 را فشار دهید یا از پنجره ی ویندوز ، لایبراری را انتخاب کنید :
    Window > Library
    حالا از پایین سمت چپ پنجره ی کتابخانه علامت + را انتخاب کنید حال یک سمبل جدید ایجاد میشود ولی ابتدا باید نوع سمبل را باتن و آدرس آن را نیز مشخص کنید در پنجره ی باز شده گزینه های زیر را می بینید :
    Name , Behaviors , Advanced
    شما در قسمت اول یعنی نیم باید نام سمبل خود را وارد کنید و در قسمت دوم باید نوع سمبل را Button مشخص کرده ( کلید رادیو ای را روی باتن قرار دهید ) و در قسمت Advanced آدرسی که کلید باید باز کند را وارد کنید .
    O.K کنید ......
    حال در بالا ی صفحه در کنار scence 1 نامی که برای سمبل خود وارد کرده اید را میبینید و در تایم لاین هم گزینه های جدید :
    Up , Over , Down , Hit
    Up شکل کلید شماست که کلید به این نام دیده میشود .
    Over وقتی موس روی آن میرود به آن شکل در می آید .
    Down وقتی موس از روی کلید کنار می رود به آن شکل در می آید .
    Hit تاثیری ندارد ( قسمت داون را کپی نید در این قسمت) .
    حال کلید شما آماده است اگر می خواهید برای هر یک از قسمت ها صدایی در نظر بگیرید می توانید صدای مورد نظر را وارد کتابخانه کنید و از کتابخانه به بخش مورد نظر به طور مثال آپ بکشانید و رها کنید ویا میتوانید این کار را با صدا های موجود در کتابخانه بکنید برای وارد کردن صدا به کتابخانه مراحل زیر :
    File > Import to Library
    و برای استفاده از صدا های موجود مراحل زیر را دنبال کنید :
    Window > Common libraries > Sounds
    توجه کنید اگر صدا به درستی در فریم وارد شود خطوطی روی فریم ایجاد می شود



    آقا شاهین اجازه ی ما هم دست شماست

  9. #9
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    StayWithMe City
    پست ها
    855

    پيش فرض

    برای فارسی نویسی تو فلش باید از نرم افزار فارسی نویس مریم استفاده کنید ( که من سی دی ش رو گم کردم هر وقت پیدا شد یه جا آپلودش میکنم)

  10. #10
    Banned Kolubive's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    Dangerzoneِ
    پست ها
    779

    پيش فرض

    آموزش فلش (بخش اول )


    ماکرومديا فلش ( Macromedia Flash) يکي از بهترين نرم افزار هايي است که شما ميتوانيد جهت افزودن افکت های مخصوص و انیمیشن های کامپیوتری به وب سایت از آن استفاده کنید .در این جزوه سعی شده تمامی نکات با ذکر مثال و انیمیشن برای شما ارائه گردد . امید است این منبع جهت استفاده ی شما عزیزان مفید واقع شود. برای مطالعه ی این دوره ی آموزشی نیاز است کاربران محترم آشنایی با سیستم عامل ویندوز داشته باشند . ضمنا سیستم شما باید دارای مشخصات سخت افزاری ذیل باشد : - حداقل سیستم مورد نیاز پنتیوم 233 - 16 مگابایت Ram - حدود 600 مگا بایت فضای آزاد - کارت گرافیکی 64 گیگا بایت کاربردهای Flash زماني که با یک صفحه ی وب برخورد ميکنيم ایده های مختلفی برای ساختن یک وب سایت جالب ،در ذهنمان ايجاد ميشود. با وجود بخشهاي گوناگون در يک وب سايت در مورد تصاوير و رنگها قانونی کلی وجود دارد. در Flash ابزارهايي وجود دارد که به وسیله ی آنها ميتوان به راحتي تصاوير مختلفي خلق کرد. تصاوير برداري خيلي بهتر از نقشه های بيتي هستند. تصوير برداري نه تنها از لحاظ اندازه کوچکتر است بلکه در هنگام کوچک و بزرگ شدن به هيچ وجه کيفيت خود را از دست نميدهد. ولي زماني که يک نقشه بيتي را بزرگ ميکنيم تصاوير مات به نظر ميرسند. تصاویر Flash همانند یک فیلم بر روی صفحه ی وب گذاشته می شود . هرگاه که مرورگر وب شما با يک فيلم Flash روبرو ميشود به طور اتوماتيک Flash player را اجرا می کند. نكته به ياد داشته باشيد که فيلم هاي Flash به واسطه برداري بودنشان کم حجم تر از تصاویر نقشه بیتی خواهند بود. متحرک سازي در سايت وب در گذشته در سايتهاي وب به علت اينکه انيميشن نداشتند ، بسیار خسته کننده به نظر می رسیدند. ولي نرم افزار Flash به آساني انيميشن را توسط فرآیندی به نام Tweening ايجاد ميکند. در اين مرحله شما به Flash نقطه آغاز و پايان ميدهيد و تصاوير بين اين دو نقطه به طور اتوماتيک به صورت فريم ( Frame ) ايجاد خواهند شد. مثلاً اگر يک تصوير کامپيوتري براي کامل شدن احتياج به 10 فريم داشته باشد تنها لازم است به آن دو فريم شروع و پايان را بدهيم ( فريم 1 و فريم 10) ، خود نرم افزار Flash فريم هاي ما بين آن را ميسازد. علاوه بر آن ميتوانيد يک Motion Tween براي آن شيء بسازيد. ساخت فيلم هاي محاوره اي : در Flash علاوه بر انيميشن هاي ساده ميتوانيد وب سايتهاي محاوره اي نیز بسازید. به عنوان مثال ميتوان فيلم فلشي را ايجاد کنيد که در آن فيلمهاي کوتاه و Track هاي موسيقي متعدد قابل انتخاب وجود داشته باشد زيرا Flash کاملاً شيء گرا ميباشد. نکته : در يک فيلم Flash منظور از محاوره اي بودن اين است که کاربر قادر به انتخاب کليپ هاي ويدئويي يا Track موسيقي دلخواه باشد. تغيير شکل اشياء و متون متحرک : يکي از تکنولوژي هاي انيميشن در Flash این است که به شما اجازه ی تغییر يک شکل به شکل ديگر را ميدهد ،به اين فرآیند Shape tween ميگويند. بدون شک متون متحرک را در سايت هاي مختلف مشاهده کرده ايد. اين متون درون یک جعبه از نقطه اي به نقطه ديگر حرکت ميکنند. از اين Effect در سرفصل روزنامه ها و تبليغات فروشگاهها استفاده ميشود. ايجاد يک متن متحرک در Flash کار بسیار ساده ای است . بدين منظور جهت رسیدن به نتیجه ی مطلوب باید تکنیک های فیلم سازی Flash را با هم ترکیب کنیم ، به این صورت که ابتدا یک Motion Tween ایجاد کرده ، بوسیله آن متنی را داخل جعبه از این سمت به آن سمت برده و سپس یک Mask اضافه می کنیم. توسط اين ماسک ميتوانيم متن داخل جعبه را کنترل کنيم. اين بدان معني است که شما قادر خواهيد بود هر قسمت از متن دلخواه خود را قابل مشاهده کنيد. درک و يادگيري اصول پايه اي Flash Flash داراي يک سري عناصر اوليه است که در طول کارتان شما را همراهي ميکند. شکل زير نماي اوليه اي از عناصر اوليه Flash ميباشد. صفحه کاري ( Work Place ) در Flash : صفحه کاري منطقه اي است که در آن قلم هاي Flash را ايجاد ميکنيد. این صفحه ی کاری در واقع آن منطقه سفيد رنگي است که در قسمت مياني پنجره Flash واقع شده است. نکته : به طور پيش فرض اندازه اين صفحه 550*400 پيکسل ميباشد. اطراف صفحه کاري بوسيله يک حاشیه خاکستري که محيط کاري است پوشانده شده است. اشياء روي محيط کاري ظاهر میشوند، مگر اينکه آنها را بر روي صفحه کاري منتقل کنيد. Timeline : Timeline ( خط زمان ) يکي از ابزار هاي Flash است که فريم هاي درون آن را کنترل ميکند. شکل زير قسمتهاي مختلف Timeline را به تصوير ميکشد. Play head : براي ديدن گزینه های Flash مورد نظر Play head را بوسيله اشاره گر ماوس بر روي این Flash بکشيد. بدين منظور شما ميتوانيد يک Frame دلخواه را بر روي Timeline کليک کنيد که آن به صورت اتوماتيک Play head ميشود. Frame Number : همان نما هاي شما براي کار کردن در Timeline ميباشند. Frame line شما را قادر ميسازد تا مکان صحیح اشیاء در فریم را مشخص کنید. Timeline Menu : از طريق اين متد ميتوان به تعداد گزينه هايي که براي تنظيم چگونگي مشاهده Timeline استفاده ميشوند دسترسي پيدا کرد. Center Frame : قسمت مرکزي قابل ديد در Timeline ميباشد. onion Skin View : توسط اين گزينه ميتوان فريم هاي مختلف يک انميشن ترتيبي را مشاهده کرد. در واقع ميتوان تشکيل فريم هاي مياني را ملاحظه نمود. onion Skin Outline view : اين گزينه نيز مانند onion Skin View ميتواند تعداد فريم هاي اول تا آخر را نشان دهد .اما این گزینه بیشتر براي منحني ها استفاده ميشود. Edit Multiple Frames : اين گزينه شما را قادر ميسازد تا هر بخش از يک انيميشن را که بر فريم هاي مختلفی تقسيم شده اند ، ويرايش کنيد. Modify onion Markers : منويي را نمايش ميدهد که توسط آن شما ميتوانيد تعداد فريم هاي دلخواه را در onion Skin View نمايش داد. Current Frame : در اين قسمت ساده فريم جاري نمايش پيدا ميکند. Frame Rate : این گزینه تعداد فريم هاي نمايش داده شده را نشان ميدهد. Playback Time : این گزینه مدت زمان سپري شدن فيلم را نشان ميدهد. Scroll Bars : بوسيله این گزینه ميتوان فريم هاي لايه هاي قبلي را مشاهده نمود.
    Last edited by Reza shabani fard; 15-09-2005 at 10:03.

صفحه 1 از 14 1234511 ... آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •