تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 19

نام تاپيک: آموزش : ساخت توپ فوتبال واقعی - مکس

  1. #1
    حـــــرفـه ای Carl's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    Grand Canyon, US-AZ
    پست ها
    3,386

    پيش فرض آموزش : ساخت توپ فوتبال واقعی - مکس

    سلام
    در اين آموزش قصد دارم ساخت يک توپ فوتبال واقعي را به شما آموزش دهم. براي انجام کارهاي اين آموزش دانستن چيزهاي اصلي مکس کافي است. در ضمن چون مراحل آموزش زیاد است آنرا سه قسمت کرده ام.
    ===ساخت توپ فوتبال: قسمت اول===
    1- ابتدا مکس را شروع کنيد و نماي "Top" را بزرگ کنيد (Alt+W).
    ====
    2- يک NGon (چندضلعي) بسازيد: از طريق "Create/Shapes/NGon" و آنرا روي circumscribed و تعداد ضلعهايش را 5 قرار دهيد. در نما کليک چپ کنيد و بکشيد تا زماني که شعاع (Radius) حدود 100 شود.
    ====
    3- ابزار "Select and move" روي نوار ابزار را انتخاب کرده و رويش راست کليک کنيد.
    ====
    4- پنجره Move Transform Type-In گشوده ميشود. زير Absolute: World در هر سه قسمت 0 را وارد کنيد. لولاي (Pivot) چندضلعي در نقطه (0.0.0) واقع شد. پنجره را ببنديد.
    ====
    5- روي ابزار Select and Rotate اول چپ کليک و سپس راست کليک کنيد.
    ====
    6- وقتي پنجره Rotate Transform Type-In باز شد زير Offset: Screen در قسمت Z عدد -90 (منهاي نود) را تايپ و Enter را بزنيد. پنجره را ببنديد.
    ====
    7- به Modify برويد و شعاع چندضلعي را 68/819 قرار دهيد. وقتي zoom out ميکنيد بايد يک چنين چيزي داشته باشيد.
    ====
    همانطور که ميدانيم يک توپ فقط از پنج ضلعيها ساخته نشده و بايد يک چند ضلعي ديگر هم با شش ضلع بسازيم.
    ====
    8- دوباره به مسير "Create/Shapes/NGon" برويد و آنرا روي inscribed قرار داده و تعداد اضلاعش را 6 بگذاريد. در نما کليک کنيد و بکشيد تا زماني که شعاع اين چندضلعي حدود 100 شود.
    ====
    9- بعد از اينکه چندضلعي دوم ساخته شد، به Modify برويد و شععاع را دقيقا روي 100 تنظيم کنيد.
    ====
    10- اکنون ما به تراز کردن (Align) دو چندضلعي نياز داريم. اين کار را با راست کليک روي "3D Snap Toggle" و علامت دار کردن گزينه Vertex انجام دهيد و پنجره را ببنديد.
    ====
    11- براي فعالسازي گيره (Snap) اگر قبلا فعال نشده "S" را فشار دهيد.
    ====
    12- دکمه "Select and Move" را فشار دهيد. نشانگر ماوس را روی نقطه ای از چندضلعی که در عکس نشان داده شده بیاورید تا یک بعلاوه + کوچک ظاهر شود که شما را از فعال بودن vertex snap آگاه میکند. حالا کلیک چپ کرده و این نقطه را روی 5ضلعی بکشید و رها کنید (مطابق عکس).
    --->
    ====
    حالا شما باید دو چندضلعی داشته باشید که با هم تراز شده اند. بنابراین لبه های 5ضلعی و 6ضلعی دقیقا روی هم قرار گرفته اند.
    ====
    13- 5ضلعی را انتخاب کنید. یک اصلاحگر "UVW Map" بیفزایید. با فشار کلید "print screen" (روی کیبورد) از صفحه نمایش عکس بگیرید. به یک برنامه 2بعدی رفته و Ctrl+V را فشار دهید تا عکس گرفته شده Paste شود. قسمت داخل خطوط زرد UVW map را ببرید (Cut). عکس را ذخیره کنید. این عکس به شما در ساخت بافت مورد نظرتان بعد از اتمام مدلسازی کمک خواهد کرد.
    ====
    14- 6ضلعی را انتخاب کنید. یک اصلاحگر UVW map اعمال کنید و یک عکس دیگر از صفحه نمایش بگیرید و مانند بالا ادامه دهید.
    ====
    اکنون باید این دو قسمت را با چرخاندن کپی کنیم تا شکل توپ بدست بیاید. برای اینکار باید نقطه لولای 6ضلعی را تنظیم کنید.
    ====
    15- در حالی که 6ضلعی انتخاب شده، به hierarchy/affect pivot only بروید. روی "Snap Toggle" راست کلیک کنید و Pivot به معنای لولا را علامت بزنید. پنجره را ببندید.
    ====
    16- ماوس خود را روی یکی از اضلاع 6 ضلعی بگیرید تا یک جعبه بزرگ آبی روشن ظاهر شود، چپ کلیک کرده و آنرا به طرف نقطه پایینی سمت چپ 6ضلعی بکشید. لولا باید دقیقا روی آن نقطه قرار گیرد.
    --->


    ادامه دارد...

  2. #2
    حـــــرفـه ای Carl's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    Grand Canyon, US-AZ
    پست ها
    3,386

    پيش فرض

    ===آموزش ساخت توپ فوتبال===قسمت دوم:
    17- با کلیک مجدد بر روی "affect pivot only" آنرا غیرفعال کنید.
    ====
    18- در حالیکه 6ضلعی در حالت انتخاب است روی دکمه "Select and Rotate" چپ کلیک و راست کلیک کنید.
    ====
    19- بعد از اینکه پنجره "Rotate Transform Type-In" ظاهر شد، زیر "Offset: Screen" و در قسمت X عدد 37/377 را وارد کرده، پنجره را ببندید.
    ====
    20- روی "3D Snap Toggle" راست کلیک کنید و علامت pivot را بردارید.
    ====
    21- ماوس را به روی نقطه پایین سمت چپ 6ضلعی آورده و در حالی که گیره vertex فعال است، کلید شیفت را نگه دارید، چپ کلیک کرده و ماوس را به طرف نقطه ای که در شکل نشان داده شده کشیده، رها کنید.
    --->
    ====
    22- اکنون چندضلعی جدید را در محور Z به اندازه 72 درجه بچرخانید. با فشار کلید E و سپس F12 و اعمال چرخش در محور Z. امکان دارد که مجبور شوید گیره Snap را خاموش کنید.
    ====
    23- این کار 3 بار دیگر باید انجام شود تا به چیزی شبیه شکل دست یابید.

    ====
    میبینید که پایین توپ در حال شکل گیری است، اما تا اتمام آن راه زیادی داریم.
    ====
    24- 5ضلعی را انتخاب کرده، کلید W را فشار دهید، دکمه چپ ماوس را فشار داده و 5ضلعی را به پایین بکشید.

    ====
    25- دکمه E را برای فعالسازی ابزار Rotate قشار دهید و 5ضلعی را در محور Z به میزان 180 درجه بچرخانید.
    ====
    26- W را فشار دهید تا ابزار Move فعال شود، سپس با آوردن ماوس روی بالاترین نقطه روی آن کلیک کنید و به بالا بکشید تا زمانی که به 6ضلعی ها بچسبد (مطابق شکل).

    ====
    27- به "hierarchy" رفته affect pivot only را فعال کنید، در نوار ابزار روی Align (تراز) کلیک کنید یا ترکیب Alt+A را فشار دهید و روی 5ضلعی کلیک کنید.
    ====
    28- فقط Y را علامت بزنید و زیر "Current Object" گزینه Pivot را نشاندار کنید. و زیر "Target Object" گزینه Maximum را انتخاب کرده OK را بزنید.
    ====
    نقطه لولای شکل جدید الان در نقطه بالایش واقع شده است.
    ====
    29- "affect pivot only" را غیر فعال کنید.
    ====
    30- ابتدا کلید E و سپس F12 را برای پنجره "Rotate Transform Type-In" بفشارید. زیر "Absolute: World" عدد 63/442 را وارد کنید و دوباره F12 را فشار دهید.
    ====
    حالا یک تکه دیگر داریم که به توپ چسبیده است.
    ====
    31- حالا از 5ضلعی جدید 4 کپی توسط ابزار Rotate مانند مراحل قبل بگیرید و هر کدام را 72 درجه در محور Z بچرخانید.نتیجه به این شکل میشود.

    ====
    32- 6ضلعی موجود در بالای صفحه را انتخاب کنید.
    ====


    ادامه داردددد...

  3. #3
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    در اعماق مخ
    پست ها
    792

    پيش فرض

    هنوز نخوندمش ولی به نظر میاد که عالی باشه ...
    اخه ما dial up ی ها اعتباری به کارتمون نیست...

  4. #4
    حـــــرفـه ای Carl's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    Grand Canyon, US-AZ
    پست ها
    3,386

    پيش فرض ===آموزش ساخت توپ فوتبال===قسمت سوم

    ===آموزش ساخت توپ فوتبال===قسمت سوم و پایانی:
    33- يک کپي از اين چندضلعي بگيريد؛ همانگونه که در تصوير مي بينيد، نقطه پاييني سمت چپ اين چندضلعي به نقطه بالايي سمت چپ چندضلعي پاييني مي چسبد.

    ====
    34- در حالی که 6ضلعی جدید را انتخاب کرده اید، پنجره "Rotate Transform Type-In" را باز کنید. و مقدار X را روی 79/178 تنظیم کنید.
    ====
    35- 6ضلعی جدید را در چهار مکان دور شکل که گیره Vertex آنها را مشخص میکند کپی کنید. و آنها را حول محور Z به میزان 72 درجه بچرخانید. همانگونه که قبلا با 5ضلعی اینکار را کرده بودید. و نتیجه تان به این شکل خواهد شد.

    ====
    می بینید که شکلی شبیه یک دایره ساخته شده است.
    ====
    36- F را فشار دهید. نمای شما به Front تبدیل میشود.
    ====
    37- همه چندضلعی ها را انتخاب کرده و با نگهداشتن Shift آنها را به بالا بکشید تا کپی شوند(مطابق شکل).

    ====
    38- در حالی که چندضلعی های کپی شده در انتخابند کلید E را فشار داده و آنها را دور محور Z به میزان 180 درجه بچرخانید.
    ====
    39- کلید T را فشار دهید تا صحنه را از نمای Top ببینید. و در حالی که همان انتخاب را دارید آنها را در محور Z ها 36 درجه بچرخانید.
    ====
    40- U را فشار دهید. نمایتان به User تبدیل میشود. کلید Alt را نگهداشته و نما را بچرخانید تا توپ را از جهات مختلف ببینید.
    ====
    41- می بینید که بیشتر کار توپتان انجام شده و فقط یک فاصله بین دو قسمت وجود دارد. این را با استفاده از دکمه "Select and Move" و گیره Vertex درست کنید.
    ====
    الان باید یک توپ داشته باشید.. ولی همانطور که میبینید سطوح آن صاف است. آنها را درست میکنیم.
    ====
    42- دوباره T را فشار دهید تا به نمای Top بروید.
    ====
    43- همه چندضلعی ها را توسط کلید H انتخاب کنید.
    ====
    44- یک اصلاحگر Edit Mesh اضافه کنید، به Sub-Object (زیرموضوع) Faces رفته و همه Face ها را انتخاب کنید. زیر Normals گزینه Flip را بفشارید.(این گزینه زیر "roll-out" قرار گرفته)
    ====
    45- در حالی که همه وجه ها انتخاب شده اند، یک اصلاحگر "meshsmooth" اضافه کنید، در پارامترهایش گزینه "Quad Output" را فعال کرده و iterations را روی 3 بگذارید.
    ====
    46- یک اصلاحگر "spherify" اضافه کنید. اکنون یک توپ گرد دارید.
    ====
    47- اصلاحگر "face extrude" اضافه کنید. "amount" را روی 3 قرار دهید.
    ====
    48- دوباره "meshsmooth" را اعمال کنید. "Quad Output" را فعال کنید و "Apply To whole Mesh" را علامت دار کنید. iterations را 2 کنید "Smooth Result" را علامت بزنید. اگر دوست دارید توپتان وجوه خیلی زیادی نداشته باشد، iterations را روی 1 قرار دهید.

    خسته نباشید!
    نظــر یادتون نره!

  5. #5
    حـــــرفـه ای مرتضی nvcd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    محل سكونت
    بابل
    پست ها
    2,274

    پيش فرض

    عالی بود ولی تکسچر ش رو داری به ما هم بدی؟

  6. #6
    حـــــرفـه ای Carl's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    Grand Canyon, US-AZ
    پست ها
    3,386

    پيش فرض

    سلام
    دقیقا همون تکسچر نیست، ولی مال توپ هست:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  7. #7
    حـــــرفـه ای مرتضی nvcd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    محل سكونت
    بابل
    پست ها
    2,274

    پيش فرض

    سلام
    دقیقا همون تکسچر نیست، ولی مال توپ هست:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    دستت طلا عزیز

    همینش هم عالیه.یکی می سازم و برات می زارم ببین چطور می شه

  8. #8
    Super Moderator Shahin King's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2005
    محل سكونت
    گیلان
    پست ها
    6,795

    پيش فرض

    سلام

    بسیار عالی ، دستت درد نکنه مفید بود

    قربانت
    شاهین

  9. #9
    حـــــرفـه ای مرتضی nvcd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    محل سكونت
    بابل
    پست ها
    2,274

    پيش فرض

    سلام

    من توپ رو ساختم البته یکم اعداد توی اموزش اشتباه بود.من از روی کتابی که خریده بودم اونها رو اصلاح کردم.

    بعد هم با فوتوشاپ از تکسچری که دوستمون داد و یکم کار خودم تونستم اون رو به این جا برسونم.

    راستی یه نمای نزدیک هم گرفتم که Bump رو نشون می ده.خوشحال می شم اگه نظرتون رو بگید.






  10. #10
    Banned
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    توي سلولم
    پست ها
    337

    پيش فرض

    كارت كه خوبه ولي چرا دو سايه داره نور از يه طرف بتابه بهتره !!! به نظر من !

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •