تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 20

نام تاپيک: برنامه های چند رسانه ای

  1. #1
    داره خودمونی میشه satropat's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2007
    پست ها
    26

    پيش فرض برنامه های چند رسانه ای


  2. #2
    داره خودمونی میشه satropat's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2007
    پست ها
    26

    پيش فرض

    ساخت برنامه ای چند زبانه { ملتی مدیا بیلدر }
    یا Multi Language

    سطح آموزش : متوسط

    سلام . در این آموزش قصد داریم تا با ساخت برنامه ای چند زبانه ، شما را با چند دستور ساده و همچنین استفاده از متغیر های رشته ای یا متنی آشنا کنیم.

    هدف برنامه : می خواهیم برنامه ای بسازیم که به دو زبان فارسی و انگلیسی باشد و کاربر با کلیک بر روی یکی از دو کلید فارسی یا انگلیسی ، برنامه به همان زبان اجرا شود.

    توضیح : اگر از ویندوز XP استفاده میکنید ، متون فارسی را خواهید دید. دیدن متون فارسی این پروژه را در ویندوزهای دیگر تضمین نمی کنیم. در صورتی که روی ویندوز شما اجرا نشد ، آنرا به ما اطلاع دهید.
    هر نکته ای که به درستی متوجه نشدید را برای توضیح بیشتر به ما اطلاع دهید.

    1. پروژه ی جدیدی ایجاد و سپس نام صفحه (Page) ی اول را به language تغییر دهید.
    2. صفحه ی جدیدی ایجاد کنید و نام آنرا main بگذارید.
    3. حالا در صفحه ی اول یک شئ متن (Text) بگذارید و درون آن متنی برای راهنمایی کاربر به انتخاب یک زبان بنویسید ،
    بطور مثال بنویسید : "لطفا زبان خود را انتخاب کنید : " و یا "Please Selact Your Language : "

    4. حالا دو کلید متنی (Text Button) ایجاد کنید و متن یکی را به کلمه ی "فارسی" و دیگری را
    به کلمه ی"English" تغییر دهید.

    توجه : ما بطور نمونه دو زبان فارسی و انگلیسی را برای برنامه ی خو انتخاب کرده ایم ، لذا شما میتوانید بسته به نیاز خود ، زبانهای دیگری را مورد استفاده قرار دهید!

    5. حالا نوبت ساخت بخش اصلی برنامه است. معمولا شما در پروژه ی خود از کلیدهای متنی ، تصاویر حاوی متن و سایر عناصر حاوی متن استفاده میکنید. ما این متون و تصاویر را به زبانهای مورد استفاده که در اینجا فارسی و انگلیسی است نیاز داریم. بعد از جمع آوری این متون به این زبانها ، موقع درج آنها درون برنامه است. ما در این پروژه فقط از متن استفاده خواهیم کرد ولی توضیحات کار بوسیله ی تصاویر حاوی متن را نیز در پایان این آموزش و در بخشی به نام "قسمت اضافی" توضیح داده ایم.

    6. روی کلیدی که حاوی کلمه ی "فارسی" است دوبار کلیک کنید تا پنجره ی خصوصیات آن ظاهر شود. سپس به قسمت اسکریپت آن بروید.
    حالا موقع این است که متون مورد استفاده در برنامه را به متغیرهای رشته ای (متنی) نسبت دهیم.
    دستورات زیر باید در آنجا کپی شوند :

    exit$='خروج'
    massage$='اين يک آزمايش است'
    Page("main")

    دستور اول : با این دستور یکی از متنهای مورد استفاده در برنامه یعنی کلمه ی "خروج" درون متغیری قرار میگیرد.exit$با نام
    massage$دستور دوم : این دستور متنی به مظمون "این یک آزمایش است." را درون متغیری به نام
    قرار میدهد.
    که قبلا ساخته بودیم میرود.mainدستور سوم: با این دستور ، برنامه به صفحه ی با نام

    نکته : شما با توجه به تعداد گزینه ها و متون برنامه ی خود میتوانید متون و متغیر های بیشتری را مورد استفاده قرار دهید. به کمک فرمول زیر :
    نام متغیر یا نام دلخواه بهمراه علامت $ درانتهای آن=' متن مورد نظر '

    توضیح : در واقع با اضافه کردن علامت$به انتهای نام متغیر ، آنرا بصورت رشته ای (متنی) تعریف کرده ایم تا بتوانیم درون آنرا متن بگذاریم.

    نهاده بودیم نیز دستورات زیرEnglish 7. حالا برای کلید دیگری که ساخته بودیم و عنوان آنرا
    را کپی میکنیم :

    exit$='Exit'
    massage$='This is a test'
    Page("main")

    شرح این دستورات همانند کلید فارسی است با این تفاوت که متون مورد نظر ما به زبان انگلیسی نوشته شده است.


    8. به صفحه ی main بروید و یک کلید با نام exit و همچنین یک متن با نام massage بسازید و محتوای آنها (یعنی متن پیش فرضی که درون آنهاست) را پاک کنید.




    9. روی صفحه ی با نام main دوبار کلیک کنید تا پنجره ی خصوصیات آن باز شود سپس یه قسمت اسکریپت آن بروید.
    در اینجا ما باید متغیرهایی را که ایجاد و به دو صورت فارسی و انگلیسی مقدار دهی کرده بودیم را فراخوانی کنیم.
    ما در این برنامه از دو متغیر با نامهای exit$ و massage$ استفاده کرده ایم.
    ابتدا در دستور اول محتوای متغیر exit$ را به کلید exit و سپس در دستور دوم محتوای متغیر massage$ را به
    شئ massage اختصاص داده ایم . اگر فهمیدید دستورات را به آنجا کپی کنید :

    DisplayValue("exit","exit$")
    DisplayValue("massage","massage$")

    نکته : همانطور که گفتم ، شما میتوانید به تعداد دلخواه از این دستورات استفاده کنید. مثلا برای اینکه یک متغیر را درون یک کلید یا متن ظاهر کنید کافی است که از فرمول زیر استفاده کنید :


    ("نام متغیر,""نام شئDisplayValue("
    توضیح : عبارت DisplayValue یک عبارت کلیدی است.
    توضیح 2 : علامت های دابل کتیشن را که به صورت " هستند و همچنین پرانتزها ، نباید پاک شوند.

    10. پروژه ی ما تمام شد. برنامه ی خود را اجرا کنید و در صورت وجود خطا در آن ، این مطلب را دوباره و با دقت مطالعه کنید. همچنین به حروف بزرگ و کوچک در نامگذاری متغیرها و اشیا توجه کنید. ما در این پروژه برای نامگذاری اشیا فقط از حروف کوچک استفاده کرده ایم. اگر باز هم در اجرای برنامه مشکل داشتید به ما اطلاع دهید.

    کامپایل

    از این به بعد در انتهای هر آموزش ، یک بخش کامپایل خواهیم داشت. یعنی خودمان بجای کامپیوتر برنامه را ترجمه و اجرا میکنیم. به کمک این بخش میتوانید برنامه را به خوبی درک کنید.
    وقتی برنامه ی بالا را نوشتید و اجرا کردید ، کارهای زیر صورت میگیرد :

    1. صفحه ی language نمایش داده میشود و برنامه منتظر انجام عکس العمل از سوی کاربر میشود.
    2. حالت اول : کاربر روی کلید "فارسی" کلیک کرد. خط شماره ی 4 را بخوانید.
    3. حالت دوم: کاربر روی کلید"English" کلیک کرد. خط شماره ی 5 را بخوانید.
    4. عبارت "خروج" در متغیر exit$ قرار گرفت . عبارت "این یک آزمایش است" درون متغیر massage$ قرار گرفت. برنامه به صفحه ی main پرش کرد. خط 6 را بخوانید.
    5. عبارت "Exit" درون متغیر exit$ قرار گرفت. عبارت "This is a test" درون متغیر massage$ قرار گرفت. برنامه به صفحه ی main پرش کرد.خط 6 را بخوانید
    6. محتوای متغیر exit$ در کلید exit جا گرفت. محتوای متغیر massage$ درون شئ متنی massage جا گرفت.
    7. برنامه تا ابد منتظر می ماند تا کاربر از برنامه خارج شود.


    قسمت اضافی : اگر به دلیل مشکلات متن فارسی در ویندوز ، متون خود را به صورت عکس در برنامه قرار میدهید از دستورالعمل زیر پیروی کنید. البته این کار به روشهای بسیار متنوعی قابل اجراست که ما در اینجا ساده ترین را انتخاب کرده ایم.

    1.صفحه ی اول را به انتخاب زبان اختصاص دهید . تصاویر خود را به زبانهای مورد استفاده تهیه کنید و ابتدا کلیه ی تصاوی زبان اول را در صفحه قرار دهید ، سپس همه ی آنها را انتخاب و از منوی Arrange گزینه ی Group را انتخاب و یا کلیدهای CTRL+G را فشار دهید تا تبدیل به یک گروه شوند. سپس این گروه را مخفی کنید و تصاویر مربوط به زبان بعدی را در پروژه قرار دهید و آنها را هم به روش قبلی به یک گروه تبدیل کنید.
    2. صفحه ی ابتدایی برنامه را باز کنید و به کلیدهای انتخاب زبان در آن ، عملیاتی اختصاص دهید تا وقتی به صفحه ی برنامه میرود ، گروه تصاویر مربوط به زبان مورد نظر نمایش داده شود.
    مثال : برای کلید مربوط به زبان انگلیسی در قسمت اسکریپت وارد کنید :

    language$=english
    Page("main")

    و برای کلید مربوط به زبان فارسی :

    language$=farsi
    Page("main")


    حالا در قسمت اسکریپت صفحه ای که برنامه ی ما در آن قرار دارد (نام این صفحه در اینجا main انتخاب شده است) دستورات زیر را کپی کنید :

    If (language$='farsi') Then
    Show("group_farsi")
    End
    If (language$='english') Then
    Show("group_english")
    End

    البته برای این که این اسکریپتها کار کنند باید نام گروه تصاویر فارسی را به group_farsi و نام گروه تصاویر انگلیسی را به group_english تغییر دهید.


    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


    به استدیوی من سر بزنید. ( زیاد محکم نزنید )

    Last edited by satropat; 10-08-2007 at 12:25. دليل: آشکاری مسله

  3. #3
    حـــــرفـه ای Elfin-D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    پست ها
    7,785

    پيش فرض

    سلام
    مرسی از آموزش
    این کدها مال چه برنامه ای هست؟!ممکنه بتوضیحید؟
    مخلصیم

  4. #4
    آخر فروم باز flashman's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    کنگــــاور- انجمن فلـــش
    پست ها
    1,015

    پيش فرض Hi

    سلام دوسته من

    چه جلب

  5. #5
    حـــــرفـه ای Elfin-D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    پست ها
    7,785

    پيش فرض

    چی چه جلب دادا؟!

  6. #6
    آخر فروم باز flashman's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    کنگــــاور- انجمن فلـــش
    پست ها
    1,015

    پيش فرض Hi

    سلام دوسته من

    چی چه جلب دادا؟!
    آقا کل آموزشو گفتم (چه جلب)

  7. #7
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    پست ها
    2,137

    پيش فرض

    این کد هاش برای فلشه ....؟ یه کمی شباهت داره .....

  8. #8
    آخر فروم باز blackfox's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    تا 4 سال بین کرمانشاه و قزوین کوچ میکنیم ...
    پست ها
    1,177

    پيش فرض

    فکر کنم این طور که بوش میاد برنامه ی Multimedia Builder باشه . این هم مر بوط به قسمت اکشن نویسی برنامه میشه

  9. #9
    آخر فروم باز flashman's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    کنگــــاور- انجمن فلـــش
    پست ها
    1,015

    پيش فرض Hi

    سلام دوسته من

    Mmb ????? اااااااااا / اینجا Only Flash Mx

  10. #10
    حـــــرفـه ای Elfin-D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    پست ها
    7,785

    پيش فرض

    این کد هاش برای فلشه ....؟ یه کمی شباهت داره .....
    فلش که نیست 100%
    سلام دوسته من

    Mmb ????? اااااااااا / اینجا Only Flash Mx
    only flash mx?no...every flash version...
    پینوشت:نمیدونم چرا همش گیر دادم به تو
    مخلصیم

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •