تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 28

نام تاپيک: آموزش های ترجمه شده

  1. #1
    حـــــرفـه ای Carl's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    Grand Canyon, US-AZ
    پست ها
    3,386

    پيش فرض آموزش های ترجمه شده

    سلام
    من قصد دارم در این تاپیک آموزش هایی که از زبانهای دیگر به فارسی ترجمه شده است را قرار دهم. شما هم میتوانید آموزشهای ترجمه شده را در اینجا قرار دهید. برای شروع آموزش ساخت توپ گلف را تقدیم میکنم:
    ساخت توپ گلف:

    1- یک جعبه (Box) با پارامترهای زیر بسازید:


    | |
    | |
    /\


    2- حالا متغیر spherify را اعمال کنید با میزان (value)، صد درصد و آنرا به یک Editable Poly تبدیل کنید [ روی جعبه راست کلیک کنید در قسمت Convert to گزینه Editable Poly را انتخاب کنید.

    3- با انتخاب polygon selection همه polygon ها را انتخاب کنید، حالا روی دکمه inset کلیک کنید و آنرا با تنظیمات زیر اعمال کنید:



    شیء ما الان این شکلی است.



    4- با همان انتخاب(همه polygonها) Extrude را با تنظیمات زیر اعمال کنید.



    5- حالا متغیر TurboSmooth را با میزان Iteration 2 اعمال کنید.

    توپ گلف ما آماده است.



    ترجمه شده از:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  2. #2
    پروفشنال Petros's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    سوال بسیار جالب و بجایی بود
    پست ها
    974

    پيش فرض

    از آموزشی که گذاشتی ممنون
    ولی فکر نمیکنم فرقی بین آموزشهای ترجمه شده یا یه تاپیک جدا با عنوان ساخت توپ گلف داشته باشه.
    چون بیشتر آموزشها ترجمه شده است

  3. #3
    حـــــرفـه ای Carl's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    Grand Canyon, US-AZ
    پست ها
    3,386

    پيش فرض

    سلام
    من فقط میخواستم تاپیکهای اصافه راه نیفتد. وگرنه میتوانستم برای هر آموزشی که ترجمه میکنم یک تاپیک بزنم. و اینکار را(تاپیک زدن برای هر آموزش) قبلا کرده ام.

  4. #4
    پروفشنال Petros's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    سوال بسیار جالب و بجایی بود
    پست ها
    974

    پيش فرض

    شما که اینقدر خوبی و توانایی داری میتونی برای مایا کارها هم یه ترجمه هایی داشته باشی؟
    ممنون

  5. #5
    حـــــرفـه ای Carl's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    Grand Canyon, US-AZ
    پست ها
    3,386

    پيش فرض

    امکان دارد چندتا سایت برای آموزش مایا معرفی کنید(البته به انگلیسی)

  6. #6

  7. #7
    حـــــرفـه ای Aminzikzak's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    پست ها
    6,216

    پيش فرض

    کاری کاملا به جاست ...
    آفرین رفیق ..
    ادامه بده..

    اگه لینکشون هم بذاری خوبه ... دیگه نمیخواد اینقدر زحمت بکشی...

  8. #8
    حـــــرفـه ای مرتضی nvcd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    محل سكونت
    بابل
    پست ها
    2,274

    پيش فرض

    سلام دوست عزیز

    کارت عالیه اگه ادامه بدی.راستی اگه ما هم داشتیم می تونیم بذاریم؟

    ببین دم دستت یه اموزش در مورد منظومه شمسی (ساخت سیارات و خورشید و چیز دیگه ای شبیه این)داری اگه داری یه لطفی کن اون رو زودتر بذار

    باز هم ممنون

  9. #9
    Banned
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    توي سلولم
    پست ها
    337

    پيش فرض

    ببخشيدا يه لينك كه مي خواستم ترجمه كنيد و اموزشش رو بزاريد
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  10. #10
    حـــــرفـه ای Carl's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    Grand Canyon, US-AZ
    پست ها
    3,386

    پيش فرض آموزش باکس مدلینگ ماشین ( Saab96 )

    باکس مدلینگ1 شکل پایه یک ماشین ( در اینجا SAAB96 )
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    سلام، امروز قصد دارم آموزش سه بعدی کردن یک ماشین را برایتان بنویسم. در ضمن چون عکسهای آموزش زیاد بود و حجمشان نیز، عکس ها را کد کردم.
    -----------------
    گام 01
    ابتدا باید یک بلوپرینت2 خوب از ماشینی که میخواهید طراحی کنید، تهیه کنید.
    ( سایت زیر سایت خوبی است):
    the-blueprints.com
    یا چند عکس از جهتهای مختلف از ماشین بگیرید.
    عکس ها را به عنوان پس زمینه نماها قرار دهید. برای مثال نمای Left را انتخاب کنید،
    ترکیب Alt+B را بزنید، در بالای پنجره روی files کلیک کنید،
    و فایلی را که به عنوان عکسی از کنار ماشین تهیه کرده اید انتخاب کنید،
    در پنجره Viewport Background گزینه های Match Bitmap و Lock zoom/pan را فعال کنید.
    OK را بزنید.
    حالا زمان شروع مدلینگ است. با یک باکس، وسط در ماشین شروع کنید. آنرا به mesh تبدیل کنید. سپس بالا و پایین آنرا اکسترود کنید. مانند کاری که من در عکس زیر کرده ام. سعی کنید از نماهای عقب و جلو ماشین را ببینید و فکر کنید که پالیگان ها باید چگونه اکسترود شوند.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    گام 02
    سپس همه پالیگان های عقب را انتخاب و اکسترود3 کنید. باید لبه (edge) های مش را طبق چیزی که در عکس میبینید تغییر دهید. به پیکانهای قرمز رنگ نگاه کنید.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    گام 03
    به اکسترود کردن ادامه دهید، و یادتان باشد که جزئیات را فراموش نکنید. اما شما به همه لبه های مرئی نیاز ندارید برای اینکه جزئیات ماشین را درست کنید. شما میتوانید کاری را بکنید که من در عکس با پیکان نشان داده ام.
    از آنجایی که وجه ها ( Faces ) همیشه (حداقل در مکس) سه لبه دارند برای همین در هر پالیگان یک لبه مخفی وجود دارد که از مرکز آن میگذرد.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    گام 04
    سپس به این کار ادامه دهید تا جایی که به مشی برسید که تمام ماشین را پوشش بدهد.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    گام 05
    حالا پالیگان ها را انتخاب کنید و آنها را به داخل اکسترود کنید. (مانند عکس زیر)

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    گام 06
    شکلهای بزرگ ماشین را درست کنید (فعلا نیازی به دقیق کردن آنها نیست) مانند عکس بعد. حالا اصلاحگر symmetry را به آن اعمال کنید. حالا شما یک ماشین کامل دارید.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    گام 07
    حالا یک اصلاحگر (FFD(Box اعمال کنید و تعداد نقاط کنترل گر را شبیه چیزی مانند عکس بعد مشخص کنید.
    و با جابجا کردن نقاط کنترلگر ماشین را تا جای ممکن به شکل عکس پس زمینه در آورید.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    گام 08
    اصلاحگر symmetry را که قبلا اضافه کرده بودید حذف و کار روی شکلها را آغاز کنید. حالا ممکن است لازم باشد نقاطی را که به خاطر FFD جابجا شده اند را جابجا کنید تا جزئیات کار دقیقتر شوند و همینطور ممکن است برای زیباتر شدن کار به Chamfer کردن تعدادی از لبه ها نیاز داشته باشید . نقاط اضافی نزدیک به هم را جوش دهید ( ابزار target weld را فعال کرده، نقطه دلخواه را به سمت مقصد بکشید و رها کنید.)

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    گام 09
    یک اصلاحگر smooth بیفزایید و آنرا تنظیم کنید. بهتر است که بعد از هر تغییر، کار را از همه جهات ببینید تا بفهمید که آیا در مسیر درست پیش میروید یا نه.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    گام 10
    این گام ممکن است فقط در ساخت این ماشین باشد. اما شما میتوانید آنرا بعنوان یک نکته از من داشته باشید
    برای افزودن جزئیات به چراغ جلو من از یک دایره استفاده کردم حدودا به اندازه ی قسمتهایی که میخواهم دور چراغها استفاده کنم. اینکار راحت تر از این است که دقیقا شکل را گرد کنید.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    گام 11
    حالا همه لبه هایی که دور درها، پنجره ها و بقیه قسمت ها را انتخاب کنید.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    گام 12
    حالا لبه های انتخاب شده را chamfer کنید، اما بعد از این کار آنها را از حال انتخاب خارج نکنید چون یکبار دیگر باید لبه ها را chamfer کنید تا شکل را شبیه عکس پایین کنید.
    ممکن است به جوش دادن نقاط احتیاج داشته باشید. چون بعد از عمل chamfer بعضی نقاط دوتایی میشوند.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    گام 13
    اکنون ستون وسطی پالیگانهایی که تازه ایجاد کرده اید انتخاب کنید، و اصلاحگر Face Extrude را با یک مقدار منفی (هر چقدر که دلتان میخواهد) اعمال کنید. حالا به پالیگانهای انتخاب شده هم یک smooth اختصاص دهید.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    گام 14
    این یک گام در آموزش نیست، این مرحله فقط نشانگر کاری ست که بعد از انجام گامهای قبلی باید به آن رسیده باشید.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    میتوانید به کار کردن با جزئیات ادامه دهید تا جاییکه به مقصودتان برسید.

    --------پاورقی--------
    1- باکس مدلینگ: طراحی مدل های سه بعدی که شکل ابتدایی آنها یک باکس ( جعبه ) باشد.
    2- بلوپرینت: طرح های اولیه ای که به منظور حجم دادن به یک شکل از اطراف آن تهیه میشود.
    3- اکسترود: برای انجام این عمل باید از پنل modify و بخش edit polygons گزینه Extrude را فعال کنید.

صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •