تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 4 از 4

نام تاپيک: آموزش مایا : Missle Attacking

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Scout_Mov's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    299

    13 آموزش مایا : Missle Attacking

    انیمیت گروهی از موشک ها :

    منبع: oman3d.com
    دانلود مدل موشک :

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    ابتدا یک فایل جدید ایجاد کنید سپس در پنجره performance منیو ست رو به dynamic تغییر بدید (در قسمت interface ) سپس در قسمت timeline گزینه playback speed رو روی 24 fps تنظیم کنید .( زیاد مهم نیست)

    اگر مایلید می تونید از موشک خودتون استفاده کنید.

    مدل رو وارد کنید و در راستای محور x قرار بدید.



    pivot موشک رو به دم موشک انتقال بدید.

    پیووت در قسمت عقب موشک قرار می دهیم چرا که هنگام شبیه سازی دود موشک دود از محل پیوت تولید میشه.
    برای دقت موشک رو freez می کنیم
    برای این کار از به مسیر زیر برید :
    modify>freez Transformation



    ایجاد و تنظیم پارتیکل ها :
    یک پلن ایجاد کنید و از منوی particles>Emit from object گزینه option رو انتخاب کنید
    تغییرات رو مانند شکل زیر اعمال کنید :



    صحنه رو play کنید و ذرات کوچکی که از سطح پلن پخش می شن رو مشاهده کنید .
    emitter رو انتخاب کنید و در Attribute Editor به تب particleshape1 برید و در قسمت render attribute
    نوع پارتیکل رو به sphere تغییر و سپس current render type رو کلیک کنید و حالا rudius رو روی 0.2 تنظیم کنید :



    Geometry Replacement :

    موشک و پارتیکل رو انتخاب کنید و به particle>instancer برید و گزینه option رو انتخاب کنید.
    حالا در قسمت general option گزینه position و در قسمت rotation گزینه aim direction رو با توجه به شکل پایین تغییر بدید :



    حالا play کنید و موشک هایی رو که از سطح به هوا پرتاب میشن رو ببینید.

    برای طبیعی تر کردن حرکت به وسیله ی جاذبه
    ابتدا particle 1 رو در outliner با توجه به شکل زیر انتخاب کنید
    و برای نسبت دادن جاذبه به ذرات به Fields>Gravity برید

    باید مثل زیر انجام داده باشید . صحنه رو play کنید و نتیجه رو مشاهده کنید



    ساخت افکت دود :

    موشک رو انتخاب و اونو مانند قبل emitt from object کنید و مانند شکل زیر تنظیم کنید :



    برای جلوگیری از کاهش سرعت کامپیوتر و کاهش سرعت رندر rate (نرخ تولید) ذرات رو زیاد نکنید

    play کنید و نتیجه کار رو تا اینجا ببینید:



    render type cloude ذرات رو به صورت مه آلود نشون میده که میشه برای دود پشت موشک مورد استفاده قرار بیگره.
    در همون تب particleshape2 به قسمت per particle attribute برید و سپس مانند شکل زیر به ترتیب گفته شده انجام بدید.



    حالا یک تب opacitypp هم اضافه شد برای اون هم یک ramp ایجاد کنید



    حالا انیمیشن رو پخش کنید و ببینید که ذرات چطوربه مرور جای خودشونو به ذرات جدید می دن

    ایجاد افکت آتش :

    در attriblute editor به تب particleshape2 برید و در بخش per particle attribute این بار روی color کلیک کنید
    و سپس add per partilcle attribute رو فعال و add کنید



    حالا یک فیلد rgbpp به این قسمت اضافه شد
    همچنین مانند دود برای اون یک ramp ایجاد کنید :



    حالا play کنید و تغییر رنگ ها رو مشاهده کنید :



    قبل از این که از صحنه رندر بگیریم آبجکت های اصلی رو مخفی کنید تا (محیط رو جمع و جور کنید)
    "plan (محل تولید موشک ها) و موشک (مدل موشک اصلی)"

    این هم نمایی از نتیجه کار :



    پیروز و موفق باشید
    Last edited by Scout_Mov; 16-07-2007 at 13:22.

  2. #2
    کاربر فعال انجمن دات نت عــــلی's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    زیر سایه عرش الهی
    پست ها
    2,335

    پيش فرض

    سلام دوست عزيز ممنونم از آموزشت ولي بهتر نبود همه اين آموزش ها رو توي يه تاپيك ميزدي.
    الان تالار گرافيك سه بعدي و انيميشن يه خورده شلوغ شده.
    قربانت علي.

  3. #3
    حـــــرفـه ای Aminzikzak's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    پست ها
    6,216

    پيش فرض

    سلام دوست عزيز ممنونم از آموزشت ولي بهتر نبود همه اين آموزش ها رو توي يه تاپيك ميزدي.
    الان تالار گرافيك سه بعدي و انيميشن يه خورده شلوغ شده.
    قربانت علي.
    Scout_Movجان دستت درد نکنه ... همینطور ادامه بده ...

    علی جان به نظر من چون موضوع مطالب با هم فرق میکنه تویه تاپیک جدا گانه باشن بهتره تا دوستان بتونن راحت به سوالات دیگر اعضا در مورد اون آموزش در همون تاپیک جواب بدن

  4. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Scout_Mov's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    299

    پيش فرض

    .....Edited

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •