تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 2 از 2

نام تاپيک: آموزش مایا : Particle Materials

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Scout_Mov's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    299

    13 آموزش مایا : Particle Materials

    یه سلام گرم
    از استادان معذرت می خوام که این آموزش حرفه ای نیست !

    این آموزش مربوط به Emitter و متریال هست
    یا شایدم شبیه سازی آب

    البته لازمه بگم که مقاله جناب Michael McKinley
    خیلی خیلی کمک کرد

    خوب شروع می کنیم
    من خیلی مبتدی توضیح می دم که همه بتونن به راحتی استفاده کنن
    در مایا 7
    به منوی
    Dynamics>Particles>Create Emmiter
    برید



    حالا به Attribute Editor اون برید
    و در تب Emitter
    تغییرات زیر رو اعمال کنید :
    Emiter Type : Volume
    و



    حالا به تب particle shape برید
    و مطابق شکل تغییر دهید :



    این از پخش کننده ما
    که به دلخواه می تونید تغییر بدید
    حالا برای متریال
    پنجره Hypershade رو باز کنید
    window>Rendering Editors>Hyper shade
    سپس از قسمت Create Maya Node
    یک ماده Bline
    یک Sampler info
    یک Belend Colors
    ایجاد کنید:



    حالا
    sampler info را با کلید وسط موس گرفته و به روی color blend رها کنید
    و از منویی که باز میشه Diffult رو انتخاب کنید



    و حالا از پنجره ای که باز میشه در سمت چپ Facing Ratio رو انتخاب کنید و در سمت راست Blender رو انتخاب کنید



    حالا color blend رو با کلید وسط موس روی ماده bline رها کنید و از گزینه باز شده گزینه Transparecy رو انتخاب کنید



    حالا به attribute editor برای color blend برید
    و مطابق شکل تغییر بدید



    حالا به attribute editor ماده Bline برید و به دلخواه تغییر بدید
    و ماده Bline رو به anisortopic تغییر بدید



    حالا دوباره به Hypershade برگردید
    و از قسمت Create Maya Node یک Brownian ایجاد کنید
    و اون رو به Bline نسبت بدید و از منوی باز شده گزینه Specular color رو انتخاب کنید



    حالا ماده Bline رو به Particle نسبت بدید
    یعنی پارتیکل رو انتخاب کنید و روی ماده Bline کلیک راست کرده و از مارکینگ منو گزینه Assine material to selection رو انتخاب کنید
    حالا باید همچنین شکلی داشته باشید



    حالا برای اینکه کمی حالت آب به خودش بگیره در Attribute editor
    در تب particle shape در قسمت Render Attribute
    پارامتر Threshold رو کمی زیاد کنید



    حالا باید همچین شکلی داشته باشید



    خوب حالا برای اینکه این آب به طرف پایین بریزه
    پارتیکل رو انتخاب کنید و
    از منوی
    Dynamics>Fields>Gravity
    رو انتخاب کنید که یک جاذبه بهش نسبت بدید
    همچنین یک پلن ایجاد کنید به عنوان سطح یا زمین
    اما می بینید که این آب از پلن رد میشه



    برای رفع مشکل آب و سطح رو انتخاب کنید و
    از منوی
    Dynamic>Particles>Make Sollide
    رو انتخاب کنید



    حالا می بینید که آب به سطح برخورد می کنه و ...



    خوب برای اینکه آب بعد از برخورد به سطح دوباره پخس نشه و روی سطح جریان داشته باشه
    سطح رو انتخاب کنید
    و در Channel Box
    در قسمت Output گزینه geo connector1 رو انتخاب کنید
    و پارامتر Resilience رو برابر 0 قرار بدید



    و مشاهده خواهید کرد که آب پس از برخورد روی سطح جریان پیدا می کنه ...


    موفق و پیروز و سربلند باشید
    رفیق همیشه یارتان
    محسن
    Last edited by Scout_Mov; 16-07-2007 at 16:25.

  2. #2
    حـــــرفـه ای Aminzikzak's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    پست ها
    6,216

    پيش فرض

    آقا محسن من بازم تشکر میکنم ...
    آموزش کمیاب و پر استفاده ای گذاشتی.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •