سلام دوستان میخوام تو این تاپیک ساده ترین نحوه ساخت رینگ و لاستیک رو در مایا براتون توضیح بدم ...
سعی کردم نکات اضافی رو نگم چون حجم اطلاعات بالا میرفت و برای شروع زود بود ...
خوب مایا رو باز کنید و برید در نمای فرونت یا ساید ...
از شلف curves ابزار Ep curves tools رو انتخاب کنید و شکل زیر رو باهاش بکشید ... مثل نقاشی
بعد تویه نمای پرسپکتیو یکی یکی اون خط هایی رو که درست کردید انتخاب کنید ...
از شلف surfaces در حالی که خط مورد نظر انتخاب شده ابزار revolve رو انتخاب کنید ...
اگر خطوط رو بالا پایین کنید حلقه ایجاد شده باز و بسته میشه ... پس خط رو انتخاب کنید و به سمت پایین بکشید ...
برای خط داخلی که قراره رینگ رو باهاش درست کنیم هم اینکار رو انجام بدبد ...
خوب حالا رینگ رو تویه لاستیک با ابزار move tool در جای خودش تنظیم کنید ...
حالا یه استوانه بیارید ... و ور تکسهای اون رو مثل شکل انتخاب کنبد ...
بعد با استفاده از ابزار rotate ورتکسهای انتخاب شده رو بچرخونید طوری که به ورتکسهای دیگه نزدیک بشن ... (سلیقه ای)
حالا face هایی که پهنتر هستن رو انتخاب کنید و با استفاده از ابزار extrude اونا رو به سمت بیرون بکشید ...
اگر رویه خط آبی کلیک کنید میتونید در همین حالت از ابزار rotate هم استفاده کنید و فیسها رو هر سمتی که دوست
دارید بچرخونید...
شکل نهایی ... (برای راحتی کار لاستیک رو مخفی کردم)
حالا این چیزی که درست کردید رو با ابزار Smooth نرم کنید ...
منوی mesh>َsmooth
تا این شکل به دست بیاد ...
حالا میتونید یه استوانه نازک رو هم اون پشت قرار بدید به عنوان دیسک
و لاستیک رو از حالت مخفی خارج کنید ...
سعی کنید از خودتون ابتکار به خرج بدید ...
اینم رندر شدش ...
امید وارم بدردتون بخوره ...
سوالی بود من درخدمتم...