تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 16

نام تاپيک: خواهش ميكنم يه مهندس برق با مكانيك كمك كنه

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه p30world user's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    262

    12 خواهش ميكنم يه مهندس برق با مكانيك كمك كنه

    با عرض معضرت .
    من مشغوله يه پروژه تو دانشگاه هستم ولي استاد ها هر كدوم يه جور جوابمو ميدن و درست راهنمايي نمي كنن .

    سوال: من توسط 7 تا باتري 12 ولت و 64 آمپر 50.4 اسب قدرت ميگيرم .
    مي خواستم بدونم 1-اولا حجمه اين موتور چقدر ميشه ؟
    2 - اين موتور ميتونه اين حجم + بدنه ماشين و ... رو تحمل كنه؟
    3- ميشه محور چرخه ماشين رو هسته قرار داد و توسط اون چهار تا دينام اظافه كرد ؟
    البته اين طرح 2 ساله پيش (در دوره هنرستان) تو سطح استان تهران رتبه دوم رو گرفت ولي حالا دنبال ادامه ي اون هستم ولي كسي رو ندارم راهنماييم كنه
    اگه كمكم كنيد ممنون ميشم.
    Last edited by p30world user; 17-07-2007 at 19:19.

  2. #2
    داره خودمونی میشه Mehrdad-Metallist's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    در پست 400KV
    پست ها
    47

    پيش فرض

    - ميشه محور چرخه ماشين رو هسته قرار داد و توسط اون چهار تا دينام اظافه كرد ؟
    ببخشید من اینو نفهمیدم

  3. #3
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    May 2007
    پست ها
    2

    14 سلام سعيد جان

    آقا سعيد سلام

    من مهندس برق هستم . نکته مهم توي پرسش شما اينه که با توجه به اينکه منبع انرژي شما از باطري است و اين خود نشان دهنده اين است که ميخواهيد از موتور dc استفاده کنيد بايد بگم که موتورهاي dc طيف وسيعي رو به خودشون اختصاص ميدن و شما لازمه قبل از هر کاري اول نوع موتوري رو که ميخواي با توجه به کاري که از اون انتظار داري انتخاب کني .

    خوشحال ميشم بيشتر بتونم راهنمايت کنم .

  4. #4
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    پست ها
    62

    پيش فرض


    سوال: من توسط 7 تا باطري 12 ولت و 64 آمپر 50.4 اسب قدرت ميگيرم .
    [.
    توانی که مجموعه باتری تون میده میشه 7*12*64 = 5376 وات (ساعت ) توانی هم که شما می خوای از این باتری ها بگیری میشه 50.4*736 =37094 خب با این وضع 5376 تقسیم بر 37094 میشه حدود 0.14 ساعت یا حدود هشت دقیقه و خرده ای به عبارت دیگه این باتری در این مدت با توانی که شما می خواین ازش بگیرین تخلیه میشه فکر نکنم اقتصادی باشه مگه اینکه این یک طرح آزمایشی باشه

  5. #5
    اگه نباشه جاش خالی می مونه p30world user's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    262

    12 saeed kazuya

    واقعا از همه شما سپاسگذارم.

    ببينيد .من اول از يه ژنراتور مثلا ژنراتوري كه با 50 سي سي بنزين كار ميكنه ميخوام اين باتري ها رو شارژ كنم .
    (اين ژنراتور با بنزين كار ميكنه و باطري ها رو شارژ ميكنه .يعني هر وقت باتري ها تخليه شد به صورت خود كار شروع به كار بكنه )
    به نظر شما اين ژنراتور ميتونه پاسخگويه اين باتري ها باشه ؟

    يكي از دوستان فرمودند كه برق بايد dc باشد .البته فكر كنم توسط ركتي فاير بشه اين كارو كرد.
    و در مورد موتور هم مطمئنا تو بازار همچين موتور با اين تواني فكر نكنم باشه پس بايد سفارشي بپيچن.

    يكي از عزيزان در مورد محور ماشين سوال كرد.منظورم اين بود كه به جاي اينكه دينام رو سوار چهار محور كنيم .خود محور رو هسته قرار بديم و دور اون رو سيم پيچي كنيم .به خاطر اينكه اصطكاك كمتر شود .البته ميخواستم بدونم همچين كاري رو ميشه انجام داد؟

    هدف من از اين طرح اينه كه بيشتر مصرف بنزين را پايين بياورم.
    اگه بيشتر كمكم كنيد ممنونتون ميشم.
    Last edited by p30world user; 17-07-2007 at 19:18.

  6. #6
    کـاربـر بـاسـابـقـه Iron's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    پست ها
    527

    پيش فرض

    دوست عزیز! این چهارتا دینام قراره کار ترمز رو انجام بدن؟ اگه جواب مثبته آیا این سیستم قراره در سرعتهای پایین مثل توی ترافیک عمل کنه یا سرعتهای بالاتر یا هر دو مورد؟

  7. #7
    اگه نباشه جاش خالی می مونه p30world user's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    262

    12

    دوست عزيز من او ل ميخواستم چهار تا دينام رو همين جوري روي محور ها سوار كنم .حالا توسط پولي يا يه روش ديگه كه انتقال قدرت رو بگيرم.

    ولي وقتي بحث رو مطرح كردم گفتن كه اصطكاك زياد ميشه.

    منم به فكرم رسيد كه اين كار بكنم.فكر كنم اون اصطكاكي شما ميگيد در اون حد نباشه .
    اگر هم باشه بهتر است همون جور كه شما فرموديد در موقع ترمز اسفاده كنيم.

    اگه بيشتر كمكم كنيد ممنون ميشم.

    سوال اصلي من اينه كه اگه من توان 50.6 را توليد كردم و با توجه به اون دوست عزيزم كه فرمود حدود 8 دقيقه باطري خالي ميشه به نظر شما با اون ژنراتور كه باتريها از اون تغزيه ميكنن .ميشه باتري ها رو شارژ نگه داشت؟

    Last edited by p30world user; 17-07-2007 at 19:17.

  8. #8
    کـاربـر بـاسـابـقـه Iron's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    پست ها
    527

    پيش فرض

    در مورد قسمت برق اطلاعات چندانی ندارم. اما هنوز نفهمیدم نقش این دینامها چیه. منظور من این نبود که از نیروی اصطکاک برای ترمز استفاده کنید. گفتم شاید در هنگام ترمز قراره که این دینامها انرژی مکانیکی مربوط به گردش چرخها رو تبدیل به انرژی الکتریکی کنند و اونو ذخیره کنه (که البته معلوم نیست در اون زمان کوتاه بشه اون مقدار انرژی رو ذخیره کرد). اگه بگید این دینامها چکار می کنند بهتر میشه راهنمایی کرد.
    برق تولیدی ژنراتور میتونه همزمان هم باطری رو شارژ کنه و هم جریان مورد نیاز الکترو موتور رو تامین کنه و با شارژ شدن باطری (حالا هرچقدر طول بکشه)، برای چند دقیقه خاموش بشه و انرژی مورد نیاز از باطریها تامین بشه. اگه این رویه مورد نظره، بنظر نمیرسه مشکلی وجود داشته باشه جز خاموش و روشن شدن مکرر ژنراتور که ممکنه بهش صدمه بزنه.

  9. #9
    داره خودمونی میشه mk110's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    پست ها
    25

    پيش فرض

    دوست عزيز سلام

    طرح سوال بايد با دقت صورت گيرد تا پاسخ دهنده بتواند پاسخي مناسب به شما دهد . شايد در دانشگاه هم اينطوري سوال كرده ايي كه بندگان خدا اساتيد جوابي نميتوانند بدهند.( ببخشيد اينطور صريح گفتم)

    اگر پاسخ دقيقي ميخواهي در خدمتم به سوالات زير با دقت پاسخ بده تا راه حل مناسب را برايتان بازگو كنم.

    نوع خودروي مورد نظر (شامل اطلاعات وزن - طول - عرض ارتفاع نوع چرخها ) براي تعيين قدرت مورد نظر
    محدوده سرعت
    ميزان بار قابل حمل
    محل قرار گيري باطريها
    مدت زمان مورد انتظار براي طي مسافت

    عزيزجان شما براي تعيين پارامترهاي قدرت در سيستم محركه نيازمند داشتن اين اطلاعات هستيد .
    محاسبه قدرت الكتريكي مورد نياز مشروط به پارامترهاي مكانيكي مورد نظر ميباشد.

    نكته ايي كه هميشه بايد در طراحي تبديل انرژي به آْن توجه كنيد صرفه اقتصادي است .
    بعنوان يك محقق و يا يك مهندس سعي كنيد با محاسبات دقيق علمي و استفاده از نرم افزارهاي شبيه ساز پارامترهاي الكتريكي و مكانيكي را قبل از ساخت مورد ارزيابي قرار دهيد ( مثلا شما دانشجو هستيد و قراره مهندس بشي ديگر يك دانش آموز نيستي كه چهارتا قطعه را سرهم كني و فوت كني راه بره همه بگن به به چه چه چه پسر گوگولي مگولي)
    ببخشيد . موفق باشيد

  10. #10
    اگه نباشه جاش خالی می مونه p30world user's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    262

    پيش فرض

    از شما ممنونم كه اشكال هاي من رو گرفتيد . حلا بريم سر اصل مطلب.

    اول به جواب استاد عزيزم كه پرسيدن دينام ها براي چي است؟ به نظرم رسيد كه شايد تواني كه من از اين 7 باتري ميگيرم مناسب نباشه(براي انتقال قدرت) . .اگه 4 تا دينام اظافه كنيم 6.1 horse مي دهد.
    (اول 50.4 بود + 4 دينام 56.5) . لازم به ذكر است كه توان پرايد اين جور كه من يادم مياد 60 horse بود. فكر كنم كافي باشه .

    اگه شما تشخيص ميديد كه نباشه ميتونيم حذف بكنيم.
    و جواب استاد عزيزم كه به من خيلي لطف دارن.
    نوع خودروي مورد نظر: حد اقل 4 سر نشين براي استفاده در داخل شهر. آيروديناميك و ديفرانسيل جلو
    محدوده سرعت :حدودا تا 100كيلومتر .(بستگي به موتور داره)
    ميزان بار قابل حمل :خود ماشين + 4 سرنشين
    محل قرار گيري باتريها: هر جايي كه بهتر باشه
    مدت زمان مورد انتظار براي طي مسافت : با توجه به شارژ ژنراتور(سوخت گيري )
    و از نظر اقتصادي : اين ماشين به صورت حدودي كه حساب شد در هر 90 كيلومتر 1 ليتر بنزين مصرف ميشه (حدودا) و هدف از اين طرح كاهش مصرف سوخت بنزين.....

    اين طرح رو دو سال پيش خودم با نرم افزار به صورت اسكچ كشيدم شايد براي تفهيم طرح بدرد بخوره.
    مي خوام با catia كاملشو بكشم ولي اول بايد اشكال گيري بشه . اگه كمكم كنيد كه اشكال هاي اين طرح رو بگيريم يه دنيا از همتون ممنون ميشم.



    بالايي تقريبا كامل است

    ولي پاييني سيستم معمولي طرح است




    توضيح كامل طرح

    1 - شماره 5 و6 ژنراتور( زرد رنگ) منبع انرژي ماشين است .يعني توسط اين ژنراتور ( كه با سوخت 50سي سي بنزين كار ميكنه ) 7 باتري شارژ ميشود.

    2- باتري ها 7 عدد هستند 12 ولت و 64 آمپر .اگه سري موازي بكنيم . 50.4 horse به ما قدرت ميده .(اگر اين مقدار براي انتقال قدرت كم بود مي تونيم از چهار تا دينام كمك بگيريم تا توان به 56.5 اسب برسه .(قدرت پرايد 60 اسب و ماتيز كمتر از اون.... بايد كافي باشه)

    3 - برقي كه توليد ميشه به صورت AC است و ما توسط دستگاه ركتيفاير (كه سر راه سيم هاي خروجي باتري ها قرار ميدهيم)
    آن را به DC تبديل ميكنيم.(به اين دليل كه موتور AC مقاومت زياد داره و با عث ايجاد حرارت ميشه ...)
    4 - در انتها برقي كه توليد ميشود به موتور مي رسد.

    البته نا گفته نمونه چيزها ي جانبي زياد داره ولي اول بايد قسمت اصلي حل بشه و بعد.......

    خلاصه طرح
    ژنراتور برق توليد ميكنه براي اينكه با تري ها شارژ شوند.و باطريها هم برق را به موتور ميدهند.





    منتظر محبت هاي شما هستم
    Last edited by p30world user; 17-07-2007 at 19:15.

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •