تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 21

نام تاپيک: محسن نامجو ، تو پررو نیستی ! تو عجیبی !!

  1. #1
    داره خودمونی میشه AlborzZz's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    Iran_Tehran
    پست ها
    46

    12 محسن نامجو ، تو پررو نیستی ! تو عجیبی !!

    در کمتر از سه چهار ماه اتفاق افتاد . ترکش‌هاي انفجار پديده‌اي به نام محسن نامجو با شعاع گسترده‌اي پخش شد و خيلي ها را به تولد يک ستاره متفاوت ، دانا و پر نور اميد وار کرد؛ يک ستاره مولف. کسي که به نظر مي رسيد جرقه نباشد و سخت اميدواريم که نباشد.
    او خواننده، موسیقی‌دان و ترانه‌سرا، متولد اسفند 1354 در تربت جام است.
    وی آموزش موسیقی را از نوجوانی با نت خوانی و آواز آغاز کرده، و سپس ردیف موسیقی ایرانی را ابتدا نزد استاد شاکری و سپس نصرالله خان ناصح پور که یکی از برجسته‌ترین ردیف‌دانان ایران است آموخت. او پس از شروع به تحصیل رشتهٔ موسیقی در دانشکده هنرهای زیبا ، با سبک‌های دیگر موسیقی جهان آشنا شد، و پس از مدتی در بهمن ۷۶ با نفی برداشت متعصبانهٔ موجود در دانشگاه، تحصیل را نیمه‌کاره رها کرد و فعالیت خود را به شکل تجربی و غیر آکادمیک ادامه داد.

    او یاغی موسیقی ایران است ، تحریرهایی با کیفیتی بسیار نازل از توانمندیهای بی شمار اوست... او کاملاً با موسیقی ایرانی آشناست... تلفیق ... تلفیق ... تلفیق ! تو نابغه ای !



  2. #2
    آخر فروم باز mohammad99's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2006
    محل سكونت
    برگشتم اینچا
    پست ها
    2,977

    پيش فرض

    من تو سنتی هم گفتم
    از سبک کار ایشون اصلا خوشم نمیاد

  3. #3
    داره خودمونی میشه AlborzZz's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    Iran_Tehran
    پست ها
    46

    پيش فرض

    باید ببینی از موسیقی چی میخوای .. اون نیاز خیلیارو برآورده کرده ..... من دیگه حالم از صدای شجریان بهم می خوره؟ بس نیست؟ بابا یه فضای جدید تو موسیقیه سنتیه دیگه ..... خسته نشدین از دستگاه همایونو شورو ....؟

  4. #4
    آخر فروم باز mohammad99's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2006
    محل سكونت
    برگشتم اینچا
    پست ها
    2,977

    پيش فرض

    نه من با تنوع نواوری مشکلی ندارم
    اتفاقا از اثار تلفیقی هم خوشم میاد این همه علیزاده کاری ترکیبی داره
    میدونی حرف من چیه
    مهم حرمت هاست نبیاد شکسته شن

    بر فرض بری تو حرم امام رضا بزن وبرقص راه بندازی برا ولادتشون بعد بگی از این همه مولودی خسته شدی!!!من حالم از صدای نقاره خونه بهم میخوره!!!هرچیزی حرم خودش رو داره
    از نظر من موسیقی جرمت داره و مقدسه
    هیچ سخنی حتی سخن حق اگه موسیقی و لحن خوش نداشته باشه به دل نمیشینه
    نمیدونم با اواز چه قدر اشنایی داره ولی خوندن قران هم تو دستگاه های عربی هست (فقط اسم یکیشو میدونم که اونهم عجم است ) یا اذان اقای موذن زاده تو بیات ترک
    نمیدونم تونستم منظرم رو بهت برسونم یا یا نه

    فعلا

  5. #5
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Feb 2006
    محل سكونت
    P30WorlD
    پست ها
    33

    پيش فرض

    محسن نامجو
    اطلاعات تکمیلی:
    ]
    این روز ها با پخش سریال نوروزی ترش و شیرین که هر شب از تلویزیون ایران پخش می شد، نام محسن نامجو باز هم بر سر زبان ها افتاد. او به همراه رضا عطاران ترانه تیتراژ آغازین این سریال را اجرا کرده است. آنهایی که او و اجراهای عحیبش از موسیقی را به یاد دارند سال هاست منتظر آلبوم هایش هستند و این بار خوشبختانه باید بگوییم که یکی از آلبوم های او با نام ترنج توانسته از سد مجوزهای لازم وزارت ارشاد بگذرد و به زودی به بازار می آید. او آهنگسازی، شعر و تنظیم کارهایش را خودش انجام می دهد.
    آلبوم ترنج شامل حداقل هفت قطعه است که البته شعر هیچ کدام از این کارها از سروده های خود نامجو نیستند، چرا که گرچه به موسیقی تلفیقی و غیرمتعارف او قول مجوز داده شده اما ارشاد هنوز با اشعار تند این هنرمند جوان مشکل دارد. اشعار این آلبوم از خواجوی کرمانی، حافظ، عطار، باباطاهر و... است. شنیدن این اشعار کلاسیک به سبک نامجو و با صدای عجیب او حس تازه ای به شما می دهد که شاید تا اندازه ای هم شبیه حس غریبی باشد که سالها پیش هنگام گوش دادن به موسیقی گروه اوهام و اشعار حافظ با صدای شهرام شعر باف به شما دست داد.
    نامجو از خوانندگانی است که در مسابقه های اینترنتی و زیرزمینی به دنیای موسیقی معرفی شد. ترانه بگو مگو ساخته او از طرف شنوندگان دوم شد و نامجو اولین قدم را به سمت دنیای حرفه ای برداشت.
    کارش را در دنیای حرفه ای با ساز زدن و خوانندگی بای فیلم تخته سیاه سمیرا مخملباف آغاز کرد. بعد از آن هم نوبت فیلم های دیگری مثل برای آمدنت دعا می کنم، حفره، اقوام، در سه ثانیه اتفاق افتاد و مرگ مرگ. علاوه بر این در موسیقی تئاتر هم هشت اثر از او ساخته شده است.
    ● از موسیقی سنتی تا جایی که هنوز نامی ندارد.
    نامجو کارش را با موسیقی سنتی و یاد گرفتن دستگاه های موسیقی ایرانی کار کرده است. سه تار می زند و آواز را از یکی از استادان ردیف دان یاد گرفته است. اما بعد از مدتی متوجه شد که از این سبک راضی نیست به سمت موسیقی های دیگر کشیده شد. اوایل سه تار می زد و حالا دیوان و گیتار هم به سازهایش اضافه شده است. دانشگاه را هم که بیشتر قالبی سنتی و تعریف شده در موسیقی داشت رها کرد. او دوران یربازی را دوران شکوفایی اش می داند: "ازسال ۸۱ به بعد بود که کم کم به تلفیق در موسیقی فکر کردم. تلفیق آن چیزی که از موسیقی سنتی و بیشتر محلی ایران آموخته بودم با موسیقی راک. از بهترین افتخارات من در دوران سربازی این بود که خدمت استاد حاج قربان سلیمانی در قوچان برسم و موسیقی مقامی‌خراسانی را از ایشان یاد بگیرم. این که در مسیر قوچان موسیقی «دورز» و «جیم موریسون» می‌شنیدم و بعد در خانه‌ای روستایی از حاج قربان مقام الله وردی یاد می‌گرفتم باعث شد تا اطلا‌عات خوبی در من شکل بگیرد و بتوانم این دو نوع موسیقی را کنار هم قرار دهم."
    ابتدا با گروهی به نام "ما" در مشهد همکاری کرد و بعد از آن به تهران آمد و اینکه دست به کارهای خلاقانه ای زد که به قول خودش در دکان هیچ عطاری پیدا نمی شود و نمی توان نام موسیقی راک تلفیقی و چیز دیگری روی آن گذاشت. او بارها در گفتگو ها و مصاحبه هایش گفته: تلفیق از نظر من اپیدمی زمانه است. تلفیق موسیقیایی دو شکل دارد، یکی تلفیق ابزار است، مثلا قرار دادن گیتار در برابر سه تار که چیز جدیدی نیست؛ و دیگری تلفیق گام که تا به حال کمتر در موسیقی ایران به آن پرداخته شده، مثلا کافیست که دو نت از دستگاه شور حذف شود تا به گام بلوز برسیم.
    محسن نامجو سبک های مختلف موسیقی را آنقدر خوب می شناسد که توانسته از آنها در خلق آثاری منحصر به فرد، استفاده کند. در آهنگهای او ریتم ها و سبکهای راک، سنتی، جاز، محلی، بلوز، خراباتی و...شنیده می شود مثلا او یکی از آثار دیوید بووی به نام «مردی که دنیا را فروخت» که نیروانا هم آن را کاور کرده است را با ترانه ای از داوود مقامی ترکیب کرده است. بعد از سه چهار با شنیدن این کار باز هم متعجب خواهید بود که او چطور به چنین ترکیبی رسیده است؟
    البته باید بگویم آنچه در البوم او که با مجوز ارشاد به بازار آمده است، می شنوید، چیزی نخواهد بود که ذهن سیال او می خواست به شما ارائه کند.
    نام های عجیب و غریبی که او برای کارهایش انتخاب کرده شاید تا اندازه ای بتواند به شما نشان بدهد که در ذهن او چه می گذرد و ترانه هایش چه حال و هوایی دارد: او بیش از سی قطعه در قالب ۴ آلبوم منتشر نشده ساخته. باد و بودا، جبر جغرافیایی، ترنج و عقاید نوکانتی.
    ● مردی که هر چه می خواهد می خواند
    او هر صدایی را که شما فکرش را بکنید و در طبیعت وجود داشته باشد می تواند اجرا کند. جالب تر اینکه از این صدا ها در آثارش هم استفاده می کند. او نگاه متفاوتی به خوانندگی دارد و سبک های رایج را کنار گذاشته استو از حنجره اش مثل یک ساز یا وسیله صوتی استفاده می کند. او می گوید من فقط می خوانم اما نمی توانم بگویم سنتی، راک، پاپ یا هر چیز دیگری می خوانم من فقط می توانم بخوانم.
    یکی از دلایلی که به گفته خودش باعث خلاقیت بیشتر او در زمینه موسیقی تلفیقی شده است ساز زدن با گروه های موسیقی زیر زمینی در مشهد و سپس تهران است.
    یکی از کار های خلاقانه او که از طرف استادان موسیقی مورد خشم قرار گرفت آوازی در درآمد چهار کاه بود که صدایی به صورت افکتیو به سبک بلوز و در بخش هایی شبیه صدای حیوانات با آن همراه شده بود. این کار توهین به موسیقی ایرانی تلقی شد و یکی از دلایلی بود که آلبوم او تا چند سال مجوز نگیرد.
    او معتقد است: آواز ایرانی می‌تواند اینگونه جذاب شود ولی این کار باعث برخورد منفی شد و اهانت تلقی کردند. ما برای ارائه مجوز فرم‌هایی را باید پر کنیم که در آن فرم‌ها جایی برای موسیقی من در نظر گرفته نشده. سبک‌هایی مثل راک، پاپ یا سنتی همان است که همیشه بوده اما من نگاهم به آواز فراتر از این سبک‌ها است. من آواز را صدایی می‌دانم که از حنجره در می‌آید.
    به بهانه انتشار اولین آلبوم عجیب این هنرمند با او گفتگویی خواهیم داشت.

  6. #6
    آخر فروم باز sise's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    Anywhere but here
    پست ها
    5,772

    پيش فرض

    باید ببینی از موسیقی چی میخوای .. اون نیاز خیلیارو برآورده کرده ..... من دیگه حالم از صدای شجریان بهم می خوره؟ بس نیست؟ بابا یه فضای جدید تو موسیقیه سنتیه دیگه ..... خسته نشدین از دستگاه همایونو شورو ....؟
    با اجازه آقا محمد:
    باید ببینی از موسیقی چی میخوای
    اتفاقا کسی که به موسیقی سنتی ایران بدرستی گوش میده دقیقا(خیلی خیلی دقیق) میدونه که از موسیقی چی میخواد. هیجان کاذب و درپیتی نمیخواد. نمیخواد مشکلات زندگی روزمره اش را با موسیقی بر طرف کنه. موسیقی براش تفنن نیست. بلکه مجرایی برای درست اندیشیدن است و ...
    اون نیاز خیلیارو برآورده کرده .....
    خب چه ربطی داره. آغاسی هم نیاز خیلیها را برآورده کرده و میکنه. اصلا اگر نیاز نبود که بوجود نمیامد اما در حیطه خودش. اگه خیلی دوست دارند که سبک جدیدی بدست آورند خب بروند پیدا کنند و کلی رفع نیاز کنند. نه اینکه بیاد به هر جایی ناخنک بزنه و اسمشو بزاره نوآوری! اگر میخواهد که در موسیقی سنتی ایران فعالیت کند باید قواعد آنرا نیز رعایت کند. نوآوری در موسیقی سنتی هم هم اکنون هست منتها چون خیلیها چیزی از آن نمیفهمند به حساب موسیقی سنتی میذارن
    من دیگه حالم از صدای شجریان بهم می خوره؟ بس نیست؟
    من مطمئنم که شما هیچوقت یک اثر شجریان یا هر خواننده اصیل ایرانی را درست گوش نکردید. در ضمن شاید شما اصلا علاقه ای به موسیقی سنتی ندارید. مطمئنید که انتخابتون درست بوده؟!

    خسته نشدین از دستگاه همایونو شورو ....؟
    اگر یکنواخت و تکراری باشه آره. ولی اگر هنرمندی پیدا بشه که بتونه هر بار با رنگ و بوی تازه ای آنرا اجرا کند نه تنها خسته نمیشیم بلکه لذتی دوچندان میبریم. خیلیها همایون و شور ...میخونن ولی اونی که باید باشه نیست. بهمین دلیلی که گفتم. اما گروهی از این دریای بیکران نغمه های ایرانی نوایی نو بیرون میاورند. مثل همین شجریانی که شما ازش خسته شدین.

  7. #7
    آخر فروم باز mohammad99's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2006
    محل سكونت
    برگشتم اینچا
    پست ها
    2,977

    پيش فرض

    با اجازه آقا محمد:
    قربان اختیار ما هم دست شماس

    بله کاملا حق با دوستمون هست جدیدا وقتی چیزی رو نمیفهمیم سعی میکنیم اون را تا حد ذهن خودمون پایین بیاریم(البته جسارت نباشه منظوری ما نوعی بود اصلا خودم)حالا فرقی نمیکنه موسیقی باشه یاهر چیز دیگه!!

  8. #8
    داره خودمونی میشه AlborzZz's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    Iran_Tehran
    پست ها
    46

    پيش فرض

    آقا حسابی ما رو کوبیدین دیگه؟
    اولا که من کاملاً با موسیقی سنتی ایرانی آشنام...
    اون موسیقی که بتونه حس آدم رو بر انگیزه ، موسیقی موفقیه ! خوانندشم خیلی آدم موفقیه هیچ ربطیم به دستگاه یا قواعد نداره
    میدونین چرا موسیقی سنتی ایران به غیر از ایران هیچ طرفداری تو کشورای دیگه نداره؟ بخاطر همین تعصب های بچه گونه است که رو موسیقی سنتی داریم... که حتماً باید قواعدش اجرا بشه...
    واسه چی به محسن نامجو میگن یاغی موسیقی ایران؟ چون همه این قواعدارو شکسته ، حالا آقای شجریان در مورد نامجو میگه : آقای نامجو کاراش بچه گونس ، شیطنت می کنه تو آهنگاش ، به موسیقی سنتی ضربه میزنه ، آهنگاش بطور غیر قابل انکاری کلاژ شده ، اگرم در جایی آهنگاش خیلی موفق عمل کنند در حد یک اثر جالب هستند نه بیشتر ، آقای نامجو فکر میکنن تو موسیقی سنتی جای صدای سگ خالی بود؟
    من نمی فهمه ایشون در چه سمتی هستند که انقدر بچه گونه آثار یک هنرمند رو خراب می کنه؟
    خوب اگه حرمته ، اینجا هم باید باشه دیگه؟ نه؟
    در ضمن هر کس به یه دلیل به موسیقی سنتی گوش میدن ، من نظر اون دوستمونو که گفته همه کسانی که موسیقی سنتی ایرانی گوش میدن یه چیز میخوان از اون ، رو رد می کنم... حرفه بی پایه و اساسی هست.
    استفاده نامجو از تکنیک های موسیقی آوازی ایرانی و تحریرهایی با کیفیت بسیار نازل او بر اهل موسیقی پوشیده نیست.
    بیاین به جای اینکه از صحبت های همدیگه ایراد بگیریم ، یکم جهتمون رو عوض کنیم... بحث سازنده داشته باشیم ، نه اینکه حرفهای همدیگر رو 4 5 بار نقل قول کنیم و ایراداشو در بیاریم.
    نظر من در مورد شجریان یه نظر شخصی بود و بس! من هم کاهای ایشون رو زیاد گوش دادم و تحلیل کردم، هم کارهای پسرشون آقا همایون رو ! موسیقی سنتی ما تو این مقطع فقط داره درجا میزنه ، ولی وقتی کسی مثل محسن نامجو میاد کلام انگلیسی رو به سبک سنتی ایرانی میخونه ، و چند وقت بعد تو کشوری مثل هلند کنسرت میزاره قابله تحیسنه! اینجوری باید موسیقی ایرانی رو به دنیا شناسوند.

  9. #9
    داره خودمونی میشه AlborzZz's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    Iran_Tehran
    پست ها
    46

    پيش فرض

    قربان اختیار ما هم دست شماس

    بله کاملا حق با دوستمون هست جدیدا وقتی چیزی رو نمیفهمیم سعی میکنیم اون را تا حد ذهن خودمون پایین بیاریم(البته جسارت نباشه منظوری ما نوعی بود اصلا خودم)حالا فرقی نمیکنه موسیقی باشه یاهر چیز دیگه!!

    شما عقیده داری هر کس از کسی انتقاد کنه یعنی اون چیز رو نفهمیده؟ خواهش می کنم در جوابم نگین انتقاد خوبه ولی انتقاد سازنده !!! ما این تعصبیو که روی موسیقی سنتی داریم اگه تو جاهای دیگه داشتیم وضعمون خیلی بهتر از این بود... شما اظهارات استاد شجریان در مورد نامجو رو مطالعه بفرمایین تا معنیه انتقاد بچه گونه و تعصب گونه رو متوجه بسین و به حرفه خودتون برسید !!

  10. #10
    داره خودمونی میشه AlborzZz's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    Iran_Tehran
    پست ها
    46

    پيش فرض

    با اجازه آقا محمد:

    اتفاقا کسی که به موسیقی سنتی ایران بدرستی گوش میده دقیقا(خیلی خیلی دقیق) میدونه که از موسیقی چی میخواد. هیجان کاذب و درپیتی نمیخواد. نمیخواد مشکلات زندگی روزمره اش را با موسیقی بر طرف کنه. موسیقی براش تفنن نیست. بلکه مجرایی برای درست اندیشیدن است و ...

    خب چه ربطی داره. آغاسی هم نیاز خیلیها را برآورده کرده و میکنه. اصلا اگر نیاز نبود که بوجود نمیامد اما در حیطه خودش. اگه خیلی دوست دارند که سبک جدیدی بدست آورند خب بروند پیدا کنند و کلی رفع نیاز کنند. نه اینکه بیاد به هر جایی ناخنک بزنه و اسمشو بزاره نوآوری! اگر میخواهد که در موسیقی سنتی ایران فعالیت کند باید قواعد آنرا نیز رعایت کند. نوآوری در موسیقی سنتی هم هم اکنون هست منتها چون خیلیها چیزی از آن نمیفهمند به حساب موسیقی سنتی میذارن

    من مطمئنم که شما هیچوقت یک اثر شجریان یا هر خواننده اصیل ایرانی را درست گوش نکردید. در ضمن شاید شما اصلا علاقه ای به موسیقی سنتی ندارید. مطمئنید که انتخابتون درست بوده؟!


    اگر یکنواخت و تکراری باشه آره. ولی اگر هنرمندی پیدا بشه که بتونه هر بار با رنگ و بوی تازه ای آنرا اجرا کند نه تنها خسته نمیشیم بلکه لذتی دوچندان میبریم. خیلیها همایون و شور ...میخونن ولی اونی که باید باشه نیست. بهمین دلیلی که گفتم. اما گروهی از این دریای بیکران نغمه های ایرانی نوایی نو بیرون میاورند. مثل همین شجریانی که شما ازش خسته شدین.

    از این که خط به خط حرفهای بنده رو تحلیل کردین متشکرم .
    صحبت از آغاسی شد، طرفداران یک هنرمند رو شما با حرفی که من زدم گویا اشتباه گرفتین.
    هر خواننده ای هرچند بی هنر و بی ذوق ، باز طرفدار خودشو داره! پس این نشد برهان.

    نظرتون در مورد اینکه شما مطمئنین من هیچوقت یک اثر شجریان یا خواننده اصیل ایرانی را درست گوش نکرده ام و فکر می کنین که من به موسیقی سنتی علاقه ای ندارم یا تو درستیه انتخابم اشتباه کردم خیلی جالب بود برام ، اینهمه اطمینان از کجا؟؟ به کلی از شما ناامید شدم!

    در ضمن معنی واقعیه موسیقی همینه اتفاقاً ، موسیقی غذای روحه! چطور شما می فرمائین که آدم مشکلات روزمره اش رو نباید با موسیقی برطرف کنه؟

صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •