تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 16

نام تاپيک: آموزش پلاگین های مکس

  1. #1
    داره خودمونی میشه animator_blred's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    158

    پيش فرض آموزش پلاگین های مکس

    توی این تاپیک قصد دارم تا پلاگین های مکس را آموزش بدهبم البته تاچند روز دیگر.مثلا این پلاگین ها

    Dream Scape
    V_Ray
    Cloth
    Haire
    After Burn
    و...

  2. #2
    داره خودمونی میشه animator_blred's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    158

    11 اولین آموزش

    خوب همونطوری که گفته بودم میخواهم توی این تاپیک به آموزش پلاگین های مکس بپردازم.پلاگینی که امروز براتون در نظر گرفتم پلاگینDream Scapeاست.
    این پلاگین تبحر خاصی در تولید صحنه های مربوط به دریا و کوهستان وآسمان دارد نور پردازی اون هم تو حد و اندازه ی خوبی هستش.اگر میخواهید که این پلاگین را نصب کنید بهتر است از ورژن Dream Scape 2.5 استفاده کنید که هم توی مکس 7و هم مکس8 نصب میشه و خیلی راحت بار گزاری میشه.چون نصب این پلاگین خیلی راحت است از نحوه نصب آن و ریجستر کردن آن خود داری میکنم.اما اگر کسی مشکلی داشت حتما پاسخ میدم.
    اولین آموزش:
    ابتدا به منوی Create رفته و سپس Lights را برگزنید. حال بر روی کر کره Standard کلیک کرده و گزینه DreamScape را برگزنید حال بر روی گزینه Sun کلیک کرده و در نمای Leftیک نور رسم کنید.
    مقداری آن را بالاتر از سطح قرار دهید.حال در نمای Perspectiveطوری نما را تنظیم کنید که نور را ببنید.
    حال دکمه8 از صفحه کلید را زده تا وارد Environment and Effects شوید حال در رول اوت Atmosphere بر روی دکمه Add کلیک کنید وسپس گزینهDreamScapeبرگزنید.حالادر بخش General parameters تیک جلوی عبارت Enable Antialiasing را بزنید و در قسمت Daylight Control کنار عبارت Render Daylight را بزنید. حال نمای Perspective را رندر کنید.میبینید که شما موفق به ساخت یک آسمان شدید.
    خوب حالا میخواهم تا را جع به پارمترهای نور یک مقدار توضیح بدهم.نور خود را تا سطح افق نزدیک کنید. حال به پنل Modify رفته و در رول اوت Parameter تیک کنار گزینه Renderرا بر دارید و سپس صحنه را رندر کنید همانطور که ملاحظه میکنید نقطه روشنی که در رندر قبلب مشاهده میکردیم در این رندر مشاهده نمیکنیم.حال دوباره تیک کنار آن را بزنید و میزان پارامتر Sun Size را به 10 تغییر دهید اگر نور خود را در افق قرار داده باشید خواهید دید که نور شما شبیه به نور غروب آفتاب شده است.
    Sun\Sky
    در این قسمت ما تنظیمات مربوط به رنگ آسمان و ابر ها را در اختیارداریم.رنگ پارامتر SunColor را به رنگ قرمز تغییر دهید و از صحنه خروجی بگیرید.میزان گزینه Multiplier رازیاد وکم کنید و تاثیرات آن را مشاهده کنید.
    Sun/Scene
    در این قسمت تنظیمات مربوط به میزان شدت نور و رنگ آن را در اختیار دارید.
    Shadows parameters
    برای این قسمت نیاز به پلن و یک کره داریم که روی آن قرار داشته باشد این دو را ایجاد کنید و آنها را پایین تر از نور قرار دهید توری که در نمایی که میخواهید رندر کنید معلوم باشند حال از صحنه یک خروجی بگیرید پس از اتمام کار رندر در پنجره ای که نمای رندر شده را نشان میدهد در قسمت بالا و سمت چپ پنجره بر روی دکمه Clone Rendered Frame Windows که شبه به دو انسان مشابه است کلیک کنید تا یک کپی از پنجره رندر گرفته شود پنجره اصلی را ببندید وپنجره کپی شده را همانطور باز بزارید. و حال به قسمت Shadows Parameters بروید و گزینهGeometry->Geometry را تیک بزنید. حال از نمای خود یک رندر بگرید و حالا این عکس را با عکس قبلی مقایسه کنید و تغییرات را ببنید.
    حال در قسمت Area تیک کنار آن را بزنید.و دوباره از صحنه رندر بگیرید این عکس را با عکس های قبلی مقایسه کنید .حال میزان پارامتر Sampleرا افزایش دهید مثلا 12ودوباره از کار رندر بگیرید.همچنین با تغییر میزان پارامتر Rnage تغیرات جدی در سایه ایجاد میشود.
    این تمرین را با نام MySkie01 ذخیره کنیدتا در تمرین بعدی از آن استفاده کنیم.

    (اقتباس از Dream Scape Reference Guide )


    ندیدم سری به سرداری جز بسیار سرها زیر پای او، خود ستایان تکیه بر اریکه ها زرنند

    کتاب خدا را چنان میخوانند که سود ایشان است،
    آنان که تیلسان زهد پوشیده انند تک پیرهننان را پیرهن بر تن میدرند
    وآنان که دستار بر سر میبندند سر از گردن خدا ترسان می اندازندوآنان که آب بر مردمان میبندند آنان را آب از لبه تیغ میدهند،اینان سپاه آزم می آرایند و دیوار غرور میفرازند و کوشک های خود پرستی میسازند و اموالشان را از انباشتن پایانی نیست
    این نیست آنچه ما میگفتیم.....
    امام حسین علیه السلام


  3. #3
    داره خودمونی میشه animator_blred's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    158

    11 دومین آموزش

    خوب تمرین قبلی را ادامه میدهیم.در این قسمت میخواهیم تا به صحنه خود یک آسمان ابری اضافه کنیم.
    دکمه 8رازده تا به تنظیماتاین قسمت برویم در قسمت General Parameters بر روی دکمه Previewکلیک کنید تا پنجره DreamScape Sky Preview ظاهر شود اگر نمای Perspective شما فعال باشد خواهید دید که این پنجره صحنه رندر شده آسمان را به شما نشان میدهد. در ادامه بیشتر به اهمیت این پنجره پی خواهید برد.
    حال در قسمت Day light Control میزان پارامتر Daylight را به 6 تقلیل دهید.حال به بخش Atmosphere Parameters رفته و در بخش Sky مبزان پارامترGlow Sharp را به 0.85تغییر دهید.حال بر روی رنگ مقابل Colorکلیک کرده و بدون آنکه موس را رها کنید آن را کشیده و بر روی Color قسمت پایینی رها کنید و در پنجره ظاهر شده بر روی Copy کلیک کنید.حال میخواهیم تا ابرها را به آسمان اضافه کنیم به قسمت Clouds Parameters رفته کنار عبارت Use Layer تیک بزنید.حال در بخش Cluds بر روی کر کره عبارت Type کلیک کنید دو گزینه وجوددارد یک Stratus,Cirrus که هر دو نوعی ابر هستند (استراتوس و سیروس)گزینه Color رنگ ابر را تغییر میدهد این گزینه به طور پیش فرض بسیار مناسب به نظر میرسد اما در شرایط خاص حتما آن را میتوانید عوض کنید.پارامتر Random Seedمیزان بزرگی و ضخامت ابر ها را مشخص میکند آن را برابر 24 قرار دهید.پارامتر Altitude میزان کلفتی ابرها را مشخص میکند.پارامتر Dencity میزان شفافیت ابر ها را مشخص میکند.و در آخر هم پارامترScatteringمیزان تاثیر نور خورشید بر ابرها را مشخص میکند آن را برابر 0.5 قرار دهید.
    اگر سخت افزار مناسبی دارید میتوانید از این قسمت یعنی قسمت 3D Clouds استفاده کنید.کنار عبارت را تیک بزنید.با استفاده از این گزینه کار بسیار زیبا تمام میشود.
    در قسمت Shape میزان پارامتر Coverage را برابر با 0.6 قرار دهید.و میزان پارامتر Scaleرا برابر با 0.5
    حال تیک کنار Localized رابزنید و میزان پارامتر Radius رابرابر با 40،000قرار دهیدو میزان پارامترRegularityرا برابر با 0.8 قرار دهید. حال به پنجره DreamScape Sky Previewبروید و با جابه جا کردن ابرها فضای دلخواه خود را ایجاد کنید.این کار ار با نام MySki02 ذخیره کنید.

    (اقتباس از Dream Scape Reference Guide )


    خدایا من در کلبه فقیرانه خود چیزی دارم که تو در غرش کبریای خود نداری

    من همچون تویی دارم و تو همچون خود نداری

  4. #4
    داره خودمونی میشه animator_blred's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    158

    11 سومین آموزش

    خوب در این قسمت میخواهیم تا ساخت یک دریا را به شما آموزش بدهم.
    تمرین MySki02 را بار گزاری کنید حال دو جسم کره و پلن را حذف کنید بدون آنکه تغییری در برنامه بوجود آورید به پنل Create رفته و در بخش Geometry بر روی کرکره Standardکلیک کنید و گزینه Dream Scape objects را برگزنید حال بر روی شی Sea Surface کلیک کنید و در نمای Top شروع به ساخت آن بکنید.به پنل Modify رفته و میزان گزینه های Width,Length را به 500 تغییر دهید. حال در نمای Top از پایین به بالا شروع به ساخت یک دوربین کنید و نمای Perspective را به نمای دوربین تبدیل کنید.
    حال به بخش تنظیمات Sea Surface رفته و میزان پارامتر های Width وLength Segments را به 256 تغییر دهید.ومیزان Vpt. Degradation را برابر با 50قرار دهید حال به بخش Waves رفته و میزان پارامتر Wind Speed را برابر 20 قرار دهید.و پارامتر Grid Detail را برابر 8 قرار دهید در واقع شما با این دو عمل میزان تلاطم و پستس و بلندی آب را تنظیم میکنید.حال به بخش قبلی برگشته و در ابتدا تنظیمات بر روی دکمه Simple Mesh کلیک کرده و گزینه Adaptive Mesh را بر گزنید در اینجا میخواهیم تا دریا با خط دید دوربین یکی شود.(یکی از ایرادات این برنامه نیز همین میباشد) حال در بخش Adaptive Mesh بر روی دکمه ای که شبیه به دست است کلیک کرده و دوربین را انتخاب کنید.حال میزا پارامتر Width رابه 100 و میزان پارامتر Length رابه 7000 تغییر دهید.حال به بخش متریال رفته تا ماده آن را بسازیم. بر روی دکمه Get Material کلیک کنید و ماده DreamScape: SeaMaterial را انتخاب کنید حال میزان پارامتر Sharpen رابه 30تغییر دهید البته این پارامتر میزان ژله ای بودن دریا را مشخص میکند شما میتوانید میزان دلخواهی به آن بدهید.کنار دکمه Apply Shadow کلیک کنید حال در قسمت SkyColor پارامتر Type را به DreamScape Sky تبدیل کنید و پارامتر UnderWater Color را به Automatic تغییر دهید. حال ماده را به جسم نسبت دهید و از کار خود خود خوجی بگیرید.
    خوب رد درس های بعدی دو آموزش میگزارم و این پلاگین را به پایان میرسانم.بهترین قسمت و شاید جذاب ترین قسمت این پلاگین ساخت کوهستان برفی است.(اینجاش خیلی فاز میده!!!!)
    بعد از این پلاگین پلاگین After Burn را براتون میزارم که خیلی جذاب هستش و بعد از اون هم پلاگین V_Ray (این یکی دیگه آخرش)رو براتون میزارم.


    (اقتباس از Dream Scape Reference Guide)


    عشق یعنی گداختن،
    یعنی سوختن،
    یعنی حرکت،
    و عشق مرکب حرکت است نه مقصد حرکت
    امام حسین علیه السلام

  5. #5
    حـــــرفـه ای mahsoft's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2004
    محل سكونت
    پيش بابايی شماره‌شناسنامه: پلــــــاک ¼
    پست ها
    6,359

    پيش فرض

    animator_blred عزیز مبحص خوبیه ادامه بدید

  6. #6
    داره خودمونی میشه animator_blred's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    158

    پيش فرض

    خیلی ممنون از شما گفته بودم تا چند روز دیگر آموزش AfterBurn رو میزارم اما برنامه عوض شده یک آموزش دیگر رو میزارم.البته امیدوارم که ناراحت نشیده باشید.

  7. #7
    داره خودمونی میشه animator_blred's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    158

    پيش فرض

    در این تمرین قصد داریم تا پلاگین Digimation Speedtree را به شما آموزش دهیم.
    کار این پلاگین همانگونه که از اسم آن پیداست ساخت درخت به صورت خیلی سریع می باشد.این نرم افزار مدل های زیادی را در اختیار شما میدهد تا شما بتوانید در انیمیشن ها ی خود از آن استفاده کنید.در مورد ورژن این نرم افزار باید بگویم که ورژن Speedtree 3.01 بهتر است نسب شود همراه با نرم افزار یک سری طرح برای درختان شما نصب میشود که میتوانید در مسیر زیر آن را بیابید:
    :\3dsmax7\SpeedTree3\Standard Library

    اگر در این مسیر آن را نیافتید حتما در سی دی نسب فایل زیپ شده آن وجود دارد که میتوانید آن را در هارد خود کپی کنید.
    1-ابتدا یک پلن در صحنه رسم کنید و اندازه آن را برابر 500x500 قرار دهید و میزان سگمنت های آن رابرابر50تنظیم کنید.حال یک دوربین در صحنه ایجاد کنید و سپس مدیفایر Displace را به پلن خود نسبت دهید.در رول اوت parameters و دربخش image بر روی دکمه اولی Map کلیک کنید و سپس طرح Noise را برگزنید حال میزان پارامتر Strengthدر بخش Displacement را برابر 50قرار دهید پنجره perspective را به camera01 تغییر دهید.حال مدیفایر MeshSmooth رابه پلن خود بدهید.حال به پنل Createرفته و بر دکمه Standard در بخش Geometry کلیک کنید و گزینهIDV Software را برگزنید وسپس بر روی دکمه SpeedTree V3 کلیک کنید و سپس در نمای Top بر روی پلن کلیک کنید تا درخت شما ایجاد شود.حال پنل مدیفی رفته وبر روی دکمهImport "Spt" File کلیک کنید و سپس به همان آدرسی که در بالا اشاره کرده بودم و یا به قسمتی که شما آن فایل فشرده را کپی کرده ایید بروید و وارد یکی از فولدر ها شوید و یکی از این فایل ها را برگزنید.حال از صحنه خود یک خروجی بگیرید شاید اندازه درخت شما نا متناسب باشد برا ی تنظیم بزرگی آن به قسمتSize رفته و اندازه مورد نظر را تایپ کرده و در قسمت Sp Data بر روی دکمه Compute کلیک کنید.تقریبا اکثر پارامتر های آن را میپزیریم به جز چند پارامتر که نقش کلیدی در ساختار کاری ما انجام میدهند.
    اول پارامتر Viewport Display که تعیین میکند که کار شما به چه شکل در صحنه دیده شود.Full detail یعنی این که کار شما به طور کامل نمایش داده میشود،Branches only یعنی فقط ساخه ها نمایش داده شوند،Spikeیعنی کار شما را به صورت یک میخ نمایش میده. که برای کار های حجیم این گزینه مناسب است چون میزان کار کرد رم دستگاه را به پایین ترین حد میرساند.
    و اما بخش دیگر بخش Wind یا همون بخش باداست که بسیار نقش کلیدی را ایفا میکند.شما با استفاده از Space Warp میتوانید یک باد ایجاد کنید میزان آن را به طور دلخواه تنظیم کنید و سپس در پارامتر های مربوط به درخت و در بخش مذکور بر روی دکمهPick Wind Space Warp کلیک کنید و باد مرود نظر خود را بر گزنید و در بخش Strengh scalare یک میزان مشخص که شما آن را آزمایش کرده اید به آن بدهید . خوب آموزش این قسمت هم تمام شد آمید وارم که مفید واقع بشود.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------اقتباس از Speed Tree Online Documention
    ---------------------------------------------------
    بریای چشمان درد ناک نور ظلمت است.

    لازم نیست آدم از کوهی بالا برود تا بفهمد بلند است.

    همواره باید بیشتر تلاش کنید پیروزی پایانی ندارد.

    نخستین راه مستقیم به خدا،نیایش است و دومین راه شادی.

    مهم نیست که با داشته های پدرتان به جایی برسید،مهم این است که با نداشته های آن موفق باشید.

    خدایا قلبم را از تمام کینه ها پاک کن که غیر از تو کسی بر یان کار قادر نیست.خدایا تردیدم را به باور ،باورم رابه ایمان،و ایمانم را به یقین مبدل فرما.

  8. #8
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Nov 2006
    پست ها
    20

    پيش فرض

    با تشکر لطفا پلاگین vray را کامل و راحت آموزش دهید ترجیها فایل کرک شده وکامل آن هم برای مکس8 بگزارید
    ممنون

  9. #9
    حـــــرفـه ای Carl's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    Grand Canyon, US-AZ
    پست ها
    3,386

    پيش فرض

    با سلام
    کسی میداند از کجا میتوانم پلاگین V_Ray را پیدا کنم؟

  10. #10
    داره خودمونی میشه animator_blred's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    158

    پيش فرض

    دوست عزیز AMI4SAL حتما این کار رو میکنم ولی فعلا در حال محک زدن بینندگان این پوست هستما فعلا نتایج رضایت بخشی نداشته اما بازم صبر میکنم اگه خوب تر شد حتما آموزشش رو با توجه به نکات ریز اون براتون میزارم.
    دوست عزیزمون هم Carlهم که گفته بودن از پلاگین رو بدست بیاورن باید دنبال سی دی پلاگین های 8 یا 7 باشند در ضمن اگه تو اینترنت پیدا کردم حتما براتون لینکش رو پیدا میزارم.

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •