تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 5 از 5

نام تاپيک: آموزش ساخت یک گردباد

  1. #1
    داره خودمونی میشه animator_blred's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    158

    1 آموزش ساخت یک گردباد

    خوب قول داده بودم تا آموزش ساخت یک گرد باد رو براتون بزارم.اینم آموزشش
    سیستم استفاده شده:

    Cpu:AMD Athlon 64 Dual-Core Processor
    Ram:1GB DDR667 Dual Channel
    VGA:128TO512 Point Of View
    3ds Max9.0


    من این تمرین رو بدون این که فضا سازی بکنم انجام دادم و هدف اون این هستش که کاربران محترمی که نمیدونستن چطوری این کار رو انجام بدن نحوه اجرای کار را یاد بگیرند امید وارم که مفید واقع بشه.
    ابتدا در صحنه یک
    Plane
    ایجاد کنید. در واقع این پلن برای ما حکم زمین را دارد.خوب حالا یک
    Torus
    در صحنه ایجاد کنید در واقع باید از این شیذرات گرد باد تشکیل شوند خوب آن را دربالای پلن خود و در ارتفاع قرار دهید.حالا یک سیستم ذره ای از نوع
    PArray
    در صحنه ایجاد کنید حال تنظیمات آن را انجام دهید:

    Basic Parametersàobject-Based Emitter: Torus

    در واقع این کار باعث میشود تا ذرات از شکل
    Torus
    منتشر شوند.

    Basic ParametersàParticle Formation:Over Entire Surface
    Particle GenerationàParticle QuantitlyàUse Rate:10

    Particle GenerationàParticle MotionàSpeed:1,Variation:0,Divergehce:10

    Particle GenerationàParticle TimingàEmit Start:0,Stop301,Display Untile:301,Life:200,Variation:0

    توجه داشته باشید که میزان فریم های شما باید 300فریم باشد.حال در قسمت
    Subframe Sampling
    از علامت دار بودن دو گزینه
    Creation Tim,Emitter Translation
    اطمینان حاصل نمایید

    Particle GenerationàParticle SizeàSize:8,Variation:25,Growfor:10,FadeFor:10

    در واقع دو گزینه
    Grow,Fade
    به ترتیب میزان ظهورذره و ناپدید شدن آن را تنظیم میکنند.
    خوب برای این قسمت نیاز به یک کره داریم. یک کره خلق کنید وآن را در جایی که در نمای دوربین دیده نشود قرار دهید اندازه کره را بسیار بسیار کوچکتر از اجسام دیگر در داخل صحنه قرار دهید.و میزان سگمنت های آن را به 9 برسانید.
    خوب تنظیمات زیر را انجام دهید:

    Particle TypeàInstanced Geometry

    Particle TypeàInstansing ParametersàPick Object:Sphere

    Particle TypeàMatl Mapping and Source:Instanced Geometry

    Rotation and CollisionàSpin Speed ControlsàSpin Time:30

    این پارامتر تعیین میکند که ذره چقدر باید به دور خود بچرخد

    Rotation and CollisionàSpin Speed ControlsàVariation:25,Phase:0,Variation:0

    Rotation and CollisionàSpin Axis Controls:Random

    Rotation and CollisionàControlParticle Collision

    در این قسمت دقت کنید که تیک کنار گزینه
    Eable
    برداشته شده باشد.

    Particle SpawnàParticle Spawning EffectsàSpawn on collision

    Particle SpawnàParticle Spawning EffectsàSpawns:100,Affects:100,Multiplier:1,Var:0

    Particle SpawnàDirection ChaosàChaos:60

    Particle SpawnàSpeed chaosàfactor:0,Fast=on,Inherit Parent Velocity=on

    Particle SpawnàScale ChaosàFactor:10,Both=on

    Particle SpawnàLife Span Value QueueàLifespan:30

    بعد از این که میزان پارامتر را به 30رساندید بر روی دکمه
    Add
    در الاتر از آن کلیک کنید.
    حال یک پلن در صحنه ایجاد کنید و اندازه آن را 1در1تنظیم کنید و سپس در این قسمت آن را اظافه کنید.


    Particle SpawnàObject Mu tation Queu:Plane

    خوب حالا ما نیاز به یک تار فظایی داریم .تار فظایی در واقع یک اصطلاح است و در واقع منظور از آن نیرویهای گرانشی و چرخشی میباشد.این تار فضایی را ایجاد کنید.

    CreateàSpace WarpàVortex

    حال پارمتر های آن را تنظیم کنید:

    ParametersàTimingàTime on:0,Time off:301
    ParametersàVortex ShapeàTaper Length:100,Taper Curve:1

    در این قسمت شما مشخص میکینید که حالت مخروطیگرد باد به چه شکل باشد.

    ParametersàCapture and Motion:Unlimited=on

    Parametersà Capture and MotionàAxial Drop:0.16

    Parametersà Capture and MotionàDamping:3

    Parametersà Capture and MotionàOrbital Speed:0.18

    Parametersà Capture and MotionàDamping:7.9

    Parametersà Capture and MotionàRadial Pull:0.08

    Parametersà Capture and MotionàDamping:5

    Parametersà Capture and Motionàcw=on


    خوب در این قسمت شما حرکت و بازگشت ذرات به مخلوط را تو سط لفافه ایجاد میکنید.حال برای آن که شکل برخود ذرات به پلنی که شما به عنوان زمین در نظر گرفته اید به یک لفافه فضایی دیگر نیاز داریم.
    البته به یاد داشته باشد که پس از این که این دو لفافه را ایجاد کردیدآن ها را با استفاده از ابزار
    Bind To Space Warp
    که در نوار ابزار اصلی قرار دارد به سیستم ذره ای خود نسبت دهید.خوب حالا باید لفافه دومی را ایجاد کنیم به ترتیب زیر عمل کنید.
    Create PanelàSpace warpàDeflectorsàDeflector
    حال پارامتر های آن را تنظیم کنید.

    Parametersà
    àBounce:0
    àVariation:0
    àChaos:0
    àFirction:0
    àInherit Vel:1

    اندازه آیکون آن را مقداری بزرگتر از زمین قرار دهید.
    خوب نوبت آن رسیده تا
    Torus
    خود را انیمت کنیم شما باید آن را به صورت رو به جلو همراه با حرکت دورانی یک گرد باد انیمت کنید.ماند شکل های زیر.
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    حال نوبت دادن مواد به اجسامی است که باید در رندر تاثیر بگذارند
    ابتدا یکی از مواد خام را انتخاب کنید و سپس بعد از تنظیم پارامتر های آن،ماده را به کره خود نسبت دهید.

    Blinn Basic ParametersàSelf-IlluminationàColor=15,Opacity:0,Opacity Map:Falloff
    Blinn Basic ParametersàAmbient&Difuse=229,Specular=230
    Specular Level:0,Glossiness:0
    MapsàOpacity=On:25

    این ماده برای پلن است که اندازه آن را 1در1در نظر گرفتید.

    Shader Basic ParametersàFace Map=on
    Blinn Basic ParametersàDiffude&Ambient:R=184 G=165 B=150

    از کار خود لذت ببرید.
    -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_

    من در رویای خود دنیایی را می بینم،
    که درآن هیچ انسانی انسان دیگر را خار نمی شمارد

    زمین از "عشق "و دوستی سرشار است و صلح و آرامش گذر گاه هایش را می آرایند

    من در رویای خود دنیایی را می بینم،
    که در آن همگان راه گرامی "آزادی"را می شناسند
    حسد جان را نمسوزاند وطمع روزگار را به سیاهی نمیکشاند

    من در رویای خود دنیایی را می بینم،
    که در آن سیاه یا سپید ،از هر نژادی که هستی از نعمت های گستره زمین سهم میبرند
    هر انسانی آزاد است،شور وقتی از شرم سر به زیر می افکند و شادی همچون مرواریدی گرانقیمت نیاز های بشریت را بر می آورد.



    چنین است دنیای رویای من


    ...شاملو
    Last edited by animator_blred; 27-06-2007 at 11:04.

  2. #2
    پروفشنال The_matrix's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    محل سكونت
    بام نفتی ایران
    پست ها
    507

    پيش فرض

    سلام
    ممنون ولی باید عکسشو هم می زاشتی...

  3. #3
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    4

    پيش فرض

    سلام
    ممنون ، زحمت کشیدی ولی حق با Matrix جان هست اگر چند تا عکس از مراحل کار رو مزاشتی بهتر بود

  4. #4
    داره خودمونی میشه animator_blred's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    158

    پيش فرض

    ببنید من سطح استفاده از مطالب خودمو متوسط به بالا در نظر گرفتم در ضمن من لینک سه تا عکس رو گذاشتم.

  5. #5
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    در اعماق مخ
    پست ها
    792

    پيش فرض

    اولش رو گه دیدم گفتم خداحافظ!!!

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •