تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 5 از 5

نام تاپيک: تکنیک Cautics

  1. #1
    داره خودمونی میشه animator_blred's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    158

    11 تکنیک Cautics

    چند وقت پیش وقتی داشتم تو سایت گشت میزدم دیدم که یکی از کاربران از مشکل رد شدن نور از اجسام شیشه ای نوشته بود این تاپیک رو برای کسانی که تو این تکنیک مشکل دارن نوشتم امید وارم مفید واقع باشه
    سیتمی که من با ستفاده از اون این کار رو انجام دادم به این مشخصات بود:
    Cpu:AMD Athlon 64 Dual-Core Processor
    Ram:1GB DDR667 Dual Channel
    VGA:128TO512 Point Of View
    3ds Max7.5 Sp1
    زمان رندر در حالت سیستم
    V_ray
    15 min
    اول این که اسم این تکنیک
    Cautics
    هستش .خوب من این کار را با دو سیستم رندر کنند
    MentalRay,Vray
    انجام دادم که نحوه ساخت هر دو را برای شما قرار دادم برای این که خوانندگان فهم بیشتری داشته باشند این دو آموزش را به صورت قدم به قدم و با جزییات کامل قرار دادم.
    1-مقدمات»
    ابتدا به منوی
    Create
    رفته و در رول اوت
    AEC Extended
    بر روی دکمه
    Wall
    کلیک کنید.حال در نمای
    Top
    از سمت چپ شروع به ساخت دیوار کنید.ابتدا در سمت چپ نمای مورد نظر کلیک چپ کنید سپس موس را به سمت راست حرکت دهید تا به انتهای سمت راست نمای مورد نظر برسید سپس دوباره یک کلیک کرده و موس را بدون آن که رها کنید به سمت پایین حرکت دهید و در انتهای قسمت پایینی نمای بالا دوباره یک کلیک چپ بکنید
    و موس را به سمت چپ حرکت دهید و موازی با قسمت بالای دوباره یک کلیک چپ کنید وسپس کلیک راست کنید تا کار ساخت دیوار به پایان رسد.حال از منوی
    Create
    گزینه
    GeometryStandard PrimiTives
    بر روی دکمه
    Plane
    کلیک کنید و سپس در نمای
    Top
    در امتداددیوار که ساخته اید آن را رسم کنید این
    Plane
    به عنوان کف اتاق در نظر گرفته میشود.
    خوب در نمای
    Top
    وبر روی
    Plane
    یک قوری رسم کنید حال یک دوربین در نمای
    Top
    رسم کنید ونمای
    Perspectiv
    را به نمای دوربین تبدیل کنید به یاد داشته باشید که هر دو در اتاق رسم شوند.حال یک نور
    Target Spot
    در نمای قبلی ایجاد کنید و هدف آن را بر روی قوری تنظیم کنید.
    سعی کنید تا این جا کار شما مانند عکس شماره 1 باشد
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    Mentalray-2
    خوب در این قسمت ما از سیستم منتال ری استفاده میکنیم
    ابتدا کلید
    F10
    از صفحه کلید را بزنید تا به بخش تنظیمات رندر کننده برویم.در قسمت
    Common
    به رول اوت
    Assing Render
    رفته و بر روی دکمه
    Production
    کایک کنید و گزینه
    MentalRay]
    را نتخاب کنید حال این تنظیمات را برای آن در نظر بگیرید:
    Common parametersOutput size:
    70mm panavision(Cine)-440x200
    Indirect IlluminationCaustics and Global IlluminationCaustics:
    Enable:on
    خوب حالا میخواهیم تنظیمات نور را انجام بدهیم.
    General ParametersShadows:
    On-----Ray traced Shadows
    Shadows Parameters:
    Dens=0.7
    خوب حالا باید تنظیمات مربوط به قوری را انجام دهیم در یک نمای دلخواه بر روی قوری کلیک راست کنید و گزینه
    ProperTies
    را بر گزنید و در پنجره باز شده بر روی دکمه
    Mentalray
    کلیک کنید و کنار عبارت
    Generate Caustics
    تیک بزنید و سپس بر روی دکمه
    Ok
    کلیک کنید حال نمای دوربین را رندر کنید.همانطور که میبینید هنوز جلوه مورد نظر اعمال نشده است به متریال ادیتور رفته و ماده زیر را بسازید.
    StandardRaytrace:
    Transparency:RGB=255
    حال ماده را به جسم نسبت دهید.اگر جلوه را نمیبینید به قسمت سیتم رندر کننده که توضیح داده بودیم بروید و گزینه های زیر را تغییر دهید.
    Maximum Num.Photons per Sample:
    این گزینه به شما این امکان را میدهد تا دامنه نویز افکت را در اختیار بگیرید هر چقدر عدد این گزینه بیشتر باشد نویزکمتری داریم.
    Avrege Caustics Photon per Light:
    این گزینه تعداد نقاط افکت را مشخص میکند هر چقدر بیشتر باشد تعدادنقاط بیشتر است.
    Global Energy Multiplier:
    میزان روشنایی افکت را مشخص میکند هر چقدر بیشتر باشد میزان روشنایی بیشتر است.
    V_Ray-3
    پیش نهاد ما به شما این سیستم رندر کننده قوی میباشد چون به صورت حرفه ای تری کنترل را در دست دارد.
    خوب قسمت 1 را برای این تمرین تنظیم کنید.ابتدا نوع سایه زن نور خود را به
    VrayShadow
    تغییر دهید حال کلید
    F10
    را زده و نوع رندر کننده را به
    V_ray
    تغییر دهید حال تنظیمات زیر را در همان پنجره و در رول اوت
    Renderer
    انجام دهید:
    RendererVray-Global SwitchesLighting
    در این قسمت تیک کنار گزینه
    Default Lights
    را بردارید.
    RendererVray-IndirectIllumination(GI)
    On
    RendererVray-Irradiance MapBuillt-inPersets
    Current Perset:Lowe
    RendererV_RayCaustics:
    On
    Multiplier:6
    Search dist:5
    Max Photons:2000
    Max dens:0
    RendererV_RaySystem:
    در این قسمت بر روی دکمه
    Lights Settings
    کلیک کنید و تنظیمات زیر را مانند شکل زیر انجام دهید.
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    حال نوع سایه زن نور خود را به
    V_Ray shadow
    تغییر دهید.
    ساخت ماده :
    ابتدا بر روی یکی از مواد خام کلیک کنید تا انتخاب شود سپس بر روی دکمه
    Standard
    کلیک کنیدو ماده
    VRayMtl
    را انتخاب کنید این ماده را به
    Plane
    خود نسبت دهید.حال میخواهیم تا ماده مربوط به قوری را بسازیم .ماده که الان سخته اید را بر روی یکی از مواد خام دراگ کنید و آن را در اصطلاح کپی کنید بر روی یک مواده خام .
    حال این تنظیمات را برای آن انجام دهید.
    Basic Parameters:
    Diffuse Color:RGB=128
    ReflectionReflect
    Color:RGB=0
    Reflect Material:Falloff
    Falloff Parameters:
    Color1:RGB=10
    Color2:RGB=117
    -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
    Refraction:
    Refract Map:Falloff
    Falloff Parameters:
    حال بر روی دکمه
    Swap Color/Map
    که در انتهای سمت راست قسمت
    Front:Side
    قرار دارد کلیک کنید حال این تنظیمات را انجام دهید:
    Color1:RGB=255
    Color2:RGB=153
    حال بر روی دکمه
    Goto Parent
    کلیک کنید تابه بخش تنظیمات ماده خود برگردیم.در قسمت
    Refraction
    میزان پارامتر
    Fog Multiplier
    را به 0.01 نغییر دهید و گزینه
    Affect Shadow
    را علامت بزنید.حال زنگ پارامتر
    Fog
    را به این رنگ تغییر دهید.
    RGB=242
    حال ماده را به قوری نسبت دهید از کار خود یک خروجی بگیرید .امید مفید واقع شده باشد.

  2. #2
    داره خودمونی میشه animator_blred's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    158

    پيش فرض

    به خدمت دوستان عزیز هم می رسونم که تا چند وقت دیگه آموزش ساخت یک گردباد رو براتون میزارم

  3. #3
    پروفشنال The_matrix's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    محل سكونت
    بام نفتی ایران
    پست ها
    507

    پيش فرض

    ممنون جالب بود
    در ضمن آموزش گردباد رو قبلا داشتیم....

  4. #4
    داره خودمونی میشه water_soul's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    121

    پيش فرض

    خيلي جالب بود

  5. #5
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    2

    پيش فرض

    سلام من عضو جدید هستم اگر کسی آموزش ویدئویی ساخت صورت را می خواد این آدرس اونه امیدوارم به دردتون بخوره به درد من که یه تازه کارم خیلی خورد
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •