تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




مشاهده نتيجه نظر خواهي: نظر شما راجع به کار من

راي دهنده
0. شما نمي توانيد در اين راي گيري راي بدهيد
  • هر چی

    0 0%
  • هر جی

    0 0%
صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 12

نام تاپيک: آموزش ساخت کوهستان برفی

  1. #1
    داره خودمونی میشه animator_blred's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    158

    پيش فرض آموزش ساخت کوهستان برفی

    خوب در این تمرین ما قصد داریم تا ساخت یک کوه پوشیده شده از برف را با نور پردازی پیشرفته انجام دهیم.
    ابتدا یک
    Plane
    در صحنه ایجاد کنید و سپس تنضیمات زیر را انجام دهید:
    Length:250
    Width:250
    Length Seg:150
    Width Seg:150
    Sclae:1
    Density:2.03
    حال مدیفایر
    Displace
    را به
    Plane
    خود اعمال کنید.برا ایجاد پستی و بلندی های کوه باید یک ماده سیاه و سفید ایجاد کنید و سپس در این مدیفایر استفاده کنید.به قسمت ماده رفته و ماده زیر را ایجاد کنید.
    1-یک ماده خام انتخاب کنید و بر روی دکه
    Standard
    کلیک کنید و ماده
    Mask
    را انتخاب کنید.حال تنضیمات ماده را امجام دهید
    Maps:Noise
    Noise parameters:
    Freactal
    Size:25
    Levels:10
    Phase:11.7
    Color 1:RGB=0
    Color 2:RGB=133
    بر روی دکمه
    Go to parent
    کلیک کنید و تنضیمات ماده
    Mask
    را انجام دهید.
    Mask:Perlin Marble
    Perlin Marble Parameters:
    Size:334
    Level:10
    Color 1:RGB=0
    Saturation:70
    Map:Cellular
    Cellular Parameters:
    Cell Color:RGB=255
    Vriation:0
    Division Colors:
    Color1:RGB=128
    Color2:RGB=0
    Cell Characteristics:
    Circual=on
    Size:40.8
    Spread:0.5
    Bump Smothing:0.1
    Thresholds:
    Low:0
    Mid:0.5
    High:1
    حوب کار ساخت ماده به اتمام رسیده حال به مدیفایر
    Displacement
    بر گشته ودر رول اوت
    Image
    بر روی دکمه زیرین قسمت
    Map
    کلیک کرده تا پنجره
    Material/map Browser
    باز شوداما مشکل کوچکی وجود دارد شما ماده که ساخته اید را نمیتوانید پیدا کنید.
    پنجره متریال را باز کرده و همان ماده ای را که ساخته ودید را انتخاب کنید برای این که ما بتوانیم از این ماده استفاده کنیم باید آن را در
    Material library
    قرار دهیم برای این کار بر روی دکمه
    Put to library
    و متریال را با یک نام مشخص ذخیره کنید حال میتوانید از این ماده استفاده کنیم فقط کافیست آن را در قسمت
    Mtl library
    جستجو کنید.
    خوب حالا که ماده را بار گزاری کرده اید به قسمت
    Displacment
    و مقدار پارامتر
    Strength
    برابر 37قرار دهید.حال یک مدیفایر
    Mesh smooh
    به پلن اعمال کنید حال یک دوربین ساخته و نمای آن را تنظیم کنید .
    خوب حالا یک نور
    Target Direct
    در صحنه ایجاد کنید و پارامتر های آن را تنظیم کنید:
    General parameters:
    Shadows=on=ShadowMap
    Intensity/color/attenution
    Multiplier:1.32
    R=255 G=239 B=225
    Directional Parameters:
    143,145
    Advanced Effects:
    Contrast:0
    Soften Diff Edge:50
    حال یک نور
    Omni
    در صحنه ایجاد کنید و تنضیمات زیر را انجام دهید.
    تنضیمات
    General parameters
    را به صورت پیش فرض قبول کنید.
    Intensity/color/attenution:
    Multiplier:0.14
    Advanced Effects:
    Contrast:0
    Soften Diff Edge:50
    این نور را در نمای
    Top
    ودر قسمت پایین سمت چپ
    Plane
    ایجاد کنید و مقداری از
    plane
    فاصله دهید .حال از آن چهار کپی در جهت های همسایه خود ایجاد کنید و فاصله هر سه از پلن را به یک میزان قرار دهید حال در نمای روبرو هر چهار نور را بالا بکشید.
    خوب حالا میخواهیم ماده مربوط به کوه را بسازیم
    یک ماده خام انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه
    Standard
    کلیک کنید و ماده
    Top/Bottom
    را انتخاب کنید تظیمات زیر را انجام دهید :
    Top/Bottom Basic Parameters
    Top material:
    Blinn Basic parameters:
    Ambient:R=26 G=179 B=251
    Diffuse:RGB=255
    Specular Level:11
    Glossiness:17
    Bottom Material
    Ambient:RGB=26
    Diffuse:RGB=128
    Diffuse Map:Mix
    Mix parameters:
    Map1:Cellular
    Cellular Parameters
    Cell Color:Variation:21.5 R=55 G=43 B=27
    Division Colors:
    Color1:R=55 G=50 B=44
    Color2:R=64 G=51 B=32
    Cell Characteristic:
    Chip=on
    Size:0.5
    Spread:0.5
    Bump Smothing:0.1
    Feractal:on
    Iteration:3
    Adaptive=on
    Roughness:0
    Low:0
    Mid:0.5
    High:1
    Map2:cellular
    مانند شکل زیر تنضیمات آن را انجام دهید
    [IMG]K:\learning mAX\displacmant\New Folder[/IMG]
    [IMG]K:\learning mAX\displacmant\New Folder (2)[/IMG]
    [IMG]K:\learning mAX\displacmant\New Folder (3)[/IMG]
    [IMG]K:\learning mAX\displacmant\New Folder (4)[/IMG]
    [IMG]K:\learning mAX\displacmant\New Folder (5)[/IMG]
    برای
    Mix Amount
    ماده
    Noise
    را انتخاب کنید.
    تنظیمات را مانند شکل زیر انجام دهید
    [IMG]K:\learning mAX\displacmant\New Folder (6)[/IMG]
    میزان پارامترهای زیر رادر بخش
    Mix parameters
    تنظیم کنید.
    Upper:0.7
    Lower:0.3
    حال ماده را به کوه نسبت دهید .امید وارم مفید واقع شده باشد البته ما میتوانستیم که نور پردازی پیشرفته تری را نیز مورد استفاده قرار دهیم مانند
    V_Ray
    اما خواستیم تا با خود مکس یک نور پردازی انجام دهیم و نه از
    V_rtay
    ونه از
    MentalRay
    استفاده کنیم اما اگر ببینم که تقاضا برای این دو نوع نور پدازی زیاد باشه حتما از اون دوتا نیز استفاده میکنم .

  2. 7 کاربر از animator_blred بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    داره خودمونی میشه animator_blred's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    158

    9

    اگر کسی اون دوتا عکس رو خواستش برام ایمیلش رو بزاره حتما براش میفرستم.

  4. این کاربر از animator_blred بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #3
    حـــــرفـه ای mahsoft's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2004
    محل سكونت
    پيش بابايی شماره‌شناسنامه: پلــــــاک ¼
    پست ها
    6,359

    پيش فرض

    animator_blred جان ممنون

  6. این کاربر از mahsoft بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    May 2008
    پست ها
    74

    پيش فرض

    ممنون از آموزشت...

  8. این کاربر از iloob بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #5
    حـــــرفـه ای Borhan72's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    همين دور و ورا...       اسم شريف: آقا برهان
    پست ها
    2,785

    پيش فرض

    ممنون از اموزشت...
    خيلی استفاده كردم...

  10. این کاربر از Borhan72 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #6
    پروفشنال 3dlove's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    پست ها
    580

    پيش فرض

    ممنون
    خیلی به درد خورد

  12. این کاربر از 3dlove بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #7
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    خیلی لطف کردی...اگه به صورت pdf میذاشتی با چندتا عکس خیلی بهتر بود...باز هم ممنون...

  14. این کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    A P C O M teh
    پست ها
    360

  16. این کاربر از pejmangame بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  17. #9
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    همــــه جا هستم معمولا
    پست ها
    1,308

    پيش فرض

    کاش Pdf میکردی اونجوری کامل تر بود و عکس هم میذاشتی

  18. این کاربر از CG Art بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  19. #10
    در آغاز فعالیت _max_'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    هرجا كه عدالت باشه
    پست ها
    10

    پيش فرض

    عكسهاي اين تاپيك باز نميشه از دوستاني كه عكسها رو گرفتن ميخوام لطفا بزارن تا منم استفاده كنم البته اگه هنوز كسي داره!!!

  20. این کاربر از _max_ بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •