تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 3 از 3

نام تاپيک: يونيت ماوس در پاسکال

  1. #1
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    May 2007
    پست ها
    1

    پيش فرض يونيت ماوس در پاسکال

    سلام
    من در مورد يونيت ماوس در پاسکال اطلاعات جامعی می خوام هر چی تو اينترنت سرچ
    می کنم نتيجه ای نداره لطفا راهنماییم کنيد.ممنون

  2. #2
    پروفشنال MasterData's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    مشهدالرضا
    پست ها
    623

  3. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mofi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2007
    محل سكونت
    بی خیال
    پست ها
    477

    11

    براي استفاده از Mouse در محيط گرافيكي بايد وقفه مربوط به فعالسازي Mouse را فراخواني كنيم . اين وقفه 33Hex (هگزادسيمال) نام دارد و شامل يكسري توابع است كه هر تابع با يك شماره مشخص شده و كاربرد خاصي دارد . هركدام از توابع مذكور داراي ثباتهاي ورودي و خروجي هستند . ثباتهاي ورودي بايد قبل از فراخواني وقفه مقدار دهي شوند تا وقفه عمل مورد نظر ما را انجام دهد و ثباتهاي خروجي نتايج اجراي وقفه را برمي گردانند .
    تابع 00Hex از وقفه 33Hex :
    اين تابع اعمال زير را انجام مي دهد :
    1- پارامترهاي Mouse را با مقادير پيش فرض Set مي كند .
    2- اشاره گر Mouse را به مركز صفحه منتقل مي كند .
    ثبات ورودي :
    Ax := 0 ;
    ثبات خروجي :
    درايور Mouse نصب شده است . Ax = ffff Hex
    درايور Mouseنصب نشده است . Ax = 0000 Hex
    تعداد كليد هاي Mouse را مشخص مي كند . Bx = 3
    function mreset:integer;
    var i:integer;
    begin
    asm;{ اين دستور براي نوشتن دستورات اسمبلي بكار مي رود . }
    mov ax,0;
    int 33h; {فراخواني وقفه }
    mov i,ax;
    end;
    end;
    نكته : اين تابع فقط Mouse را فعاي مي كند ولي اشاره گر Mouse را آشكار نمي كند . براي نمايان شدن اشاره گر Mouse بايد از تابع بعدي استفاده كنيم .
    تابع 01Hex از وقفه 33Hex :
    اين تابع اشاره گر Mouse را در صفحه نشان مي دهد . قبل از اجراي اين تابع بايد تابع Mreset اجرا شده باشد .
    ثبات ورودي :
    Ax := 01 ;
    ثبات خروجي : ندارد .
    procedure mshow;
    begin
    asm;
    mov ax,01h;
    int 33h;
    end;
    end;
    تابع 02Hex از وقفه 33Hex :
    اين تابع اشاره گر Mouse را پنهان مي كند .
    ثبات ورودي :
    Ax := 02 ;
    ثبات خروجي : ندارد .
    procedure mhide;
    begin
    asm;
    mov ax,02h;
    int 33h;
    end;
    end;

    تابع03Hexاز وقفه33Hex :

    اين تابع براي تشخيص مكان اشاره گر Mouse در هر لحظه و تعيين كليد فشره شده بكار مي رود .
    ثبات ورودي :
    Ax := 03 ;
    ثبات خروجي :
    مختصات اشاره گر Mouse روي محور Xها :Cx
    مختصات اشاره گر Mouse روي محور Yها :Dx
    تعيين كليد فشرده شده : Bx
    کلید چپ : 0 کلید راست : 1 کلید وسط : 2

    ساختار ثبات Bx بصورت شكل بالا است پس به ازاي فشرده شدن هر كليد مقادير زير را خواهيم داشت .
    كليد چپ Bx = 1 :
    كليد راست Bx = 2 :
    كليد وسط Bx = 4 :
    procedure mbutton(var x1:integer;var y1:integer;var k1:integer);
    var x,y,k:integer;
    begin
    asm
    mov ax,03;
    int 33h;
    mov x,cx;
    mov y,dx;
    mov k,bx;
    end;
    x1:=x;
    y1:=y;
    k1:=k;
    end;
    تابع 04Hex از وقفه 33Hex :
    با استفاده از اين تابع مي توانيد اشاره گر Mouse را بصورت نرم افزاري در مكان دلخواه قرار دهيد .
    ثبات ورودي :

    Ax := 04 ;

    مختصات اشاره گر Mouse روي محور Xها : Cx
    مختصات اشاره گر Mouse روي محور Yها : Dx

    ثبات خروجي : ندارد .
    procedure move(x,y:integer);
    begin
    asm
    mov ax,04;
    mov cx,x;
    mov dx,y;
    int 33h;
    end;
    end;
    تابع 10Hex از وقفه 33Hex :
    اين تابع ناحيه حركت Mouse را مشخص مي كند . هنگام استفاده از اين تابع Mouse در
    محدوده اي كه اين تابع تعيين مي كند ، غير فعال است و فقط در بقيه مناطق حركت مي كند .


    Ax := 10 ;


    Cx := x1;


    Dx := y1;


    Si := x2;


    Di := y2;



    ثبات خروجي :ندارد .
    procedure mexclusion(x1,y1,x2,y2:integer);
    begin
    asm
    mov ax,10h;
    mov cx,x1;
    mov dx,y1;
    mov si,x2;
    mov di,y2;
    int 33h;
    end;
    end;
    تابع 0f Hex از وقفه 33Hex :
    اين تابع براي تغيير سرعت حركت Mouse استفاده مي شود . هرچه مقدار وردي اين تابع بزرگتر باشد سرعن Mouse كمتر مي شود . در يك برنامه معمولي با مقادير (10,10) سرعتي مناسب براي Mouse تعيين مي شود .
    ثبات ورودي :
    Ax := 0f ;
    سرعت Mouse روي محور Xها : Cx
    سرعت Mouse روي محور Yها : Dx
    ثبات خروجي : ندارد .
    procedure mspeed(x,y:integer);
    begin
    asm
    mov ax,0fh;
    mov cx,x;
    mov dx,y;
    int 33h;
    end;
    end







    اميدوارم تونسته باشم بهت بفهمونم!حتماً كار با پروسيجر را بلد هستي.
    Last edited by mofi; 12-05-2007 at 18:41.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •