عزیزجان گفتم که همه چیز به خود شما بستگی داره چه جوری بخوای کار کنی. کلاهبرداری هم در کار نیست. شما وقتی میخوای یه وسیله بخری مثلا ماشین لباسشویی بعد از تموم شدن زمان گارانتیش حتی اگه مشکل باعثش خود کارخونه سازنده هم باشه پول تعمیرش رو ازت میگیرن. چون کارخونه میگه من نمیتونم تا ابد اینو گارانتی کنم اگه توی این مدت مشکلی پیش اومد برات بدون هزینه تعمیر میکنم ولی بعدش دیگه باید هزینه شو بدی. گفتم توی کار وب هم هر کسی یه جوری کار میکنه. شما دلت میخواد میگی تا زمانی که کاربرات به 3000 نفر نرسیدن کارانتی میکنم و برات مجانی پشتیبانی میکنم. حالا اومدیم و کاربرای این بنده خدا حالا حالا ها به 3000 تا نرسید. بالاخره پشتیبانی یکی از بهترین منابع درآمد یه برنامه نویسه و باید برای برنامه نویس سود آور باشه نه اینکه هر موقع تماس گرفت شما کار خودتو ول کنی و کار اونو انجام بدی و در واقع دو طرفه ضرر کنی. توی هر کاری بالاخره هر دو طرف باید یه سری ریسکها رو بپذیره تا هر دو طرف سود خودشون رو درست ببرن.
هیچکس هم به این موضوع نمیگه کلاهبرداری. شما اگه خودت میدونی ایراد از کد شماس میتونی بدون هزینه براشون درستش کنی و اکثرا هم همین کار رو میکنن ولی توی مملکت ما که یه جورایی شهر هرته اگه کلاهتو سفت نگیری طوفان میبرتش. اونقدر پیش اومده که طرف با داد و بیداد زنگ زده که این چه کدیه نوشتی و نمیدونم هک شده و از این حرفا بعد که بررسی شده معلوم شده خودشون دست گل به آب دادن. برای همین میگم اکثر مشتریا سعی دارن پشتیبانی رو بندازن گردن برنامه نویس ولی خوب نمیشه ثابت کرد که حتما تقصیره برنامه نویسه.