تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 4 از 4 اولاول 1234
نمايش نتايج 31 به 34 از 34

نام تاپيک: اصطلاحات موسیقی و آهنگ سازی

  1. #31
    اگه نباشه جاش خالی می مونه armin-radin's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    391

    پيش فرض Thrash/Speed Metal

    Thrash/Speed Metal: این ریتم همان طور که از اسم آن پیداست تا حدودی سریع هستش. از گروهای بسیار معروف در این ریتم گروهای خدای Sepultura, Testament, Overkill هستش. همچنین آلبوم «Kell'em All» از گروه متالیکا در این نوع موسیقی اجرا شده‌است. اشعار بیشتر این گروهها علیه جنگ و برده گیری است!!گروههای این شاخه:PANTERA , Sadus, Slayer, At War, Deathwish, Exodus, Megadeth

  2. #32
    اگه نباشه جاش خالی می مونه fuse's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    خیابوون ...
    پست ها
    287

    پيش فرض

    اصطلاحات مربوط به beat یا ضرب

    بیت - beat : همان ضرب در اصطلاح فارسی است که معیاری برای شمارش گذشت زمان در یک میزان است. معمولاً فاصله زمانی هر رفت و برگشت عقربه مترونوم معادل یک بیت یا ضرب محاسبه می شود. در یک میزان چهار ضربی موسیقی، نوازنده معمولاً بر روی ضرب اول بیشترین تاکید را می کند و پس از آن بر روی ضرب سوم و ضربهای دوم و چهارم عموماً ضربهای ضعیف بشمار می آیند.

    داون بیت - down beat : به ضرب اول هر میزان گفته می شود که معمولا رهبر ارکستر چوب خود (baton) را به سمت پایین حرکت می دهد و شروع میزان را مشخص می کند. نوازندگان موسیقی معمولا در اجرای داون بیت بیشترین تاکید (accent) را اعمال می کنند.

    بک بیت - back beat : اصطلاحی است در موسیقی برای ضربهای شماره دو و چهار در میزانهای چهار ضربی، به همین دلیل از این اصطلاح برای میزانهای 12/8 - معادل 4/4 ضربدر 3/2 - نیز استفاده می شود. این اصطلاح در مقابل down beat که به ضرب اول میزان گفته می شود کاربرد دارد.

    آپ بیت - up beat : ضربی است که بدون تاکید (accent) قبل از ضرب اول میزان بعدی اجرا می شود. بعنوان مثال در یک میزان 4/4 به ضرب سوم آپ بیت گفته می شود. توجه کنید که در بسیاری از قطعات موسیقی از ضرب چهارم یک میزان ناقص قطعه شروع می شود به این ضرب یا نت پیک آپ (pick up) یا آناکروسیس (anacrusis) هم گفته می شود. در اینجا نیز اصطلاح آپ (up) از جهت حرکت چوب رهبر ارکتسر گرفته شده است.

    افتر بیت - after beat : ضربی است که بر خلاف حالتهای عادی نوازنده به آن تاکید می کند. این اصطلاح بیشتر توسط نوازندگان پرکاشن و درامز بکار برده می شود. بنابراین چنانچه نوازنده روی ضربهای سه و چهار در میزان چهار ضربی (یا هر ضرب ضعیف دیگر) تاکید کند، در اصطلاح او after beat می زند.

    آف بیت - off beat : اصطلاحی است در موسیقی و به حالتی گفته می شود که در آن داون بیت ها - یا همان ضربهای قوی - با سکوت جایگزین می شوند و یا به ضرب ضعیف قبل متصل می شوند. اصطلاح هنگامی بکار برده می شود که در یک ریتم موسیقی در غالب موارد ضرب قوی به صورتی که گفته شد اجرا شود.

    اصطلاح beat در موسیقی و نوازندگی درامز و پرکاشن کاربردهای دیگری - غیر از تئوری موسیقی - نیز دارد که در زیر به مواردی از آن اشاره می شود.

    برک بیت - break beat : اصطلاحی است که بیشتر در موسیقی معاصر (پاپ، راک ، هاوس و ...) بکار برده می شود و منظور ضربی است از هنگامی که همه سازها در اجرای موسیقی بجز درامز و پرکاشن سکوت می کنند.

    بلست بیت - blast beat : به حالتی گفته می شود که نوازنده درامز طبل یا سنج یا های هت (snare,cymbal,hi-hat) های خود را بطور متناوب به لرزه در می آود.

  3. #33
    اگه نباشه جاش خالی می مونه armin-radin's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    391

    پيش فرض

    اصطلاحات مربوط به beat یا ضرب

    بیت - beat : همان ضرب در اصطلاح فارسی است که معیاری برای شمارش گذشت زمان در یک میزان است. معمولاً فاصله زمانی هر رفت و برگشت عقربه مترونوم معادل یک بیت یا ضرب محاسبه می شود. در یک میزان چهار ضربی موسیقی، نوازنده معمولاً بر روی ضرب اول بیشترین تاکید را می کند و پس از آن بر روی ضرب سوم و ضربهای دوم و چهارم عموماً ضربهای ضعیف بشمار می آیند.

    داون بیت - down beat : به ضرب اول هر میزان گفته می شود که معمولا رهبر ارکستر چوب خود (baton) را به سمت پایین حرکت می دهد و شروع میزان را مشخص می کند. نوازندگان موسیقی معمولا در اجرای داون بیت بیشترین تاکید (accent) را اعمال می کنند.

    بک بیت - back beat : اصطلاحی است در موسیقی برای ضربهای شماره دو و چهار در میزانهای چهار ضربی، به همین دلیل از این اصطلاح برای میزانهای 12/8 - معادل 4/4 ضربدر 3/2 - نیز استفاده می شود. این اصطلاح در مقابل down beat که به ضرب اول میزان گفته می شود کاربرد دارد.

    آپ بیت - up beat : ضربی است که بدون تاکید (accent) قبل از ضرب اول میزان بعدی اجرا می شود. بعنوان مثال در یک میزان 4/4 به ضرب سوم آپ بیت گفته می شود. توجه کنید که در بسیاری از قطعات موسیقی از ضرب چهارم یک میزان ناقص قطعه شروع می شود به این ضرب یا نت پیک آپ (pick up) یا آناکروسیس (anacrusis) هم گفته می شود. در اینجا نیز اصطلاح آپ (up) از جهت حرکت چوب رهبر ارکتسر گرفته شده است.

    افتر بیت - after beat : ضربی است که بر خلاف حالتهای عادی نوازنده به آن تاکید می کند. این اصطلاح بیشتر توسط نوازندگان پرکاشن و درامز بکار برده می شود. بنابراین چنانچه نوازنده روی ضربهای سه و چهار در میزان چهار ضربی (یا هر ضرب ضعیف دیگر) تاکید کند، در اصطلاح او after beat می زند.

    آف بیت - off beat : اصطلاحی است در موسیقی و به حالتی گفته می شود که در آن داون بیت ها - یا همان ضربهای قوی - با سکوت جایگزین می شوند و یا به ضرب ضعیف قبل متصل می شوند. اصطلاح هنگامی بکار برده می شود که در یک ریتم موسیقی در غالب موارد ضرب قوی به صورتی که گفته شد اجرا شود.

    اصطلاح beat در موسیقی و نوازندگی درامز و پرکاشن کاربردهای دیگری - غیر از تئوری موسیقی - نیز دارد که در زیر به مواردی از آن اشاره می شود.

    برک بیت - break beat : اصطلاحی است که بیشتر در موسیقی معاصر (پاپ، راک ، هاوس و ...) بکار برده می شود و منظور ضربی است از هنگامی که همه سازها در اجرای موسیقی بجز درامز و پرکاشن سکوت می کنند.

    بلست بیت - blast beat : به حالتی گفته می شود که نوازنده درامز طبل یا سنج یا های هت (snare,cymbal,hi-hat) های خود را بطور متناوب به لرزه در می آود.
    fuse جان واقعا ممنونم ازت واقعا زحمت میکشی خیلی قشنگ بود
    برای اینکه تاپیک تخصصی تر بشه دوستانی که به سبک های متال،اران بی، راک، پاپ و.. و اصطلاحات اهنگ سازی ,واردهستند ازشون میخوام که در مورد اصطلاح عای فنی اگه یک خط هم در مورد ش توضیح بنویسین خیلی جالب میشه و در مورد اصطلاح ها بحث میکنیم
    یا حق
    Last edited by armin-radin; 29-02-2008 at 22:06.

  4. #34
    اگه نباشه جاش خالی می مونه fuse's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    خیابوون ...
    پست ها
    287

    پيش فرض

    اکولایز می تواند در شرایط مختلفی به کار آید از اجرای زنده گرفته تا ضبط یک کاست. اساسا استفاده ی آن برای ترمیم سیگنال هایی است که به نوعی مشکل دارند. قانون طلایی اکولایز این است:" یه ذره هم باز زیاده." اگر چیزی بدون اکولایز به نظر خوب برسه ضرورتی نداره از اکولایز استفاده کنم. اگر هم می خوام از اون استفاده کنم با دقت بسیار زیادی ازش استفاده می کنم. قانون طلایی شخصی من اینه که از سیگنال هایی که اکولایز شده اند تو یه کاست استفاده نمی کنم.(در کارهای چند لایه ای). همیشه سعی می کنم تا سیگنال های اصلی رو وارد کاست کنم. بعدش می تونم یه کاریش کنم. اضافه کردن اکولایزر و یا افکت های دیگه به کاست معمولا باعث دردسر می شه. قانون دیگه ی من یعنی قانون نقرهای اینه که معمولا کاتcut) (کردن بهتر از بوست(boost) کردن هست, بخصوص در مواقع رفع مشکلات یه آهنگ. مثلا اگه صدای یه گیتار خیلی پخته نیست و شل و وله, اول سعی کنید فرکانس های بالایی (high) رو کات کنید و گین(gain) صدا رو بالاتر ببرید نه که بیاید قسمت فرکانس بم(low) رو بوست کنید. هر چقدر کلاترها(clutter) و بی نظمی های صدا رو توی یک میکس از بین ببرید کار بهتری هم ارائه خواهید کرد. یه مثال بهتر. من معمولا فرکانس های زیر(high) هَت(hats) رو یه خورده کات می کنم. یا مثلا بعضی وقتها توی یک میکس شما بعضی از صدا ها رو نمی شنوید یا به خوبی واضح نیست. به جای اینکه بیاید اون ترک رو بوست کنید بیاید فرکانس های ترک دیگه ای رو یکم کات کنید. حالا با در نظر گرفتن این نکات من قوانین خودم رو وقتی بخوام میکس کنم رو اینجا بیان می کنم.
    1. قانون متناقض: معمولا ترک هایی با صدای high مثل صدای گیتار یا هت ها(hat),نیاز به کات در فرکانس های بالا(high) و بوست در فرکانس های پایین(low) دارند. و بر عکس. البته این یه راهنمایی ساده برای شروع است نه یه قانون. همچنین صداهایی که تو همدیگه ادغام می شن و فرکانس هاشون تو هم می افته با تنظیم بر عکس اکولایزشون می شه درستشون کرد.

    2. باس(Bass) به بوست در قسمت میانی (mid) نیاز داره و یکمی هم در قسمت (high). با این کار می شه از قدرتش کم کرد و تو اسپیکر های کوچیک هم اونو شنید.

    3. صدای کیک درامز (kick)هم به همین صورت. ولی خیلی باید به دقت عمل کرد. برای آهنگ های هیپ-هاپ یکمی آخرین قسمت بم(low) رو بوست کنید.. فقط یه ذره نه بیشتر.

    4. صدای اسنر درامز(snare) رو اگه یکم در قسمت میانی(mid) بوست کنیم و یکم قسمت high رو کات کنیم صدای گرم تری دارن. صدای شکننده ی اون رو می شه با کات کردن high نرم ترش کرد. بعضی وقتها snare رو درقسمت بم(low) بوست می کنم تا صدای فراگیر تری داشته باشه.البته این به صدای خود snare بستگی داره. قانون اول اینجاس که بهتر به درد می خوره. اسنرهایی که صدای نازکی دارن یکمی معمولا پخته ترش می کنم و صدای خفه و گرفته ی اسنرهای دیگه رو یکم High رو زیاد می کنم.

    5. صدای هت هاhat) (به اکولایز نیازی ندارن اگه صاف و شفاف ضبط بشن. اگه بخوام هم اکولایز کنم یه ذره تریبلش رو کات می کنم تا صدای هیس آزاردهنده ی اونو بگیرم.

    6. تنظیم گیتار هم معمولا شبیه صدای اسنر انجام می دم. صدای نازک گیتار به بوست در قسمت میانی و بم نیاز داره( بستگی داره به سلیقه ی خودمون و صداهای دیگه ای که تو میکس وجود داره) و صدای بم و گرفته ی گیتار هم به کات کردن قسمت میانی-بم و بم احتیاج داره.

    7. وکالvocal) (معمولا به بوست در قسمت میانی و میانی-تریبل نیاز داره.اما این به جنس صدای خواننده بستگی داره. وکال تقریبا همیشه لای صدای گیتار گم می شه. بهترین راه همون قانون متناقضه(قانون اول).قسمت mid رو واسه وکال بوست , و برای گیتار کات کنیم. بعضی وقتها نیز صدای وکال هیس توش هست... یکمی اگه تریبل رو کات کنیم کمک کننده خواهد بود.

    8. صدای استرینگstring (چه زنده و یا با سینتی سایزر) خیلی کم به اکولایز نیاز دارن. اگه بخوان به عنوان زیر صدا استفاده بشن یه ذره صداشو نازک می کنم. اگر هم بخوان واضح تر باشن و یا سولو اجرا بشن یکمی دو قسمت mid کلفت ترشون می کنم( ویا برعکس.. در این مورد خیلی چیزا می شه کرد). اما اگه همینطوری بدون افکت هم بزاریم کارشون رو خوب انجام می دن. صدای پیانوی زنده و یا با سینتی سایزر هم بدین موال عمل می کنن.

    9.بیشتر مواقع دوست دارم به ریترنِ ریورب reverbs return دست نزنم. اما اگه صدای ریورب اذیت کننده وگوش خراش شد با کات کردن قسمت high می شه اونو نرمش کرد... مثل استرینگ ها

    10. استفاده بیش از حد از اکولایزر باعث می شه که هر جور که دلشون بخواد صدا به گوش ما برسه. امتحان کنید

    11. صدای وزوز AC توی یه ترک تقریبا همیشه می شه با کات کردن به زیر60 Hz رو حل کرد. (بعضی وقتها با این کار می شه صدای وزوز bas و کیک kick رو هم گرفت اما من معتقدم فرکانس قابل شنیدن در یک آهنگ بالای 60 هرتز هست.

    12. انقده با اکولایزر ور برین تا صدای دلخواهتون رو به دست بیارین.

    13. زیاد شیپور توی کارام به کار نمی برم اما اگه هم به کار ببرم از خود صدای طبیعی شون استفاده می کنم.اینطوری بهتره واسم.

    14. هیچ وقت, هیچ وقت , هیچ وقت خودتون رو مجبور نکنید ترکی که صداش خوبه رو اکولایز کنید. اونم فقط به خاطر اینکه حالا بخواین از تمام امکانات استودیو استفاده کنین. هرگز,هرگز,هرگز !

صفحه 4 از 4 اولاول 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •