بله ولی ایشون در تاپیک گفتن بین 23 تا 26 و حتی کمتر!
Printable View
بله ولی ایشون در تاپیک گفتن بین 23 تا 26 و حتی کمتر!
سلامنقل قول:
بله , حق با شماست . بنده به جای psi (pounds per square inch - پاوند بر اینچ مربع )نوشته ام بار
تشکر از تذکر شما
تایر بسیار پرباد (سنگ) ضربه ها منتقل میکنه به همه جای ماشین
تایر نرم و کمی کم باد مقدار زیادی از ضربه های دست اندازها رو میگیره
در عوض عمر لاستیک به مقدار بسیار کم کاهش پیدا میکنه و مصرف سوخت درصدِ کمی بالا میره
اما فایده ی این کار خیلی بیشتر از ضرر لاستیک پرباد هست برای خیابانها و جادهای پر دست انداز
حالا انتخاب با خودتونه
اگر با عددها مشکل دارین و گیج کننده هست , فشار رو کم کنین تا حدی که تایر کمی بیش از حد معمول شکم داشته باشه اما اونقدر کم نباشه که همه بگن کم باده
نقل قول:
خواهش میکنم..
نه مشکلی با اعداد ندارم فقط این که من یه 207 دارم که کمی ارتفاع زده شده..کمک ها عوض شده و اسپورت هست و گازی . ( قابل تنظیمه به حالت های soft و hard ) الان روی soft ترین حالت ممکن هست
ولی باز همینجوری ماشین خشک هست در شهر...و باید دست انداز ها و چاله ها رو آروم رد کنم...تا ماشین به سر و صدا نیفته
خواستم بدونم الان دقیقا لاستیک ها رو به نظر شما روی چند تنظیم کنم؟ الان روی 28 هست ولی صاحب قبلی ماشین میگه 20 بزن!
سلامنقل قول:
از 20 شروع کنین
اگر دیدین دیگه خیلی خوابیده هست ببرینش روی 22 و اگر باز خیلی خوابیده یک درجه اضافه کنین تا برسید به حدِ ایده آل
اما یادتون باشه برای خارج شهر و یا بار و مسافر زیادِ دائمی و یا زمستان و تابستان باید اندکی فشار رو کم یا زیاد کنین تا به حد مطلوب برسه
در هر حال باید باید تا جائی کم بشه که مردم نگند لاستیکها کم باده بلکه کسی که دقت کنه بگه مثل اینکه یه خرده کم باده
همه ی تایرها هم باید همفشار باشه وگرنه ماشین میکشه به چپ یا راست
سلام
چطور بفهمیم سیستم کولر ماشین اکسپنشن والو داره یا فیلتر مدادی (اوریفیس یوب ) ؟
جواب :
خیلی ساده هست . اگر درایر روی خط پرفشار (گرم) نصب شده (بعد ار کندنسر )پس سیستم اکسپنشن والو داره که زیر داشبورد , چسبیده به اواپراتور نصب شدهn
http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/13000043/Images/32/ac-flow-diagram-compressor-evaporator-expansion-valve.jpg
====================================
اگر سیستم acomulator داره و روی خط کم فشار (سرد ) نصب شده پس سیستم کولر دارای فیلتر مدادی هست که کنار موتور , روی گلگیر , درونِ لوله ی گاز گرم (پرفشار) نصب شده و بعد از فیلتر مدادی دیگه لوله سرد هست
http://www.rialtainfo.com/vw/vw_images/air_conditioner_003.gif
http://image.slidesharecdn.com/automotiveairconditioningtrainingmanual-121117074308-phpapp02/95/automotive-air-conditioning-training-manual-16-638.jpg?cb=1353138224
http://www.79-85gm-ebodies.org/articles/a/airconditioner6a.jpg
عکس هر دو مدل برای مقایسه:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
http://www.autozone.com/images/MEDIA_ProductCatalog/m1370034_ac-guide-home-diagram.gif
=========================
در مورد اکپنشن والو و اوریفیس تیوب قبلاً در همین تاپیک توضیح مفصل نوشته شده
خط پرفشار یا گرم همون خطی هست که به به خروجی کمپرسور وصل هست (لوله ی دمنده )
قسمت کم فشار یا سرد همون قسمتی هست که به ورودیِ کمپرسور وصل هست (لوله ی مکنده )
در سیستم اکسپنشن دار درایر وجود داره
در سیستم اوریفیس دار اکومولِتور وجود داره
کار هر دو یکی هست اما درایر کار تصفیه (فیـلترینگ) و رطوبت گیریِ گاز فشرده شده و داغ رو انجام میده اما acomulator کار تصفیه و رطوبت گیریِ گاز سردِ کم فشار رو انجام میده
توی بیشتر خودروهای آمریکایی قدیمی از فیلتر مدادی استفاده شده. این نمونه ای هست که روی انواع شورلت دهه 70 میلادی نصب میشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
درایر که بعد از اواپراتور ( تبخیر کننده) نصب شده و موقع کار کردن کولر سرد میشه ( بر خلاف نمونه های نصب شده روی مدار پر فشار که داغ هست)
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ترموستات که روی ورودی اواپراتور نصب میشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
محل نصب درایر که باز شده. لوله های ورودی و خروجی اواپراتور مشخص هست همینطور ترموستات که بر روی لوله ورودی نصب شده.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلامنقل قول:
نوشته شده توسط یکی از دوستان
سنسور مپ تمیز کردن نمیخواد اما شیلنگش باید تمیز و محکم و سالم باشه با برداشتن شیلنگش و فوت کردن توی اون و بررسیش که سوراخ نباشه و تَرَک نخورده باشه میشه از سالم بودنش مطمئن شدباید سرهای شیلنگ گشاد و شل نباشه تا هوا نکشه
گاهی سر سنسور مپ روغن میگیره که حاکی از روغن سوزی شدید موتور داره که باید با احتیاط و با بنزین و مسواک نرم شسته بشه
نباید بنزین بره توی سنسورنباید برای تمیز کردنش چیزی وارد سوراخ سنسور بشه مثل میخ یا هر چیز دیگه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
2- سنسور دریچه ی گاز هم تا وقتی که سالمه سرویس نمیخواد اگر موتور درست کار نمیکنه و تستِ این سنسور با اهم متر نشان بده که عقربه ی اهم متر یه صورت پرشی حرکت میکنه پس سنسور مشکل داره
قبلاً نحوه تستش با اهم متر شرح داده شده
در این صورت مقداری الکل طبی یا صنعتی بریزید توی سنسور (از کنار قطعه ی چرخنده )و چند بار تکانش بدین و بچرخونینش مثل ولوم چون این سنسور هم یک جور ولوم هست
اگر با دو سه بار شستشو عیبش برطرف نشد دیگه باید تعویض بشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
3- سنسور اکسیژن بهتره 6 ماه یک بار یا 3 ماه یک بار برای تاکسیها باز بشه و بررسی بشه
اگر پوسیده باید عوض بشهاگر فقط کثیفه یا رسوب و دوده گرفته باید با بنزین مسواک زبر و یا برس مسی شسته بشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اینکه اسپری های شست و شوی انژکتور رو اسپری میکنن داخل دریچه گاز و همزمان دور موتور رو میبرن بالا و دود سیاه از اگزوز میاد بیرون تا اینکه دود سیاه دیگه نیاد...این کار بیهوده س؟
من اینکار رو با پراید کردم واقعا نفس ماشین باز شد...
الان که پژو +206 دارم ( 207 ایران! ) نمیدونم اینکار رو بکنم یا نه.
سلامنقل قول:
نوشته شده توسط یکی از دوستان
جواب مختصر و مفید , سگ زرد برادر شغاله
قطعات هر دوتاش عمداً و سهواً از مواد کم کیفیت و یا حتی بی کیفیت ساخته شده و میشه و سال به سال هم تنزّل میکنه
مردم در ایران دارند چوب چند چیز رو میخورند :
الف:
توی ایران 3 چیز به شدت رواج پیدا کرده:
1- تلقب و بی وجدانی و کلک و کلاهبرداری و خیانت در امانت و دزدی و بچاپ بچاپ
2- بی نظمی و بی قانونی
3- بی توجهی و اهمال و بی دقتی و بی مسئولیتی
همه ی اینها دست به دست هم داده و بخش تولید و بازار ایران رو تبدیل کرده به یکی از آلوده ترین و کثیف ترین و بی نظم ترین و آشفته ترین بازارهای دنیا
امیدی هم به برطرف شدن اون 3 مشکل نیست چون کار از ریشه خرابه (ملتها به دولتهاست . یعنی وقتی عده ی زیادی از گردانندگان یک کشور دزد و مال مردم خور و متقلب و خیانتکار و بی نظم و بی قانون و بی توجه و بی دقت بی مسئولیت باشند , ملت هم مثل اونها میشند جز عده ای بسیار بسیار اندک)
ب:
چیزهای دیگه ای که مردم چوبش رو میخورند:
1- استفاده ی نادرست از خودردو
2- انجام ندادن سرویسهای لازم که از خراب شدن قطعات و دستگاهها جلوگیری میکنه و یا عمرشون رو افزایش میده
3- بنزین و روغن غیر استاندارد
4- خیابانها و جاده های پر از دست انداز و چاله چوله و غیر اصولی و غیر استاندار و حادثه ساز
راه حل چیه ؟
تنها کاری که از دست ملت شریف پرور برمیاد اینه که :
1- تا میتونین ماشین نخرین
2- اگر مجبور شدین بخرین , لااقل ایرانی نخرین و فریب شعار حمایت از تولیدات داخلی رو نخورین چون بیشترشون فقط به فکر این هستند که با بنجل ترین مواد و کمترین مقدار مواد اولیه و ارزانترین و کمترین نیروی کار , بنجل ترین کالا رو تولید کنند و با گرونترین قیمتی که زورشون میرسه قالب کنند به مردم .
3- اگر مجبورید ایرانی بخرید لااقل تا میتونید از قطعات یدکی جایگزین استفاده کنین که کمتر شما رو بچاپند و قطعات هم بیشتر عمر کنه . در همین تاپیک مطالب زیادی در این مورد هست .
4- روشهای کاهش هزینه ی خودرو رو یاد بگیرین و به کار ببندین . مثل مطالب همین تاپیک
سلام .
برای مصرف کمتر بنزین تو جاده و ... توصیه میشه دور موتور بین دو و نیم تا سه باشه حالا سوال من اینه که اگه اکثرا رو دور موتور 3 برونیم ، استهلاک موتور بیشتر از زمانی نیست که دور موتور رو 2 هستش (تو همون دنده) ؟