PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : كلاهبرداري پست مركزي انديمشك از شهروندان



paveej
06-09-2018, 15:37
سلام دوستان
بنده در تاريخ 97/5/30 يك مرسوله پستي كه يك كوله بار ساده بود را به خواهرم سپردم كه از پست مركزي شهرستان انديمشك به مقصد تهران بفرستد.كارمند مسئول از بي اطلاعي خواهر بنده سواستفاده كرده و اين بسته را با پست ويژه پست ميكند كه هزينه پست از قيمت مرسوله بيشتر است و حدود چهل و يك هزار هزينه پست و دوازده هزار تومن هزينه خريد يك كارتن ساده براي بسته بندي دريافت ميكند.وقتي بنده مطلع شدم به اداره پست رفتم و درحاليكه بسته پستي همانجا بود درخواست پس دادن بسته را كردم كه ايشان گفتند بسته را پس ميدهند ولي هزينه پستي را نميتوانند پس دهند.در اين اداره حتي يك كارتخوان هم وجود ندارد.من توي همين شهر بقالي كه ده متر مربع مساحتش شايد باشد سراغ دارم كه دو عدد كارتخوان دارد.و شايد هم دليل ديگري براي نداشتن كارتخوان دارند.
ديروز هم براي ارسال يك بسته پستي به پست مركزي مراجعه كردم و وقتي قيمت را پرسيدم تقريبا دو برابر هزينه را گفت.البته من قبلا هزينه ارسال اين بسته را از طريق سايت " سامانه محاسبه نرخ مرسولات پستي" [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] محاسبه كرده بودم .من هم همين بسته را از باجه پستي شهر مجاور -دزفول- با همان قيمتي كه فكر ميكردم و از طريق سايت محاسبه شده بود ارسال كردم.به نظرم تمام كارمندهاي مسئول دريافت مرسوله پستي پست مركزي انديمشك از اين موضوعات مطلع هستند.در ضمن وقتي براي ارسال همين بسته به يكي از دفاتر پيشخوان مراجعه كردم آنها گفتند براي ارسال اين نوع خاص كالا بايد به پست مركزي بروم.ظاهرا پست مركزي انديمشك براي مراكز پيشخوان قانون وضع كرده ولي در شهر مجاور از طريق يكي از همين دفاتر پيشخوان اقدام به پست مرسوله كردم.
كارمندهاي مسئول دريافت مرسولات پستي پست مركزي انديمشك به اين صورت عمل ميكنند كه در صورت بي اطلاعي شخص از نحوه پست مرسوله يا بيان نكردن شيوه ارسال مرسوله -پيشتاز يا ويژه- و بي اطلاعي شخص از تفاوت قيمت بين اين دو شيوه ارسال آن را با پست ويژه ارسال ميكنند كه هزينه آن چندين برابر ارسال با پست پيشتاز است (شايد سه يا چهار برابر ) و البته هزينه اضافي دريافت نميكنند و هزينه ها هم كاملا قانوني است .ولي اينكار در واقع دزدي در روز روشن است و به هيچ شيوه اي هم نميتوان از آنها شكايتي كرد زيرا هزينه ها كاملا درست و مطابق نرخ شركت ملي پست است و براي اينكه گذر شهروندان به اين دباغ خانه بيفتد و پوستشان را بكنند براي مراكز پيشخوان هم قوانين من درآوردي گذاشته اند.

radarz
06-09-2018, 20:18
زنگ بزن 195 وزارت ارتباطات :n05:

paveej
07-09-2018, 11:33
زنگ بزن 195 وزارت ارتباطات :n05:
ممنونم از راهنماييتون.البته توي سايت شركت پست شكايت ثبت كردم.يه چند روزي صبر ميكنم اگه پيگيري نشه به ١٩٥ هم زنگ ميزنم.

MOHAMMAD_ASEMOONI
07-09-2018, 16:06
سلام
بنده هم یک بار بهشون مراجعه کردم و کاملاً مشخص بود که سعی دارند پستِ گرانتر رو به مشتری تحمیل کنند
.

===================================
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

paveej
08-09-2018, 07:16
سلام
بنده هم یک بار بهشون مراجعه کردم و کاملاً مشخص بود که سعی دارند پستِ گرانتر رو به مشتری تحمیل کنند
.

===================================
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام.اينكه دفاتر پيشخوان يه جورايي سرويس گرونتر رو بخوان تحميل كنن منطقي به نظر ميرسه.چون به نظرم اين مراكز يه درصد مشخصي از اين هزينه ها بعنوان دستمزد به خودشون تعلق ميگيره و اينا از شركت پست حقوق نميگيرن.ولي قاعدتا پست مركزي هر شهري جزء شركت پست به حساب مياد و بايد از شركت پست بودجه بگيرن و كارمندهاش حقوق ثابت دريافت كنن.اين موضوع كه كارمندهاي پست مركزي بخوان سرويس گرونتر رو به مشتري تحميل كنن بيشتر باعث تعجبه.از طرف ديگه تحميل كردن قوانين من در آوردي به مراكز پيشخوان هم كاري نيست كه يه كارمند بتونه انجام بده و بدون همكاري رييس پست مركزي شهر چنين چيزي امكانپذير نيست.

Netw0rks
08-09-2018, 11:01
طبق مصوبات سازمان تنظیم مقررات ، ادارت پست و دفاتر پیشخوان موظف هستن اختیار در انتخاب نحوه پست مرسولات رو به مشتری اطلاع رسانی کنن و مشتری میتونه بنا به نیاز و تمایل خودش هر یک از سرویس هایی که میخواد (ویژه ، پیشتاز ، سفارشی ، آگهی تحویل ، شناسه الکترونیک و ...) رو انتخاب کنه و در این زمینه هیچ تحمیلی نباید وجود داشته باشه. تخطی از این موضوع خلاف قانونه و از طریق سامانه 195 و یا سایت سازمان تنظیم مقررات قابل پیگیریه .

دلیل این کار اداره پست هم میتونه بالا بردن آمار پست ویژه برای شهرستان و بهبود شاخص های عملکرد باشه که البته تلاش برای انجام این کار به روش تحمیل به مشتری کاملا غیر قانونیه .

hamid3369
08-09-2018, 11:16
شکایت بی فایدس یک راننده مسافر بری معتمد پیدا کنید که ببره براتون

paveej
08-09-2018, 22:01
طبق مصوبات سازمان تنظیم مقررات ، ادارت پست و دفاتر پیشخوان موظف هستن اختیار در انتخاب نحوه پست مرسولات رو به مشتری اطلاع رسانی کنن و مشتری میتونه بنا به نیاز و تمایل خودش هر یک از سرویس هایی که میخواد (ویژه ، پیشتاز ، سفارشی ، آگهی تحویل ، شناسه الکترونیک و ...) رو انتخاب کنه و در این زمینه هیچ تحمیلی نباید وجود داشته باشه. تخطی از این موضوع خلاف قانونه و از طریق سامانه 195 و یا سایت سازمان تنظیم مقررات قابل پیگیریه .دلیل این کار اداره پست هم میتونه بالا بردن آمار پست ویژه برای شهرستان و بهبود شاخص های عملکرد باشه که البته تلاش برای انجام این کار به روش تحمیل به مشتری کاملا غیر قانونیه .يه سري سرويسهاي تحميلي هست كه ديگه حالت معمولي پيدا كرده و تقريبا كسي ديگه اهميت نميده.الان نگاه كردم يه سرويس به اسم "آگهي تحويل الكترونيك "هست كه موقع تحويل دادن به گيرنده ازش امضاء گرفته ميشه و قيمتش هم ١٤٠٠ تومنه و بدون اينكه از من پرسيده بشه برام گذاشتن.البته اينا ديگه معمولي شده.من اعتراضم بيشتر به قسمت غير معمول قضيه هست.

Netw0rks
11-09-2018, 14:54
يه سري سرويسهاي تحميلي هست كه ديگه حالت معمولي پيدا كرده و تقريبا كسي ديگه اهميت نميده.الان نگاه كردم يه سرويس به اسم "آگهي تحويل الكترونيك "هست كه موقع تحويل دادن به گيرنده ازش امضاء گرفته ميشه و قيمتش هم ١٤٠٠ تومنه و بدون اينكه از من پرسيده بشه برام گذاشتن.البته اينا ديگه معمولي شده.من اعتراضم بيشتر به قسمت غير معمول قضيه هست.


این سرویس ها (آگهی تحویل الکترونیک ، شناسه الکترونیک و ...) کاربردی ندارن غیر از تحمیل هزینه بیشتر به مشتری .

در هر صورت اصل قضیه که تحمیل نوع سرویس مثلا سفارشی به جای ویژه علنا کلاهبرداری و قابل پیگرد قانونیه .