ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کوروش بزرگ ، افتخار هر ایرانی



vxp
13-06-2016, 19:34
کورُش بزرگ، نامی آشنا برای تمام ایرانیان و شخصیتی خوشنام و محبوب در تاریخ بشری.آنچه درباره این شخصیت، جالب می‌نماید همسخنی و اشتراک منابع تاریخی درباره نیک سیرتی وی می‌باشد. منابع تاریخی درباره کمتر پادشاهی چنین شرایطی دارند؛ آن هم منابعی که توسط اقوام و ملل گوناگون نگارش یافته اند. این در حالی است که کمابیش آثار باستانی که از دوره باستان به جا مانده اند، چهره‌ای مثبت از کورش ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 9%86/%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF/) ترسیم می‌کنند.در این بین، آثار هنری و ادبی به جا مانده از عصر باستان قابل توجه می‌باشند. کورش ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 9%86/%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF/) در منابع تاریخی و ادبی یونانی جایگاه قابل توجهی دارد، کما اینکه آیسخولوس نمایشنامه نویس مشهور یونانی درباره او می‌نویسد:
کورش ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 9%86/%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF/) جوان‌بخت که کامیاب‌ترین آدمیان بود و آرامش و آبادانی بر مردم وفادار ارزانی داشت… ایزدان بر او خشم نگرفتند که بخشنده بود و بخشایشگر (۱).گزنفون که کتابی مفصل درباره کورش ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 9%86/%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF/) به رشته تحریر در آورده است درباره محبوبیت این پادشاه می‌نویسد:
مهر کورش آن چنان ژرف در دل مردمان نشسته بود، که هر تیر ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])ه از مردمان می‌پنداشت که اگر نیکوترین و پربهاترین کالاها، گیاهان، جانوران و یا هنرهای مردمان سرزمین خویش را از بهر وی گسیل ندارد، لغزشی گران کرده است (۲).در اینجا این موارد از آن رو آورده شد که به نظر نگارنده، اینگونه نوشته‌ها که از نظر ادبی دارای اهمیت هستند، رویکرد عمومی آن زمان مردمان یونانی را نسبت به کورش نشان می‌دهند و آشکار است که این رویکرد مثبت بوده است.اگر این رویکرد صرفاً در منابع یونانی بود شاید کمتر مورد اعتنا قرار می‌گرفت اما دیگر منابع، از جمله منابع یهودی هم سرشار از ستایش کورش بزرگ است و در متون مقدس یهودیان، کورش تا حد منجی از جانب خداوند بالا رفته است (۳).این رویکرد منابع مقدس یهودی، مهم‌ترین گزینه‌ای بود که بسیاری از پژوهشگران را بر آن داشت تا کورش را محتمل‌ترین گزینه برایذوالقرنین ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 9%86/) (ع) در قران کریم بدانند.اما با ارزش‌ترین مواردی که چهره مثبتی از کورش بزرگ ترسیم می‌کنند، آثار باستانی می‌باشند که از جمله می‌توان به آثار بابلی اشاره کرد. آثاری مانند استوانه کورش و رویدادنامه نبونئید که از رفتار نیک کورش با مردمان سخن می‌رانند که علاوه بر آنکه همسانی نسبی با منابع یهودی دارند، اسناد و الواحی که از زندگی روزمره مردم آن روزگار باقی مانده است، کمابیش محتویات این آثار را تأیید می‌کنند (۴).در این مجال، فرصتی نیست که وارد جزئیات تاریخی دوران فرمانروایی کورش بزرگ شویم اما شاید بد نباشد که به چگونگی آغاز فتوحات کورش با توجه به منابع اشاره‌ای کنیم. آنچه در منابع وجود دارد ایجاد نوعی اتحاد در میان دشمنان کورش پس از جایگزین شدن کورش به جای پادشاه ماد ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) است. فرمانروای لیدیا، با متحدانش یعنی بابل و مصر قصد حمله به قلمروی کورش را داشت (۵).همین موضوع به آغاز فتوحات انجامید چرا که طبیعتاً حکومت‌هایی مانند لیدیا و بابل با این اقداماتشان، خطری بزرگ برای قلمروی کورش محسوب می‌شدند. همچنین در مناطق شرقی حضور اقوام سکایی که در یورش به دیگر سرزمین‌ها مشهور بودند شاید باعث آغاز فتوحات در آن مناطق گردید. با توجه به این شرایط و همچنین شرایط عمومی آن روزگار چنین اقداماتی برای امنیت مرزها طبیعی جلوه می‌کرد.اما با وجود اسناد و منابع از اقوام گوناگون درباره کورش بزرگ این سوال مطرح می‌شود که کورش در نزد ایرانیان و روایت‌های ایرانی چه جایگاهی داشته است؟! اسناد و منابعی که از دوره هخامنشیان ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 9%86/) و پادشاهان ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) بعد از کورش به جا مانده است باز هم نوعی احترام به این پادشاه را می‌رساند. اما بخش عظیمی از روایت‌های ایرانیان به صورت اسطوره ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])‌ای باقی مانده است. دکتر جلال خالقی مطلق، از بزرگ ترین شاهنامه ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) شناسان جهان، مقاله خواندنی و پرمایه‌ای درباره شباهت روایت‌های کیخسرو در شاهنامه ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) به کورش بزرگ در منابع تاریخی دارد (۶).با توجه به نظریات اسطوره ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) شناسان سرشناس مانند میرچا الیاده که از «حافظ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])ه جمعی» مردم یاد می‌کند و اسطوره ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])‌ای شدن شخصیت‌های تاریخی را مطابق با الگو و نمونه‌ای از پیش پرداخته می‌داند (۷)، هیچ بعید نیست که رفته رفته یاد و خاطره کورش بزرگ در قالب شخصیت‌های اسطوره ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])‌ای در حافظ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])ه جمعی مردم باقی مانده باشد. این درحالی است که گویی نوعی آمیختگی در روایات شاهنامه ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])دیده می‌شود؛ آمیختگی پادشاهان ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) محلی با پادشاهان ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) بزرگ که شاهنشاهی‌های بزرگ را فرمانروایی می‌کردند.آنچه درباره کیخسرو و کورش جالب می‌نماید، این است که کیخسرو یکی از خوشنام‌ترین و محبوب ترین پادشاهان ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) در روایات ایرانی است که گاهی چهره‌ای مقدس به خود گرفته است که یادآور همان اشتراک منابع اقوام گوناگون درباره کورش بزرگ می‌باشد.

پانویس:
* دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ، دانشگاه تهران
** خالقیان، مجید (آبان ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) ۱۳۹۳). «مرد خوشنام تاریخ». سرزمین آزادگان. س ۱، ش ۱. صص ۱-۲.
۱– آیسخولوس، مجموعه آثار، ترجمه عبداله کوثری، تهران: نشر نی، ۱۳۹۰، ص ۴۰۹.
۲- گزنفون، زندگی کوروش ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 9%86/%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF/) (تربیت کوروش ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 9%86/%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF/))، ترجمه ابوالحسن تهامی، تهران: انتشارات نگاه، ۱۳۸۹، ص ۳۵۲ (دفتر ۸، بخش ۶، بند ۲۳)
۳- نک: کتاب اشعیای نبی، باب‌های ۴۴ و ۴۵
۴- دکتر شاهرخ رزمجو پژوهشگر موزه بریتانیا و استاد دانشگاه تهران که متن اصلی بابلی استوانه کورش را به فارسی ترجمه کرده است، در سومین همایش یادبود استوانه کورش بزرگ که توسط انجمن علمی دانشجویان تاریخ دانشگاه تهران برگزار شد (۷ آبان ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) ۱۳۹۲)، بیان کرد: مدارکی از بابل در اختیار داریم که شامل لوحها و کتیبههای گلی هستند. دکتر شاهرخ رزمجو با نشان دادن تصویر یکی از لوحها، ادامه داد: «این لوح مربوط به دو روز پس از فتح بابل می شود. زمانی که هنوز خود کورش وارد بابل نشده بود و سپاهیان ایران بابل را تصرف کرده بودند. در اینجا یک معامله شرح داده میشود که در آن گوسفند رد و بدل میکنند برای پرداخت». با توجه به این موضوع می توان گفت در زمانی که نظامیان کورش وارد بابل شدند و در این شهر حضور نظامی دارند، سیستم اداری بابل به طور عادی کار می کند. دکتر رزمجو در ادامه با اشاره به این موارد اظهار داشت: این به ما می گوید که مردم مشغول زندگی عادی خود هستند و کشتار و غارت به نظر نمیآید زیرا این اسناد باید در دیوانخانهها تنظیم می شد، شاهدان باید حضور مییافتند و تأیید و امضا میکردند. ما مجموعهای از این لوحهای مربوط به روزهای بعد از سقوط بابل داریم که نشان میدهد همه چیز سر جای خودش است.
۵- نک: تاریخ هرودوت، کتاب ۱، بندهای ۷۷ و ۱۵۳. تربیت کورش گزنفون، دفتر ۲، بخش ۱، بند ۵.
۶- خالقی مطلق، جلال، «کیخسرو و کوروش ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 9%86/%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF/)»، ایران شناسی، س ۷، ش ۱، ۱۳۷۴.
۷- الیاده، میرچا، اسطوره بازگشت جاودانه، ترجمه بهمن ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) سرکاراتی، تهران: طهوری، ۱۳۸۴، صص ۵۷- ۵۹.
منبع : خردگان
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Captain_America
13-06-2016, 20:09
کوروش بزرگ ، افتخار هر ایرانی
با این تیتر مغلطه آمیز مخالیم.
هر کس به کوروش افتخار نکند ایرانی نیست ؟ یا شما مثلا بیشتر ایرانی هستید؟
ایرانی بودن یا نبودن رو مواد ۹۷۶ تا ۹۹۱ قانون مدنی تعریف میکنه نه چیز دیگری ، افتخار به هر چیزی یه مساله شخصی هست نه یک مساله مربوط به ایرانی بودن یا نبودن.

●●●FDR●●●
13-06-2016, 20:26
با این تیتر مغلطه آمیز مخالیم.
هر کس به کوروش افتخار نکند ایرانی نیست ؟ یا شما مثلا بیشتر ایرانی هستید؟
ایرانی بودن یا نبودن رو مواد ۹۷۶ تا ۹۹۱ قانون مدنی تعریف میکنه نه چیز دیگری ، افتخار به هر چیزی یه مساله شخصی هست نه یک مساله مربوط به ایرانی بودن یا نبودن.

شما چند نفر هستی که میگی "مخالفیم " ؟ نکنه شما "ملت ایران" هستی ؟

Captain_America
13-06-2016, 20:31
شما چند نفر هستی که میگی "مخالفیم " ؟ نکنه شما "ملت ایران" هستی ؟
ما صدای بی صدایان هستیم .

vxp
13-06-2016, 20:38
ما صدای بی صدایان هستیم .
صدای شما و امثال شما که همه جا تریبون دارید گوش ملت رو کر کرده! چگونه صدای بی صدایان هستید؟ حیف که انجمن محدودیت داره و اگر نه کامل تر توضیح می دادم.

vxp
13-06-2016, 20:41
با این تیتر مغلطه آمیز مخالیم.
هر کس به کوروش افتخار نکند ایرانی نیست ؟ یا شما مثلا بیشتر ایرانی هستید؟
ایرانی بودن یا نبودن رو مواد ۹۷۶ تا ۹۹۱ قانون مدنی تعریف میکنه نه چیز دیگری ، افتخار به هر چیزی یه مساله شخصی هست نه یک مساله مربوط به ایرانی بودن یا نبودن.
این یک مسئله گسترده است که فکر نمی کنم شما بخواهی که آن را درک کنی اما توضیح مختصری می دهم. کمی درباره خاص و عام تحقیق کن. مخصوصا در فقه می توانی مطالب خوبی پیدا کنی.

vxp
13-06-2016, 20:49
با این تیتر مغلطه آمیز مخالیم.
هر کس به کوروش افتخار نکند ایرانی نیست ؟ یا شما مثلا بیشتر ایرانی هستید؟
ایرانی بودن یا نبودن رو مواد ۹۷۶ تا ۹۹۱ قانون مدنی تعریف میکنه نه چیز دیگری ، افتخار به هر چیزی یه مساله شخصی هست نه یک مساله مربوط به ایرانی بودن یا نبودن.
کدوم مغلطه؟ چه مغلطه ای در این جا صورت گرفته؟

Captain_America
13-06-2016, 20:51
صدای شما و امثال شما که همه جا تریبون دارید گوش ملت رو کر کرده! چگونه صدای بی صدایان هستید؟ حیف که انجمن محدودیت داره و اگر نه کامل تر توضیح می دادم.
هر تریبونی لزوما بیانگر عقیده صاحب اونه و لزوما نظر موافق در یک مساله از صاحبان دو یا چند عقیده بیانگر اشتراک کلی اونها نیست.

این یک مسئله گسترده است که فکر نمی کنم شما توانایی درک آن را داشته باشید اما توضیح مختصری می دهم.
1-از آن جایی که شما کاپیتان امریکا هستی اصلا نمی فهمی ایرانی بودن یعنی چی پس نمی تونی نظر بدی.
2-اگه مغزتون کشید درباره خاص و عام کمی تحقیق کنید مخصوصا از نظر فقهی می توانید مطالب خوبی پیدا کنید
3-قانون هیچ گاه نمی تواند چنین چیز هایی را تعریف کند. خیلی ساده است.
یه نام کاربری از یک کارکتر کمیک لزوما مفهوم خاصی رو تداعی نمیکنه.
هنوز جزوات متون فقه کارشناسی ارشدم رو دارم و مطمعنا بیشتر از شما مغزم میکشه اینقدر که بوسیله شوونیسم نم نکشه.
خیلی سادست که مغلطه میکنید مفهوم مخالف جمله سر تیتر شما دقیقا چیزی رو تعریف میکرد که خلاف تعریف رسمی هست.

کدوم مغلطه؟ چه مغلطه ای در این جا صورت گرفته؟
پست قبلی رو که ادیت کردید جوابش رو همونجا گفتم.


.کوروش بزرگ پدر ماست و مایه افتخار هر ایرانی.
کسی که شاهنشاهی ایران رو پایه گزتری کرد و ایران را از یک پادشاهی کوچک به بزرگ ترین شاهنشاهی جهان باستان تبدیل کرد.


این فقط نظر شخصی شما است و غیر قابل تعمیم ، و البته که آزادی بیان و عقیده باید برای شما وجود داشته باشه که به همچین چیزی معتقد باشید همونطور که عده ای به مسطح بودن زمین معتقدند.

پستم رو قبل از این که شما پیام بدی ویرایش کردم لطفا دوباره پیام بده.
چیز بیشتری برای اضافه کردن نیست همونی که قبلا گفتم.

vxp
13-06-2016, 20:52
.کوروش بزرگ پدر ماست و مایه افتخار هر ایرانی.
کسی که شاهنشاهی ایران رو پایه گزتری کرد و ایران را از یک پادشاهی کوچک به بزرگ ترین شاهنشاهی جهان باستان تبدیل کرد.

vxp
13-06-2016, 20:55
هر تریبونی لزوما بیانگر عقیده صاحب اونه و لزوما نظر موافق در یک مساله از صاحبان دو یا چند عقیده بیانگر اشتراک کلی اونها نیست.

یه نام کاربری از یک کارکتر کمیک لزوما مفهوم خاصی رو تداعی نمیکنه.
هنوز جزوات متون فقه کارشناسی ارشدم رو دارم و مطمعنا بیشتر از شما مغزم میکشه اینقدر که بوسیله شوونیسم نم نکشه.
خیلی سادست که مغلطه میکنید مفهوم مخالف جمله سر تیتر شما دقیقا چیزی رو تعریف میکرد که خلاف تعریف رسمی هست.

پست قبلی رو که ادیت کردید جوابش رو همونجا گفتم.
پستم رو قبل از این که شما پیام بدی ویرایش کردم لطفا دوباره پیام بده.

vxp
13-06-2016, 20:58
هر تریبونی لزوما بیانگر عقیده صاحب اونه و لزوما نظر موافق در یک مساله از صاحبان دو یا چند عقیده بیانگر اشتراک کلی اونها نیست.

یه نام کاربری از یک کارکتر کمیک لزوما مفهوم خاصی رو تداعی نمیکنه.
هنوز جزوات متون فقه کارشناسی ارشدم رو دارم و مطمعنا بیشتر از شما مغزم میکشه اینقدر که بوسیله شوونیسم نم نکشه.
خیلی سادست که مغلطه میکنید مفهوم مخالف جمله سر تیتر شما دقیقا چیزی رو تعریف میکرد که خلاف تعریف رسمی هست.

پست قبلی رو که ادیت کردید جوابش رو همونجا گفتم.
خوبه حالا که دارید پس کمی بخونیدش این بار مجبور نیستید برای امتحان دادن حفظش کنید بلکه بخونید تا به کارش ببندید. نام مفهوم خاصی رو تداعی نمی کنه؟ هه هه جالبه مدلولتون رو نظز کردید اگر نام مفهوم خاصی رو تداعی نمی کنه پس چرا ایرانی بودن مفهوم خاصی رو از نظر شما تداعی می کنه؟ فرمودید ارشد دارید؟:n02:

vxp
13-06-2016, 21:02
هر تریبونی لزوما بیانگر عقیده صاحب اونه و لزوما نظر موافق در یک مساله از صاحبان دو یا چند عقیده بیانگر اشتراک کلی اونها نیست.

یه نام کاربری از یک کارکتر کمیک لزوما مفهوم خاصی رو تداعی نمیکنه.
هنوز جزوات متون فقه کارشناسی ارشدم رو دارم و مطمعنا بیشتر از شما مغزم میکشه اینقدر که بوسیله شوونیسم نم نکشه.
خیلی سادست که مغلطه میکنید مفهوم مخالف جمله سر تیتر شما دقیقا چیزی رو تعریف میکرد که خلاف تعریف رسمی هست.

پست قبلی رو که ادیت کردید جوابش رو همونجا گفتم.


این فقط نظر شخصی شما است و غیر قابل تعمیم ، و البته که آزادی بیان و عقیده باید برای شما وجود داشته باشه که به همچین چیزی معتقد باشید همونطور که عده ای به مسطح بودن زمین معتقدند.

چیز بیشتری برای اضافه کردن نیست همونی که قبلا گفتم.
بله هر تریبون.... اما شما هدفتون همه ی شما یک چیزه و اون نابودی ملت و فرهنگیه که موغول و تازی و ... نتونستن نابود کنن.
بله اونی هم که به صاف بودن زمین معتقده اگه بتونه اثباتش کنه که هیچی اگه نتونه ما براش اثبات می کنیم که چنین نیست اگه باز هم قبول نکنه در شرایطی که عقیده اش به کسی اسیب نزنه کسی کاری باهاش نداره.

vxp
13-06-2016, 21:05
هر تریبونی لزوما بیانگر عقیده صاحب اونه و لزوما نظر موافق در یک مساله از صاحبان دو یا چند عقیده بیانگر اشتراک کلی اونها نیست.

یه نام کاربری از یک کارکتر کمیک لزوما مفهوم خاصی رو تداعی نمیکنه.
هنوز جزوات متون فقه کارشناسی ارشدم رو دارم و مطمعنا بیشتر از شما مغزم میکشه اینقدر که بوسیله شوونیسم نم نکشه.
خیلی سادست که مغلطه میکنید مفهوم مخالف جمله سر تیتر شما دقیقا چیزی رو تعریف میکرد که خلاف تعریف رسمی هست.

پست قبلی رو که ادیت کردید جوابش رو همونجا گفتم.


این فقط نظر شخصی شما است و غیر قابل تعمیم ، و البته که آزادی بیان و عقیده باید برای شما وجود داشته باشه که به همچین چیزی معتقد باشید همونطور که عده ای به مسطح بودن زمین معتقدند.

چیز بیشتری برای اضافه کردن نیست همونی که قبلا گفتم.
اشدا علی الکفار رو شما می فرمایید نه من برای اون صاف بودن زمین و برخورد با مخالف عرض کردم.

Captain_America
13-06-2016, 21:12
خوبه حالا که دارید پس کمی بخونیدش این بار مجبور نیستید برای امتحان دادن حفظش کنید بلکه بخونید تا به کارش ببندید. نام مفهوم خاصی رو تداعی نمی کنه؟ هه هه جالبه مدلولتون رو نظز کردید اگر نام مفهوم خاصی رو تداعی نمی کنه پس چرا ایرانی بودن مفهوم خاصی رو از نظر شما تداعی می کنه؟ فرمودید ارشد دارید؟:n02:
نگران نباشید ما اون درسا رو پاس کردیم.
کوروش بزرگ افتخار هر ایرانی منطوق جمله میشه هر کس ایرانی است کوروش مایه افتخار اوست مفهوم مخالفش میشه هر کسی که کوروش مایه افتخار او نیست ایرانی نیست. که این کوچکترین ربطی به ایرانی بودن یا نبودن نداره اون مواد از قانون مدنی که پیشتر گفتم میگه چه کسی ایرانی هست هر عقیده و دلبستگی که میخواد داشته باشه.

بله هر تریبون.... اما شما هدفتون همه ی شما یک چیزه و اون نابودی ملت و فرهنگیه که موغول و تازی و ... نتونستن نابود کنن.
بله اونی هم که به صاف بودن زمین معتقده اگه بتونه اثباتش کنه که هیچی اگه نتونه ما براش اثبات می کنیم که چنین نیست اگه باز هم قبول نکنه در شرایطی که عقیده اش به کسی اسیب نزنه کسی کاری باهاش نداره.
نترس فرهنگ ایران (بدون در نظر گرفتن مفهوم سیاسی کشور ایران ) بقدری غنی هست که نابود نشه ، عرب و مغول و اسکندر و ... هم جزئی از تاریخ ایران هستند نه مایه نابودیش ، همونجور که تمدن جیرفت و شهر سوخته و عیلام هم هستند که بسیار قدیمی تر از کوروش و هخامنشیان هستند.

اشدا علی الکفار رو شما می فرمایید نه من برای اون صاف بودن زمین و برخورد با مخالف عرض کردم.
رُحَماءُ بَينَهُم رو هم از قلم نندازید ، من هم نظر شخصی خودم رو دارم و به آزادی عقیده و نشر هر باوری به روش صلح آمیز اعتقاد دارم.

vxp
13-06-2016, 21:25
نگران نباشید ما اون درسا رو پاس کردیم.کوروش بزرگ افتخار هر ایرانی منطوق جمله میشه هر کس ایرانی است کوروش مایه افتخار اوست مفهوم مخالفش میشه هر کسی که کوروش مایه افتخار او نیست ایرانی نیست. که این کوچکترین ربطی به ایرانی بودن یا نبودن نداره اون مواد از قانون مدنی که پیشتر گفتم میگه چه کسی ایرانی هست هر عقیده و دلبستگی که میخواد داشته باشه.نترس فرهنگ ایران (بدون در نظر گرفتن مفهوم سیاسی کشور ایران ) بقدری غنی هست که نابود نشه ، عرب و مغول و اسکندر و ... هم جزئی از تاریخ ایران هستند نه مایه نابودیش ، همونجور که تمدن جیرفت و شهر سوخته و عیلام هم هستند که بسیار قدیمی تر از کوروش و هخامنشیان هستند. رُحَماءُ بَينَهُم رو هم از قلم نندازید ، من هم نظر شخصی خودم رو دارم و به آزادی عقیده و نشر هر باوری به روش صلح آمیز اعتقاد دارم.1-باز هم می گویم نسبت خاص و عام رو بخونید تلا متوجه بشید.2-ایرونی که ترسو نیست ترسو مرد و من نمی ترسم. فرهنگ ایرانی که گنجینه ای است بی بدیل در جهان البته که نابود شدنی نیست من هم نگفتم نابود میشه گفتم ترکان موغول و ... نتونستن نابودش کنن شما که عددی نیستی.3-کاش کمی سواد داشتی تا وقتم رو هدر نمی دادم. می فرماید که با همدیگر مهربانند.

vxp
13-06-2016, 21:28
طفره نروید و پاسخ این را بدهید :
خوبه حالا که دارید پس کمی بخونیدش این بار مجبور نیستید برای امتحان دادن حفظش کنید بلکه بخونید تا به کارش ببندید. نام مفهوم خاصی رو تداعی نمی کنه؟ هه هه جالبه مدلولتون رو نظز کردید اگر نام مفهوم خاصی رو تداعی نمی کنه پس چرا ایرانی بودن مفهوم خاصی رو از نظر شما تداعی می کنه؟ فرمودید ارشد دارید؟:n02:

Captain_America
13-06-2016, 21:39
1-باز هم می گویم نسبت خاص و عام رو بخونید تلا متوجه بشید.2-ایرونی که ترسو نیست ترسو مرد و من نمی ترسم. فرهنگ ایرانی که گنجینه ای است بی بدیل در جهان البته که نابود شدنی نیست من هم نگفتم نابود میشه گفتم ترکان موغول و ... نتونستن نابودش کنن شما که عددی نیستی.3-کاش کمی سواد داشتی تا وقتم رو هدر نمی دادم. می فرماید که با همدیگر مهربانند.
فرار رو به جلو نکنید و توپ رو در زمین من نیندازید ، شما اطلاعاتتون در علوم کلامی و تاریخی بسیار نازل و همون هم پر از اشتباه هست ، شما اینجا عددی نیستید که بتونید تاریخ ایران رو مصادره به مطلوب کنید ، به نظر من ادامه بحث با یک فاشیست بیش از اتلاف بحث ضمن اینکه پاسخ سوالاتون رو هم به کرات گفتم.
مراد ما نصحیت بود و گفتیم * حوالت با خدا کردیم و رفتیم

vxp
13-06-2016, 21:55
فرار رو به جلو نکنید و توپ رو در زمین من نیندازید ، شما اطلاعاتتون در علوم کلامی و تاریخی بسیار نازل و همون هم پر از اشتباه هست ، شما اینجا عددی نیستید که بتونید تاریخ ایران رو مصادره به مطلوب کنید ، به نظر من ادامه بحث با یک فاشیست بیش از اتلاف بحث ضمن اینکه پاسخ سوالاتون رو هم به کرات گفتم.مراد ما نصحیت بود و گفتیم * حوالت با خدا کردیم و رفتیمفاشیست خودتون هستید شما پاسخ پرسش من رو ندادید به هیچ وجه هر چند . آن کس که نداند و نخواهد که بداند / در جهل مرکب ابد دهر بمانداطلاعاتتون در علوم کلامی رو که با اشتباهات فاحشتون در این علم دیدیم در علم تاریخ هم حرف زیادی برای گفتن ندارید به جز نقل قول چند نفر که اصلا با سیل عظیم دیگران قابل مقایسه نیست. مصادره به مطلوب که فن شماست.

dvd2010
14-06-2016, 00:22
متاسفانه این شخص با بکار بردن القاب و صفات خود به دیگران و توهین به آنها در حال منحرف کردن تاپیک می باشد.حرفهای کاربر مورد نظر فاقد سند و به شدت دچار بغض و حسادت و عقده فراوانی نسبت به تاریخ تمدن و فرهنگ با شکوه ایران می باشد به این دلیل گفته های این شخص فاقد اعتبار و مردود می باشد .و در برابر پرسشها و وقایع معتبر و مستند سکوت و از آن می گذرند و در اصل خود را به کوچه علی چپ میزنند.