مشاهده نسخه کامل
: بهترین گزینه بین پارس lx و 206 sd v8
سلام بچه ها ممنون میشم اگه کسی اطلاعات کامل داره بین پارس ال ایکس و 206 وی 8 بگه که کدوم بهتره .
لطفا بدئن تعصب روی ماشین خاصی بگید و ضعف ها ومزیت هاشون نسبت به همدیگه
در جمع بندی کدوم بهتره.البته خودم از لحاظ ظاهری پارس رو بیشتر میپسندم
mohamad skystar
25-04-2016, 09:13
سلام بچه ها ممنون میشم اگه کسی اطلاعات کامل داره بین پارس ال ایکس و 206 وی 8 بگه که کدوم بهتره .
لطفا بدئن تعصب روی ماشین خاصی بگید و ضعف ها ومزیت هاشون نسبت به همدیگه
در جمع بندی کدوم بهتره.البته خودم از لحاظ ظاهری پارس رو بیشتر میپسندم
سلام
هر خودرو معایب و مزایایی داره.
شما اگر ملاک های خودتون رو برای خرید مشخص کنید
زودتر به نتیجه میرسید.
پارس از نظر هندلینگ و زیبایی نمای بیرونی و جاداری نسبت به
206 برتر هست
اما از نظر شتاب گیری و کیفیت ادوات داخلی و کیفیت ساخت
206 نسبت به پارس برتر هست.
مواد بکار رفته در ادوات داخلی پارس بی کیفیت و درجه سه هستن.
اما داشبورد شکیل و جدید و زیبایی که داره اکثرا از اون کیفیت چشم پوشی میکنن
زیاد با ماشین جایی نمیرم سالی دو بار مسافرت با هفته ای شاید دو بار هم داخل شهر بنا بر این میخوام استهلاک کمی داشته باشه و سر به تعمیر گاه نباشه و اگه نیاز به تعویض قطعه باشه پارس ارزونتره؟.فقط یکی گفت که این موتور tu5که روی پارس هست مثل rd زود افت میکنه و لش میشه.میخوام بدونم واقعیت داره؟توی سربالایی و گردنه جاده کدومشون بهتر راه میرن.
ممنون از راهنماییت حرفه ای:n16:
رو هم رفته پارس رو بگیرم پشیمون نمیشم؟
mano.mishnasi2008
26-04-2016, 13:58
سلام
هر خودرو معایب و مزایایی داره.
شما اگر ملاک های خودتون رو برای خرید مشخص کنید
زودتر به نتیجه میرسید.
پارس از نظر هندلینگ و زیبایی نمای بیرونی و جاداری نسبت به
206 برتر هست
اما از نظر شتاب گیری و کیفیت ادوات داخلی و کیفیت ساخت
206 نسبت به پارس برتر هست.
مواد بکار رفته در ادوات داخلی پارس بی کیفیت و درجه سه هستن.
اما داشبورد شکیل و جدید و زیبایی که داره اکثرا از اون کیفیت چشم پوشی میکنن
تایید میشه ، هر دو مزایا و معایبی داره
در کل 206 رو ترجیح میدم
mohamad skystar
26-04-2016, 18:25
زیاد با ماشین جایی نمیرم سالی دو بار مسافرت با هفته ای شاید دو بار هم داخل شهر بنا بر این میخوام استهلاک کمی داشته باشه و سر به تعمیر گاه نباشه و اگه نیاز به تعویض قطعه باشه پارس ارزونتره؟.فقط یکی گفت که این موتور tu5که روی پارس هست مثل rd زود افت میکنه و لش میشه.میخوام بدونم واقعیت داره؟توی سربالایی و گردنه جاده کدومشون بهتر راه میرن.
ممنون از راهنماییت حرفه ای:n16:
هرگونه صحبت در مورد ضعیف بودن موتور tu5 روی پارس درست نیست
لوازم موتوری هر دو خودرو یکی هستن اما لوازم بدنه 206 به مراتب از پارس گرون تره. تو سربالایی و گردنه از نظر شتاب گیری و دنده معکوس 206 عملکرد بهتری داره
اونم به خاطر وزن کمتر هست.
Pourya-pc
27-04-2016, 12:45
هرگونه صحبت در مورد ضعیف بودن موتور tu5 روی پارس درست نیست
لوازم موتوری هر دو خودرو یکی هستن اما لوازم بدنه 206 به مراتب از پارس گرون تره. تو سربالایی و گردنه از نظر شتاب گیری و دنده معکوس 206 عملکرد بهتری داره
اونم به خاطر وزن کمتر هست.
و البته در ادامه صحبت های محمد جان باید بگم گیرباکس دستی ۲۰۶ از نوع MA5 هست که به دلیل ضریب دنده بالا و ریزش خیلی سرعتی تر عمل میکنه و زود دور میگیره اما در پارس گیرباکس همون BE3 هست که روی سمند و همه پارس ها و ۴۰۵ ها نصبه . این گیرباکس دنده درشت تر هست و ضریب کمتری به نسبت ۲۰۶ داره . به همین دلیل شتاب ۱۵ ثانیه ایی برای پارس ال ایکس رو رقم زده و در سربالایی ها مجبور هستید مرتبا معکوس بکشید . همین موارد میتونن حالت غیر استاندارد برای موتور رو بوجود آورده و با افزایش اصطهلاک و کاهش بازدهی فشار زیادی بر موتور وارد کنن . اکثرا بعد از ۴۰ هزارتا به روغن سوزی میوفتن .
و البته در ادامه صحبت های محمد جان باید بگم گیرباکس دستی ۲۰۶ از نوع MA5 هست که به دلیل ضریب دنده بالا و ریزش خیلی سرعتی تر عمل میکنه و زود دور میگیره اما در پارس گیرباکس همون BE3 هست که روی سمند و همه پارس ها و ۴۰۵ ها نصبه . این گیرباکس دنده درشت تر هست و ضریب کمتری به نسبت ۲۰۶ داره . به همین دلیل شتاب ۱۵ ثانیه ایی برای پارس ال ایکس رو رقم زده و در سربالایی ها مجبور هستید مرتبا معکوس بکشید . همین موارد میتونن حالت غیر استاندارد برای موتور رو بوجود آورده و با افزایش اصطهلاک و کاهش بازدهی فشار زیادی بر موتور وارد کنن . اکثرا بعد از ۴۰ هزارتا به روغن سوزی میوفتن .
روغن سوزی؟؟؟؟؟؟:n03:
پس پارس نگیرم یعنی؟اخه صندلی های عقب اون کوچیکه
سلام دوست عزیز اصلا پارس مشکل خاصی نداره به شرطی که رسیدگی بشه کلا ماشین نگهداری میخواد حتی وقتی تو پارکینگ خوابیده باشه موتور 206 ضعیفتر ولی مصرف کمتری داره کلا اگه زیاد استفاده نمیکنی و نمیخوای تو خرج بی افتی پارس بگیر چون برای مسافرن مناسب تره و اگه درست استفاده کنی مصرفش زیاد نیست مثل تنظیم باد تایر و سرعت مناسب تنظیم موتور تعویض روغن و فیلتر هوا بین 8 تا 10 هزار به موقع و ...ولی موقع تعویض قطعات سعی کن بهترینشو بگیری
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
aminkhan2014
28-04-2016, 19:24
هردوتاش بنظرمن بی کیفیته،206 که کلا با 206 قبل 91 فرق داره ولی بین این دو همون پارس بهتره،صرفا بخاطر اینکه بازار بهتری داره ولی ایمنی 206 بیشتره،گیربکس و کلاچ 206 ها تا چند وقت پیش مشکل داشت،گیربکس پارس هم سبک هست و توی سربالایی معکوس زیاد میخوره،فکر نکنم گیربکس 206 های حالا ma5 باشه،تاجایی که دیدم be1 برای بعد مدل 91 هست که مشابه405 هست و ma5 برای قبل 90 باید باشه
reza0124
29-04-2016, 13:38
206 ماشینیه ک نه نشون میده پولداری نه فقیر
بنظرم 206 بگیر
Pourya-pc
29-04-2016, 22:15
سلام دوست عزیز اصلا پارس مشکل خاصی نداره به شرطی که رسیدگی بشه کلا ماشین نگهداری میخواد حتی وقتی تو پارکینگ خوابیده باشه موتور 206 ضعیفتر ولی مصرف کمتری داره کلا اگه زیاد استفاده نمیکنی و نمیخوای تو خرج بی افتی پارس بگیر چون برای مسافرن مناسب تره و اگه درست استفاده کنی مصرفش زیاد نیست مثل تنظیم باد تایر و سرعت مناسب تنظیم موتور تعویض روغن و فیلتر هوا بین 8 تا 10 هزار به موقع و ...ولی موقع تعویض قطعات سعی کن بهترینشو بگیری
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
درسته پارس مشکل خاصی نداره منظورم پارس با موتور ۲۰۶ بود .موتورهای ۱۸۰۰هم اینقدر بی کیفیت شدن صدای پیکان ازشون درمیاد .کیفیت داشبورد و ادوات داخلیش هم ...
هردوتاش بنظرمن بی کیفیته،206 که کلا با 206 قبل 91 فرق داره ولی بین این دو همون پارس بهتره،صرفا بخاطر اینکه بازار بهتری داره ولی ایمنی 206 بیشتره،گیربکس و کلاچ 206 ها تا چند وقت پیش مشکل داشت،گیربکس پارس هم سبک هست و توی سربالایی معکوس زیاد میخوره،فکر نکنم گیربکس 206 های حالا ma5 باشه،تاجایی که دیدم be1 برای بعد مدل 91 هست که مشابه405 هست و ma5 برای قبل 90 باید باشه
متاسفانه گیرباکس ۲۰۶ های جدید کاملا ایرانیزه شده اما همون MA5 هست . این گیرباکس غیرقابل دستکاریه چون تغییر گیرباکس یک خودرو بسیار پرهزینه و دردسرساز هست .در کل هیچ کدوم تعریفی نداره واقعا از هرچی ماشین ایرانی و چینیه حالم بهم میخوره .
درنهایت نظر من اینه که اگر دنبال ظاهر هستید و امکانات بیشتر ۲۰۶ و اگر ظاهر مهم نیست L90 اتومات ماشین علارقم ظاهر نچسب و هندلینگ ضعیف و آپشن های در حد صفر بهترین گزینه هست .
aminkhan2014
30-04-2016, 05:54
متاسفانه گیرباکس ۲۰۶ های جدید کاملا ایرانیزه شده اما همون MA5 هست . این گیرباکس غیرقابل دستکاریه چون تغییر گیرباکس یک خودرو بسیار پرهزینه و دردسرساز هست .در کل هیچ کدوم تعریفی نداره واقعا از هرچی ماشین ایرانی و چینیه حالم بهم میخوره .
درنهایت نظر من اینه که اگر دنبال ظاهر هستید و امکانات بیشتر ۲۰۶ و اگر ظاهر مهم نیست L90 اتومات ماشین علارقم ظاهر نچسب و هندلینگ ضعیف و آپشن های در حد صفر بهترین گزینه هست .
اگر منبع از این تخصصی تر سراغ دارین خوشحال میشم با سیر تحول گبربکس های 206 آشنا بشم
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Pourya-pc
01-05-2016, 05:04
من قبلا تیپ ۵ مدل ۹۴ داشتم و مشکلات زیادی با
گیرباکس مخصوصا دیسک و صفحه داشتم . چیزی که توش شک ندارم اینه که گیرباکس MA هست اما از نوع ایرانی و دستکاری شده . توی سایت ایران خودرو هم از این گیرباکس BE4 یاد کردن که همچین چیزی در دنیا ساخته نشده . ما درواقع با یک گیرباکس حرام زاده طرفیم که هیچ اصل و نسبی نداره . از یک طرف دیسک و صفحه والو MA بهش میخوره از یک طرف گیرباکس بزرگتر شده و موتور رو هل داده جلو و جایگاه تمامی قطعات رو به طرز ناشیانه ایی بهم زده . من نمیدونم این متخصصان و مهندسان ایران خودرو چجوری نمیتونن یک گیرباکس ۱۰ سال پیش رو بسازن به همون شکل و شمایل ! واقعا شاهکارن .
aminkhan2014
01-05-2016, 06:58
سایت ایران خودرو که پر از غلطه،من که چیزی که از اکثریت دیدم و شنیدم و خصوصا توی فرومهای تخصصی خودرو اینه که گیربکس 206 های ایرانیزه be1 هست که مشابه 405 هست..Ma5 مربوط به قبل 90 هست..گیربکسها هم همگی ساخت نیرومحرکه هست
سلام به همگی
ممنون از تک تک بچه ها بابت راهنمایی:n16::n16::n16:
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.