ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ۲۰ هزارکیلومتر با سمند ۹۴ EF7



Pourya-pc
23-10-2015, 13:43
درود بر دوستان عزیز و محترم انجمن . در این تاپیک قصد دارم تجربه رانندگی ۲۰ هزارکیلومتری با سمند LX EF7 بنزینی رو خدمت دوستان اراءه بدم . البته سال ۹۱ همین خودرو اما پایه گازسوز رو داشتم اما در این تاپیک بیشتر به نقد کمی و کیفی خودروی موتور ملی خواهم پرداخت .
در ابتدا عرض کنم که به دلیل اینکه ۲۰۶ دارم بیشتر مقایسم با این خودرو شاید باشه .
مرداد ۹۴ اقدام به خرید یک دستگاه سمند سورن کلاس ۱۱ کردم که حس خوبی به اون ماشین نداشتم و تصمیم گرفتم با سمند LX معاوضش کنم و از شانس کسی رو پیدا کردم که سمند ۹۴ داشت و قصد تعویض با سورن رو داشتند اون هم با ۱۱ ملیون اختلاف ! سمند LX رو با حدود ۵ هزار کیلومتر کارکرد به ملبغ ۲۵.۵۰۰.۰۰۰ تومان خریدم و سورن رو که ۸۰۰ کیلومتر کارکرد داشت ۳۷ ملیون به طرف مقابل واگذار کردم .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

از نظر رانندگی ٬ ایمنی ٬ امکانات و هرآنچه که شما فکر میکنید تفاوتی بیین سمند LX و سمند سورن نخواهید یافت . نکات مثبت سورن ترمزهای دیسکی عقب که بسیار کارامد هست و سیستم تهویه اتومات و همینطور کنترل دکمه دار روی فرمان خودرو هستند که ۱۰۰ البته نمیتونن چیزی حدود ۸ ملیون اختلاف با سمند LX داشته باشند .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تعویض لاستیک های بی کیفیت چینی با کره ایی و همینطور رینگ آلومنیومی کارخانه ایی اولین و تنها کاری بود که برای سمند LX انجام دادم . رینگ رونال ۵ پرره لاستیک هانکوک ۲۱۵ فاق ۶۰

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

چیزی حدود ۱۳۰۰۰۰۰ هزینه داشت .
کیفیت منتاژ بیرونی سمند LX رو میشه گفت تغییر آنچنانی با مدل های پیشین نداشته و کماکان خوب نیست . البته به افتضاخی پارس نیست . صدای باد و مشکلات اینچنینی رو در سمند نخواهید داشت .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

موتور EF7 که زیاد جایگاه خوبی بین خریداران نداشته و به دلایل متعدد مثل روغن ریزی و واشر سوزاندن اویل ماژول و غیره اکثر خریدارای رو دل چرکین کرده . البته دامن زدن به مشکلات این موتور هم حسابی تونسته بازارش رو خراب کنه .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

موتور EF7 میتونه ۱۱۴ اسب بخار قدرت تولید کنه که به نظرم اغراق شدست و نهایتا این موتور ۱۰۰ اسب قدرت تولید میکنه و وقتی پشت فرمانش میشینید از نظر قدرت تفاوتی بین این موتور و قدیمی XU7 حس نخواهید کرد . بسیار موتور کم صدا و نرمی هست و هرچقدر بیشتر گازش میدید صدای موتور آرام تر و نرمتر میشه و یک لذت خیلی خوبی به راننده القا میکنه ( درست برعکس موتورهای پژو خصوصا TU5 که از ۴ هزار به بالا به شدت ناله میکنه )
من هیچ مشکلی با این موتور نداشتم . مشکل کپ کردن در دنده ۱ و ۲ بسیار آزاردهنده بود که تقریبا همه این مشکل رو داشتند . من با تعویض کامل کیت کلاچ با نوع زانتیایی مشکل رو حل کردم . ( مشکل نه ECU بود و نه برقی . کلاچ وقتی یکهو رها میشه اون هم در دور بالا ماشین خفه میکنه و کپ میکنه )

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سمند از نظر گیرباکس مثل همیشه از نوع BE4 که چندین سال هست روی انواع پارس و ۴۰۵ نصبه استفاده کرده و دنده ها به راحتی اما کمی خشک و مشابه ۲۰۶ جا میرن و یکم توی ذوق میزنن . همینطور گیرباکس در دورهای بالا صدای زوزه داشت که با تعویض واسگازین تا حد قابل توجهی مشکل حل شد .
وقتی وارد اتاق قدیمی و کرم رنگ سمند LX میشید متاسفانه کیفیت این ماشین به حدی زباله ٬ آشغال و افتضاح هست که اصلا دوست ندارید باهاش رانندگی کنید . هرگوشه از این ماشین آشغال تر از جای دیگشه و خدایی اگر دمپایی آب کنید و درخانه خودتون قطعه بسازید از این بهتر درمیاد .

عکس :
باز بودن دیاق و جا نرفتنش :


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

کیفیت ... جنس چرم داشبورد از پوست پیاز نازکتر شده و فکر میکنم تا سال دیگه ترک بخوره .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بعضی جاها لبه ها تیزند . مواظب باشید دستتون پاره نشه .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

فواصل باز ادوات منتاژ شده در نوع خود مسخره ترین شکل ممکنند . به این میگن ماشین خودروی ملی !

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

نمیدونم چی بگم . همه جاش وازه

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

درب جا سیگاری ! هرکس تو ماشین میشینه اول به این قسمت دست میزنه که ببندتش اما نمیدونه که بستست .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


کلید های کج و کوله ساخت ایران خودرو ! ساعت یه مدل بسته شده کلیدا همه کج ٬ تهویه نصفش بیرونه نصفش داخله . خلاصه خیلی باحاله دوستان .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

صفحه کیلومتر ! به تلق پایینی نگاه کنید یک انحنای کج و کوله داره خیلی زیباست . پیچ بالای کیلومتر رو ببینید . این چیه ؟ همشون همینن . اینارو باید بخریم ؟؟؟

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

دور دریجه کولر که نمای چوب داره رو دقت کنید :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

کیفیت ...

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

زباله خودرو ...

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


واشر عایق شیشه کلا بیرون زده .


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

فاصه قاب کمربند !!! یک سانت .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

صندلی راننده از اول لق میزد . میبردم نمایندگی پیچش رو سفت میکرد که فایده نداشت . درآخر خودم صندلی رو باز کردم و زیر پیج ریل ۳ واشر فلزی انداختم و صندلی در جای خود سفت شد .
فرمان ماشین هنگام چرخش درجا لرزش شدید داره و ریپ میزنه اما از ۲۰۶ خیلی خیلی نرمتره . سیستم هشداردهنده عقب بسیار ضعیف و دیر عمل میکنه . باید آهسته عقب بگیرید وگرنه مثل من تا بیاد هشدار بده وارد تیرچراغ برق شدید . کولر سمند رو میشه بدترین کولر ( بعد از ال۹۰ ) بین داخلی ها دونست و ابدا با ۲۰۶ نمیشه مقایسه کرد . هوای کولر سمند از قدیم به همین صورت گرم بوده و متاسفانه کانال کولر از زیر موتور عبور کرده که همیشه داغه و باعث میشه کولر هوای خنک و یخ رو در راه از دست بده و ملایم بشه ٬ حتی اگر فن رو روی حالت سرد باز کنید از دریچه هوای گرم خارج میشه . ترمزهای سمند اصلا خوب نیستند و به راحتی میتونن شمارو به چالش بکشن . البته من با تعویض لاستیک ها ۱۰۰٪ ترمزام بهتر شد و الان خیلی راضی ترم . سیستم صوتی سمند بدترین نوع خودش هست و بلندگوهای بسیار بی کیفیت و کوچک هم اصلا جالب نیستند .
سیستم تعلیق سمند نسبتا خشک هست اما نسبت به ۲۰۶ ماشین نرمی حساب میشه اما به نرمی پژو ۴۰۵ نیست . هندلینگ سمند رو میشه استوره دونست و از این نظر واقعا بی همتا هست . چسبندگی و آرامش اتاق سمند ۱۰۰ البته از تمامی خودروهای داخلی بهتر هست . در سرعت های بالا واقعا حس نمیکنید چقدر سرعت گرفتید و ۱۶۰ کیلومتر سمند با ۱۱۰ کیلومتر ۲۰۶ برابری میکنه . صدای موتور EF7 بسیار کم و در حد ۲۰۶ هست . کابین سمند راحت تر ٬ جادارتر و صندلی های نرمی دارد که برای سفر خیلی مناسب هست . از نظر مصرف اگر باک این رو که ۶۵ لیتر گنجایش داره پر کنید و با سرعت ۹۰ کیلومتر رانندگی کنید به راحتی میتونید ۱۰۰۰ کیلومتر با یک باک پیمایش کنید . مصرف با کولر در شهر ۷.۵ و بیرون شهر حدود ۵.۸ لیتر هست . البته همه چیز به نوع رانندگی و فشار بر پدال گاز بستگی دارد. از این نظر مصرف حتی از ۲۰۶ بهتر هست و اینو بدون هیج تعصبی میگم واقعا عالیه .

بهتره بریم و یک دوری با سمند بزنیم . در ابتدا هنگام استارت زدن خودرو EF7 بسیار نرم و بی صدا روشن خواهد شد . کمی ماشین رو گاز میدیم و خب از نرمش موتور EF7 لذت خواهیم برد . کیفیت فوق آشغال ادوات داخلی سمند حسابی توی ذوق میزنه . دنده ۱ و کمی سفت جا رفتن و در نهایت حرکت ! خب سروصداهای عجیب در اتاق حسابی آزاردهندست . تقریبا تمام نقاط ماشین صدا میدند و دربها قیژ قیژ میکنند . پیم کمربند که دقیقاکنار گوش راننده هست اونقدر تق تق میکنه که حتما شمارو عاجز میکنه ( من که عاجز شدم )
دنده ۲ در دورهای خیلی پایین هم جواب میده و ماشین رو به حرکت وا میداره و قدرت رو به نسبت ۲۰۶ حس خواهید کرد . شتاب اولیه EF7 اصلا خوب نیست و اگر درگ بزنید حتما از تیپ ۵ عقب خواهید افتاد . سرعت رو به ۹۰ کیلومتر میرسونیم . دنده ۵ دورموتور ۲.۵ و همه جیز آروم . ترمز ناگهانی تقریبا بدون انحراف ماشین رو میخ کوب خواهد کرد ( برعکس ۲۰۶ که منحرف میشه ) سرعت رو به ۱۳۰ میرسونیم . اصلا حس نمیشه و ماشین کاملا به جاده چسبیده . راننده مسلط و بی مشکل . سرعت ۱۶۰ کیلومتر کمی لرزش و صدای باد رو حس خواهید کرد . کمی بیشتر گاز میدیم و هنوز موتور EF7 قدرت داره که به ۱۸۵ کیلومتر برسه . در این سرعت کمی ترس و بی ثباتی رو متوجه میشید اما بازهم کشش و قدرت رو داره و شاید اگر دنده ۶ هم داشتید میتونست یه کارایی بکنه .
در نهایت من این موتور رو به TU5 روی پارس کاملا ترجیح میدم و قطعا از هر نظر۱۰۰ البته بهتر از موتور XU7 هست و اعتقاد دارم اگر با هر خودرویی درست برخورد کنید قطعا به مشکل نخواهید خورد . حداقل تجربه ایی که در خودروهای داخلی داشتم این بوده که هرگز به مشکل موتوری و مشکلاتی که خیلیا برخورد میکنن بر نخوردم . دوستی داشتم که در ۱۰۰ کیلومتر اول موتور پرشیا رو سوزونده و یا فامیل محترمی که TOYOTA کمری 2014 رو به روغن سوزی و آب قاطی کردن انداخته . خود منم بودم که هر ماشینی داشتم با توجه به شرایط و نوع موتور بهترین برخورد رو باهاش داشتم و هیچ وقت به مشکل برنخوردم . درب کاپوت هم ۱۰ هزار کیلومتر به ۱۰ هزار کیلومتر باز میکنم اون هم برای تعویض روغن .
ممنون که مطلب رو خوندید . سوالی داشتید در همین تاپیک مطرح کنید .
سپاسگذارم .

SaЁeD
23-10-2015, 15:05
درود خدمت اقا پوریا
خیلی عالی بود.خسته نباشی.

anti-military
23-10-2015, 17:17
درسته موتور ef7 خیلی نرم کار میکنه
اگه فیلم های مونتاژ ایران خودرو رو دیده باشی ماشین ها در حال حرکت رو خط تولید مونتاژ میشن! یعنی کارگرها دنبال ماشین می دون و قطعات رو وصل میکنن ...
حالا نمیدونم این اصولی هستش یا اینکه برای سریع تر کردن مونتاژ به کار میره. ولی اصلا قابل قبول نیست ماشین در حال حرکت رو خط تولید قطعاتش با اون سرعت زیاد نصب بشه.

Pourya-pc
24-10-2015, 07:25
درسته موتور ef7 خیلی نرم کار میکنه
اگه فیلم های مونتاژ ایران خودرو رو دیده باشی ماشین ها در حال حرکت رو خط تولید مونتاژ میشن! یعنی کارگرها دنبال ماشین می دون و قطعات رو وصل میکنن ...
حالا نمیدونم این اصولی هستش یا اینکه برای سریع تر کردن مونتاژ به کار میره. ولی اصلا قابل قبول نیست ماشین در حال حرکت رو خط تولید قطعاتش با اون سرعت زیاد نصب بشه.
همه جای دنیا منتاژ روی خط تولید انجام میشه البته خیلی از کمپانی ها تقریبا ۷۰٪ عملیات منتاژشون مکانیکی - رباتیک هست .
در ایران ٬ کارگران انگیزه کافی برای دقت لازمه رو ندارند . وقتشون بسیار کم هست و کیفیت ادوات داخلی و خارجی اونقدر افتضاحه که اگر منم در قسمت خط تولید کار کنم دلم نمیخواد با دقت قطعات رو نصب کنم .

ArashMiniStar
24-10-2015, 15:59
خیلی ممنون پوریا جان.میگم سورن چ بدی نسبت ب این داشت ک عوض کردین؟ در مورد کیفیت داشبورد متاسفانه واقعا افتضاح کار میکنن پدر بنده هم پارس داشبورد جدید دارن پلاستیک بازیافتی روش سوار شده ک هیچ صدای پلاستیک ک میاد بازم هیچ دقت هم نکردن کج و کوله نباشه سوتی ایران خودرویی تا این حدد!!

امير موسر
24-10-2015, 16:35
فقط تف به ایران خودرو ! حروم خوری تا کجا .

Pourya-pc
24-10-2015, 18:09
خیلی ممنون پوریا جان.میگم سورن چ بدی نسبت ب این داشت ک عوض کردین؟ در مورد کیفیت داشبورد متاسفانه واقعا افتضاح کار میکنن پدر بنده هم پارس داشبورد جدید دارن پلاستیک بازیافتی روش سوار شده ک هیچ صدای پلاستیک ک میاد بازم هیچ دقت هم نکردن کج و کوله نباشه سوتی ایران خودرویی تا این حدد!!
موتورش صداهای عجیب غریب میداد مثل انفجار و احتراق ناقص. کیفیت منتاژ بیرونیش به مراتب پایینتر از سمند ال ایکس و اینکه اختلاف بسیار زیاد قیمتی و اینکه حداقل نه به ماشین صفر داخلی .

arsinn
24-10-2015, 19:33
در اینکه نگهداری و سرویس درست در عمر موتور اثر زیادی داره حرفی نیست.بله تویوتا کمری هم ممکنه آب روغن قاطی بکنه.از طرفی قرار هم نیست تمامی سمند ها یا پرشياها ایراد پیدا کنند بهمین دلیل هم شما تاحالا باهاش برخورد نکردید و خیلی ها هم ممکنه مانند شما باشند.اما مهم درصد چنین مواردی در تولیدات یک شرکت هست که مثلا در اون تویوتا کمری ممکنه هر ده هزارتاش یکدونه موتور بزنه اما در تولیدات بی کیفیت داخلی مثلا هر صدتا.بیش از آنچه هم کارگر و مونتاژ در این بيکيفيتي موثر باشد قطعه بی کیفیت نقش دارد.خصوصا از سالهای 89-90ببعد بیشتر قطعات کلیدی که تا پیش از این کیفیت اصلی رو داشتند بتدریج با نمونه های بی کیفیت چینی جایگزین شدند.

M.Amorous
25-10-2015, 13:23
با سلام و تشکر بابت نقد خوبتون. جریان کیت کلاچ چطوری هست و قیمتش چقدر هست (نوع زانتیایی)؟

Pourya-pc
25-10-2015, 20:41
با سلام و تشکر بابت نقد خوبتون. جریان کیت کلاچ چطوری هست و قیمتش چقدر هست (نوع زانتیایی)؟
شما وقتی دنده ۱ و ۲ هستی کلاچ رو ۲۰٪ مونده به آخر نگه دار ( یه حالتی مثل نیم کلاچ ) اونوقت متوجه میشید ماشین اصلا کپ نمیکنه و شتاب عالی داره .
اما اتفاقی که در ماشین شما میوفته به این صورته که دیسک و صفحه نمیتونن درست گیرباکس و موتور رو باهم درگیر کنن و وقتی محکم گاز میدید کم میاره و یک حالت عطسه مانند یا همون کپ کردن به ماشین دست میده . پیش مکانیک حرفه ایی رفتم مشکل رو حل کرد .
دیسک و صفحه زانتیایی والو فرانسه ۳۷۵ تومان اجرت نصب ۷۵ تومان . الان همه چیز اوکیه .
یه مورد دیگه که یادم رفت بگم اینه که کولر سمند به شدت روی موتور تاثیر میزاره و شاید قدرت موتور رو به ۷۰ اسب کاهش میده . من توی هیچ ماشینی این کاهش قدرت رو حس نمیکنم .

ArashMiniStar
26-10-2015, 17:27
شما وقتی دنده ۱ و ۲ هستی کلاچ رو ۲۰٪ مونده به آخر نگه دار ( یه حالتی مثل نیم کلاچ ) اونوقت متوجه میشید ماشین اصلا کپ نمیکنه و شتاب عالی داره .
اما اتفاقی که در ماشین شما میوفته به این صورته که دیسک و صفحه نمیتونن درست گیرباکس و موتور رو باهم درگیر کنن و وقتی محکم گاز میدید کم میاره و یک حالت عطسه مانند یا همون کپ کردن به ماشین دست میده . پیش مکانیک حرفه ایی رفتم مشکل رو حل کرد .
دیسک و صفحه زانتیایی والو فرانسه ۳۷۵ تومان اجرت نصب ۷۵ تومان . الان همه چیز اوکیه .
یه مورد دیگه که یادم رفت بگم اینه که کولر سمند به شدت روی موتور تاثیر میزاره و شاید قدرت موتور رو به ۷۰ اسب کاهش میده . من توی هیچ ماشینی این کاهش قدرت رو حس نمیکنم .
پوریا جان دیسک و صفحه زانتیایی ک میندازی کاریش هم باید بکنن ک بخوره رو ماشینای ایرانی یا نه مثل فابریکه!!؟؟
بعد اجرت 206 tu5 برای دیسک و صفحه هم 75 تومنه یا گرونتره؟

Pourya-pc
26-10-2015, 20:55
پوریا جان دیسک و صفحه زانتیایی ک میندازی کاریش هم باید بکنن ک بخوره رو ماشینای ایرانی یا نه مثل فابریکه!!؟؟
بعد اجرت 206 tu5 برای دیسک و صفحه هم 75 تومنه یا گرونتره؟
گیرباکس زانتیا BE4 هست که روی سمند و پارس و اینها نصبه و همه چیزشون یکی هست . اجرت پارس TU5 هم با سمند یکیه چون گیرباکس یکیه . البته دقیق دقیق نمیدونم . اجرت ۲۰۶ که انداختم ۶۰ تومان شد . سمند یکم گرونتره .

anti-military
26-10-2015, 21:57
این صدای موتور بیش از حد تو سرعت 120 کیلومتر واسه شما هم وجود داره؟ چون دنا سوارا همه از این مشکل شکایت کردن

Pourya-pc
27-10-2015, 11:49
این صدای موتور بیش از حد تو سرعت 120 کیلومتر واسه شما هم وجود داره؟ چون دنا سوارا همه از این مشکل شکایت کردن
صدای موتور نیست صدای گیرباکس هست . به مرور هرچی ماشین بیشتر کار بکنه صدا کمتر و کمتر میشه . الان بعداز حدود ۲۲ هزارتا من مشکلی ندارم .

aminkhan2014
01-11-2015, 10:46
سلام و عرض ادب،مبارك باشه
خيلي خوب معامله كردين؛بالا فروختين و واقعا به قيمت خريدين...طرف چه استدلالي داشته كه ماشين800 كاركرد را 37 خريده وقتي صفرش زيرقيمت كارخانه هست!:n04:پس اينطور كه ميگن بدفروش هم نيست
در مورد هزينه قطعات و عمر مفيدشون و سرويس ها نسبت به رقبايي مثل K4M,TU5,XU7L3 , L4 هم اگه ميشه راهنمايي كنيد

Pourya-pc
01-11-2015, 11:38
سلام و عرض ادب،مبارك باشه
خيلي خوب معامله كردين؛بالا فروختين و واقعا به قيمت خريدين...طرف چه استدلالي داشته كه ماشين800 كاركرد را 37 خريده وقتي صفرش زيرقيمت كارخانه هست!:n04:پس اينطور كه ميگن بدفروش هم نيست
در مورد هزينه قطعات و عمر مفيدشون و سرويس ها نسبت به رقبايي مثل K4M,TU5,XU7L3 , L4 هم اگه ميشه راهنمايي كنيد
سورن ۴ حلقه لاستیک ۲۱۵ هانکوک روش بود که ۱ ملیون ارزش داشتند . سورن با فرمون دکمه دار هم خیلی کم هست ( کلاس ۱۱ )
ال۴ که دیگه تولید نمیشه . قدیما روی زانتیا ۱۸۰۰ و پارس ای ال ایکس و سمند سریر نصب میشد . موتور پراصطهلاک اما خیلی قوی هست .
XU7 که فعلا روی سمند و پارس و ۴۰۵ نصب میشه و مصرف بالایی داره اما از نظر اصطهلاک و سخت کاری مثل پیکان میمونه . همینطور خیلی پرصدا هست .
TU5 موتور ۲۰۶ هست که از نظر قدرت و کم صدایی ٬ کم اصطهلاکی و کم مصرفی بسیار به روز و مناسب هست . اما به دلیل نیوتون متر پایین و دور بالا سرعتی حساب میشه و به درد ماشین های با بدنه سنگین مثل سمند و پارس نمیخوره و بهش فشار میاد .
K4M موتور ال ۹۰ هست که مثل ۲۰۶ تقریبا در یک زمان تولید شدند و مشابه هم هستند اما ال ۹۰ به نسبت بازهم به روزتر و قوی تر هست .

aminkhan2014
01-11-2015, 13:01
بازم با اين وضع بازار كه همه مينالن عالي فروختي،كلاس 11هم تا دلتون بخاد روي سايت36.700 خشك موجوده
منظورم در مورد هزينه ها و سرويس هايي مثل تسمه تايم و جلوبندي و.. عمر مفيد قطعاتي مثل ديسك وصفحه و جلوبندي و...بود..اولين باره شنيدم L4 پراستهلاكه،چون دقيقا L3 پراستهلاكتره،فقط قطعاتش بيشتر و ازانتر شايد باشه،اتفاقا L4جزو موتورهاي قوي و كم استهلاك بوده حداقل از L3 كه سريع واشر ميسوزونه قويتره و شنيدم مصرف كمتري هم داره

manifest68
04-11-2015, 14:05
سلام پوریا جان
بررسی خوب و کاملی انجام دادی به خصوص قسمت ادوات داخلی و عکس هایی کاملی که از مونتاژ بد ایران خودرو گذاشتی
در رابطه با کولر احتمالا کولر خودروی شما کمبود گاز داشته چون من من اهواز هستم و از سال 86 تا 89 سمند داشتم و الان هم ای اف مدل 93 و همیشه هم از کولر سمند به شدت راضی بودم( نسبت به پارس و 405) البته قبول دارم کولر 206 کاملا سره اون هم به خاطر اتاق کوچیکش هست
در رابطه با ترمز هم متوجه نشدم راضی هستی یا نه؟! چون یک جا گفتی "ترمز سمند اصلا خوب نیست و شما رو به چالش میکشه" و چند خط بعدش گفتی
. "ترمز ناگهانی تقریبا بدون انحراف ماشین رو میخ کوب خواهد کرد ( برعکس ۲۰۶ که منحرف میشه ) " .... احتمالا منظورتون نسبت به سورن بوده که ضعیفتره....
با تعویض دیسک و صفحه مشکل کپ کاملا حل شد؟ از نظر کله کردن تو دنده 1 چطور شده؟

Pourya-pc
05-11-2015, 11:26
سلام پوریا جان
بررسی خوب و کاملی انجام دادی به خصوص قسمت ادوات داخلی و عکس هایی کاملی که از مونتاژ بد ایران خودرو گذاشتی
در رابطه با کولر احتمالا کولر خودروی شما کمبود گاز داشته چون من من اهواز هستم و از سال 86 تا 89 سمند داشتم و الان هم ای اف مدل 93 و همیشه هم از کولر سمند به شدت راضی بودم( نسبت به پارس و 405) البته قبول دارم کولر 206 کاملا سره اون هم به خاطر اتاق کوچیکش هست
در رابطه با ترمز هم متوجه نشدم راضی هستی یا نه؟! چون یک جا گفتی "ترمز سمند اصلا خوب نیست و شما رو به چالش میکشه" و چند خط بعدش گفتی
. "ترمز ناگهانی تقریبا بدون انحراف ماشین رو میخ کوب خواهد کرد ( برعکس ۲۰۶ که منحرف میشه ) " .... احتمالا منظورتون نسبت به سورن بوده که ضعیفتره....
با تعویض دیسک و صفحه مشکل کپ کاملا حل شد؟ از نظر کله کردن تو دنده 1 چطور شده؟

درود خواهش میکنم . هرکس سمند داشته از کولرش راضی نبوده اصلا سوز نداره و بادش سرد نیست . اهواز چون هوای مرطوب داره کولر خیلی بهتر از شهرایی مثل تهران و اصفهان جواب میده ( رطوبت هوا باعث میشه کمپرسور زودتر گرماش رو از دست بده و گاز سریع خنک بشه )
ترمز در سرعت های بالا عملکرد خوبی داره و با لاستیک پهن خیلی خیلی بهتر میشه . اما در سرعت های پایین با ترمز ناگهانی حتما ای بی اس توی سرویس میاد و مشکل ساز میشه . این موارد برعکس ۲۰۶ هستند . یعنی در سرعت بالا ۲۰۶ با ترمز ناگهانی منحرف میشه ولی در سرعت پایین بهترین عملکرد ممکن رو داره .
دیسک و صفحه تا ۲۰۰۰ تا خوب بوده اما الان حس میکنم کپ کردنه داره برمیگرده .
مورد بعدی درباره کولر اینه که به شدت روی مصرف سوخت تاثیرگذاره . به جرات میتونم بگم در ۱۰۰ کیلومتر با کولر ۲ لیتر بیشتر مصرف میکنه و قدرت موتور هم در حد قابل توجهی کم میشه .

ess_1362
05-11-2015, 11:48
در مورد ترمز دقیقا درست میگین. این خصلت را روی تندر و سورن کاملا تجربه کردم که در تندر منجر به تصادف شد و در سورن شانسی از تصادف جستم(در سرعت پایین):n02:
در مورد کولر هم دقیقا درست میگین
کولر سمند بسیار ضعیف هست
من کولر تندر را ضعیف می دونم و این در حالی هست که کولر سورن در مقابل تندر حرفی برای گفتن نداره و بادش معمولی هست
کولر فقط کولر پراید یادمه زمانی که پراید داشتم کولر می گرفتم دستم از شدت سرما درد می گرفت
قدرت را هم بسیار می گیره شاید حدود 10 اسب از توان ماشین کم میشه
این کپ اولیه هم اصلا به دیسک و صفحه ربطی نداره و مجموعه ای از عوامل ایجاد و تشدید کننده اون هستن(ECU ، مسیر هوا ، سیستم برق ، ایگنیشن ، ضریب گیربکس و البته سیستم مضخرف CVVT ....)
به همین دلیل هست که در موتور توربو کل ساختار سیستم CVVT از پایه و اساس تغییر کرده کل ساختار سیستم مکش هوا از پایه و اساس تغییر کرده (حتی جهت نصب دریچه گاز هم و ورودیش هم تغییر کرده) و مجموعه احتراق و تزریق سوخت تغییرات ویژه ای داشته
بسیار از محصولات داخلی دل چرکین هستم ولی احساس می کنم ممکنه این موتور جدید بتونه به کمک تولید کننده های ورشکسته برسه

pishro353
10-11-2015, 16:04
سلام دوستان بنده هم سمندEF7 بنزینی داشتم روش پیر شدم!بدترین ماشینی بود که تا حال توی عمرم گرفته بودم.تا 11هزارتای اول همه چی خوب و مرتب بود ولی از 12هزارتا مشکل اویل ماژول شروع شد!بسیار چرب و کثیف میکرد خودشو البته با گارانتی تعویض شد و درست شد.بعد از گذشتن 3هزارتای دیگه یعنی 15هزارتا دوباره از زیرش بسیار روغن میریخت و خیلی چرب شده بود و مشکل فکر کنم فشنگی روغن بود(اسمشو دقیق نمیدونم).یک مسافرت 800کیلومتری رفتم در مسیر برگشت کیلومترش از کار افتاد و اصلا انار کیلومترش رو قطع کردی شده بود اینم نمایندگی درستش کرد اما بعد از 6ماه دوباره خراب ششد و ایندفعه کیلومتر توی جاده انگار برای خودش بازی میکرد یهو میپرید رو 100 بعد یهو میرفت رو 30-40تا و همش فلاشر میزد و برقش حسابی قات زده بود.شیشه برقی عقبش سمت راننده از کار افتاد و تعویض شد.سنسور فشارهوا خراب شد و موتور کلا هنگ بود و نمایندگی هم نداشت و میگفتن باید یک ماه بخوابه تا برات امداد بزنیم.موتور بشدت وحشتناک کپ میکرد بطوری که موقع کپ کردن حس میکردی سرنشینای خودرو انگار دارن پرت میشن جلو.نشانه های واشر سوختن هم داشت ظاهر میشد و اویل ماژول هم مشخص بود که داره دوباره خراب میشه که تصمیم به فروشش گرفتم و در یک ماه پیش با جیگرخونی فراوون و با 4میلیون تومان ضرر موفق به فروشش شدم.(بعد از فروشش صاحبش فهمید خرابه و دیوانه ام کرد).در کل جسارت نشه به دوستانی که از این ماشین دارم عاجزانه خواهش میکنم اصلا سراغ این موتور پردردسر نرید که فقط خریدنش راحته بعدش دیگه همش خرابی هست و دیگه به این راحتی ها هم از شرش نمیتونید راحت شید.بجای این ماشین میتونید 405SLX بخرید که واقعا خیلی از این بهتره(خودم داشتمش):n01:

pishro353
10-11-2015, 16:05
راستی ترمزش هم بشدت خطرناک بود.همش خالی میکرد و توی برندگی هم با یک ترمز آروم و نرمال سریع چوب میکرد.:n03:

pishro353
10-11-2015, 16:06
راستی ترمزش هم بشدت خطرناک بود.همش خالی میکرد و توی بارندگی هم با یک ترمز آروم و نرمال سریع چوب میکرد.:n03:اصلا سراغ سمند نرید فقط!

yebordi
26-11-2015, 05:08
سلام گرامی
تشکر بابت زحماتی که بابت عکس ها کشیدید و اطلاعاتی که بدون چشم داشت می دید
من رو بابت سورن کلاس 11 دو به شک کردید
حقیقتا من تا چند ماه آینده ( یا شاید سال آینده ) قصد خرید خودرو رو دارم و حتما هم صفر خواهم خرید
بین سورن کلاس 11 و ال 90 انتخاب بسیار سخته
تا به الان ندیدم کسی از سورن کلاس 11 خیلی بد بگه ( از ال 90 هم به طبع همینطور )
ایراد هایی مثل دید بد عقب در ال 90 یا عدم ثبات خودرو در پیچ ها با سرعت بالا رو در خیلی از سایت ها خوندم
در مورد سورن هم بیشتر مشکل کپ کردن دنده 1 و 2 ملت رو اذیت کرده
منتظرم ببینم موتور توربو واقعا روی سورن گذاشته می شه یا خیر
شما واقعا سورن رو به کسی پیشنهاد می دید ؟

Pourya-pc
02-12-2015, 12:09
سلام گرامی
تشکر بابت زحماتی که بابت عکس ها کشیدید و اطلاعاتی که بدون چشم داشت می دید
من رو بابت سورن کلاس 11 دو به شک کردید
حقیقتا من تا چند ماه آینده ( یا شاید سال آینده ) قصد خرید خودرو رو دارم و حتما هم صفر خواهم خرید
بین سورن کلاس 11 و ال 90 انتخاب بسیار سخته
تا به الان ندیدم کسی از سورن کلاس 11 خیلی بد بگه ( از ال 90 هم به طبع همینطور )
ایراد هایی مثل دید بد عقب در ال 90 یا عدم ثبات خودرو در پیچ ها با سرعت بالا رو در خیلی از سایت ها خوندم
در مورد سورن هم بیشتر مشکل کپ کردن دنده 1 و 2 ملت رو اذیت کرده
منتظرم ببینم موتور توربو واقعا روی سورن گذاشته می شه یا خیر
شما واقعا سورن رو به کسی پیشنهاد می دید ؟
خواهش میکنم . بله پیشنهاد میدم . من مشکل کپ رو دارم ولی یکم کار کنید قلقش دستتوون میاد و راحت میتونید رانندگی کنید . مصرف سوختش بسیار عالیه و به نسبت همچیبن ماشینی با همچین جثه ایی واقعا خوبه .