Pourya-pc
23-10-2015, 13:43
درود بر دوستان عزیز و محترم انجمن . در این تاپیک قصد دارم تجربه رانندگی ۲۰ هزارکیلومتری با سمند LX EF7 بنزینی رو خدمت دوستان اراءه بدم . البته سال ۹۱ همین خودرو اما پایه گازسوز رو داشتم اما در این تاپیک بیشتر به نقد کمی و کیفی خودروی موتور ملی خواهم پرداخت .
در ابتدا عرض کنم که به دلیل اینکه ۲۰۶ دارم بیشتر مقایسم با این خودرو شاید باشه .
مرداد ۹۴ اقدام به خرید یک دستگاه سمند سورن کلاس ۱۱ کردم که حس خوبی به اون ماشین نداشتم و تصمیم گرفتم با سمند LX معاوضش کنم و از شانس کسی رو پیدا کردم که سمند ۹۴ داشت و قصد تعویض با سورن رو داشتند اون هم با ۱۱ ملیون اختلاف ! سمند LX رو با حدود ۵ هزار کیلومتر کارکرد به ملبغ ۲۵.۵۰۰.۰۰۰ تومان خریدم و سورن رو که ۸۰۰ کیلومتر کارکرد داشت ۳۷ ملیون به طرف مقابل واگذار کردم .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
از نظر رانندگی ٬ ایمنی ٬ امکانات و هرآنچه که شما فکر میکنید تفاوتی بیین سمند LX و سمند سورن نخواهید یافت . نکات مثبت سورن ترمزهای دیسکی عقب که بسیار کارامد هست و سیستم تهویه اتومات و همینطور کنترل دکمه دار روی فرمان خودرو هستند که ۱۰۰ البته نمیتونن چیزی حدود ۸ ملیون اختلاف با سمند LX داشته باشند .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تعویض لاستیک های بی کیفیت چینی با کره ایی و همینطور رینگ آلومنیومی کارخانه ایی اولین و تنها کاری بود که برای سمند LX انجام دادم . رینگ رونال ۵ پرره لاستیک هانکوک ۲۱۵ فاق ۶۰
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
چیزی حدود ۱۳۰۰۰۰۰ هزینه داشت .
کیفیت منتاژ بیرونی سمند LX رو میشه گفت تغییر آنچنانی با مدل های پیشین نداشته و کماکان خوب نیست . البته به افتضاخی پارس نیست . صدای باد و مشکلات اینچنینی رو در سمند نخواهید داشت .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
موتور EF7 که زیاد جایگاه خوبی بین خریداران نداشته و به دلایل متعدد مثل روغن ریزی و واشر سوزاندن اویل ماژول و غیره اکثر خریدارای رو دل چرکین کرده . البته دامن زدن به مشکلات این موتور هم حسابی تونسته بازارش رو خراب کنه .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
موتور EF7 میتونه ۱۱۴ اسب بخار قدرت تولید کنه که به نظرم اغراق شدست و نهایتا این موتور ۱۰۰ اسب قدرت تولید میکنه و وقتی پشت فرمانش میشینید از نظر قدرت تفاوتی بین این موتور و قدیمی XU7 حس نخواهید کرد . بسیار موتور کم صدا و نرمی هست و هرچقدر بیشتر گازش میدید صدای موتور آرام تر و نرمتر میشه و یک لذت خیلی خوبی به راننده القا میکنه ( درست برعکس موتورهای پژو خصوصا TU5 که از ۴ هزار به بالا به شدت ناله میکنه )
من هیچ مشکلی با این موتور نداشتم . مشکل کپ کردن در دنده ۱ و ۲ بسیار آزاردهنده بود که تقریبا همه این مشکل رو داشتند . من با تعویض کامل کیت کلاچ با نوع زانتیایی مشکل رو حل کردم . ( مشکل نه ECU بود و نه برقی . کلاچ وقتی یکهو رها میشه اون هم در دور بالا ماشین خفه میکنه و کپ میکنه )
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سمند از نظر گیرباکس مثل همیشه از نوع BE4 که چندین سال هست روی انواع پارس و ۴۰۵ نصبه استفاده کرده و دنده ها به راحتی اما کمی خشک و مشابه ۲۰۶ جا میرن و یکم توی ذوق میزنن . همینطور گیرباکس در دورهای بالا صدای زوزه داشت که با تعویض واسگازین تا حد قابل توجهی مشکل حل شد .
وقتی وارد اتاق قدیمی و کرم رنگ سمند LX میشید متاسفانه کیفیت این ماشین به حدی زباله ٬ آشغال و افتضاح هست که اصلا دوست ندارید باهاش رانندگی کنید . هرگوشه از این ماشین آشغال تر از جای دیگشه و خدایی اگر دمپایی آب کنید و درخانه خودتون قطعه بسازید از این بهتر درمیاد .
عکس :
باز بودن دیاق و جا نرفتنش :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کیفیت ... جنس چرم داشبورد از پوست پیاز نازکتر شده و فکر میکنم تا سال دیگه ترک بخوره .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعضی جاها لبه ها تیزند . مواظب باشید دستتون پاره نشه .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
فواصل باز ادوات منتاژ شده در نوع خود مسخره ترین شکل ممکنند . به این میگن ماشین خودروی ملی !
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نمیدونم چی بگم . همه جاش وازه
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
درب جا سیگاری ! هرکس تو ماشین میشینه اول به این قسمت دست میزنه که ببندتش اما نمیدونه که بستست .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کلید های کج و کوله ساخت ایران خودرو ! ساعت یه مدل بسته شده کلیدا همه کج ٬ تهویه نصفش بیرونه نصفش داخله . خلاصه خیلی باحاله دوستان .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
صفحه کیلومتر ! به تلق پایینی نگاه کنید یک انحنای کج و کوله داره خیلی زیباست . پیچ بالای کیلومتر رو ببینید . این چیه ؟ همشون همینن . اینارو باید بخریم ؟؟؟
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دور دریجه کولر که نمای چوب داره رو دقت کنید :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کیفیت ...
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
زباله خودرو ...
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
واشر عایق شیشه کلا بیرون زده .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
فاصه قاب کمربند !!! یک سانت .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
صندلی راننده از اول لق میزد . میبردم نمایندگی پیچش رو سفت میکرد که فایده نداشت . درآخر خودم صندلی رو باز کردم و زیر پیج ریل ۳ واشر فلزی انداختم و صندلی در جای خود سفت شد .
فرمان ماشین هنگام چرخش درجا لرزش شدید داره و ریپ میزنه اما از ۲۰۶ خیلی خیلی نرمتره . سیستم هشداردهنده عقب بسیار ضعیف و دیر عمل میکنه . باید آهسته عقب بگیرید وگرنه مثل من تا بیاد هشدار بده وارد تیرچراغ برق شدید . کولر سمند رو میشه بدترین کولر ( بعد از ال۹۰ ) بین داخلی ها دونست و ابدا با ۲۰۶ نمیشه مقایسه کرد . هوای کولر سمند از قدیم به همین صورت گرم بوده و متاسفانه کانال کولر از زیر موتور عبور کرده که همیشه داغه و باعث میشه کولر هوای خنک و یخ رو در راه از دست بده و ملایم بشه ٬ حتی اگر فن رو روی حالت سرد باز کنید از دریچه هوای گرم خارج میشه . ترمزهای سمند اصلا خوب نیستند و به راحتی میتونن شمارو به چالش بکشن . البته من با تعویض لاستیک ها ۱۰۰٪ ترمزام بهتر شد و الان خیلی راضی ترم . سیستم صوتی سمند بدترین نوع خودش هست و بلندگوهای بسیار بی کیفیت و کوچک هم اصلا جالب نیستند .
سیستم تعلیق سمند نسبتا خشک هست اما نسبت به ۲۰۶ ماشین نرمی حساب میشه اما به نرمی پژو ۴۰۵ نیست . هندلینگ سمند رو میشه استوره دونست و از این نظر واقعا بی همتا هست . چسبندگی و آرامش اتاق سمند ۱۰۰ البته از تمامی خودروهای داخلی بهتر هست . در سرعت های بالا واقعا حس نمیکنید چقدر سرعت گرفتید و ۱۶۰ کیلومتر سمند با ۱۱۰ کیلومتر ۲۰۶ برابری میکنه . صدای موتور EF7 بسیار کم و در حد ۲۰۶ هست . کابین سمند راحت تر ٬ جادارتر و صندلی های نرمی دارد که برای سفر خیلی مناسب هست . از نظر مصرف اگر باک این رو که ۶۵ لیتر گنجایش داره پر کنید و با سرعت ۹۰ کیلومتر رانندگی کنید به راحتی میتونید ۱۰۰۰ کیلومتر با یک باک پیمایش کنید . مصرف با کولر در شهر ۷.۵ و بیرون شهر حدود ۵.۸ لیتر هست . البته همه چیز به نوع رانندگی و فشار بر پدال گاز بستگی دارد. از این نظر مصرف حتی از ۲۰۶ بهتر هست و اینو بدون هیج تعصبی میگم واقعا عالیه .
بهتره بریم و یک دوری با سمند بزنیم . در ابتدا هنگام استارت زدن خودرو EF7 بسیار نرم و بی صدا روشن خواهد شد . کمی ماشین رو گاز میدیم و خب از نرمش موتور EF7 لذت خواهیم برد . کیفیت فوق آشغال ادوات داخلی سمند حسابی توی ذوق میزنه . دنده ۱ و کمی سفت جا رفتن و در نهایت حرکت ! خب سروصداهای عجیب در اتاق حسابی آزاردهندست . تقریبا تمام نقاط ماشین صدا میدند و دربها قیژ قیژ میکنند . پیم کمربند که دقیقاکنار گوش راننده هست اونقدر تق تق میکنه که حتما شمارو عاجز میکنه ( من که عاجز شدم )
دنده ۲ در دورهای خیلی پایین هم جواب میده و ماشین رو به حرکت وا میداره و قدرت رو به نسبت ۲۰۶ حس خواهید کرد . شتاب اولیه EF7 اصلا خوب نیست و اگر درگ بزنید حتما از تیپ ۵ عقب خواهید افتاد . سرعت رو به ۹۰ کیلومتر میرسونیم . دنده ۵ دورموتور ۲.۵ و همه جیز آروم . ترمز ناگهانی تقریبا بدون انحراف ماشین رو میخ کوب خواهد کرد ( برعکس ۲۰۶ که منحرف میشه ) سرعت رو به ۱۳۰ میرسونیم . اصلا حس نمیشه و ماشین کاملا به جاده چسبیده . راننده مسلط و بی مشکل . سرعت ۱۶۰ کیلومتر کمی لرزش و صدای باد رو حس خواهید کرد . کمی بیشتر گاز میدیم و هنوز موتور EF7 قدرت داره که به ۱۸۵ کیلومتر برسه . در این سرعت کمی ترس و بی ثباتی رو متوجه میشید اما بازهم کشش و قدرت رو داره و شاید اگر دنده ۶ هم داشتید میتونست یه کارایی بکنه .
در نهایت من این موتور رو به TU5 روی پارس کاملا ترجیح میدم و قطعا از هر نظر۱۰۰ البته بهتر از موتور XU7 هست و اعتقاد دارم اگر با هر خودرویی درست برخورد کنید قطعا به مشکل نخواهید خورد . حداقل تجربه ایی که در خودروهای داخلی داشتم این بوده که هرگز به مشکل موتوری و مشکلاتی که خیلیا برخورد میکنن بر نخوردم . دوستی داشتم که در ۱۰۰ کیلومتر اول موتور پرشیا رو سوزونده و یا فامیل محترمی که TOYOTA کمری 2014 رو به روغن سوزی و آب قاطی کردن انداخته . خود منم بودم که هر ماشینی داشتم با توجه به شرایط و نوع موتور بهترین برخورد رو باهاش داشتم و هیچ وقت به مشکل برنخوردم . درب کاپوت هم ۱۰ هزار کیلومتر به ۱۰ هزار کیلومتر باز میکنم اون هم برای تعویض روغن .
ممنون که مطلب رو خوندید . سوالی داشتید در همین تاپیک مطرح کنید .
سپاسگذارم .
در ابتدا عرض کنم که به دلیل اینکه ۲۰۶ دارم بیشتر مقایسم با این خودرو شاید باشه .
مرداد ۹۴ اقدام به خرید یک دستگاه سمند سورن کلاس ۱۱ کردم که حس خوبی به اون ماشین نداشتم و تصمیم گرفتم با سمند LX معاوضش کنم و از شانس کسی رو پیدا کردم که سمند ۹۴ داشت و قصد تعویض با سورن رو داشتند اون هم با ۱۱ ملیون اختلاف ! سمند LX رو با حدود ۵ هزار کیلومتر کارکرد به ملبغ ۲۵.۵۰۰.۰۰۰ تومان خریدم و سورن رو که ۸۰۰ کیلومتر کارکرد داشت ۳۷ ملیون به طرف مقابل واگذار کردم .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
از نظر رانندگی ٬ ایمنی ٬ امکانات و هرآنچه که شما فکر میکنید تفاوتی بیین سمند LX و سمند سورن نخواهید یافت . نکات مثبت سورن ترمزهای دیسکی عقب که بسیار کارامد هست و سیستم تهویه اتومات و همینطور کنترل دکمه دار روی فرمان خودرو هستند که ۱۰۰ البته نمیتونن چیزی حدود ۸ ملیون اختلاف با سمند LX داشته باشند .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تعویض لاستیک های بی کیفیت چینی با کره ایی و همینطور رینگ آلومنیومی کارخانه ایی اولین و تنها کاری بود که برای سمند LX انجام دادم . رینگ رونال ۵ پرره لاستیک هانکوک ۲۱۵ فاق ۶۰
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
چیزی حدود ۱۳۰۰۰۰۰ هزینه داشت .
کیفیت منتاژ بیرونی سمند LX رو میشه گفت تغییر آنچنانی با مدل های پیشین نداشته و کماکان خوب نیست . البته به افتضاخی پارس نیست . صدای باد و مشکلات اینچنینی رو در سمند نخواهید داشت .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
موتور EF7 که زیاد جایگاه خوبی بین خریداران نداشته و به دلایل متعدد مثل روغن ریزی و واشر سوزاندن اویل ماژول و غیره اکثر خریدارای رو دل چرکین کرده . البته دامن زدن به مشکلات این موتور هم حسابی تونسته بازارش رو خراب کنه .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
موتور EF7 میتونه ۱۱۴ اسب بخار قدرت تولید کنه که به نظرم اغراق شدست و نهایتا این موتور ۱۰۰ اسب قدرت تولید میکنه و وقتی پشت فرمانش میشینید از نظر قدرت تفاوتی بین این موتور و قدیمی XU7 حس نخواهید کرد . بسیار موتور کم صدا و نرمی هست و هرچقدر بیشتر گازش میدید صدای موتور آرام تر و نرمتر میشه و یک لذت خیلی خوبی به راننده القا میکنه ( درست برعکس موتورهای پژو خصوصا TU5 که از ۴ هزار به بالا به شدت ناله میکنه )
من هیچ مشکلی با این موتور نداشتم . مشکل کپ کردن در دنده ۱ و ۲ بسیار آزاردهنده بود که تقریبا همه این مشکل رو داشتند . من با تعویض کامل کیت کلاچ با نوع زانتیایی مشکل رو حل کردم . ( مشکل نه ECU بود و نه برقی . کلاچ وقتی یکهو رها میشه اون هم در دور بالا ماشین خفه میکنه و کپ میکنه )
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سمند از نظر گیرباکس مثل همیشه از نوع BE4 که چندین سال هست روی انواع پارس و ۴۰۵ نصبه استفاده کرده و دنده ها به راحتی اما کمی خشک و مشابه ۲۰۶ جا میرن و یکم توی ذوق میزنن . همینطور گیرباکس در دورهای بالا صدای زوزه داشت که با تعویض واسگازین تا حد قابل توجهی مشکل حل شد .
وقتی وارد اتاق قدیمی و کرم رنگ سمند LX میشید متاسفانه کیفیت این ماشین به حدی زباله ٬ آشغال و افتضاح هست که اصلا دوست ندارید باهاش رانندگی کنید . هرگوشه از این ماشین آشغال تر از جای دیگشه و خدایی اگر دمپایی آب کنید و درخانه خودتون قطعه بسازید از این بهتر درمیاد .
عکس :
باز بودن دیاق و جا نرفتنش :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کیفیت ... جنس چرم داشبورد از پوست پیاز نازکتر شده و فکر میکنم تا سال دیگه ترک بخوره .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعضی جاها لبه ها تیزند . مواظب باشید دستتون پاره نشه .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
فواصل باز ادوات منتاژ شده در نوع خود مسخره ترین شکل ممکنند . به این میگن ماشین خودروی ملی !
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نمیدونم چی بگم . همه جاش وازه
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
درب جا سیگاری ! هرکس تو ماشین میشینه اول به این قسمت دست میزنه که ببندتش اما نمیدونه که بستست .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کلید های کج و کوله ساخت ایران خودرو ! ساعت یه مدل بسته شده کلیدا همه کج ٬ تهویه نصفش بیرونه نصفش داخله . خلاصه خیلی باحاله دوستان .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
صفحه کیلومتر ! به تلق پایینی نگاه کنید یک انحنای کج و کوله داره خیلی زیباست . پیچ بالای کیلومتر رو ببینید . این چیه ؟ همشون همینن . اینارو باید بخریم ؟؟؟
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دور دریجه کولر که نمای چوب داره رو دقت کنید :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کیفیت ...
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
زباله خودرو ...
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
واشر عایق شیشه کلا بیرون زده .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
فاصه قاب کمربند !!! یک سانت .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
صندلی راننده از اول لق میزد . میبردم نمایندگی پیچش رو سفت میکرد که فایده نداشت . درآخر خودم صندلی رو باز کردم و زیر پیج ریل ۳ واشر فلزی انداختم و صندلی در جای خود سفت شد .
فرمان ماشین هنگام چرخش درجا لرزش شدید داره و ریپ میزنه اما از ۲۰۶ خیلی خیلی نرمتره . سیستم هشداردهنده عقب بسیار ضعیف و دیر عمل میکنه . باید آهسته عقب بگیرید وگرنه مثل من تا بیاد هشدار بده وارد تیرچراغ برق شدید . کولر سمند رو میشه بدترین کولر ( بعد از ال۹۰ ) بین داخلی ها دونست و ابدا با ۲۰۶ نمیشه مقایسه کرد . هوای کولر سمند از قدیم به همین صورت گرم بوده و متاسفانه کانال کولر از زیر موتور عبور کرده که همیشه داغه و باعث میشه کولر هوای خنک و یخ رو در راه از دست بده و ملایم بشه ٬ حتی اگر فن رو روی حالت سرد باز کنید از دریچه هوای گرم خارج میشه . ترمزهای سمند اصلا خوب نیستند و به راحتی میتونن شمارو به چالش بکشن . البته من با تعویض لاستیک ها ۱۰۰٪ ترمزام بهتر شد و الان خیلی راضی ترم . سیستم صوتی سمند بدترین نوع خودش هست و بلندگوهای بسیار بی کیفیت و کوچک هم اصلا جالب نیستند .
سیستم تعلیق سمند نسبتا خشک هست اما نسبت به ۲۰۶ ماشین نرمی حساب میشه اما به نرمی پژو ۴۰۵ نیست . هندلینگ سمند رو میشه استوره دونست و از این نظر واقعا بی همتا هست . چسبندگی و آرامش اتاق سمند ۱۰۰ البته از تمامی خودروهای داخلی بهتر هست . در سرعت های بالا واقعا حس نمیکنید چقدر سرعت گرفتید و ۱۶۰ کیلومتر سمند با ۱۱۰ کیلومتر ۲۰۶ برابری میکنه . صدای موتور EF7 بسیار کم و در حد ۲۰۶ هست . کابین سمند راحت تر ٬ جادارتر و صندلی های نرمی دارد که برای سفر خیلی مناسب هست . از نظر مصرف اگر باک این رو که ۶۵ لیتر گنجایش داره پر کنید و با سرعت ۹۰ کیلومتر رانندگی کنید به راحتی میتونید ۱۰۰۰ کیلومتر با یک باک پیمایش کنید . مصرف با کولر در شهر ۷.۵ و بیرون شهر حدود ۵.۸ لیتر هست . البته همه چیز به نوع رانندگی و فشار بر پدال گاز بستگی دارد. از این نظر مصرف حتی از ۲۰۶ بهتر هست و اینو بدون هیج تعصبی میگم واقعا عالیه .
بهتره بریم و یک دوری با سمند بزنیم . در ابتدا هنگام استارت زدن خودرو EF7 بسیار نرم و بی صدا روشن خواهد شد . کمی ماشین رو گاز میدیم و خب از نرمش موتور EF7 لذت خواهیم برد . کیفیت فوق آشغال ادوات داخلی سمند حسابی توی ذوق میزنه . دنده ۱ و کمی سفت جا رفتن و در نهایت حرکت ! خب سروصداهای عجیب در اتاق حسابی آزاردهندست . تقریبا تمام نقاط ماشین صدا میدند و دربها قیژ قیژ میکنند . پیم کمربند که دقیقاکنار گوش راننده هست اونقدر تق تق میکنه که حتما شمارو عاجز میکنه ( من که عاجز شدم )
دنده ۲ در دورهای خیلی پایین هم جواب میده و ماشین رو به حرکت وا میداره و قدرت رو به نسبت ۲۰۶ حس خواهید کرد . شتاب اولیه EF7 اصلا خوب نیست و اگر درگ بزنید حتما از تیپ ۵ عقب خواهید افتاد . سرعت رو به ۹۰ کیلومتر میرسونیم . دنده ۵ دورموتور ۲.۵ و همه جیز آروم . ترمز ناگهانی تقریبا بدون انحراف ماشین رو میخ کوب خواهد کرد ( برعکس ۲۰۶ که منحرف میشه ) سرعت رو به ۱۳۰ میرسونیم . اصلا حس نمیشه و ماشین کاملا به جاده چسبیده . راننده مسلط و بی مشکل . سرعت ۱۶۰ کیلومتر کمی لرزش و صدای باد رو حس خواهید کرد . کمی بیشتر گاز میدیم و هنوز موتور EF7 قدرت داره که به ۱۸۵ کیلومتر برسه . در این سرعت کمی ترس و بی ثباتی رو متوجه میشید اما بازهم کشش و قدرت رو داره و شاید اگر دنده ۶ هم داشتید میتونست یه کارایی بکنه .
در نهایت من این موتور رو به TU5 روی پارس کاملا ترجیح میدم و قطعا از هر نظر۱۰۰ البته بهتر از موتور XU7 هست و اعتقاد دارم اگر با هر خودرویی درست برخورد کنید قطعا به مشکل نخواهید خورد . حداقل تجربه ایی که در خودروهای داخلی داشتم این بوده که هرگز به مشکل موتوری و مشکلاتی که خیلیا برخورد میکنن بر نخوردم . دوستی داشتم که در ۱۰۰ کیلومتر اول موتور پرشیا رو سوزونده و یا فامیل محترمی که TOYOTA کمری 2014 رو به روغن سوزی و آب قاطی کردن انداخته . خود منم بودم که هر ماشینی داشتم با توجه به شرایط و نوع موتور بهترین برخورد رو باهاش داشتم و هیچ وقت به مشکل برنخوردم . درب کاپوت هم ۱۰ هزار کیلومتر به ۱۰ هزار کیلومتر باز میکنم اون هم برای تعویض روغن .
ممنون که مطلب رو خوندید . سوالی داشتید در همین تاپیک مطرح کنید .
سپاسگذارم .