مشاهده نسخه کامل
: اندر حکایت سورن ELX مدل 94
M.Amorous
28-05-2015, 16:16
با سلام خدمت دوستان گرامی. اوایل سال بود که سورنم رو با 20 روز تاخیر (!!!) تحویل گرفتم و تا الان حدود 4000 کیلومتر رفتم باهاش. لازم دونستم تجربه خریدمو به بقیه دوستان منتقل کنم. روزی که ماشین رو تحویل گرفتم 2 تا مشکل اساسی داشت که اولیش این بود که جفت راهنما کار نمیکرد. دومیش هم روشن نشدن موتور کولر با دکمه A/C بود که معلوم شد جفت ایرادش مربوط به برق هست و با دیاگ رفع شد. کمک فنراش به اون نرمی که ازش تعریف میکنن و همه فکر میکنن نبود متاسفانه و حس من میگه یه چیز تو مایه های 206 هست. اکسل عقب بعضی وقتا میکوبه و زیاد خوشایند نیست ولی تا الانش حس میکنم با این که زیاد نرم نیست یه جورایی میشه اسمشو گذاشت خوب اما نه عالی! تعادلش سر پیچ فوق العادست! فرمان بسیار نرم هست و شما اگه فرمون رو 90 درجه هم بچرخونید در حین حرکت (نه با سرعت 120 تا ها!!!) اصلا حس نمیکنید ماشین داره یه وری میشه و نقطه قوت این ماشین همین هست که فکر میکنم تعادلش از 206 اس دی هم بیشتره! اینو توی جاده کوهستانی هم تست کردم. متاسفانه یه مشکلی که داره و یه بار هم به خاطر این مشکل با نمایندگی به مشکل خوردم این هست که ماشین شتابی که باید داشته باشه و درخور موتورش باشه رو نداره. مثل 206 های اتومات سال 90 که اکثرا از عدم کشش رنج میبرن و کسی دوای دردشون رو نمیدونه. 2 سری هم برنامه ECU رو آپدیت کردم که شتاب ماشین فوق العاده شد ولی بعد از دو روز دوباره شد همون ماشین تنبل... (سری دوم برا دل خودم بود میدونستم مشکلش اساسیه و دوباره میشه همون :( ). میرسیم بر سر کیفیت قطعات داخلی و داشبورد. کیفیت داشبورد رو میشه گفت در حد متوسط هست و بزرگترین مشکلش هم یکپارچه نبودن جنس و عدم هماهنگی رنگ هاست. جنس درب داشبورد و نیمه پایینی تجهیزات جلویی از پلاستیک تقریبا بی کیفیتی ساخته شده ولی نیمه بالایی جنس خوب و ظاهر مناسبی داره. در مورد صدا هم تاحالا صدایی از داشبورد نشنیدم ولی با توجه به سرعت گیرهای عجیب و غریب شهر ما (بوشهر) بعید نیست تو داشبورد صدا بیوفته. کیفیت قطعات موتوری هم فکر میکنم خوب باشه و خدا رو شکر تاحالا مشکل ساز نشده. صدای موتور در حالت درجا خیلی خوبه و بسیار روون کار میکنه. ولی توی دورهای بالا حس میکنم یکم صداش غیر عادی هست (صدای بم). صندلی ها هم مدل پژوها و سمندای قدیم نیستن که آدم فرو میره داخلش و یکم سفت و اسپورت هستن. با توجه به خصوصیاتی که عرض کردم باید متوجه شده باشید که تا حدودی این ماشین یه سواری اسپورت به شما میده نه یه سواری نرم! و این یکم با تیپ و بدنه ماشین تناقص داره ولی متاسفانه برای بعضیا و خوشبختانه برای من واقعیت داره.
_______________
نقد من تمام شد و حالا میرسیم بر سر اینکه این ماشین رو بخریم یا نه؟ سوالی که بعد از این مطرح میشه اینه که اگه سورن ELX نخرم چی بخرم؟ جواب من اینه که اگر برگردم به روزی که میخواستم ماشین بخرم اول این که اصلا از نمایندگی نمیخریدم (منظورم سایت فروش هم هست). شما پولتون رو حدود 30 روز و شاید بیشتر میخوابونید و هیچ حق انصرافی از خرید ندارید. دوم اینکه به احتمال زیاد 206 صندوق دار میخریدم چون با معیار های من (خودم تنهام و خانواده خودشون ماشین دارن) بیشتر سازگاری داشت و کیفیت ساختش هم بالاتر هست. لازم هست بگم چون می میخواستم حتما سیستم صوتی نصب کنم پژو پارس رو انتخاب نکردم و اگر پارس این قابلیت رو داشت اونو انتخاب میکردم (پارس LX). در آخر اگر فضای صندلی عقب براتون اهمیت داره سورن میتونه یکی از انتخاب هاتون باشه و گزینه مناسبی هست وگرنه به نظر من پژو 206 توی این رنج قیمت در حال حاضر از لحاظ کیفیت ارجعیت داره.
M.Amorous
28-05-2015, 17:34
ادامه...
عملکرد ترمزها بسیار خوب و مطلوب هست و با توجه به ترمزهای عقب دیسکی به نظر من از 206 هم بهتر هست و کنترل مناسبی رو به راننده در هنگام ترمز گرفتن القا میکنه. عملکرد کولر هم با توجه به اینکه آب و هوای بوشهر مرطوب هست و رطوبت هوا بالاست کولر گازی باید بالاترین بازدهی رو داشته باشه. به نظر من کولر سورن نسبت به 206 کمی ضعیف تر هست (کمی!) مخصوصا اگر ماشین به مدت طولانی زیر آفتاب بوده باشه. چیز دیگه ای یادم اومد حتما مینویسم. سوالی بود در خدمتم.
ess_1362
28-05-2015, 20:27
در مورد شتاب گفته های شما را تایید می کنم ولی با کارکرد بیشتر شتاب هم کمی بهتر میشه
در مورد فنر بندی و کوبیدن ماشین باز هم گفته های شما را تایید می کنم. کلا فنر بندی مخصوصا اکسل عقب می کوبه. البته بهتر هست باد لاستیک ها را هم حتما چک کنید چون توی کارخانه حدود 50-60 تا باد می کنند
من چون کلا زیاد مسافرت میرم سورن را انتخاب کردم تا فضای کافی داشته باشم.یکدفعه عزم سفر می کنم 20 روز میرم نصف ایران را می گردم پس ملاک برای من فضا و راحتی هست
مصرفش از نظر من برای شهر اصلا مطلوب نیست. من تندر هم در کنارش دارم و مصرف تندر برای شهر فوق العاده ایده آل هست. بعبارتی تندر همیشه کولرش روشنه با این وجود مصرفش در شهر به نظر من از پراید کمتر هست
در مورد کولر هم باز با شما هم عقیده هستم که کولرش اون قدرتی را که من اسنتظار داشتم ، نداره و حتی از کولر تندر که به ضعیف بودن مشهوره هم ضعیف تره
در مورد قطعات تزیینی داخلی متسافنه بسیار بی کیفیت کار شده
تا جایی که روی سورن من قاب یا نمد زیر داشبرد را فراموش کردن نصب کنند و من هر چی پیگیری می کنم نمی دونم باید دنبال چی باشم!
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر برای شما مقدور هست از قسمت زیر داشبرد سمت شاگرد یک شات بذارید تا من بفهمم باید دنبال چی باشم
M.Amorous
29-05-2015, 11:08
سلام دوست عزیز والا مال منم همین طوریه درپوشی چیزی نداره.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ess_1362
29-05-2015, 18:46
خاک به سرشون:n02:
با این مونتاژ کردنشون
اینطوری داشبرد ناقصه!!
به هر حال بازم ممنون از شما
وحید گودرزی
30-05-2015, 09:17
با سلام خدمت دوستان گرامی. اوایل سال بود که سورنم رو با 20 روز تاخیر (!!!) تحویل گرفتم و تا الان حدود 4000 کیلومتر رفتم باهاش. لازم دونستم تجربه خریدمو به بقیه دوستان منتقل کنم. روزی که ماشین رو تحویل گرفتم 2 تا مشکل اساسی داشت که اولیش این بود که جفت راهنما کار نمیکرد. دومیش هم روشن نشدن موتور کولر با دکمه A/C بود که معلوم شد جفت ایرادش مربوط به برق هست و با دیاگ رفع شد. کمک فنراش به اون نرمی که ازش تعریف میکنن و همه فکر میکنن نبود متاسفانه و حس من میگه یه چیز تو مایه های 206 هست. اکسل عقب بعضی وقتا میکوبه و زیاد خوشایند نیست ولی تا الانش حس میکنم با این که زیاد نرم نیست یه جورایی میشه اسمشو گذاشت خوب اما نه عالی! تعادلش سر پیچ فوق العادست! فرمان بسیار نرم هست و شما اگه فرمون رو 90 درجه هم بچرخونید در حین حرکت (نه با سرعت 120 تا ها!!!) اصلا حس نمیکنید ماشین داره یه وری میشه و نقطه قوت این ماشین همین هست که فکر میکنم تعادلش از 206 اس دی هم بیشتره! اینو توی جاده کوهستانی هم تست کردم. متاسفانه یه مشکلی که داره و یه بار هم به خاطر این مشکل با نمایندگی به مشکل خوردم این هست که ماشین شتابی که باید داشته باشه و درخور موتورش باشه رو نداره. مثل 206 های اتومات سال 90 که اکثرا از عدم کشش رنج میبرن و کسی دوای دردشون رو نمیدونه. 2 سری هم برنامه ECU رو آپدیت کردم که شتاب ماشین فوق العاده شد ولی بعد از دو روز دوباره شد همون ماشین تنبل... (سری دوم برا دل خودم بود میدونستم مشکلش اساسیه و دوباره میشه همون :( ). میرسیم بر سر کیفیت قطعات داخلی و داشبورد. کیفیت داشبورد رو میشه گفت در حد متوسط هست و بزرگترین مشکلش هم یکپارچه نبودن جنس و عدم هماهنگی رنگ هاست. جنس درب داشبورد و نیمه پایینی تجهیزات جلویی از پلاستیک تقریبا بی کیفیتی ساخته شده ولی نیمه بالایی جنس خوب و ظاهر مناسبی داره. در مورد صدا هم تاحالا صدایی از داشبورد نشنیدم ولی با توجه به سرعت گیرهای عجیب و غریب شهر ما (بوشهر) بعید نیست تو داشبورد صدا بیوفته. کیفیت قطعات موتوری هم فکر میکنم خوب باشه و خدا رو شکر تاحالا مشکل ساز نشده. صدای موتور در حالت درجا خیلی خوبه و بسیار روون کار میکنه. ولی توی دورهای بالا حس میکنم یکم صداش غیر عادی هست (صدای بم). صندلی ها هم مدل پژوها و سمندای قدیم نیستن که آدم فرو میره داخلش و یکم سفت و اسپورت هستن. با توجه به خصوصیاتی که عرض کردم باید متوجه شده باشید که تا حدودی این ماشین یه سواری اسپورت به شما میده نه یه سواری نرم! و این یکم با تیپ و بدنه ماشین تناقص داره ولی متاسفانه برای بعضیا و خوشبختانه برای من واقعیت داره.
_______________
نقد من تمام شد و حالا میرسیم بر سر اینکه این ماشین رو بخریم یا نه؟ سوالی که بعد از این مطرح میشه اینه که اگه سورن ELX نخرم چی بخرم؟ جواب من اینه که اگر برگردم به روزی که میخواستم ماشین بخرم اول این که اصلا از نمایندگی نمیخریدم (منظورم سایت فروش هم هست). شما پولتون رو حدود 30 روز و شاید بیشتر میخوابونید و هیچ حق انصرافی از خرید ندارید. دوم اینکه به احتمال زیاد 206 صندوق دار میخریدم چون با معیار های من (خودم تنهام و خانواده خودشون ماشین دارن) بیشتر سازگاری داشت و کیفیت ساختش هم بالاتر هست. لازم هست بگم چون می میخواستم حتما سیستم صوتی نصب کنم پژو پارس رو انتخاب نکردم و اگر پارس این قابلیت رو داشت اونو انتخاب میکردم (پارس LX). در آخر اگر فضای صندلی عقب براتون اهمیت داره سورن میتونه یکی از انتخاب هاتون باشه و گزینه مناسبی هست وگرنه به نظر من پژو 206 توی این رنج قیمت در حال حاضر از لحاظ کیفیت ارجعیت داره.
درود
با این که سورن خسته من خیلی من رو توی 11 ماه گذشته خسته کرد ولی
نقد خوبی بود، در تکمیل فرمایشات شما باید بگم که حس خوبی حین رانندگی بهم میده با وجود تمام ایرادهاش، کیفیت صندلی و داشبورد و رو دری ها خیلی از دیگر تولیدات داخلی مثل پارس های جدید:n30: بهتره، ولی در کل کیفیت مونتاژ پائین، جنس مواد پلاستیکی و پارچه ای بسیار بد و ارزان ترین های ممکن، یکی از قسمت های خوب ماشین تهویه اتوماتیک هستش، خیلی دوسش دارم
در ضمن کم نفس نیس ماشین به نظرم سنگینه، فکر نمی کنم مشکل فنی باشه، ولی توی یک اگه از کپ ماشین بگذریم راحت کنده می شه
حقیقت دیگه برام سخته توی ماشین های داخلی ماشین دیگه ای غیر از سورن رو انتخاب کنم (اگر تندر خوشگلی سورن رو داشت به خاطر کیفیت قطعا تندر انتخابم بود ولی خوب الان دیگه تندر هم که قرار بود روزی ماشین بینوایان باشه حالا شده ماشین بانوایان)
یک نکته دیگه هم دوس دارم اضافه کنم و اون هم درباره ef7 هستش، خاک بر سر مدیریت ایران فرغون که به خاطر دزدی و سود بیشتر گند زدن توی این موتور، همین الانشم با وجود اینکه آشغالترین کیفیت آلیاژ و مواد مصرفی رو داره به نظرم یکی از بهترین ها هستش، صدای قشنگی توی دور 5500 داره، حیف چه میشه کرد
وحید گودرزی
30-05-2015, 09:28
در مورد شتاب گفته های شما را تایید می کنم ولی با کارکرد بیشتر شتاب هم کمی بهتر میشه
در مورد فنر بندی و کوبیدن ماشین باز هم گفته های شما را تایید می کنم. کلا فنر بندی مخصوصا اکسل عقب می کوبه. البته بهتر هست باد لاستیک ها را هم حتما چک کنید چون توی کارخانه حدود 50-60 تا باد می کنند
من چون کلا زیاد مسافرت میرم سورن را انتخاب کردم تا فضای کافی داشته باشم.یکدفعه عزم سفر می کنم 20 روز میرم نصف ایران را می گردم پس ملاک برای من فضا و راحتی هست
مصرفش از نظر من برای شهر اصلا مطلوب نیست. من تندر هم در کنارش دارم و مصرف تندر برای شهر فوق العاده ایده آل هست. بعبارتی تندر همیشه کولرش روشنه با این وجود مصرفش در شهر به نظر من از پراید کمتر هست
در مورد کولر هم باز با شما هم عقیده هستم که کولرش اون قدرتی را که من اسنتظار داشتم ، نداره و حتی از کولر تندر که به ضعیف بودن مشهوره هم ضعیف تره
در مورد قطعات تزیینی داخلی متسافنه بسیار بی کیفیت کار شده
تا جایی که روی سورن من قاب یا نمد زیر داشبرد را فراموش کردن نصب کنند و من هر چی پیگیری می کنم نمی دونم باید دنبال چی باشم!
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر برای شما مقدور هست از قسمت زیر داشبرد سمت شاگرد یک شات بذارید تا من بفهمم باید دنبال چی باشم
سلام دوست عزیز والا مال منم همین طوریه درپوشی چیزی نداره.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خیلی جالبه تا الان به اون قسمت دقت نکردم، امروز میرم یک دید می زنم ببینم ماشین من چه خبره اون زیر، تا الان چیزی توجه من رو جلب نکرده
خاک تو سرشون تا قبل از اومدن دنا لوکس ترین تولید ایران خودرو (بدون در نظر گرفتن تندر که تولید انگشت شمار داره در روز) سورن بود، یکم وقت و توجه بیشتر به مونتاژ و کیفیت حداقل کمی به مشتری احترام قائل بشین، به جای خوردن گوشت مشتری
M.Amorous
30-05-2015, 11:23
درود
با این که سورن خسته من خیلی من رو توی 11 ماه گذشته خسته کرد ولی
نقد خوبی بود، در تکمیل فرمایشات شما باید بگم که حس خوبی حین رانندگی بهم میده با وجود تمام ایرادهاش، کیفیت صندلی و داشبورد و رو دری ها خیلی از دیگر تولیدات داخلی مثل پارس های جدید:n30: بهتره، ولی در کل کیفیت مونتاژ پائین، جنس مواد پلاستیکی و پارچه ای بسیار بد و ارزان ترین های ممکن، یکی از قسمت های خوب ماشین تهویه اتوماتیک هستش، خیلی دوسش دارم
در ضمن کم نفس نیس ماشین به نظرم سنگینه، فکر نمی کنم مشکل فنی باشه، ولی توی یک اگه از کپ ماشین بگذریم راحت کنده می شه
حقیقت دیگه برام سخته توی ماشین های داخلی ماشین دیگه ای غیر از سورن رو انتخاب کنم (اگر تندر خوشگلی سورن رو داشت به خاطر کیفیت قطعا تندر انتخابم بود ولی خوب الان دیگه تندر هم که قرار بود روزی ماشین بینوایان باشه حالا شده ماشین بانوایان)
یک نکته دیگه هم دوس دارم اضافه کنم و اون هم درباره ef7 هستش، خاک بر سر مدیریت ایران فرغون که به خاطر دزدی و سود بیشتر گند زدن توی این موتور، همین الانشم با وجود اینکه آشغالترین کیفیت آلیاژ و مواد مصرفی رو داره به نظرم یکی از بهترین ها هستش، صدای قشنگی توی دور 5500 داره، حیف چه میشه کرد
تاوانی که ملت ما دارن میدن برای خرید خودرو تاوان دستمزد کارگرها و هزینه های شرکت های خودرو سازی هست نه قیمت واقعی خودرو!!! شرکتی که هیچ نوآوری و افزایش کیفیتی نداره (حتی ثبات کیفیت) باید درش رو گل بگیرن وگرنه جمع کردن آشغالای چینی و هندی برا سر هم کردن ماشین کاری نداره که، فقط یه نماینده میخواد که بره شرکتای خارجی عرضه کننده قطعه ارزون رو پیدا کنه . حتما نامه سرگشاده رییس شرکت بنز رو به ایران خودرو خوندین که برای یه ایراد خیلی ریز چطور شرکت رو میبرن زیر سؤال! من که روم نمیشه یه سری ایرادای ماشینمو به نمایندگی بگم میترسم مسخرم کنن! همون ایراداتی که تقریبا خیلیا بهش نمیگن ایراد و میگن "این که عاااادیه!".
Pourya-pc
30-05-2015, 18:34
تاوانی که ملت ما دارن میدن برای خرید خودرو تاوان دستمزد کارگرها و هزینه های شرکت های خودرو سازی هست نه قیمت واقعی خودرو!!! شرکتی که هیچ نوآوری و افزایش کیفیتی نداره (حتی ثبات کیفیت) باید درش رو گل بگیرن وگرنه جمع کردن آشغالای چینی و هندی برا سر هم کردن ماشین کاری نداره که، فقط یه نماینده میخواد که بره شرکتای خارجی عرضه کننده قطعه ارزون رو پیدا کنه . حتما نامه سرگشاده رییس شرکت بنز رو به ایران خودرو خوندین که برای یه ایراد خیلی ریز چطور شرکت رو میبرن زیر سؤال! من که روم نمیشه یه سری ایرادای ماشینمو به نمایندگی بگم میترسم مسخرم کنن! همون ایراداتی که تقریبا خیلیا بهش نمیگن ایراد و میگن "این که عاااادیه!".
البته بیشتر تاوان جیب آقایون رو داریم میدیم . کی این جیب مبارکشون پر میشه مشخص نیست . ته که نداره . واقعا متاسفم و به شدت ناراحتم از این وضع . خیلی بی انصافی در حق ما داره میشه .
وحید گودرزی
30-05-2015, 23:36
خیلی جالبه تا الان به اون قسمت دقت نکردم، امروز میرم یک دید می زنم ببینم ماشین من چه خبره اون زیر، تا الان چیزی توجه من رو جلب نکرده
خاک تو سرشون تا قبل از اومدن دنا لوکس ترین تولید ایران خودرو (بدون در نظر گرفتن تندر که تولید انگشت شمار داره در روز) سورن بود، یکم وقت و توجه بیشتر به مونتاژ و کیفیت حداقل کمی به مشتری احترام قائل بشین، به جای خوردن گوشت مشتری
خیلی جالبه عکس زیر از سورن خودم هست، خاک تو سر این صنعت ورشکسته، درود بر مدیران بی لیاقت، زنده باد مسئول کنترل کیفیت و pds ای که این ماشینا از زیر دستش در اومده، زنده باد تولید ملی، پاینده باد نمایندگی های مجاز دزد، زنده باد خوردن گوشت هموطن
دانلود کنید ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
یک سوال واقعا سر این قطعه توی این دو تا سورن چی اومده، آیا این قطعه با ارزش شاید کمتر از 20 هزار تومان چی شده؟؟؟
تاوانی که ملت ما دارن میدن برای خرید خودرو تاوان دستمزد کارگرها و هزینه های شرکت های خودرو سازی هست نه قیمت واقعی خودرو!!! شرکتی که هیچ نوآوری و افزایش کیفیتی نداره (حتی ثبات کیفیت) باید درش رو گل بگیرن وگرنه جمع کردن آشغالای چینی و هندی برا سر هم کردن ماشین کاری نداره که، فقط یه نماینده میخواد که بره شرکتای خارجی عرضه کننده قطعه ارزون رو پیدا کنه . حتما نامه سرگشاده رییس شرکت بنز رو به ایران خودرو خوندین که برای یه ایراد خیلی ریز چطور شرکت رو میبرن زیر سؤال! من که روم نمیشه یه سری ایرادای ماشینمو به نمایندگی بگم میترسم مسخرم کنن! همون ایراداتی که تقریبا خیلیا بهش نمیگن ایراد و میگن "این که عاااادیه!".
یکشنبه دو هفته پیش سورن رو برای بار 25 یا بیشتر نمایندگی مرکزی شرق بردم که تا سه شنبه هفته پیش اونجا بود، این که بر من توی این حدود 11 روز چی گذشت سر مشکل کولر ماشین بگذره، ولی نکته خیلی جالب تعداد خیلی زیاد دنا در نمایندگی بود با توجه به 4 تا مراجعه توی این 11 روز که داشتم در هر مراجعه چیزی در حدود 15 تا دنا دیدم که به دلائل جالب و خنده دار و پیچیده در نمایندگی فوق الذکر بودن، این که دنا ارزش خرید با این قیمت و کیفیت و طراحی و سایر مسائل داره بحث من نیست، سوال من خیلی ساده هستش، نه نمایندگی نه خود مهندس های ایران خودرو تقریبا از مالتی پلکس سر در نمیارن ، دقیقا با آزمون و خطا می رن جلو، اکثر دنا ها به خاطر باگ های نرم افزاری خواب بود، فیلمی منتشر شده بود (احتمالا شما هم دیدین، که کیلومتر دنا رو نشون می ده که تمام درجات دارن قاطی پاطی کار می کنن) توی اخبار دیدم فردی شطرنجی شده بود و اعتراف کرد که کارمند نمایندگی ایران خودرو هستش در شیراز و به خاطر شوخی این کار رو کرده!!! آپلود برنامه سمند روی دنا!!! این که این موضوع اصلا امکان پذیر هست یا نه رو کاری ندارم، ولی نشون دادن این فیلم در رسانه ملی فقط یک نوید رو برای من داره
همینه که هست
این صنعت تا ابد دولتی و انحصاری باقی می مونه
خودروساز های ورشکسته و ضررده توش جولان می دن
هیچ تغییر اساسی رخ نخواهد داد
روندهای مثبت هم خیلی طولانی شاید اتفاق بیافته
مشتری باید بگیره
کسی هم اعتراضی نمی کنه بنا به دلایلی که بماند
البته بیشتر تاوان جیب آقایون رو داریم میدیم . کی این جیب مبارکشون پر میشه مشخص نیست . ته که نداره . واقعا متاسفم و به شدت ناراحتم از این وضع . خیلی بی انصافی در حق ما داره میشه .
به نظرم فقط یک مافیای پیچیده وجود داره، فقط ماشین خودم رو مثال می زنم، تا الان چیزی حدود 15 میلیون تومان!!!!!!:n19::n02::n04::n31:هزینه تعمیراتش شده، بله قطعا بخشیش سوری هست، ولی واقعا آیا ضرر این سوددهی بیشتر نیست برای این کشور
کشته های زیاد در تصادفات، آلاینده بودن، پر مصرف بودن
رانتی که دولت به این دو شرکت می ده
بودجه سالیانه به این دو شرکت شبه دولتی
بدهی های زیادی که این دو شرکت به دولت و نظام بانکی دارن
واقعا به کجا داریم میریم
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.