PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : { آنچه باید در مورد آسانسورها بدانیم }



Milad4171
08-07-2014, 20:50
سلام بر تمامی دوستان عزیز!

همانطور که میدانید آسانسورها قطعات مکانیکی هستند برای حمل و نقل که شامل بار و اشخاص میشود !

آسانسورها از قطعات بسیاری تشکیل شده اند که با فعالیت استاندارد آنها یک آسانسور میتواند به راحتی و بدون مشکل در یک حفره ای مربع یا مسطیلی شکل بالا و پایین برود !



در این تاپیک مطالبی در ارتباط با استفاده بهتر از آسانسورها مورد بررسی قرار میگیرد که برای افرد استفاده کننده از آسانسور ، نیاز به تخصص ندارد!


توجه : در صورت بازدهی خوب این تاپیک ، میتوانید از این تاپیک به عنوان پرسش و پاسخ در ارتباط با مسائل و مشکلات آسانسور ها استفاده کنید.

باتشکر/
:11:
لیست موضوعات ( درحال آپدیت...) :

استفاده صحیح از دکمه احضار ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

انصراف از مسیر درخواست شده / کلید کنترل درب آسانسور ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

آیا آسانسور سقوط میکند؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

Milad4171
09-07-2014, 20:33
فرهنگ سازی استفاده از آسانسور ها یا طریقه نگهداری از آنها ، قابل توجه ترین موارد در مکانهای عمومی ، تجاری و ساختمان های بزرگ هست.
شاید بعضی از این مباحث بسیار ساده و پیش و پا افتاده به نظر برسد ، اما توجه به آنها برای هر فرد استفاده کننده لازم و ضروری است.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

دکمه احضار دکمه ای است که در کنار درب طبقات آسانسور وجود دارد !
این دکمه برای احضار آسانسور به منظور انتقال مسافرین به طبقات مورد نظر تعبیه شده اند

تذکر : هرگز این دو دکمه را با هم نزنید.


استفاده غلط :
مسافر جدید دو دکمه را میزند و آسانسور در طبقه متوقف میشود. آسانسور به سمت پایین حرکت میکند اما مسیر مسافر جدید به سمت طبقات بالا است. این فرد مجبور است منتظر بماند تا آسانسور افراد را به طبقاتی که احضار کردن برود و افراد را پیاده کند بعد آن شخص راه به سمت بالا ببرد

تبعات آن چیست؟ :
شلوغ شدن آسانسور ها در ساختمان های بلند یا شلوغ . توقف بی جا در طبقات در صورتی که مسافر باید همان زمانی را که در طبقه منتظر آسانسور میماند ، داخل آسانسور منتظر بماند.

استفاده صحیح :
فشردن دکمه ای که موافق جهت مسافر است . به این صورت که آسانسور در هر جهتی که در حال حرکت است فرد فقط دکمه جهت حرکت خود را بفشارد . اگر مسیر حرکت آسانسور با مسیر حرکت شما یکی بود ، در طبقه مورد نظر متوقف میشود ، در غیر این صورت ، افراد را در طبقات پیاده میکند بعد به سمت شما حرکت خواهد کرد !


نکته آخر : اگر میخواهید به عمق فاجعه در ارتباط با این موضوع پی ببرید ، کافی است به بیمارستان ها و مراکز دولتی ، خصوصی و همچنین برج ها یا آپارتمان های اداری ، تجاری و مسکونی مراجعه کنید!

albertxx
11-07-2014, 05:15
شرمنده
یه سوال

(( نمیدونم که باید اینجا جای سوال هست یا نه ))

تو بعضی آسانسور ها (( جدیدا دیدم )) این 2 دکمه حذف شدن و کلا 1 دکمه هست !!!
یعنی کلا به جای 1 دکمه بالا و 1 دکمه پایین فقط 1 دکمه هست !!

این الان چه شکلی میشه ؟؟:n13:
یعنی آسانسور هوشمند تشخیص میده که داره کدوم طرف میده و مسافرها رو تو همون جهت میره دنبالشون ؟؟:n02:

lionf3
11-07-2014, 10:15
شرمنده
یه سوال

(( نمیدونم که باید اینجا جای سوال هست یا نه ))

تو بعضی آسانسور ها (( جدیدا دیدم )) این 2 دکمه حذف شدن و کلا 1 دکمه هست !!!
یعنی کلا به جای 1 دکمه بالا و 1 دکمه پایین فقط 1 دکمه هست !!

این الان چه شکلی میشه ؟؟:n13:
یعنی آسانسور هوشمند تشخیص میده که داره کدوم طرف میده و مسافرها رو تو همون جهت میره دنبالشون ؟؟:n02:

خب زیاد هم عجیب نیست؟
همونطور که داخل آسانسور روی یک پنل طبقات رو نشون میده
طبق برنامه ریزی توی مدار میبینه الآن مثلا P2 هستش و طبقه ۸ یکی زده دکمه رو
از اونجا که تو برنامه ریزیش طبقه ۸ قائدتا بالاتر از پارکینگ ۲ هست به سمت بالا میره
(حالا این چیزی بود که من حدسی گفتم :n02:زیاد علمی نبودش)

Milad4171
11-07-2014, 10:55
شرمنده
یه سوال

(( نمیدونم که باید اینجا جای سوال هست یا نه ))

تو بعضی آسانسور ها (( جدیدا دیدم )) این 2 دکمه حذف شدن و کلا 1 دکمه هست !!!
یعنی کلا به جای 1 دکمه بالا و 1 دکمه پایین فقط 1 دکمه هست !!

این الان چه شکلی میشه ؟؟:n13:
یعنی آسانسور هوشمند تشخیص میده که داره کدوم طرف میده و مسافرها رو تو همون جهت میره دنبالشون ؟؟:n02:

سلام.
در بعضی از ساختمان ها دکمه های احضار به حالت تکی است. دلیل این موضوع بخاطر وجود طبقات کم آپارتمان ، ظرفیت کم کابین و همینطور شرکت سازنده آسانسور است.
عملکرد این دکمه فقط به جهت احضار است و آسانسور در هر حالتی که باشد مسافر را سوار میکند.

معمولا بخاطر جلوگیری از هزینه های زیاد( نصب تاپلو با دو دکمه احضار نیاز به برنامه ریزی در برد آسانسور دارد که هزینه ی بیشتری را میطلبد) ، در بیشتر ساختمان های مسکونی کم طبقه و کم واحد ، تابلو احضار به حالت تکی است . چون ترافیک کاری آسانسور هم بسیار کم تر از حالت استاندارد است !
:n16:

lionf3
11-07-2014, 11:09
سلام.
در بعضی از ساختمان ها دکمه های احضار به حالت تکی است. دلیل این موضوع بخاطر وجود طبقات کم آپارتمان ، ظرفیت کم کابین و همینطور شرکت سازنده آسانسور است.
عملکرد این دکمه فقط به جهت احضار است و آسانسور در هر حالتی که باشد مسافر را سوار میکند.

معمولا بخاطر جلوگیری از هزینه های زیاد( نصب تاپلو با دو دکمه احضار نیاز به برنامه ریزی در برد آسانسور دارد که هزینه ی بیشتری را میطلبد) ، در بیشتر ساختمان های مسکونی کم طبقه و کم واحد ، تابلو احضار به حالت تکی است . چون ترافیک کاری آسانسور هم بسیار کم تر از حالت استاندارد است !
:n16:

آقا میلاد ما ساختمونمون ۱۶ طبقه هست اما باز تکیِ
آیا ۱۶ طبقه هم کم محسوب میشه
یا فقط بخاطر هزینه دکمه احضار تکی گزاشتن؟

Milad4171
11-07-2014, 11:19
سلام.
ممکن است پیش بیاید که بعد از ورود به کابین آسانسور شما به اشتباه دکمه ای از طبقات را بزنید که اشتباه باشد و بخواهید به عبارتی این گزینه را کنسل کنید و طبقه دیگری را جایگزین کنید.

1- در آسانسورهای خارجی با دو بار زدن آن دکمه انتخابی ، آن انتخاب کنسل میشود و شما میتوانید دکمه ی دیگری را انتخاب کنید.


2- در آسانسورهای تریکیبی یا ایرانی ( آسانسورهای کوچیکتر که بیشتر در آپارتمان های مسکونی استفاده میشود) ، باید از حرکت آسانسور جلوگیری کنید .
بدین منظور دکمه بازشو را نگه میداریم تا آسانسور متوقف بماند و دکمه طبقه انتخابی بعد از مدتی کنسل شود !


کلید های کنترل درب :




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

دکمه باز شو


با نگه داشتن این دکمه ، درب آسانسور در هر شرایطی باز میماند.( قبل از حرکت)
بعد از رها کردن آن ، درب آسانسور بسته خواهد شد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

دکمه بسته شو


با زدن این دکمه درب آسانسور سریع تر بسته خواهد شد.
( جلوگیری از اتلاف وقت در بسته شدن اتوماتیک درب)

Milad4171
11-07-2014, 11:25
آقا میلاد ما ساختمونمون ۱۶ طبقه هست اما باز تکیِ
آیا ۱۶ طبقه هم کم محسوب میشه
یا فقط بخاطر هزینه دکمه احضار تکی گزاشتن؟

سلام
این دیگه از کم کاری سازنده ساختمان بوده و هزینه کمتر.

آسانسور های ساده تر که از تابلوهای ساده تر هم استفاده میکنند. یعنی استفاده از حداقل آپشن های موجود در آسانسور ها!

البته این موضوع را میتوان همین الان هم عملی کرد
کافیه با یک سازنده یا تکنسین آسانسور هماهنگ کنید، تمام تابلوهای احضار طبقات را تعویض کند و یک سیم کشی هم از آنها به موتورخانه آسانسور انجام دهد + تنظیمات آن در تابلوی آسانسور
+
البته همینطور که گفتم خیلی از سازنده ها برای کم کردن هزینه های خود از حداقل ها استفاده میکنند !
:n16:

Milad4171
12-07-2014, 14:00
شاید برای بسیاری از افراد سوال پیش بیاید که آیا آسانسور واقعا سقوط میکند؟؟

بهتر است همین امروز در همین جا به این بحث خاتمه بدهیم . یک آسانسور اگر با استاندارهای واقعی ساخته شود هرگز سقوط نمیکند

چرا؟؟؟؟
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



وزنه تعادل : این وزنه ها وظیفه تعادل وزن کابین بر رو چرخ های موتور را برعهده دارند. هرچقدر تعادل بین وزنه و کابین بیشتر باشد ، فشار کمتری به موتور وارد میشود در نتیجه کنترل کابین در هنگام ترمز و حرکت بهتر میشود.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


موتور اصلی : موتور آسانسور ، وظیفه حرکت کابین به وسیله حداقل 4 سیم بگسل و تنظیم سرعت در رسیدن به طبقات را برعهده دارد !

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


ترمز اضطراری : یا ترمز دوم آسانسور است که هنگامی فعال میشود که سرعت آسانسور از سرعت ثابت و همیشگی خود فراتر رود. در این هنگام سیم بکسلی مشابه با سیم بکسل آسانسور که با آسانسور حرکت میکند قفل میشود و آسانسور در جا متوقف خواهد شد




پافر کف چاه : بافر یا دو ستون فنری که در کف چاه آسانسور واقع شده است که در صورتی که موارد بالا به احتمال 1% نتوانستند از توقف آسانسور جلوگیری کننده ، این دو ستون فنری آسانسور را از سقوط و ضربه شدید به زمین به کف آسانسور جلوگیری کند

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Shadow-Man
13-07-2014, 19:11
اجازه بدید من هم جسارت کنم و به پست بالایی این مطلب رو هم اضافه کنم.
تو بعضی از آسانسور ها از سیستم چرخ و پیچ حلزون استفاده میشه (میگم بعضی ها چون اطلاع دقیقی ندارم شاید همه اسانسور ها استفاده کنن شده آسانسور های جدید دیگه استفاده نکنن)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

همون طور که معلومه:
زرد: چرخ حلزون
سفید: پیج حلزون

پیج حلزون به موتور متصل میشه و چرخ حلزون هم به کابل ها

این سیستم دو تا خاصیت عمده داره
اول اینکه دور بسیار بالای موتور رو به دور پائین تبدیل میکنه که مناسب با سرعت مورد نیاز آسانسور باشه.

دوم اینکه تو این سیستم فقط و فقط پیج حلزون محرک هست. یعنی فقط پیچ حلزون هست که می تونه باعث چرخش چرخ حلزون بشه. و برعکسش ممکن نیست. یعنی اگه شما هر نیرویی رو به چرخ حلزون وارد کنی، این سیستم نمیچرخه.

اسانسور برای سقوط کردن باید چرخ حلزون رو بچرخونه که همون طور که توضیح دادم امکان نداره پس تنها راه سقوط پاره شدن کابل هاست که حتی اگه کابلها هم پاره بشن مواردی که تو پست قبلی عنوان شدن خطر رو مرتفع میکنن

وین رونی
16-07-2014, 13:27
آقا ما مسکن مهر واوان هستیم اتفاقاً من آخرین طبقه یعنی 12 هستم.دو تا آسانسور داریم
این آسانسورها چپ و راست خراب میشن و تعمیرکار شرکت دائم تو بلوک ما هست.طوری که تصمیم گرفتیم یه واحد خالی رو در اختیارش بذاریم همینجا ساکن بشه :n02:
انواع و اقسام سر و صداها،ترمزهای ناگهانی خودم یه بار بیشتر از 15 دقیق توش گیر کردم.جالبه یه ساله که نصب آقایون استاندارد یه بار اومدن و چندتا ایراد گرفتن و رفتن و استاندارد ندادن و هیچ نهادی هم نیست که به این شرکت فشار بیاره تا مشکلات رو حل کنه
حتی یه بار یه بچه کوچیک داخل آسانسور بوده آسانسور حرکت می کنه اما درش بسته نمیشه.نزدیک بود فاجعه رخ بده
اسم شرکتش نمی دونم چیه ولی می پرسم می ذارم اینجا آبروشون بره

Milad4171
16-07-2014, 14:30
آقا ما مسکن مهر واوان هستیم اتفاقاً من آخرین طبقه یعنی 12 هستم.دو تا آسانسور داریم
این آسانسورها چپ و راست خراب میشن و تعمیرکار شرکت دائم تو بلوک ما هست.طوری که تصمیم گرفتیم یه واحد خالی رو در اختیارش بذاریم همینجا ساکن بشه :n02:
انواع و اقسام سر و صداها،ترمزهای ناگهانی خودم یه بار بیشتر از 15 دقیق توش گیر کردم.جالبه یه ساله که نصب آقایون استاندارد یه بار اومدن و چندتا ایراد گرفتن و رفتن و استاندارد ندادن و هیچ نهادی هم نیست که به این شرکت فشار بیاره تا مشکلات رو حل کنه
حتی یه بار یه بچه کوچیک داخل آسانسور بوده آسانسور حرکت می کنه اما درش بسته نمیشه.نزدیک بود فاجعه رخ بده
اسم شرکتش نمی دونم چیه ولی می پرسم می ذارم اینجا آبروشون بره

یکی از موارد مهم ، استاندارد است که استاندارد آسانسور جزو موارد بسیار بسیار سخت گیرانه است که هر کدام از موارد آن باید به صورت بسیار دقیق بررسی بشود.
البته استاندارد رو خود شما میتونید بگید بیاد نه که اون طرف خودش یکی رو بفرسته بیاد.
بعد وقتی که استاندارد میاد بررسی میکنه یک برگه میده و موارد مشکل ساز رو داخلش مینویسه !
پیشنهاد میشه تا زمان تایید استاندارد یک تکنسین فعال همیشه در دسترس باشه چون آسناسور به خاطر ترکیبی بودن قطعاتش ممکن است مشکلاتی در بدو راه اندازی بوجود بیارد که نیازمند بررسی ها و برطرف کردن مشکلات است !
به نظر با بررسی آسانسور و نحوه سرویس آسانسور بدست تکنسین های آسانسور ، در صورت تامین نشدن سلامت آسانسور ، شما میتوانید در صورت اتمام قرارداد ، با شرکت دیگری قرارداد همکاری سرویس و نگهداری منعقد کنید!
آسانسور های مکن مهر معمولا از آسانسور های ترکیبی ایرانی استفاده میشود
+
مشکلات ذکر شده :

صداها میتواند بدلیل نوع آهنک کشی آسانسور هاست که حتماً باید بررسی شود ( ریلی که آسانسور در آن بالا و پایین میرود )
ترمز ناگهانی هم به خاطر تنظیم نبودن مگنت های کنترل کننده سرعت است که فاصله آنها نسبت به طبقه کم است برای همین تا آسانسور به مگنت میرسد تا سرعت کم شود آسانسور دیگر به طبقه رسیده است . باعث سریع ترمز کردن آسانسور به جهت توقف در طبقه میشود !

باز شدن ناگهانی درب ممکن است به دلیل افت ولتاژ باشد. به این صورت که آسانسور برای حرکت با کمبود برق مواجه میشود بدین صورت آسانسوربه صورت خودکار متوقف و درب را به جهت خروج مسافران باز میکند !
اما بررسی مشکلات آسانسور ها باید با نظر تکنسین انجام شود و با مشاهده آنها نوع ایراد مشخص شود.

Milad4171
26-07-2014, 20:59
این سنسور ها وظیفه باز نگه داشتن درب آسانسور در هنگام عبور مسافرین به داخل یا خارج از آسانسور را دارند.


انواع سنسور ها :

سنسور نقطه ای: این سنسور به صورت یک نقطه یا یک سنسور خطی ، فقط در راستای خود را پوشش میدهد. به این صورت که اگر شیء از جلوی آن خط سنسور عبور کند جلوگیری از بسته شدن درب میشود.
محل قرار گیری این سنسور معمولا در ارتفاع نیم متری نسبت به ارتفاع کف درب آسانسور نصب میشود.
برای جلوگیری از بسته شدن درب باید دقیقا در برابر این خط سنسور قرار بگیرید !



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


سنسور پرده ای: این سنسور به صورت سر تا سر ، کل ورودی آسانسور ( به اندازه طول درب آسانسور ) را پوشش میدهد و هر شیء ای در هر ارتفاعی از جلوی درب آسانسور عبور کند باعث فعال شدن سنسور و باز نگه داشتن درب آسانسور تا خروج کامل آن شیء یا شخص میشود!

این سنسور به صورت کامل روی لبه ی درب آسانسور قرار میگیرد و معمولا مشکی رنگ است!



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

SamGun
28-07-2014, 12:52
تاپیکایی میزنی ها میلاد ! :دی

خیلی خوب بود :n16:

حالا شیطون خودت نصابی ؟

Milad4171
28-07-2014, 13:02
تاپیکایی میزنی ها میلاد ! :دی

خیلی خوب بود :n16:

حالا شیطون خودت نصابی ؟
ممنون/:n16:
نصاب که نه ؛ اما در روند اجرای پروژه های ساختمانی ، مخصوصا نصب و راندازی انواع آسانسور نظارت داشتم و دارم تا حدودی!
به نظر من آشنایی مختصر در مورد عملکرد هر وسیله ای تا حدودی لازمه . حالت مجهول بودن فعالیت اون موضوع رو از بین می بره!

وین رونی
23-09-2014, 19:57
آقا میلاد عزیز یه مورد در رابطه با قرارداد نگه داری آسانسور برای برج ما پیش اومده
ما مسکن مهر هستیم و 20 تا برج 12 طبقه هست.شرکت سازنده و نصاب آسانسور برای سال اول با ما قرارداد بستن و ماهانه 400 هزار میگیرن البته اول می گفتن 600 هزار.البته آسانسور تا یکسال گارانتی هست
و مثل اینکه به هیئت مدیره گفتن که شما مجبور هستید که سال اول با ما قرارداد ببندید وگرنه اگر با جای دیگه قرار داد ببندید گارانتی یکساله شما باطل میشه
حالا با حساب این گارانتی ما چرا باید ماهانه 400 هزار بدیم؟و اینکه این قضیه اجبار در قراردادهمونی که رنگ قرمز نوشتم)معموله؟

Milad4171
23-09-2014, 20:20
آقا میلاد عزیز یه مورد در رابطه با قرارداد نگه داری آسانسور برای برج ما پیش اومده
ما مسکن مهر هستیم و 20 تا برج 12 طبقه هست.شرکت سازنده و نصاب آسانسور برای سال اول با ما قرارداد بستن و ماهانه 400 هزار میگیرن البته اول می گفتن 600 هزار.البته آسانسور تا یکسال گارانتی هست
و مثل اینکه به هیئت مدیره گفتن که شما مجبور هستید که سال اول با ما قرارداد ببندید وگرنه اگر با جای دیگه قرار داد ببندید گارانتی یکساله شما باطل میشه
حالا با حساب این گارانتی ما چرا باید ماهانه 400 هزار بدیم؟و اینکه این قضیه اجبار در قراردادهمونی که رنگ قرمز نوشتم)معموله؟
با سلام
اول اینکه باید مشخص بشه آسانسور های شما چی هست . خارجی یا ترکیبی ( قطعات خارجی / اتاق و دکور ، داخلی ).
در مورد قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور. شرکت سازنده برای رفع عیوب آسانسور موظف هست تا مدتی آسانسور رو زیر تست قرار بده. بعد از اینکه از زیر تست خارج شد ( شما باید تکنسین ها رو در طور دوره تست در داخل آسانسور یا داخل موتور خونه می دیدید. )

بعد از این موضوع معمولا سال اول رو خود شرکت قرارداد می بنده . این موضوع هم نکته مثبت داره هم منفی. نکته مثبتش این هست معمولا سازنده آسانسور به مشکلات آسانسور واقف هست و چون خود نصاب ها به نوع سیستم آسانسور آشنایی داره در صورت بروز مشکلات راحت میتوننن مشکلات رو حل کنن.

در مورد قیمت ، به نظر من بسیار منصفانه عمل کرده. اینطور که شما گفتید. یعنی چیزی حدود 240 طبقه در مجموع. ( بدون احتساب طبقات زیر همکف و پارکینگ )
اگر این قرارداد برای کل این طبقات یعنی هر 20 برج هست به نظر من بسیار عالیه. به نظرم منظور شما فقط یکی از برج هاست. چون این قرارداد برای هر 20 برج بسیار عالیه. مواردی داریم واسه یک ساختمان 5 طبقه ماهی 300 میگیرن.
البته نوع آسانسور هم مهمه.
حتماً باید متن قرارداد رو مطالعه کنید . و موارد تحت گارانتی رو حتماً چک کنید. مواردی بوده که واسه سوختن روشنایی هم از مدیریت پول گرفتن اما این هم شامل گارانتی میشه.
اگر توضیحاتم کامل نبود ، لطفاً در مورد نوع ساختمون و موارد دیگه توضیح بدین تا بتونم بهتر راهنمایی کنم.
مرسی.

MOHAMMAD_ASEMOONI
24-09-2014, 12:26
سلام
در خیلی از کشورها دکمه های آسانسورها باید خط بریل ( Braille ) داشته باشه که مخصوص نابینایان هست . استانداردِ اجباری


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

وین رونی
28-09-2014, 21:24
چه زمانی احتمال داره که کابین به پایین سقوط کنه و در این هنگام برای کسی که داخل کابین هست آیا اتفاقی می افته؟

Milad4171
05-10-2014, 22:14
چه زمانی احتمال داره که کابین به پایین سقوط کنه و در این هنگام برای کسی که داخل کابین هست آیا اتفاقی می افته؟
ببخشید ندیدم تاپیک رو
احتمال سقوط آسانسور بسیار بسیار کمه
تنها دلیل که میتونه آسانسور سقوط کنه زمانی هست که آسانسور خاموش میشه موقع برق رفتن ممکنه در موقع راه اندازی دوباره اسانسور گیچ بشه و به سمت بالا یا پایین بره

یا برد کنترل مشکل پیدا کنه و کنترل سرعت آسانسور از کار بیفته اما بازم پاراشوت آسانسور رو نگه میداره.

کلا آسانسور واسه خودش اتفاقی خاصی نمی افته . اگر اتفاقی هم بیفته برای برد آسانسور می افته که سرویس کار در هر بار بررسی آسانسور باید برد رو هم بررسی کنه ) ( در آسانسور های بزرگ سیستم خنک کننده برد ها باید تمامشون فعال باشن دقیقا مثل سرورها و برد های بزرگ وسایل دیگه )


اما با این حال همیشه احتمال حادثه وجود داره اما اگر آسانسور ایمن ساخته بشه این اتفاق بسیار بسیار بعید است که رخ بده
و سرویس آسانسور یکی از مسائل بسیار مهم برای سلامت آسانسور هست ( روغن کاری و بررسی و حذف موانعی که ممکنه در حرکت آسانسور مشکل ایجاد کنه)

afrao
26-10-2014, 13:10
بحث استاندارد شد و یاد نقشه و محاسبات آسانسور افتادم!
اگه دوس دارین تو کمتر از یه روز نقشه و محاسباتتون رو بگیرین یه سری به این سایت بزنید
Calift.ir

jamshidjap
27-10-2014, 21:44
اين پاراشوت طرز كارش چه جوريه ؟

Milad4171
27-10-2014, 22:14
اين پاراشوت طرز كارش چه جوريه ؟

تا اونجایی که من اطلاع دارم یه نوع ترمز مکانیکی هست که با آسانسور و وزنه تعادل حرکت میکند و با توجه به سرعت تعریف شده به آسانسور برای اون هم همان سرعت تعریف میشود.( بالا داخل موتور خونه و پایین داخل چاه آسانسور نصب میشود با سیم بکسل به همدیگه و آسانسور حرکت میکند و میچرخد)
اگر سرعت آسانسور از یه مقدار درصد ( فکر کنم تا 5 درصد ) زیاد شود( چه در حرکت به سمت بالا چه حرکت به سمت پایین ) ؛ گاورنرقفل میکند . و آسانسور رو در هر وضعیتی که باشد نگه میدارد.


طبق تصویر زیر چرخ کوچیک روی نوار زرد رنگ حرکت میکند اما اگر سرعت از حد مجاز بیشتر شود اهرم روبه رویی وارد شکاف روی این قطعه میشود و آسانسور رو نگه میدارد!

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Milad4171
27-10-2014, 22:24
البته هر مانعی که باعث بهم ریختن نظم حرکت آسانسور هم بشه باعث فعال شدن پاراشوت میشه

وین رونی
18-01-2015, 20:25
سلام
لطفاً اگه می تونید خیلی فوری جواب بدید
یکی از آسانسورهای ما چند روزی بود که کار نمی کرد تا اینکه اول سرویس کار گفت اتصال برق داره و بعد از دو هفته سر و کله زدن گفتن که موتورش سوخته و موتور را برداشتن بردن برای تعمیر و الآن میگن بین 2 تا 2/5 میلیون هزینه داره و تا هزینه را ندید موتور را پس نمی دیم!
لازمه بگم که این شرکت ماهیانه 400 میگرفت برای سرویس و نگهداری
با توجه به اینهایی که گفتم آیا حرف های شرکت در مورد سوختن موتور می تونه درست باشه و اگه درسته واقعاً ما باید این پول را بدیم با توجه به اینکه ماهیانه پول سرویس و نگهداری می گرفتن.
اصلاً چطور می تونم بفهمیم که موتورش سوخته بوده و حالا تعمیر شده؟
متشکر

Milad4171
18-01-2015, 20:45
سلام
لطفاً اگه می تونید خیلی فوری جواب بدید
یکی از آسانسورهای ما چند روزی بود که کار نمی کرد تا اینکه اول سرویس کار گفت اتصال برق داره و بعد از دو هفته سر و کله زدن گفتن که موتورش سوخته و موتور را برداشتن بردن برای تعمیر و الآن میگن بین 2 تا 2/5 میلیون هزینه داره و تا هزینه را ندید موتور را پس نمی دیم!
لازمه بگم که این شرکت ماهیانه 400 میگرفت برای سرویس و نگهداری
با توجه به اینهایی که گفتم آیا حرف های شرکت در مورد سوختن موتور می تونه درست باشه و اگه درسته واقعاً ما باید این پول را بدیم با توجه به اینکه ماهیانه پول سرویس و نگهداری می گرفتن.
اصلاً چطور می تونم بفهمیم که موتورش سوخته بوده و حالا تعمیر شده؟
متشکر
سلام
اول اینکه باید مشخص بشه موتور چه قدرتی داره و ساخت کجاست ؟
موتور های ایتالیایی به این راحتی ها نمیسوزن
در اصل موتور های آسانسور خیلی دیر از کار می افتن. موتور خوب بین 60 تا 70 میلیون هزینه اش هست. هزینه ی تعمیراتش هم به هممون مقدار گرون در میاد
به نظر من اگر مدل آسانسور رو میدونید به یک سرویس نگه دار دیگه ( یا شرکت آسانسورری دیگه ) تماس بگیرید و مشکل رو بگید و از صحت این موضوع مطمئن بشید

ولی تا اونجایی که من کار کردم با آسانسور ها موتور آخرین قسمتی هست که خراب میشه ! باید خیلی جنس موتور بد باشه که به این زودی خراب بشه !

Milad4171
18-01-2015, 21:01
یه چیز دیگه هم که خیلی مهمه . من قبلا هم گفته بودم اینه که متن قراردادی که می بندین با شرکت های آسانسوری واسه سرویس و نگه داری آساسنور خیلی مهمه !

سرویس و نگاهداری در بیشتر وقتها یعنی بررسی مشکلات جزعی ( سرو صدا کردن و گیر کردن و این حرفا ) ولی وقتی هم آسانسور از کار بیفته سرویس کار باید سریع خودش رو برسونه. این جزو قراردادی هست که نوشته میشه .
فرمی که در هر بار سرویس کردن به مسئول ساختمون داده میشه خیلی مهمه . اینکه تمام قسمت ها رو بررسی کرده باشه و سالم به شما تحویل بده.
وقتی یک آسانسور سرویس میشه باید هیچ مشکلی اعم از سر و صدا . گیر کردن در. صدا دادن در. سرعت باز شد در ( کم و زیاد ) و هر مشکلی که حرکت آسانسور رو غیر عادی نشون بده باید حل بشه !
البته با توجه به صحبتی که شما قبلا کردید مجبورید یک سال با این شرکت قرارداد ببندید
از سال دیگه باید به یک شرکت خوب قرارداد ببندید با یک قرارداد منطقی !

MOHAMMAD_ASEMOONI
18-01-2015, 21:28
سلامباید قبل از تعمیر بهتون گزارش بدند که مشکل چیه و هزینه اش چنده . اگر موافقت کردین بعدش تعمیر کنند نه اینکه شما رو در مقابل کار انجام شده قرار بدند

وین رونی
18-01-2015, 22:21
ممنون
الآن فهمیدم آسانسور قبل از خرابی مثل اینکه اتوماتیک تو هر طبقه می ایستاده و درش باز میشده دوباره راه می افتاده میرفته طبقه بعد.
اینطور که معلومه اول گفتن از برد آسانسور هست بعد چند روز گفتن از موتور هست...
فردا قراره بیان توضیح بدن.ما چطور می تونیم بفهمیم که راست می گن یا اصلاً ما چی باید بهشون بگیم(با توجه به اطلاعاتی که دادم)

Milad4171
17-02-2015, 12:37
ممنون
الآن فهمیدم آسانسور قبل از خرابی مثل اینکه اتوماتیک تو هر طبقه می ایستاده و درش باز میشده دوباره راه می افتاده میرفته طبقه بعد.
اینطور که معلومه اول گفتن از برد آسانسور هست بعد چند روز گفتن از موتور هست...
فردا قراره بیان توضیح بدن.ما چطور می تونیم بفهمیم که راست می گن یا اصلاً ما چی باید بهشون بگیم(با توجه به اطلاعاتی که دادم)

ببخشید بابت طولانی شدن پاسخ.
این ایرادی که شما گفتید هیچ ارتباطی به موتور نداره مربوط به برنامه ریزی آسانسور هست که برد میشه. باید برد رو تعمیر کنن. برد ها معمولا آماده هستن و مال شرکت سازنده هستن. شماره تلفنشون رو معمولا داخلشون زده شما میتونید باشرکت تماس بگیرید و مشکلتون رو مطرح کنید. اما طرف باید آسانسوری باشه که وقتی توضیح میده بدونه باید چیکار کنه .
چیزی که من فهمیدم از این توضیحات احتمال بسیار بسیار ضعیفی وجود داره که از موتور باشه. همون از برده. برد هم بستگی داره . اگر خود متخصصینش بیان فکر کنم یه ۱۰۰ ۱۵۰ تومنی فکر کنم میگیرن .
بازم دقیقا نمیدونم

yasaman9
29-04-2020, 14:16
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] INUEHFymZlFa32Fo86OWcns4L5IaAqouZrv4GpKOrYaFlNN-5zdnyOapapgHU6SQf14bfFbQYWQ5ylE2ylY2mZrmkuSAq8Fl8a 16MRNgPhRaheaTVJFYTGn1uhXZeyxNTTQK72Z5byZJOoZPA

آسانسورها یکی از وسایلی هستند که امروزه می‎توان آنها در بسیاری از ساختمان‎ها مشاهده کرد و استفاده از آنها رفت و آمد را در طبقات نختلف ساختمان‎هایی که از واحدها و طبقات زیادی برخوردار هستند بسیار تسهیل کرده است. این نوع وسایل به دلیل آن که در طول ماه بسیار مورد استفاده قرار خواهند گرفت نیاز به تعمیر و نگهداری آسانسور خواهند بود که به شکلی ماهیانه باید به شکلی منظم صورت پذیرد و در این فرآیند باید از افراد که با نام سرویس‎کار آسانسور در حال فعالیت می‎باشند صورت پذیرد. برای این که خدماتی در خصوص تعمیر آسانسور و یا تعمیر آسانسور غرب تهران دریافت کنید می‎توانید با شرکت‎هایی که در این زمینه در حال فعالیت هستند قراردادی را به شکل سالیانه تنظیم نمایید تا به شکلی ماهیانه سرویس‎کار آسانسور که در این زمینه دارای تخصص و تجربه است برای تعمیر و نکهداری آسانسور شما به یاری شما بیاید.

سرویس‎کار آسانسور در هربار بررسی از آسانسور موجود در ساختمان شما مشکلات موجود در این نوع وسیله را شناسایی خواهد کردو در کمترین زمان ممکن اقدام به طرف‎تر کردن آن خواهد پرداخت و در صورتی که قطعه نیاز به تعویض داشته باشد به تعویض آن خواهد پرداخت. توجه هب این نکته ضروری است که در انجاممراحل تعمیر و نگهداری آسانسور باید از شرکت‎های معتبر استفاده شود تا این شرکت‎ها برای ارائه خدمات خود در زمینه تعمیر آسانسور و تعمیر آسانسور غرب تهران از سرویس‎کار آسانسور که از تجربه و تخصصی بالا در این زمینه برخردار است استفاده نمایند در غیر این صورت ممکن است دجار مشکلاتی در دریافت سرویس از شرکت‎های متفذقه شوید.

البته توجه داشته باشید خدماتی که به شکلی ماهیانه در زمینه تعمیر و نگهداری آسانسور به شما ارائه خواهد شد و فردی به شکل ماهیانه برای انجام تعمیر آسانسور و تعمیر آسانسور غرب تهرانشما به ساختمانتان مراجعه می‎کند هرچند از تجربه بالایی برخوردار باشد به شما این اطمینان را نخواهد داد که در طول ماه هیچ گونه خرابی بوجود نخواهد آمد که در صورت وقوع آن حادثه ایجاد خواهد شد. این موضوع سبب می‎شود که همواره در استفاده از این نوع وسیله نقلیه احتیاط کنید و موارد ایمنی موجود در اینباره را جدی بگیرید تا با حادثه‎ای روبرو نشوید. در استفاده از خدمات تعمیر آسانسور و یا تعمیر آسانسور غرب تهران به این نکته توجه داشته باشید که افراد زیادی هستند که در این زمنیه به کلاهبرداری خواهند پرداخت.

این افراد با دریافت هزینه‎های زیادی از مشتریان خود در خصوص انجام سرویس‎های ماهیانه به شکلی نمادین به بررسی آسانسور شما خواهند پرداخت اما در واقعیت هیچ گونه بازبینی‎ای توسط این افراد صورت نخواهد گرفت و گاها برای جلوگیری خرابی در آسانسور و سیستن ایمنی آن پل ایجاد خواهند کرد. البته این گونه موارد در زمان‎هایی مشاهده خواهد شد که افراد به جای استفاده از خدمات ماهیانه که به شکلی منظم و در صورت داشتن قردادی قانونی با یک شرکت فعال که بهترین تعمیر آسانسور غرب تهران در زمینه سرویس آسانسور است، از خدمات موردی استفاده خواهند کرد و با افرادی تماس خواهند گرفت تنها از آنها یک شماره تماس در اختیار دارند.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا آسانسورها به تعمیر و بازسازی نیاز دارند؟ باید بگوییم بهتر است مطلب مربوط آن را با دقت مطالعه کنید تا جواب سوال خود را بیابید.

نکته قابل توجه در این موارد آن است که بسیاری از افرادی که به این صورت در حال فعالیت می‎باشند از تجربه و تخصص پائینی برخوردار بوده و در صورتی که مشکلی برای آسانسور شما بوجود آید که ین گونه افراد در وقوع آنها نقش داشته‎اند به جز یک شماره تماس اطلاعات دیگری از این شخص در اختیار نخواهید داشت. با توجه به این موضوع که آسانسورها یکی از وسایل پرکاربرد در ساختمان‎ها می‎باشند باید به شکلی منظم و هر ماه مورد بررسی قرار گیرند و این کار باید توسط افراد متخصص و با تجربه صورت پذیرد تا در طول این فرآیند با مشکلی روبرو نشوید. منبع: تعمیر و نگهداری آسانسور آقای آسانسور

FOURTH RETURN
28-05-2020, 12:49
ببخشید بابت طولانی شدن پاسخ.
این ایرادی که شما گفتید هیچ ارتباطی به موتور نداره مربوط به برنامه ریزی آسانسور هست که برد میشه. باید برد رو تعمیر کنن. برد ها معمولا آماده هستن و مال شرکت سازنده هستن. شماره تلفنشون رو معمولا داخلشون زده شما میتونید باشرکت تماس بگیرید و مشکلتون رو مطرح کنید. اما طرف باید آسانسوری باشه که وقتی توضیح میده بدونه باید چیکار کنه .
چیزی که من فهمیدم از این توضیحات احتمال بسیار بسیار ضعیفی وجود داره که از موتور باشه. همون از برده. برد هم بستگی داره . اگر خود متخصصینش بیان فکر کنم یه ۱۰۰ ۱۵۰ تومنی فکر کنم میگیرن .
بازم دقیقا نمیدونم
در خارج از ایران تعداد انگشت شماری شرکت آسانسوری هست که همه قطعات و برد آسانسور مال همون شرکت هست و بصورت پکیج یک جا نصب میشن مانند ایران نیست هر بابایی یک شرکت آسانسوری برای خودش بزنه و هر قطعه آسانسور مال یک سازنده باشه این که میگی بردها آماده هستن و مال شرکت سازنده هستن در مورد آسانسورهای ایران صدق نمیکنه بخاطر همین در ایران تعمیر و سرویس آسانسور انقدر دنگ و فنگ داره