مشاهده نسخه کامل
: ساخت نئون در day light چگونه ممکن است؟
smss.exe
08-02-2014, 13:22
با سلام خدمت همه دوستان
در تری دی مکس و موتور رندر منتال ری چگونه می توان در نور day light، نئون و متزیال نئون را برای درخشندگی و پراکندگی نور نئون به محیط، ایجاد کرد
هر کاری کردم نتوانستم نئون را در دی لایت بسازم
Lord-Voldemort
08-02-2014, 16:46
نئون رو باید با متریال بسازی نه با دی لایت
فکر کنم این آموزش کمکت کنه
در این پست آموزشی، قصد داریم تا یک افکت بسیار دوست داشتنی و پرکاربرد را مورد بررسی قرار دهیم. نورهای نئون. بله، این موضوعی است که در این پست، به آن خواهیم پرداخت. شما هم مطمئناً در خیابان های شهر خود با انواع مختلفی از این نورها برخورد کرده اید، در ویترین فروشگاه ها، در تابلوی سردر فروشگاه ها، ساختمان ها، و ... .، شاید هم با خود فکر کرده اید که چگونه می توانید چنین افکت هایی را با کمک مکس خود ایجاد کنید. بنابراین، ما بر آن شدیم تا یک آموزش کامل و گام به گام برای ایجاد این نورها در سایت خود بگنجانیم. تری دی اس مکس، تکنیک های متعددی را برای ایجاد چنین افکت هایی در دسترس ما قرار داده است. تکنیکی که ما در این آموزش بر روی آن متمرکز می شویم، استفاده از موتور رندرینگ منتال ری به همراه متریال مشهور منتال ری یعنی Arch & Design است. به هر روی، برای دیدن مراحل خلق نورهای نئون با استفاده از تری دی اس مکس، با ما در ادامه مطلب همراه شوید . . .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
- 3ds Max free tutorials
- نورپردازی در 3دی مکس، ایجاد نورهای نئون، آموزش تری دی مکس و منتال ری
- آموزش های مبتدی، آموزش های حرفه ای، تری دی مکس، 3 دی مکس، تری دی اس مکس، 3 دی اس مکس، منتال ری، وی ری
- آموزش تری دی مکس، آموزش رایگان برای تری دی اس مکس، آموزش تری دی اس مکس، آموزش 3دی مکس، 3 دی مکس، 3 دی اس مکس
ادامه آموزش
1. ابتدا صحنه مورد نظر خود را در مکس اجرا می نماییم. برای سادگی کار، ما از یک Plane و یک Star برای ایجاد صحنه خود استفاده می کنیم. مراحل ایجاد این دو آبجکت و همچنین صحنه ای که ما در این آموزش از آن استفاده خواهیم کرد را در تصویرهای زیر می بینید.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
2. به پنجره Render Setup می رویم (کلید f10 کیبورد)، تا مطمئن شویم، موتور رندرینگ ما، mental ray Renderer باشد (به تصویر زیر نگاه کنید).
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] nderer_in_3ds_max.jpg
3. برای آماده سازی صحنه برای رندرگیری، وارد متریال ادیتور (کلید M کیبورد) می شویم. پس از آن، یکی از اسلات های خالی را انتخاب می کنیم تا بتوانیم پارامترهای آن را دست خوش تغییر نماییم. اولین کاری که باید انجام دهیم، اختصاص متریال Arch & Design و اختصاص یک مپ برای Plane است. در اینجا ما یک مپ دیوار را برای Plane در نظر می گیریم (به تصویر زیر نگاه کنید). پس از انجام همه تنظیمات، متریال را به Plane خود اختصاص می دهیم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
4. اکنون نوبت به مهمترین گام آموزش، یعنی ایجاد متریال مربوط به ستاره (ستاره درخشان بوسیله نور نئون) می رسد. برای این منظور در پنجره متریال ادیتور (ویرایشگر مواد) اسلات دوم را برمی گزینیم و پس از تعیین متریال Arch & Design، پارامترهای مربوط به آن را مطابق شکل زیر تعیین می کنیم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
5. در همین پنجره (متریال ادیتور)، پایین تر می رویم تا بخش بسیار مهم این متریال یعنی Self Illumination-Glow را پیدا کنیم. در این قسمت، ابتدا تیک مربوط به Self Illumination - glow را فعال می نماییم. سپس در زیربخش Color برای قسمت Filter رنگ سفید و برای پارامتر Kelvin مقدار 100000 را در نظر می گیریم. در زیر بخش Luminance برای پارامتر Physical Units - cd/m^2 مقدار 50000 را مشخص می نماییم. در نهایت، در زیربخش Glow options تیک مربوط به پارامتر Illuminates the Scene را فعال می نماییم و از material editor خارج می شویم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
6. همه چیز آماده است. تنها کاری که باید اکنون انجام دهیم، فشردن کلید f9 کیبورد و رندر صحنه است. تصویر رندر آزمایشی از صحنه ای که ساختیم را در زیر می بینید. شما می توانید با تغییر پارامترهایی که در این آموزش بیان شد، به موارد دلخواه خود دست یابید. نورپردازی خوبی داشته باشید . . .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
smss.exe
09-02-2014, 17:33
ممنونم
ولي من مطابق اين روش پيش رفتم منتها با نور دي لايت اما اين چيزي است كه نتيجه گرفتم
اول رندر گرفتم بعد آبجكت رو روي لاين ها با كمي فاصله گذاشتم
اين هم نتيجه اش شد
مشكل كار من كجاست؟
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Lord-Voldemort
09-02-2014, 18:39
فایل رو قرار بدین من هم تست بکنم
اینجوری چیزی به ذهنم نرسید
smss.exe
09-02-2014, 18:56
ممنون از لطفتون
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Lord-Voldemort
10-02-2014, 15:52
همین جوری نمیشه که باید تنظیمات رو ببری بالا تا یه کیفیت درست و حسابی بدست بیاری
شما f10 رو می زنی تب indirect illumination تنظیمات رو بالاتر می بری
البته توی این فایلی که قرار دادین دقیقا مطابق آموزش نیست توی تنظیمات متریال شما گزینه ی physical unite رو فعال نکرده بودین :n24:
شما چند تا آموزش دیگه ببنید ، سعی کنید می تونید یه نئون درست و حسابی درست کیند البته من نور دی لایت رو متوجه نمیشم واسه چیه ؟ چون نئون برای فضای تاریکه نه روشن .
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
:n16:
smss.exe
12-02-2014, 11:15
ممنونم
من نور دي لايت رو انتخاب كردم چون متناسب با پروژه مون كه بايد ديلايت باشه
البته با اين اوصاف كه شما مي فرماييد ما يعني توي نور روز و در فضاي باز نميتونيم در تري دي مكس نئون تعريف كنيم؟
ميشه راهنمايي كنيد چطوري بايد تنظيمات رو بالا برد
چون من اين كار رو كردم ولي نشد
N O V A L I S
13-02-2014, 23:36
نور daylight از نظر قدرت وشدت قابل مقایسه با نور نئون نیست و برا همین تو رندر روز زیاد قابل ملاحظه نیست و این نتیجه واقعی و مبتنی بر قوانین فیزیکه..
شما اگه می خوان نورتون بیشتر به چشم بیاد باید شدت نورو تو تنظیمای متریالی که برای لامپ نئونتون در نظر گرفتین بیشتر کنین که البته دیگه رندرتون واقعی نیست...
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.