ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سوال در مورد multi uv



p30worldapm
25-01-2014, 23:15
سلام
می خوام یه کاراکتر مثل چتر های انیمیشن The Blue Umbrella پیکسار، درست کنم. یعنی کل جسم یه یو وی و یه متریال داشته باشه؛ و یه تیکه از جسم که صورت کاراکتره، یه یو وی جدا داشته باشه که بتونم به اون تیکه یه تکسچر جدا بدم و صورت رو درست کنم. این جوری می تونم چندین تا تکسچر کوچیک برای حالتهای مختلف صورت داشته باشم و یه تکسچر هم برای بقیه بدن. نمی خوام حجم تکسچرهام زیاد بشه می خوام تو موتور بازی سازی ازش استفاده کنم. توی بعضی از آموزش های ماری و مادباکس دیدم که یه جسمی که میارن تو نرم افزار چند تا یو وی داره. مثلا کل کاراکتر یه یو وی 1024پیکسل داره و صورتش جدا یه یو وی دیگه 1024 پیکسل داره که کیفیت صورت بیشتر باشه. چه جوری می شه یه همچین چیزی رو تو مکس ساخت؟
یه آموزش تو یوتوب دیدم که یه نفر یه متریال "مولتی ساب آبجکت" درست کرد بعد به فیس ها "آی دی" مختلف داد و برای فیس های هر "آی دی" رو جدا انتخاب می کرد و مدیفایر "یو وی دابلیو آنرپ" رو به هر "آی دی جدا می داد و اون رو آنرپ می کرد. بعد برد تو یو دی کی و به هر آی دی یه تکسچر جدا داد. من هم این کار رو کردم جسمم رو بردم تو یونیتی و جسمم دو تا متریال داشت و هرتکسچر رو به یه متریال دادم و درست کار کرد. ولی وقتی بردمش توی مادباکس و ماری، هر دو تا یو وی افتاده بود رو هم. یعنی رو یکی از ضلعها که نقاشی می کشیدم روی اون تکه جدا که یه آی دی دیگه و یو وی جدا داشت هم کشیده می شه!
این روشی که گفتم رو می شه درست کرد؟ یا روش دیگه ای هست؟

Lord-Voldemort
26-01-2014, 20:20
روش درسته
ولی نمی دونم چرا همچین مشکلی پیش میاد؟
شما اولی می بری توی udk بعد توی مادباکس یا نه مستقیم از مکس به مادباکس ؟

p30worldapm
26-01-2014, 20:40
یه اکسپورت با fbx گرفتم و بردم تو مادباکس و یه اکسپورت هم با obj بردم تو ماری. اون fbx توی یونیتی درست کار می کرد ولی تو مادباکس میافتاد رو هم!

smspersia
28-01-2014, 09:20
به نظرم از نرم افزار یووی لایوت استفاده کنی خیلی بهتره و سریعتر کار باهاشم خیلی اسونه
UVLayou

p30worldapm
28-01-2014, 11:23
یعنی شما این کاری که من گفتم رو می کنین، یه همچین مشکلی ندراین؟

smspersia
28-01-2014, 13:29
اره
این نرم افزار میتونه به شما یووی رو یک تیکه یا چند تیکه بده