مشاهده نسخه کامل
: مدلسازی؟؟
سلام
سوالم راجع به تفاوت nurbs,poly,و mesh ها هست....
از کجا باید تشخیص داد که چه موقع از poly یا کی از nurbs ها استفاده کرد....
خیلی دوست دارم به صورت جامع اطلاعاتی داشته باشم...
دوستان اگر مطالبی دارن راجع به سواام یا اطلاعاتی دارن...ممنون میشم راهنماییم کنن :n16:
سلام
یادش بخیر من تازه که داشتم مایا یاد میگرفتم اصلا درک نمی کردم کجا ها باید از چی استفاده کرد می دونستم حتما یه اصولی داره اما دلم کوچیک بود حالیم نمیشد!:n02:(اون موقع نه اینترنت داشتم نه اموزشی چیزی فقط یه کتاب مایا 5 بیشتر نداشتم)
در جوابت باید بگم که ترکیب curves + nurbs + mesh سریعترین و قدرتمند ترین روش در تمام برنامه های سه بعدی است که مایا به بهترین حالت ممکن ازش بهره برده!
مثلا می خوای ماشین درست کنی اول خیلی سریع از رو بلوپرینت اون خط های مرزی رو رسم می کنی
بعد با دستور نربز پوسته ها (یا همان surface ) رو تو چند ثانیه ایجاد می کنی
در مرحله بعد هم تبدیل به پلی گان میشه و تمام!
حالا فقط باید اصلاخات لازم را با دستورات edit mesh اعمال کنی تا دلبخواه تو بشه همین
ممنونم از توضیحاتتون:n16:
میشه خواهش کنم اگر امکانش هست یک مقدار راجع به کلیات مدلسازی توضیحاتی رو بدین
بازم ممنون:n01:
سلام
من پیشنهاد می کنم اگر زبانت خوب هست راهنمای برنامه مایا رو در قسمت مدلینگ بخون خیلی مفید هست
------------
مثلا منحنی ها از معادله درجه یکم داریم تا درجه 5 م ...که با ترسیم انها شما می تونی خطوط مرزی یک ابجکت را معین کنید
حود منحنی ها هم به دو گروه تقسیم میشن EP و CV که اولی خط و نقطه رو هم منطبقند ولی دومی نقاط در هنگامی که خط انحنا پیدا می کند از ان جدا شده و به نوعی آن را کنترل می کند (با تمرین می فهمی که کجا باید از کدام استفاده کرد)
------
بعد که ترسیم منحنی ها تمام شد نوبت به تشکیل پوسته هاست
پوسته ها یا همان surface در واقع خروجی نوعی تابعی ریاضی است (به گمونم جواب های یک انتگرال دوگانه باشه، دقیق یادم نیست) که محل محصور شده بین دو کمان یا دو خط را محاسبه می کند تا آن را آشکار سازد.
سطوخ surface از معادلات پیچیده ای ساخته می شوند بنابراین زمان رندر عملا در صحنه های سنگین به بی نهایت میل می کند!(در واقع بیشتر برای بستر سازی بکار میرود نه خروجی prodution )
مثال بزنم شما می خوای قطعات صنعتی مثل موتور خودرو را طراحی کنی عاقلانه ترین کار و سریع ترین کار برای شبیه سازی آن استفاده از دستورات منوی Nurbs می باشد که تقریبا انواع قطعات خوردرو را می شود با این دستورات ساخت!
هر سطح نریز هم به حالت های ایزوپارم ها و نقاط کنترلی قابل ویرایش هست
-------------------------
مرحله سوم تبدیل مدل به سطوح چند ضلعی است (برای محاسبه حروجی رندر )
چون پردازنده های گرافیکی مدل گرافیکی را بر منای مثلثی می شناسند و آنها را تصویر سازی می کنن بنابراین این تبدیل باید انجام شود و الا محاسبه توابع ریاضی برای پردازنده بسیار وقت گیر خواهد بود و سیستم انگار در رندر هنگ می کنه!
بعد از هر تبدیلی هم ممکن است شکل اصلی که با نربز ها ساختیم بهم بریزد که قاعدتا باید اصلاخ شود
برای ویرایش آن( ورتکس ها و اضلاع چند ضلعی ها) از دستورات منوی edit mesh استفاده می کنیم (این قسمت از همه راحت تر است و یکم حوصله می خواد فقط )
البته باید حتما کتاب بگیری و اصول کار و مبانی پایه ای را یاد بگیری بعدا می تونی آموزش ویدئویی هم استفاده کنی
---------------
اینجا هم من این ماشین را با همین روندی که بالا گفتم ساختم الانم در مرحله آخر یعنی گرفتن خروجی رندر قرار داره که چند وقت دیگه تست نور و رنگ که بگیرم میزارم تو گالری....
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
----------
امید وارم مفید بوده باشه
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.