مشاهده نسخه کامل
: خودروهای محبوب سارقان در پایتخت کدامند؟ + نمودار
Raـــــ Hـــــ Za
26-07-2013, 21:39
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
2074 دستگاه خودروی سواری سرقت شده از چهارم تا 28 تیرماه امسال در تهران بزرگ کشف شد.
در میان 2074 خودروی مسروقه مکشوفه، طی مدت 24 روز از تیرماه، سواری پراید با 1475 مورد، سهمی معادل 71 درصد از خودروهای سرقتی مکشوفه را به خود اختصاص دادند.
همچنین بر اساس این آمار که از چهارم تا بیست و هشتم تیرماه امسال را شامل میشود، پس از پراید، خودروهای پژو، نیسان، پیکان، مزدا و بنز به ترتیب با 213، 72، 68، 49 و 35 مورد کشف شده در رتبههای بعدی قرار دارند که از این میان، سواری پژو سهمی 10 درصدی از کشفیات را به خود اختصاص داده و مابقی خودروها سهمی کمتر از پنج درصد دارند.
برابر آمارهای اعلام شده از سوی پلیس، رتبههای هفتم تا یازدهم دارای بیشترین فراوانی در خودروهای سرقتی کشف شده به ترتیب به سواریهای سایپا، سمند، سیتروئن، شورلت و تویوتا اختصاص دارد.
به گزارش ایسنا، سایر خودروهای مکشوفه نیز در مجموع شمارش آنها به 75 دستگاه میرسد که در میان آنها 10 دستگاه میتسوبیشی، 10 دستگاه هوندا، 9 دستگاه زامیاد، 9 دستگاه دوو، هشت دستگاه هیوندا، هفت دستگاه بی. ام. دبلیو، چهار دستگاه ریو، یک دستگاه لکسوز و ... دیده میشود.
این آمارها گرچه اطلاع دقیقی از شمار خودروهای سرقتی و میزان محبوبیت هر یک از آنها برای سارقان ارائه نمیکند، اما به طور نسبی بیانگر این است که خودروهایی نظیر پراید و پژو گرچه تولید بیشتری در کشور دارند بیشتر از سایر خودروها در معرض سرقت قرار دارند.
نمودار خودروهای سرقتی مکشوفه از 4 تا 28 تیر 92
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نمودار خودروهای سرقتی مکشوفه از 4 تا 28 تیر 92 برحسب درصد
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ایسنا
samir2011
14-05-2014, 11:27
ای ول پراید هم محبوب خانواده های ایرانی هستی و هم خوراک سارقان با قیمت 20 میلیونی الانت احسن به تو امنیت ایرانی
reza_jolie
14-05-2014, 14:26
باید آمار با فراوانی خود خودروها تو مقایسه بشه، وگرنه نمیشه همینجوری نظر داد
Sent from my GT-P6800 using Tapatalk
samir2011
15-05-2014, 09:42
از روزی که ایران خودرو تولید پیکانو متوقف کرد هیچوقت به فکر مدیرش نرسید که سایپا رقیبش اینجوری توی بازار نفسشو خواهد برید . سایپا پرایدو برای پر کردن جای پیکان روانه بازار کرد و با قیمت تقریبا متوسط اون زمان هزاران هزار دستگاه از این ماشینو دست ملت ایران داد تا شاید مانند پیکان تو دل ملت اسطوره شود ولی پیکان کجا و پراید کجا و اینجوری شد که پراید فک و فراون ریخت اما سبکی و نیز کم مصرف بودن پراید باعث شد افراد متوسط جامعه به این خودرو روی اورند و متاسفانه به مرور بی کیفیت بودن این خودرو بیش از حد اشکار شد .
اما پراید هنوز هم هنوزه با این همه فراوانی نتونسته تو دل ملت جای پیکانو زنده کنه چرا که پیکان جون سخت ترین ماشین جاده ها ایران بود که توانست سالیان سال تو ایران جولان بده ولی پیکان سیستم و تولیدش از انگلیس بود لذا نسبت به طراحی پراید ارجع تر بود چون مهندسی انگلیسی روی اون کار شده ولی در ایران مهندسان ما گدابازی در اورده و با تولید پراید بدون ایمنی و آپشن های روز جهانی پرایدو کردن مسخره
الان هم ایران خودرو صد غلط کرده و پشیمانه که چرا پیکانو به روز نکرده و میدان داد دست سایپای بی کیفیت به هر حال زمونه بد نامردی شده
از روزی که ایران خودرو تولید پیکانو متوقف کرد هیچوقت به فکر مدیرش نرسید که سایپا رقیبش اینجوری توی بازار نفسشو خواهد برید . سایپا پرایدو برای پر کردن جای پیکان روانه بازار کرد و با قیمت تقریبا متوسط اون زمان هزاران هزار دستگاه از این ماشینو دست ملت ایران داد تا شاید مانند پیکان تو دل ملت اسطوره شود ولی پیکان کجا و پراید کجا و اینجوری شد که پراید فک و فراون ریخت اما سبکی و نیز کم مصرف بودن پراید باعث شد افراد متوسط جامعه به این خودرو روی اورند و متاسفانه به مرور بی کیفیت بودن این خودرو بیش از حد اشکار شد .
اما پراید هنوز هم هنوزه با این همه فراوانی نتونسته تو دل ملت جای پیکانو زنده کنه چرا که پیکان جون سخت ترین ماشین جاده ها ایران بود که توانست سالیان سال تو ایران جولان بده ولی پیکان سیستم و تولیدش از انگلیس بود لذا نسبت به طراحی پراید ارجع تر بود چون مهندسی انگلیسی روی اون کار شده ولی در ایران مهندسان ما گدابازی در اورده و با تولید پراید بدون ایمنی و آپشن های روز جهانی پرایدو کردن مسخره
الان هم ایران خودرو صد غلط کرده و پشیمانه که چرا پیکانو به روز نکرده و میدان داد دست سایپای بی کیفیت به هر حال زمونه بد نامردی شده
دوست عزیز شما پشت فرمان پیکان بنشینید حتی اگر قدی متوسط داشته باشید بازم زانوان شما چسبیده به پنل داشبورد و کمر شما عمودی و در زحمت و سر شما هم در تماس با سقف هست! بعلت ارگونومی غلط صندلی ها راننده و سرنشینان در زمان تصادف دچار حرکت شلاقی گردن شده و آسیب نخاعی پیدا می کنند ... البته ستون فرمان بسیار قدیمی و نشکن اون هم باعث آسیاب شدن صورت راننده میشه . اگر توی ترافیکها دقت کنید (مخصوص زمان سبز شدن چراغ راهنمایی) خواهید دید معمولا پای ثابت ترافیک درست کن ها یک پیکان هست که تازه وقتی چراغ نارنجی شد تازه هن هن کنان راه میفته تا از چهارراه عبور کنه و یک عده باید هلش بدن تا وسط چهار راه نمانه.
اگر از بیرون و از پشت به یک پیکان در حال حرکت نگاه کنید متوجه میشید در اثر بالانس نبودن تعلیق و دیفرانسیل عقب ، هم راننده و هم کل خودرو در حال رقص و تکان خوردن هست ... از ترمز و امکانات و ... هیچی نگیم بهتره
فناوری مربوط به پس از جنگ جهانی دوم و طراحی پونتون شرکت تالبوت وقتی پس از 60 سال بخواد در ایران تداوم پیدا کنه جز آلودگی هوا و خسارت جانی و ... هیچ حاصلی نداره. یاد Jeremy Clarckson افتادم که توی Top Gear و حین مصاحبه با یک مهمان ایرانی تبار، عکسی از پیکان رو نشون داد و با کمال حیرت از مهمان پرسید ایران در حالیکه داره این رو می سازه چطور میگن داره به دانش هسته ای دست پیدا میکنه ... ؟!
اگر یک ایرانی اونجا می بود و از خجالت آب می شد و میرفت توی زمین جای ملامت نداشت!!!
خودرویی با امکانات و ایمنی زیر صفر که در اثر مصرف سوخت حداقل 14 لیتر در صد کیلومتر تنها 57 اسب توان تولید میکنه!!!! که بخش زیادی هم از این توان تولیدی در قوای انتقال نیروی قدیمی اون تلف میشه، با تعلیق پارابولیک عقب مربوط به درشکه ها که کمترین آسایش رو برای مسافرین فراهم میکنه کمترین جا برای دفاع کردن نداره
واقعا توی دنیا باعث حیرت همگان خواهیم شد وقتی اینگونه از حضور در خیابان یک خودروی کلاسیک! بخوایم دفاع کنیم ...
باز صد رحمت به پراید که با وزن برابر با پیکان و امکانات بیشتر، تنها نصف پیکان بنزین مصرف و نصف اون هوا رو آلوده میکنه
چشمها رو قدری باز کرده و بین بد و بدتر، بدتر رو انتخاب و ازش دفاع بیهوده نکنیم! خیلی شایسته تر بود که خودرومونتاژکن ها ایرانی حداقل به مونتاژ همون کادیلاک دویل و بیوک و شورولت نوا ادامه میدادند که گذشته از پرستیژ، امنیت، کیفیت، ایمنی و آسایش بسیار بسیار بالاتری نسبت به پژو و پراید و پیکان داشت وافسوس که کم کم دارند به فراموشی مطلق سپرده میشن. اینها جای دفاع بیشتری دارند.
samir2011
19-05-2014, 09:16
دوست عزیز نزدیک 18 ساله راننده هستم اولش پیکان داشتم و یه چهار سالی باهاش ور رفتم به سرمون خورد عوض کنیم سوارپراید شیم که خیلی تعریف می کردن کم مصرفه سبکه کم خرجه و فلان فلان
خلاصه پرایدی گرفتیم و مدتی سوارشدیم افسوس اون حس و لذت رانندگی که پیکان می داد توی پراید نبود وحشتی که توی جاده روی سرعت پراید ادمو می گیره خیلی دردناکه تلنگرر و صدا های جورباجورکه ازپراید می اومد ادمو کلافه می کرد یه جایی صدا می داد باز می کردی می دید پیچ پلاستیکی بستند که براثر گرما خاصیت خودشو ازدست داده و صدا می افته
پراید شما را نیز روندیم و چون باب میلمون نبود دوباره فروخته یه پیکان عروس گرفتیم و الان پیکان برام خیلی لذت بخشتره تا سوارپراید اسباب بازی شم . تو اسباب فروشیپراید می فروشن
الان هم ماشین پراید آخرین سیستمو بیارین بگن با پیکان عوض کنم عمرا اینکارو کنم
پیکان نه می رقصه نه مشکل دیفرانسل داره که شما گفتید احتمالا یه تصادفی دید که دارید نظر می دید ترمز هم برای گرفتن لحضه ای نگزاشتن بلکه گذاشتند بارعایت قوانین و فاصله طولی مناسب از ترمز استفاده کنید نه برید به ماشین جلوییبچشبید و به ترمز مطمین باشید ترمز پراید هم معتبرنیست ممکنه هران بریده یا دچارایراد بشه
مشکل از ما نیست مشکل از برنامه زیری غلط مسولان کشوریته که به جای ارتقای پیکان زدن تو خط تولید انواع خودرو های بی مصرف که هر کدوموشون یه ایراد داره
راننده با راننده فرق داره با حرف یه بچه تازه به دوران رسیده که نمیشه مقایسه گذاشت جسارت به شما نشه ولی برید از رانندگان با تجربه بپرسید که از بین این همه ماشین کدوم ماشین بهترین تو ایرانه صد در صد پیکان اولشه بعد ماشین های شرکت رنو و نیسان و دیگر مارک های معتبر در اولیت می باشد .
ما حرفی از روی معده و ظاهر نمی گیم ما سالیان سال با این ماشین ها ور رفتیم و بهتر از شما می دونیم پیکان بهتره یا پراید
راندده و ماشینی که شما دیدن تو چراغ قرمز هول داده میشه راننده نبوده و یا اینکه از بس گدا بود دستی رو ماشین نمیکشه درضمن الان توی چراغ قرمزها بیشترپراید که می بینیم با دست اینورو اونورمیشه اگه ماشین مرسدس بود و شما به موتورش نرسید این بلا سرش میاد
بدبختی پراید گفتیم جای پیکانو می گیره زد آب بست به خودروی ایران
الان بعد پیکان پسرش سمند محکمترین و قدرتمند ترین خودروی شرکت ایران خودرو است و خوب پولمون می رسید همون سمندو می گرفتیم ولی نشد که نشد
من قدم متوسطه و صندلی ها به گونه ای است نه سرم به کف می خوره نه اینکه پام می ره زیر سینه شما ظاهرا پیکان سوار نشدید که دارید اینجوری غیر فنی بحث می کنید . شما صندلی و وضیعت نشیمن خودرا خوب تنظیم و کمربند راببندید مشکل نخاع پیدا نمی کنید . بهتره به پرایدتون بچسبید و پیکانو بسپاریدبه پیکان سوارها صدها پیکان سوار می شناسم که عمرشونروپیکانه اما گردن و مشکل درد ندارند که شما می گید
اتفاقا دیروز شب داشتم پیاده از جایی می اومدم و ماشینو داده بودم تو دوزی بی ماشین بودم و ماشین تو راه نبود که سوار شم اخربه پراید 91 سری 131 گاز سوز شرکتی وایساد تا منو برسونه سوار شدیم تو دلمون گفتیم عجب پرایدی همون لحضه چشمون خورد یا چیزی شد پراید افتاد به هق هق و خاموش شد اونی که می گفتی پیکانو هل می دن پیاده شدیم از وسط خیابان پرایدو هل دادیم کنار و دیدم راننده نمی تونه ماشینو راه بندازه چون مشخص بود راننده نیست بهش گفتم پسر خوب پراید درسته کم مصرفه اما اول چراغ هاتو خاموش کن ضب سوتو خاموش کن استارت بزن و اینجور شد که زد و ماشین درست شد ولی کمی بعد که من پیاده شدم باز خاموش شد دیگه دنبالش نرفتم و کلی متاسف شدم که با تکنولوژی جدید هنوز هنوزه دارهپراید لگن و ناقص می ده دست مردم بیچاره متاسف شدم خیلی متاسف
اگر صنعت خودرو سازی دست مهندسان و مدیران با کفایت بود صنعت خودروی ماروی پیکان و پراید نمی موند پسر خوب به اون کسی که میگه تو ایران متاسفه بگو بره یه ماشین خودشون را بیاره اگه بیش از سه سال دوم آورد بیاد بگه نظر خودشو بگه
در کل صد رحمت به پیکان که ابروی ایران خودرو را بیش زا 50 سال حفظ کرد وبیشتر از ماشین های حلبی امروز جاده ها را خط خطی کرده الان در آمارجدید تصادفات پراید رکورد بیش از دو برابری پیکانو شکسته ای ول به پراید که شما می گید سبکو مطمینه !
اگر از اینده خودرو های خارجی مطمین بودم ماشین مرسدس قدیمی سری s15 می گرفتم را که صد شرف داره به خودرو های داخلی در
amir_t6262
19-05-2014, 09:57
یاد Jeremy Clarckson افتادم که توی Top Gear و حین مصاحبه با یک مهمان ایرانی تبار، عکسی از پیکان رو نشون داد و با کمال حیرت از مهمان پرسید ایران در حالیکه داره این رو می سازه چطور میگن داره به دانش هسته ای دست پیدا میکنه ... ؟!
این کدام قسمت Top Gear هست؟
samir2011
19-05-2014, 10:12
این کدام قسمت Top Gear هست؟
حتما یا احتمالا بوده اگه دوستمون جرمی اهل فن بود می دونست که پیکان مال انگلیسه نه ایران در ضمن خیلی وقته پیکان تولیدش تو ایران متوقف شده الان بهترین خودروی جایگزین پیکان تو ایران ال 90 است که ترکیبی از پیکان - رنو و اون یکی چی بود یادم رفت تولید میشه و خیلی هم کم مصرف و قدرتمندتر از پراید و ماشین های دیگه ست ولی چی بگیم این ماشین هم گرونه و 40 تومان پول زیادی براش
البته موتور این ماشین از رومانیه و باز ایران خودرو نتونسته خودش مردانه به موتور درست بزنه الان بازهم میشه پد خونده این ماشین عجب
دوست عزیز نزدیک 18 ساله راننده هستم اولش پیکان داشتم و یه چهار سالی باهاش ور رفتم به سرمون خورد عوض کنیم سوارپراید شیم که خیلی تعریف می کردن کم مصرفه سبکه کم خرجه و فلان فلان
خلاصه پرایدی گرفتیم و مدتی سوارشدیم افسوس اون حس و لذت رانندگی که پیکان می داد توی پراید نبود وحشتی که توی جاده روی سرعت پراید ادمو می گیره خیلی دردناکه تلنگرر و صدا های جورباجورکه ازپراید می اومد ادمو کلافه می کرد یه جایی صدا می داد باز می کردی می دید پیچ پلاستیکی بستند که براثر گرما خاصیت خودشو ازدست داده و صدا می افته
پراید شما را نیز روندیم و چون باب میلمون نبود دوباره فروخته یه پیکان عروس گرفتیم و الان پیکان برام خیلی لذت بخشتره تا سوارپراید اسباب بازی شم . تو اسباب فروشیپراید می فروشن
الان هم ماشین پراید آخرین سیستمو بیارین بگن با پیکان عوض کنم عمرا اینکارو کنم
پیکان نه می رقصه نه مشکل دیفرانسل داره که شما گفتید احتمالا یه تصادفی دید که دارید نظر می دید ترمز هم برای گرفتن لحضه ای نگزاشتن بلکه گذاشتند بارعایت قوانین و فاصله طولی مناسب از ترمز استفاده کنید نه برید به ماشین جلوییبچشبید و به ترمز مطمین باشید ترمز پراید هم معتبرنیست ممکنه هران بریده یا دچارایراد بشه
شما باد جوانی تو کلهتونه عاشق سرعت هستید نه عزیز اینجا ایرانه
مشکل از ما نیست مشکل از برنامه زیری غلط مسولان کشوریته که به جای ارتقای پیکان زدن تو خط تولید انواع خودرو های بی مصرف که هر کدوموشون یه ایراد داره
راننده با راننده فرق داره با حرف یه بچه تازه به دوران رسیده که نمیشه مقایسه گذاشت جسارت به شما نشه ولی برید از رانندگان با تجربه بپرسید که از بین این همه ماشین کدوم ماشین بهترین تو ایرانه صد در صد پیکان اولشه بعد ماشین های شرکت رنو و نیسان و دیگر مارک های معتبر در اولیت می باشد .
ما حرفی از روی معده و ظاهر نمی گیم ما سالیان سال با این ماشین ها ور رفتیم و بهتر از شما می دونیم پیکان بهتره یا پراید
راندده و ماشینی که شما دیدن تو چراغ قرمز هول داده میشه راننده نبوده و یا اینکه از بس گدا بود دستی رو ماشین نمیکشه درضمن الان توی چراغ قرمزها بیشترپراید که می بینیم با دست اینورو اونورمیشه اگه ماشین مرسدس بود و شما به موتورش نرسید این بلا سرش میاد
بدبختی پراید گفتیم جای پیکانو می گیره زد آب بست به خودروی ایران
الان بعد پیکان پسرش سمند محکمترین و قدرتمند ترین خودروی شرکت ایران خودرو است و خوب پولمون می رسید همون سمندو می گرفتیم ولی نشد که نشد
من قدم متوسطه و صندلی ها به گونه ای است نه سرم به کف می خوره نه اینکه پام می ره زیر سینه شما ظاهرا پیکان سوار نشدید که دارید اینجوری غیر فنی بحث می کنید . شما صندلی و وضیعت نشیمن خودرا خوب تنظیم و کمربند راببندید مشکل نخاع پیدا نمی کنید . بهتره به پرایدتون بچسبید و پیکانو بسپاریدبه پیکان سوارها صدها پیکان سوار می شناسم که عمرشونروپیکانه اما گردن و مشکل درد ندارند که شما می گید
اتفاقا دیروز شب داشتم پیاده از جایی می اومدم و ماشینو داده بودم تو دوزی بی ماشین بودم و ماشین تو راه نبود که سوار شم اخربه پراید 91 سری 131 گاز سوز شرکتی وایساد تا منو برسونه سوار شدیم تو دلمون گفتیم عجب پرایدی همون لحضه چشمون خورد یا چیزی شد پراید افتاد به هق هق و خاموش شد اونی که می گفتی پیکانو هل می دن پیاده شدیم از وسط خیابان پرایدو هل دادیم کنار و دیدم راننده نمی تونه ماشینو راه بندازه چون مشخص بود راننده نیست بهش گفتم پسر خوب پراید درسته کم مصرفه اما اول چراغ هاتو خاموش کن ضب سوتو خاموش کن استارت بزن و اینجور شد که زد و ماشین درست شد ولی کمی بعد که من پیاده شدم باز خاموش شد دیگه دنبالش نرفتم و کلی متاسف شدم که با تکنولوژی جدید هنوز هنوزه دارهپراید لگن و ناقص می ده دست مردم بیچاره متاسف شدم خیلی متاسف
اگر صنعت خودرو سازی دست مهندسان و مدیران با کفایت بود صنعت خودروی ماروی پیکان و پراید نمی موند پسر خوب به اون کسی که میگه تو ایران متاسفه بگو بره یه ماشین خودشون را بیاره اگه بیش از سه سال دوم آورد بیاد بگه نظر خودشو بگه درضمن اگرمن ایرانی اونجا بودم حال اونرفیقمون را می گرفتم گریان راهی خونهاش می کردم چون هوا شعر می گه
خیابان و جاده ها وضیعتشون بده شما کجارو گرفتی فکر کرده ایران اتوبان آلمانه یااروپایی
در کل صد رحمت به پیکان که ابروی ایران خودرو را بیش زا 50 سال حفظ کرد وبیشتر از ماشین های حلبی امروز جاده ها را خط خطی کرده الان در آمارجدید تصادفات پراید رکورد بیش از دو برابری پیکانو شکسته ای ول به پراید که شما می گید سبکو مطمینه !
اگر از اینده خودرو های خارجی مطمین بودم ماشین مرسدس قدیمی سری s15 می گرفتم را که صد شرف داره به خودرو های داخلی در
پسرم شما اگر نزدیک به 18 ساله راننده ای، بنده بیش از 20 سال هست راننده ام. بنابراین بهتره از این ببعد وقتی مخاطبت رو نمی شناسی قدری محتاطانه تر و محترمانه تر صحبت کنی نه اینجور بی مهابا که جواب تند هم بشنوی . چپ و راست هی میگه پسر خوب ... پسر خوب! انگار داره با خودش یا با پسر کوچیکش صحبت میکنه
اگر در این زمینه تخصص کافی نداری حداقل ادب کلام رو که داشته باش.
من کی گفتم پراید دارم. خوشبخبتانه 206 مدل 89 دارم ولی انواع خودروهای داخلی و تعدادی خارجی رو امتحان کردم و گذشته از این 21 ساله مطالعه ی تخصصی و تعدادی تألیف در حوزه ی ترمودینامیک خودرو دارم و بقول شما «از روی باد معده» نظر نمیدم
اگر بقول نارسای شما پیکان جا برای ارتقا !!! داشت همون انگلیسی ها اونقدر عقل داشتند که نگهش دارن و ارتقاش بدن!
چطوره ژیان و رنو 5 و فولکس قورباغه ای رو هم خودروسازان ایرانی در دست ارتقا قرار بدن؟!
بله با این نگاه ، کوبا بهترین کشور دنیاست چرا چون بندرت در اونجا خودروی مدرن که در طی 20 سال اخیر ساخته شده باشه تردد داره و توی خیابونها تماما خودروهای کلاسیک 50 -60 سال قبل مشابه پیکان و بلکه قدیمی تر از اون ریخته توی خیابونها. اونم در اثر پیروی از نظریات کومونیستی!
این کدام قسمت Top Gear هست؟
Top Gear 6x04
مهمان : امید جلیلی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ](series_6)
حتما یا احتمالا بوده اگه دوستمون جرمی اهل فن بود می دونست که پیکان مال انگلیسه نه ایران در ضمن خیلی وقته پیکان تولیدش تو ایران متوقف شده الان بهترین خودروی جایگزین پیکان تو ایران ال 90 است که ترکیبی از پیکان - رنو و اون یکی چی بود یادم رفت تولید میشه و خیلی هم کم مصرف و قدرتمندتر از پراید و ماشین های دیگه ست ولی چی بگیم این ماشین هم گرونه و 40 تومان پول زیادی براش
البته موتور این ماشین از رومانیه و باز ایران خودرو نتونسته خودش مردانه به موتور درست بزنه الان بازهم میشه پد خونده این ماشین عجب
اگر به پست اول من درست دقت می کردید می دیدی گفتم پیکان جزو اولین طرحهای پونتون شرکت تالبوت انگلیس هست. ظاهرا واژه ها بسکه برای شما غریب هست متوجه مطلب نشدی.
اینکه لوگان ترکیبی از رنو و پیکانه هم طنز جالبی بود!
محض اطلاعت : داچیا لوگان رو رنو برای مردم فقیر رومانی طراحی کرد نه اینکه موتورش یا جای دیگریش اصالتا از خود رومانی باشه. بلکه در اصل فرانسوی هست.
samir2011
20-05-2014, 09:21
پسرم شما اگر نزدیک به 18 ساله راننده ای، بنده بیش از 20 سال هست راننده ام. بنابراین بهتره از این ببعد وقتی مخاطبت رو نمی شناسی قدری محتاطانه تر و محترمانه تر صحبت کنی نه اینجور بی مهابا که جواب تند هم بشنوی . چپ و راست هی میگه پسر خوب ... پسر خوب! انگار داره با خودش یا با پسر کوچیکش صحبت میکنه
اگر در این زمینه تخصص کافی نداری حداقل ادب کلام رو که داشته باش.
من کی گفتم پراید دارم. خوشبخبتانه 206 مدل 89 دارم ولی انواع خودروهای داخلی و تعدادی خارجی رو امتحان کردم و گذشته از این 21 ساله مطالعه ی تخصصی و تعدادی تألیف در حوزه ی ترمودینامیک خودرو دارم و بقول شما «از روی باد معده» نظر نمیدم چون این چیزی هست که شما در اون متخصص تری نسبت به من.
اگر بقول نارسای شما پیکان جا برای ارتقا !!! داشت همون انگلیسی ها اونقدر عقل داشتند که نگهش دارن و ارتقاش بدن!
چطوره ژیان و رنو 5 و فولکس قورباغه ای رو هم خودروسازان ایرانی در دست ارتقا قرار بدن؟!
بله با این نگاه سخیف، کوبا بهترین کشور دنیاست چرا چون بندرت در اونجا خودروی مدرن که در طی 20 سال اخیر ساخته شده باشه تردد داره و توی خیابونها تماما خودروهای کلاسیک 50 -60 سال قبل مشابه پیکان و بلکه قدیمی تر از اون ریخته توی خیابونها. اونم در اثر پیروی از نظریات کومونیستی!
واقعا آدم حرفهایی اینجا می شنونه که تأسف میخوره بعضی از ایرانی جماعت اینقدر افق دیدشون محدود و بسته هست. و اینجاست که باید گفت خلایق هر چه لایق ...
دوست عزیز بنده قصد بنده اگر اهانت به شما بود نمی گفتم ولی من حرف هایی رازدم که می دونم برای شما سنگینه ولی خوب باید گفته می شد در انتهای این متن هم گفتم به خود نگریدید که ظاهرا توی تاپیک ناقص افتاده
من ماشینو صرفا سوار نمی شم از اینجا برم سر کار و دوباره برگردم خونه به این راننده نمی گن دوست عزیز دراین سال ها من 4 سال تاکسی سواره بودم و صبح تا شب توی خیابان ها ول بودم با پراید هم مدتی تو اژانس ها ور رفتم و الان هم از پیکان عروسی که گرفتم بیشتر برای شهرهای نزدیک سفر می کنم پس اگر ببینی من توی ماشین بیشتر از جنابعالی عرق ریختم ولی شما فقط درسشو خوندی اما از نزدیک توی سرما و گرما ورد نرفتی که داری این حرفو می زنی
توی یخ و جاده های برفی ماشینت تو سربالای ها عقب عقب نیامده تا بدونی چطوری مهار کنی یا توی سرازیرها ماشینت نبریده تا بدونی چطور برخورد کنی یا ازنزدیک با انواع آدم ها تصادف نکردی که بدونی چقدر دردسر و الافی داره همه اینهارا من با پیکان تجربه کردم و خوب شماباید حق بدی من طرف پیکانو بگیرم
شما اولش گفتی پیکان وقتی میری دیفرانسل وراننده می رقصه آخه تو با این همه علم این حرفو میزنی فکر نمی کنی شاید کسی باشه این حرفتو زیر سوال ببره
اره دوست عزیز بحث زیاده و این انجمن جاش نیست من هم قصد توهین ندارم فقط می خوام برخی نکته ها دستون بیاید .
ال 9 هم می گم مال پیکان چون سیستمشو از پیکان ایران خودروی محترم الهام گرفته و تغییر داده و این حرف ما هم از خود شرکتش منبع داریم منور من از پیکان همون ایران خودروه آقایان پرفسور
در کل انگلیسی ها وقتی ست مونتازو تو ایران راه انداختند مغز خر نداشتند که برن جمع کنن دوباره بزنن پیکان تو ایران براشون نماد ایران اسلامی بود دوست عزیز بنابرین به لغاش سپردن
samir2011
20-05-2014, 09:28
اگر به پست اول من درست دقت می کردید می دیدی گفتم پیکان جزو اولین طرحهای پونتون شرکت تالبوت انگلیس هست. ظاهرا واژه ها بسکه برای شما غریب هست متوجه مطلب نشدی.
اینکه لوگان ترکیبی از رنو و پیکانه هم طنز جالبی بود!
محض اطلاعت : داچیا لوگان رو رنو برای مردم فقیر رومانی طراحی کرد نه اینکه موتورش یا جای دیگریش اصالتا از خود رومانی باشه. بلکه در اصل فرانسوی هست.
بقول سعدی در باب اول گستان :
تا مرد سخن نگفته باشد ، عیب و هنرش نهفته باشد!
دوست عزیز موتور ال 90 ازرنو الهام گرفته برید از اهل فن بپرسید و ثابت شده هم است ال90 مال شرکت رنو هست و لوگوی رنو هم تو جلوی ماشین
در کل تو این جهان همه ازیکدیگر تکنولوژی کش میرن حالا رومانی باشه یا کشور های استعماری چون فرانسه
بنده همینجا می گم عاشق پیکانم و اسمشو با هیچ چیز عوض نمی کنم حالا شما یه بگید ما در عصر قدیم هستیم یا افق محدوده یا هر چیزی سلیقه و نگرش هر کس به خودش مربوه و دیگران حق دخالت ندارند
سلام
ذکر دو نکته ضروری به نظر میرسه :
1- موضوع تاپیک راجع به ضعف امنیتی ماشینها بود و نه چیز دیگه ، حالا مقایسه ی پیکان و پراید و ال 90 از لحاظ فنی این وسط چه نقشی داشت من متوجهش نشدم
2- تمامی بی احترامی رو ها من ادیت کردم ، اگر نمیتونید احترام همدیگه رو نگه دارید در بحثها ما مجبوریم اینطوری دست ببریم در پستهای شما .
پس لطفا و حتما احترام همدیگه رو نگه داریم در بحثها ، با بی احترامی و اینکه کی چند ساله راننده هست و متلک و کنایه به همدیگه چیزی پیش نمیره و اون چند تا نکته ی فنی هم مطرح میشه ارزش خودشو از دست میده .
پیشاپیش ممنون از توجه دوستان
shadows_funeral
20-05-2014, 21:33
کلا تمامی پست های این تاپیک نا مربوط به موضوع اصلی هست و بحث و جدل بی مورد هم خلاف قوانینه. تاپیک قفل می شه.
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.