ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مشکل Unidentified Network و وصل نشدن به نت



asextor
01-07-2013, 16:59
سلام دوستان. مشکلی که چند روزه واسه سیستمم پیش اومده اینه که مودم رو شناسایی نمیکنه یا شاید آی پی مودم مشکل پیدا کرده . در حقیقت اینطوره که وقتی صفحه ی مربوط به شبکه (که داخلش اطلاعات شبکه و راه اندازی کانکشن هست) رو باز میکنم ، شبکه ی ADSL رو شناسایی نمیکنه و مینویسه Unidentified network. از طرفی وقتی مرورگر رو باز میکنم و داخلش آی پی 192.168.1.1 و هر آی پی دیگه ای که میشناسم رو وارد میکنم چیزی نمیاره . متاسفانه مودمم رو یکی دو سال پیش ، همونی که ازش adsl گرفتم کانفیگ کرد و خودمم چیزی از کانفیگ کردن نمیدونم. راه حل هایی که تا الان تست کردم : تعویض ویندوز ، نصب درایور کارت شبکه از روی سی دی مادربورد ، تغییر آی پی Ethernet از حالت اتوماتیک به حالت دستی و تست کردن چند آی پی مختلف ، کمک گرفتن از ابزار ویندوز برای شناسایی و حل مشکل (که در حالت آی پی اتوماتیک ، میگه Ethernet doesn't have a valid IP configuration، و در حالت آی پی دستی هیچ مشکلی رو پیدا نمیکنه) ، خاموش کردن مودم و روشن کردنش بعد از چند دقیقه ، برداشتن تیک های IPV4 و IPV6 به صورت تک تک و تست مجدد . آها یه نکته ی دیگه هم بگم . تو ویندوز قبلی ، با نرم افزار آپدیت خودکار درایور های سیستم ، چند تا درایور که فکر کنم درایور کارت شبکه هم جزئش بود رو آپدیت کردم . منتها تا بعد از ریست کردن ویندوز مشکلی نبود ولی به محص ریست سیستم مشکل شروع شد که با هزار زحمت تونستم بعد از سیستم رستوری مشکل رو حل کنم !!! ولی ناگهان برق رفت و وقتی مجددا سیستم رو روشن کردم دیدم مشکل هنوز پا برجاس و با اینکه سیستم رستوری رو تا حداکثر مدت زمان انجام دادم ، مشکل حل نشد . یه نکته دیگه ، وقتی صفحه سیستم دیوایس رو باز میکنم (تو ویندوز قبلی) 2 تا گزینه ی wan miniport 2 و 3 مشکل داشتن و هر کاری کردم درایورشون درست نشد ، تو این ویندوز جدید هم اصلا چنین چیزی رو نمیشناسه . الان هر 2 ویندوز فعاله و علاوه بر این 2 ویندوز روی یه نوت بوک هم تست کردم و مشکل اونجا هم هست. ممنون میشم کمک کنید . پ.ن : هر چی اینتر زدم پایین نیومد ، مجبور شدم همه رو دنباله هم بنویسم !!!

asextor
01-07-2013, 17:21
همین الان 3 تا راه حل معمول واسه پیدا کردن ای پی مودم رو طی کردم . از طریق ipconfig و k ipconfig توی داس که جلوی default gateway چیزی ننوشته بود . از طریق دستور cmd /k tracert هم آی پی خط اول رو زدم ولی چیزی نیومد . مودم رو هم خواستم ریست کنم ، واسه همین دکمه ریست رو تا 40 ثانیه (برای اطمینان) نگه داشتم (وقتی مودم روشن بود) که هیچ اتفاقی نیوفتاد . هنوز هم دارم میگردم ببینم راهی پیدا میکنم یا نه . خواهش میکنم کمک کنید 3-4 روزه دارم روش کار میکنم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم

mer30boy
11-04-2014, 13:12
بچه ها منم همچین مشکلی رو پیدا کردم دو هفتس مشکل حل نشده لطفا راه حل بگید دیگه واقعا خسته نشدم اگه کسی چیزی میدونه دریغ نکنه لطفا

Gregar
12-04-2014, 00:18
این مشکل واسه من هم بعضی مواقع که کلا سیستم رو از برق قطع میکنم و مودم و کابل lan رو قطع میکنم و بعدا که دوباره همه رو وصل میکنم هم به وجود میاد . منتهی خود به خود درست میشه . مثلا 10 بار که مودم رو از اول خاموش میکنم درست میشه .

star254
12-04-2014, 01:33
با سلام خدمت تمامی دوستان آنچه که تا به حال به عنوان مشکل مطرح شده میتونه موارد متعددی از خرابی های نرم افزاری و سخت افزاری رو در بر بگیره و به صرف اقدامات نرم افزاری نمیشه به طور قطع گفت مودم سالم یا خرابه . رایج ترین خرابی سخت افزاری مودم مربوط به آداپتور و خازنهای اون میشه که اولی به راحتی قابل اصلاح هست اما دومی کار یک شخص حرفه ای ست با توجه به این که هزینه تعمیر مودم گاهی از قیمت سالمش بیشتره . اما مشکلات نرم افزاری میتونه از تنظیمات غلط یا مشکلات پیش آمده برای ویندوز باشه پس داشتن یک سیستم با ویندوز سالم کمک شایانی به رفع مشکل میکنه . برای مودم اگه میشه وارد تنظیمات شد گزینه تنضیمات پیش فرض رو پیدا و اجرا کنید در غیر این صورت از کلید ریست پشت دستگاه استفاده کمک بگیرید . اگه مودم به رایانه یک شماره آی پی اختصاص نده اما بشه وارد تنظیمات اون شد گاهی آپگرید فریمور مشکل رو حل میکنه . در غیر این صورت گزینه خرابی سخت افزاری محتمل تره . در هنگام خرید مودم مارکی رو انتخاب کنید که بشه آپدیتهای اون رو به راحتی پیدا و دانلود کنید .اگه مودم رو با یک سیستم دیگه و رایانه رو با یک مودم دیگه کنترل کنید زودتر میشه مقصر رو پیدا و روش های کنترل اون رو شروع کرد.

floorfilla73
13-04-2014, 02:30
با سلام خدمت تمامی دوستان آنچه که تا به حال به عنوان مشکل مطرح شده میتونه موارد متعددی از خرابی های نرم افزاری و سخت افزاری رو در بر بگیره و به صرف اقدامات نرم افزاری نمیشه به طور قطع گفت مودم سالم یا خرابه . رایج ترین خرابی سخت افزاری مودم مربوط به آداپتور و خازنهای اون میشه که اولی به راحتی قابل اصلاح هست اما دومی کار یک شخص حرفه ای ست با توجه به این که هزینه تعمیر مودم گاهی از قیمت سالمش بیشتره . اما مشکلات نرم افزاری میتونه از تنظیمات غلط یا مشکلات پیش آمده برای ویندوز باشه پس داشتن یک سیستم با ویندوز سالم کمک شایانی به رفع مشکل میکنه . برای مودم اگه میشه وارد تنظیمات شد گزینه تنضیمات پیش فرض رو پیدا و اجرا کنید در غیر این صورت از کلید ریست پشت دستگاه استفاده کمک بگیرید . اگه مودم به رایانه یک شماره آی پی اختصاص نده اما بشه وارد تنظیمات اون شد گاهی آپگرید فریمور مشکل رو حل میکنه . در غیر این صورت گزینه خرابی سخت افزاری محتمل تره . در هنگام خرید مودم مارکی رو انتخاب کنید که بشه آپدیتهای اون رو به راحتی پیدا و دانلود کنید .اگه مودم رو با یک سیستم دیگه و رایانه رو با یک مودم دیگه کنترل کنید زودتر میشه مقصر رو پیدا و روش های کنترل اون رو شروع کرد.

حرف دوستمون کاملا درسته.یا مودم خرابه یا کارت شبکه.باید با یه دستگاه دیگه که سالم هست تست کنید تا بفهمید مشکل از مودم هست یا درایور کارت شبکه یا خود کارت.سیم شبکه هم تست کنید اگه دم دست اضافه دارید.
در ضمن اگه مشکل از مودم بود ممکنه با ریست کردن و کانفیگ مجدد درست بشه و یا کلا باید تعویض بشه.

a,n
12-07-2015, 04:51
سلام.
با کابل ethernet میتونید وصل بشید یا با wifi?

tajrobenik
13-07-2015, 00:14
سلام.
با کابل ethernet میتونید وصل بشید یا با wifi?

01-07-2013 !!