PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : نحوه استخدام بازاریاب



ملا نصرالدین
17-06-2013, 08:09
سلام
ما میخواهیم یه بازاریاب استخدام کنیم
ولی چند سوال برای من پیش امده
فرضا ما از اجناس عکس بگیریم و این بازاریاب بره و برایش مشتری پیدا کند.خب ما جنس رو چجوری به اون مشتری برسونیم
اگر بخواهیم جنس رو به بازاریاب بدهیم که ممکن هست کلا بره و دیگه بر نگرده
اگر بخواهیم مستقیم جنس رو به مشتری بدهیم فکر نکنم بازاریابه قبول کنه
برای ضمانت هم چک و سفته فایده ای نداره.اگر جنس رو ببره کلی دوندگی داره تا بخوای پیداش کنی و ...
چند برابر اون پول باید خرج کنی تا بتونی جنست رو پس بگیری
اصولا چکار باید کرد؟

از تیم مدیریت خواهش میکنم اگر تاپیک در جای نادرستی ایجاد شده منتقل کنند:n16:

شاهزاده خانوم
17-06-2013, 12:23
سلام سلام

خوب شما ی فاکتور بهش میدی ک زمانی که برای جنسی مشتری پیدا کرد مشتری تمام مشخصاتش و ادرسش را توی اون فاکتور مینویسه زیرش هم ی کاربن میزاره و امضا میکنه ی فاکتور پیش شما میمونه ی فاکتور پیش بازاریاب و بر اساس ادرس مشتری شما براش بسته رو میفرستی
توافقی سر هفته یا ماه هزینه بازاریاب رو میدین
البته فکر میکنم اینجوری باشه دقیق نمیدونم

lordsuperboys
17-06-2013, 12:50
نه ببین اینجا کسی که دستش بستس بازاریاب یعنی اون مشتری و پیدا می کنه فاکتور می نویسه شما جنسو می بری بعضی بی انصافا هستن که بعد از پیدا کردن مشتری شون بازار یابو رد می کنن بره

Shadow-Man
17-06-2013, 18:45
چی می فروشین؟ به چند تا بازار یاب نیاز دارین.
حتما از بازاریاب با تجربه استفاده کنید.
اگه دستمزد زیاد هم خواست اشکال نداره.
فرق بازاریاب خوب و بد زمین تا اسمونه.

حواستون باشه که بازاریاب دروغ نگه به مشتری. موقتی فروش میره بالا ولی کلا منطقه رو از دست میدید.
بازاریاب باید در بازه های زمانی منظم به مشتری سر بزنه. تحت هر شرایطی حتی اگه خرید تمام عمرش رو کرده باشه.
با بازاریاب ست باشین. مثلا بازاریاب قول چک یک هفته رو نده بعد شما بگی فقط چک شش روزه.
کاتالوگ ها تمیز و زیبا باشه. اگه جنستون کاتالوگ داره که هیچ ولی اگه خودتون میخواید کاتالوگ درست کنید رو کاغذ آ 4 چاپ نکنید. بدید یه عکاس حرفه ای (واقعا حرفه ای) رو کاغذ بسیار ضخیم و مناسب چاپ کنه
بازاریابتون باید همه چیز رو بدونه. مشتری هر سوالی پرسید نباید بگه نمی دونم. خیلی وقتا سوالای بی ربط می پرسن. ولی باید جواب اونا رو هم بدونه. چه فرقی میکنه یه محصول کارخونه اش تو کرج باشه یا مشهد ولی مشتری می پرسه.
بازاریاب حتما باید تمام محصولات رو از نزدیک ببینه.
بازاریاب باید تمام شرایط خرید و همینطور نحوه تحویل و تصویه رو با مشتری تموم کنه.

همون طور که دوستان گفتن بازاریاب لیست سفارش رو از مشتری میگره بعلاوه شماره و اسم و ادرس. و واحد پخش سر وقت طی شده جنس رو تحویل میده.
هر اتفاقی هم سر تحویل افتاد مثل تعطیل بودن مغازه جر و بحث احتمالی بین پخش و مشتری، مرجوع کردن به هر دلیل و ... باید بازاریاب رو در جریان بذارین. که مثلا هفته بعد که خواست دوباره ویزیت کنه گوشی دستش باشه.

از همه اینا گذشته این اشانتیون و تخفیف و قیمت مناسب و جنس با کیفیت یا شرایط پرداخت مناسب نیست که باعث فروش میشه این بازاریابتون هست که میزان فروش شما رو تعیین میکنه. پس دنبال بازاریاب خوب بگردین



نه ببین اینجا کسی که دستش بستس بازاریاب یعنی اون مشتری و پیدا می کنه فاکتور می نویسه شما جنسو می بری بعضی بی انصافا هستن که بعد از پیدا کردن مشتری شون بازار یابو رد می کنن بره


بی انصاف تر از اون نمایندگی رانی هست که بازاریاب رو نگه میداره ولی رانی رو با قیمتی به عمده فروش میده که عمده فروش از تو که بازاریاب مستقیم رانی هستی ارزون تر میده.
بی انصاف تر از اون کسیه که به بازاریاب میگه فقط فروش نقدی ولی موقع تحویل از مشتری به حساب بازاریاب چک میگیره.
کجاشو دیدی

Shadow-Man
18-06-2013, 16:13
نگفتین چی میفروشین.
یه بازاریاب برای کل تهران یه مقدار عجیبه چون همون طور که گفتم مشتریاتون باید مرتب ویزیت بشن با یه ویزیتور فکر کنم سالی یه بار هم نتونید مشتری رو ویزیت بکنید. حتی اگه ساختمان درحال ساخت رو بخواین ویزیت کنید باز هم یه ویزیتور نمی تونه کل تهران رو پوشش بده. اما برای شروع خوبه. فعلا منطقه خودتون رو خوب پوشش بدید یواش یواش بیشتر می کنید.

برای استخدام بازاریاب باید اعلامیه بچسبونید تو در و دیوار. طرفای ما که اینطوریه. کسایی که کار اصلیشون بازاریابی هست معمولا با اعلامیه و اگهی این چیزا کار گیر نمیارن. مثلا جایی که داره کار میکنه احتمالا چند تا بازاریاب دیگه هم هستن از اونا میشنوه که مثلا فلان شرکت بازاریاب میخواد. میبینه اونجا شرایطش بهتره میره اونجا. بازاریاب های طلایی هم همونطور که گفتم مورد سرقت قرار میگیرن. :دی

فروش کار سختیه حتما حواستون به رقباتون باشه. باید بدونید سیاستاشون چیه چه کارایی میکنن چه برنامه ها و تخفیفایی دارن... چه چنسای جدیدی میارن از قافله عقب نمونید. بعضی شرکتا اینقدر خوب کار میکنن که حتی نیاز مشتری رو عوض میکنن. تا شما بیاید به خودتون بجنبید قافیه رو باختین.
این کار خیلی سخت نیست معمولا مشتری ها خودشون برنامه ها و روش کار شرکتای رقیب رو لو میدن. مثلا یه جنسی رو بازاریاب میخواد بفروشه مشتری میگه بابا فلان شرکت اشانتیون میده. یا مثلا بازاریاب تا تو مغازه میره یارو میگه بابا چرا اینقدر دیر میاین فلان شرکت هر هفته سر میزنه. ادم رو لنگ نمی ذارن.
اینایی که گفتم مثلا بود.

البته بازاریاب تو این زمینه خیلی مهمه بعضی ها فقط میگن خرید نداریم نمی گن چه مرگشونه. بازاریاب باید بتونه از زیر زبونش بکشه بیرون.
بازاریابی خیلی ترفند داره خیلی از شرکتاییی که به صورت جدی تو کار پخش هستن به طور دوره ای کلاس آموزشی برای بازاریابا میذارن.
مثلا به ما میگفتن اگه دیدید مشتری ای هست که ازتون خرید نمیکنه باید بپرسید چرا؟ مثلا میگه شما فاکتور به فاکتور کار نمیکنید. اینجا باید بگید اگه فاکتور به فاکتور کار کنیم خرید میکنید؟ اگه مشتری جواب داد اره چرا که نه. یعنی واقعا مشکلش فاکتور به فاکتوره ولی اگه گفت حالا ببینیم چی میشه و از این حرفا بدونید داره دروغ میگه مشکلش چیز دیگه است در این صورت نباید چیز دیگه ای گفت و باید خداحافظی کرد و رفت بیرون و به فکر این بود که مشکل واقعی چیه و چی کار باید کرد.

از بازاریابتون بخواید حتی الامکان بازاریابای دیگه رو تو مسیرش بشناسه و رابطه خوبی باهاشون داشته باشه این طوری هم از برنامه ها و سیاست های شرکت های دیگه (نه لزوما شرکتهای رقیب) با خبر میشید هم بازار یاب می تونه از این طریق مشتری ها رو بشناسه اخلاق و قلقشون رو بدونه با شناخت قبلی مشتری رو ویزیت بکنه.
مثلا بعضی مشتری ها دوست دارن خیلی رسمی و مودبانه باهشون برخورد بشه بعضی ها برعکس این طوری معذب میشن. باید باهاشون رفیق بشی و درواقع رفاقتی باهاشون کار کنی. مورد دوم خیلی بیشتره.

چقدر حرف زدم :دی
چیز دیگه ای هم اگه یادم اومد میگم.

راستی احتمالا نمی تونید برین بازاریاب دزدی :دی پس از طریق اعلامیه پیگیر بشید وقتی کسی اومد با همون مصاحبه ساده خیلی چیزا رو می فهمید (سابقه کار... طرز حرف زدن... می تونید زنگ بزنید شرکت قبلی) یه مدت هم که کار کنه می فهمید چند مرده حلاجه