ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سوال: استفاده از uv map زیبراش در مکس



RezaNrzdh
13-04-2013, 01:10
سلام و خسته نباشید.

یه طرح زدم توی مکس و برای sculpting هم بردمش Zbrush حالا که برای UV آوردمش دوباره داخل مکس...واقعا سنگین و اعصاب خورد کن شده (پولی ها خیلی زیادن).
میخواستم ببینم راهی هست که بتونم راحت تر texture با جزئیات بالا بدم به طرحم؟؟؟

توی خود زیبراش Texture دادم به طرحم حتی export کردم تکسچر رو با فرمت BMP ولی نمیدونم چطور ازش توی مکس استفاده کنم.
ممنون میشم راهنماییم کنید.
body paint چطوره؟

7alma
13-04-2013, 14:49
سلام و خسته نباشید.

یه طرح زدم توی مکس و برای sculpting هم بردمش Zbrush حالا که برای UV آوردمش دوباره داخل مکس...واقعا سنگین و اعصاب خورد کن شده (پولی ها خیلی زیادن).
میخواستم ببینم راهی هست که بتونم راحت تر texture با جزئیات بالا بدم به طرحم؟؟؟

توی خود زیبراش Texture دادم به طرحم حتی export کردم تکسچر رو با فرمت BMP ولی نمیدونم چطور ازش توی مکس استفاده کنم.
ممنون میشم راهنماییم کنید.
body paint چطوره؟
شما اول جسم Low_poly را که در مکس ساختید را uv کنید سپس به زبراش بفرستید
بعد از sculpting دو خروجی از کارتان بگیرید یکی Low_poly و دیگری high poly
سپس دو خروجی را به Xn می فرستیم تا تکسچر گیرید و ....... تا آخر
را ه دیگر این که شما آبجکت high poly خود را درن نرم افزار MeshLab برد و از پولی های آن بکاهید

RezaNrzdh
13-04-2013, 20:27
مرسی دوست عزیز.
اگه با Low poly از کار uv بگیرم و بعد توی زیبراش روش کار کنم...موقعی که دوباره برگردونمش به مکس عملا همه uv ها بهم میریزه دیگه.فایده uv قبل زیبراش در چی هستش؟؟؟
Xn؟؟؟
شما مچ کردن uv یی که داخل زیبراش درست میشه رو نمیدونید چطور میشه در مکس استفاده کرد؟؟؟ (من مایا دیدم چیکار میکنن اما توی مکس رو نمیدونم)

7alma
14-04-2013, 20:03
میشه موضوع کارتون را بگید و بگید برای چه کاری می خواهید از ان استفاده کنید(مثلا انیمیشن و یا بازی) تا بهتر راهنمایی کنم

RezaNrzdh
14-04-2013, 22:52
ممنون که برام وقت میذارید دوست عزیز.

والا من نه قصدم بازی هست نه انیمیشن...میخوام چند تا رندر با کارکترم بگیرم در مورد موضوعات مختلف.

کارکتر رو بردم داخل زیبراش و بهش جزئیات زیادی دادم از چین و چروک لباس و شلوارش گرفته تا یه مقدار هم کار روی صورتش همین باعث شده حجم poly ها بره بالا و عملا uv کردنش توی مکس اعصاب خورد کن بشه.
البته دیدم که میان و High poly داخل زیبراش رو توی مکس retopology میکنن و فک میکنم که احتمالا meshlab که فرمودید همین کار رو به صورت خودکار انجام میده...درسته؟؟؟

حالا دقت و کیفیت کار meshlab تا چه حد هست؟؟؟

تا اینجا که متوجه شدم عملا منظور شما این هست که من یه Low poly از high polyم بسازم و بعدش uvش کنم داخل مکس...درسته؟؟؟خب این کار خیلی خوب هست. اما یه سوال...پس عملا هیچ راهی واسه استفاده از تکسچر های زیبراش نیست؟؟؟ اخه من دیدم کاراکتر داخل زیبراش رو بدون retopology میارن داخل مایا و تکسچر ساخته شده در زیبراش رو توی مایا میندازن رو کاراکتر...اما خب من هر کاری کردم نتونستم این کار رو در مکس انجام بدم.

7alma
15-04-2013, 11:08
شما زمانی که از کارتان با پسوند obj , fbx به دیگر نرم افزارها خروجی بگیرید تمام اطلاعات uv را در خود دارند مثلا شما با زیبراش از آبجکت خود uv درست کن بعد با پسوند obj از ان خروجی بگیر حالا در هر نرم افزاری باز کنی ان اطلاعات uv را در خود داره
یه سری آموزش هست که انشا ا.... هرچه زود تر سعی می کنم ان را در اینترنت قرار بدم
ولی تا اون موقه پیشنهاد میکنم آموزشهای زیر را حتما نگاه کنید
ساخت ستون تخریب شده با جزئیات بالا
قسمت اول ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
قسمت دوم ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
...........................................
ساخت شمشیر در زیبراش ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

ALI3DMAXAMATOR
25-04-2013, 12:20
سلام دوست من....اول از همه بگم که گفته بودی کاراکترت واسه بازی هستش و کاراکترایی که واسه بازی هست و عاقلانه نیست که تو زیبراش دیتیل بدیم و همه چیزو بهتره با تکستچر دیتیل بالا توی مکس بهش بدیم چون کاراکتر بازی در واقع لو پلی هستش با تکستچر با جزییات بالا..این روال کار بسیاری از شرکتهای بزرگ بازی سازی دنیاست.پیشنهاد من به شما که تو کار ساخت بازی هستین اینه که این روش ک معمول هست رو استفاده کنید....بعدش هم اینکه توی خود زیبراش ساخت یک لو پلی با جزییات از روی مدل ها پلی هست که خیلی کار داره و یک روش دیگه هم هست که چون خیلی وقته مکس و زیبراش کار نکردم یادم رفته:n28:..که از این دو روش واسه ساخت یک کار ریل استفاده میکنن.........