ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : l90 e1 یا EF7 سمند پایه گازسوز



Hashem 289
06-03-2013, 11:11
سلام دوستان حرفه ای
لطفا راهنمایی کنید l90 e1 یا EF7 سمند پایه گازسوز بهتر برای خرید ؟

Pourya-pc
06-03-2013, 11:41
دوست من L90

Hashem 289
06-03-2013, 12:46
دوست من L90

ممنون ، من 90/11 از نمایندگی یه e1 برداشتم که تازگی هم بیمش کردم اما چون سالی یک یا دوبار از مشهد به شیراز میرم تصمیم گرفتم با یه پایه گاز سوز صفر عوضش کنم
به نظر شما همین ماشینو نگه دارم ؟

bijandarbari
06-03-2013, 12:51
سلام

ریسک خرابی ef7 از ال90 خیلی بیشتره.( چه موتور و چه بدنه و برقی و... )
در ضمن قطعات موتور ef7 از ال90 نایاب تره.

تو بقیه موارد هم هرکدوم مزایا و معایب خودشون رو دارن.که خودتون میدونین.

Pourya-pc
07-03-2013, 11:30
ممنون ، من 90/11 از نمایندگی یه e1 برداشتم که تازگی هم بیمش کردم اما چون سالی یک یا دوبار از مشهد به شیراز میرم تصمیم گرفتم با یه پایه گاز سوز صفر عوضش کنم
به نظر شما همین ماشینو نگه دارم ؟

چون شما زیاد تردد ندارید و معایب خودروی گازی از مزایاش بیشتر هست ( مخصوصا اینکه ال 90 خودروی کم مصرفی هم هست ) پیشنهاد میشه همین خودروی خودتون رو نگه دارید .
لازم به ذکر است ، کاهش توان موتور ، صدمات اساسی به پوسته سیلندر و پیستون ها ، کمبود فضای صندوق عقب ، نبود جایگاه های مناسب برای سوخت گیری به موقع از معایب خودروهای گازی به شمار میرود

Hashem 289
09-03-2013, 12:36
موتورهای ef7 میگن زود روغن ریزی پیدا میکنه درسته ؟ مدل های جدید نمایندگی ها هم هنوز این مشکل رو دارند ؟

Pourya-pc
09-03-2013, 19:39
موتورهای ef7 میگن زود روغن ریزی پیدا میکنه درسته ؟ مدل های جدید نمایندگی ها هم هنوز این مشکل رو دارند ؟

بله موارد متعدد و زیادی از این مشکل بوده که عمدتا مشکل از سرسیلندر موتور بوده.

bijandarbari
09-03-2013, 20:17
سلام

لطفا اطلاعات غلط ندید!!

سرسیلندر Ef7 معمولا روغن ریزی نداره.
تو موتور ef7 مدل های 89 به بعد قطعه ای به نام اویل ماژول بدلیل ایرانیزه شدن نشتی روغن میده.
معمولا تو کیلومتر های زیر 20000 تا روغن میده که اورینگ های رو تعویض میکنن و موقتا روغن ریزیش برطرف میشه ولی بعد حدود 20000 تا دوباره روغن میده و این روند ادامه داره.
البته تک و توک ef7 هایی هستن که روغن ریزی نداشتن یا اینکه بعد از تعویض اورینگ دیگه روغن ندادن ولی تعدادشون خیلی کمه.بیشترشون مشکل روغن ریزی رو دارن.

در مورد واشر سرسیلندر :

تو ef7 های تولیدی آبان تا بهمن 90 و تعدادی از مدل های 91 بدلیل کیفیت پایین واشرسرسیلندر ، تو کیلومتر های پایین ( معمولا زیر 20000 ) واشر سرسیلندر از ناحیه بین دو تا سیلندر 3و4 ذوب میشه و اگه راننده سریع برا تعمیر اقدام کنه فقط واشرسرسیلندر تعویض میشه.
ولی اگه راننده یه ذره بی توجهی کنه موجب میشه سوپاپ ها و پیستون اسیب ببینن و اگه گارانتی باشه موتور تعویض میشه.

الان فراخوان زدن و Ef7 هایی که واشر سر سیلندر بی کیفیت روشون نصب شده رو رایگان واشرشون رو با واشر سرسیلندر به گفته ی خودشون مقاوم تر و با کیفیت تر تعویض می کنن تا واشر بتونه دمای بالای موتور رو تحمل کنه و ذوب نشه.

این دو مشکل بالا شایع ترین مشکل Ef7 هستش که هر دو تا مشکل برای من پیش اومده. یعنی دو بار اویل مازول تعمیر شده ولی دوباره روغن داده + یک بار واشر سر سیلندر تو کیلومتر 12000 تا سوخته.

البته یه مشکل شایع ولی کم اهمیت هم تو Ef7 هستش که اونم خرابی دسته موتور بالا تو کیلومتر های زیر 50000 هستش که تو بازار آزاد قیمتش 300 تومان و تو نمایندگی 100 تومان هستش.که البته به روش ابتکاری میشه دسته موتور رو تعمیر کرد.


ممکنه بسته به شانس مشکلات دیگه ای برای ef7 به وجود بیاد که راننده به خاطر کمبود قطعات خیلی اذیت میشه ولی به نظر من ef7 غیر از سه مورد بالا خرابی انچنانی نداره و میشه بهش اطمینان کرد.
بر عکس موتور xu7 و tu3 که انواع خرابی های عجیب و غریب رو پیدا می کنن.

در ضمن موتور Ef7 تو عمل نشون داده که موتور آنچنان مقاومی نیست که بتونه تو فشار های خیلی زیاد دووم بیاره. یعنی بر فرض نمیشه مسیر های طولانی رو با سرعت بالای 150 تا طی کرد.
ولی تو رانندگی نرمال و کمی پرفشار خوب جواب میده و کم اصطلاک هستش.

Hashem 289
10-03-2013, 11:48
با این حساب همون موتورهای l3 روی 405 که روی سمند هم هستش باید بهتر از ef7 باشه ؟
به نظرتون سورن elx چه جوریه امروز طرح داخلشو دیدم آپشن هایی که داشت هم از ماشینم بیشتر بود .

sepantak
16-04-2013, 22:10
:n19:سر سیلندر :n19:
:n08: