PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : caustic photon در daylight



smss.exe
04-01-2013, 02:21
سلام دوستان من دارم با نور مستقیم daylight کار میکنم در منتال ری
نور مستقیم به بک کاسه پر از آب می خوره و داخل کاسه رو می خوام با caustic photon نور حاصل از شکست امواج ظدر کف کاسه مشخص بشه از متریال شیشه arch & design استفاده کردم و رندر گرفتم
با اینکه سیستمم cori7 هست ولی حدود 52 دقیقه طول کشیده با سایز رندر 1024*768
البته در اینجا من همون daylight رو درقسمت properties محاسبه نور caustic رو تیک زدم
فکر می کنم به خاطر همین نور daylight هست که می خواد محاسبه کنه طول میکشه
با این حال کمی به واقعیت نزدیکه اما رندرش خیلی زیاده اگه با سیستم cori7 هر فریم 20 دقیقه هم در بیاد کارم راه میفته
اگر توی همین نور daylight یک نور دیگه ای رو برای شکست نور کف کاسه تعریف کنم که بالای کاسه تعبیه بشه چطوره مثل نور target direct یا mrsky portal
البته من فایلش رو براتون میذارم خودتون نگاه کنید من که هنوز با نور دیگه ای به رندری که یک مقدار شبیه به واقعیت باشه نرسیدم
ممنون میشم کمک کنید
لینک 4shared:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

smss.exe
04-01-2013, 02:23
اگه هر فریم 20 دقیقه هم رندرش طول بکشه کار من راه میفته!

smss.exe
04-01-2013, 02:32
راستی یادم رفت بگم که همه تنظیمات پیش فرضه!

N O V A L I S
04-01-2013, 15:43
تنظیم ها اصلا پیش فرض نبود و شما خیلی دستکاریش کرده بودی. بعضی از تنظیمات اصلا لزومی نداره این قد بالا باشه. مثلا مقدار مینیمم 16 برای antialiasing مقدار مناسبی نیست.
این رندر با سایزی که مد نظرتونه 5 دقیقه و 31 ثانیه طول کشید.(Corei7 920 @ 2.67 GHz)
اگر از مادیفایر نویز برای موج ها استفاده می کردین موج ها وکاستیکز زیباتری داشتید. ضمنا لزومی هم نداره آبجکت آب solid باشه. من اون رو به یه سطح تغییر دادم. تو اون حالت نتیجه غیر واقعی ای می گرفتین و زمانی از رندر هم صرف محاسبات غیرضروری میشد.
نیازی نیست یه نور skylight به صحنه اضافه کنید. خود سیستم daylight این نور رو داره.
ضمنا در properties نور daylight باید generate caustics رو فعال می کردید.
نیازی هم به استفاده از GI نبود و معمولا در صحنه های خارجی FG برای محاسبه نورپردازی غیر مستقیم کافیه...
توضیحات دیگه ای هم هست که اگر فایل رو خودتون ببینید شاید بهتر متوجه بشید...

فایل مکس (2013) :


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

smss.exe
05-01-2013, 11:08
تنظیم ها اصلا پیش فرض نبود و شما خیلی دستکاریش کرده بودی. بعضی از تنظیمات اصلا لزومی نداره این قد بالا باشه. مثلا مقدار مینیمم 16 برای antialiasing مقدار مناسبی نیست.
این رندر با سایزی که مد نظرتونه 5 دقیقه و 31 ثانیه طول کشید.(Corei7 920 @ 2.67 GHz)
اگر از مادیفایر نویز برای موج ها استفاده می کردین موج ها وکاستیکز زیباتری داشتید. ضمنا لزومی هم نداره آبجکت آب solid باشه. من اون رو به یه سطح تغییر دادم. تو اون حالت نتیجه غیر واقعی ای می گرفتین و زمانی از رندر هم صرف محاسبات غیرضروری میشد.
نیازی نیست یه نور skylight به صحنه اضافه کنید. خود سیستم daylight این نور رو داره.
ضمنا در properties نور daylight باید generate caustics رو فعال می کردید.
نیازی هم به استفاده از GI نبود و معمولا در صحنه های خارجی FG برای محاسبه نورپردازی غیر مستقیم کافیه...
توضیحات دیگه ای هم هست که اگر فایل رو خودتون ببینید شاید بهتر متوجه بشید...

فایل مکس (2013) :


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


بسيار بسيار ممنون از دوست خوبم
شرمنده اون تنظيمات رو شما راست ميگي يادم رفت كه عوض شده
خيلي توضيحاتتون مفيد بود و برام يك تجربه فوق العاده خوبي بود
ممنون از اينكه كار رو رندر شده گذاشتيد
ولي من هم كه رندر ميكردم يك مقداري شبيه اين ميشد و انگار كه مشخصه كه صحنه واقعي نيست
مي خواستم قشنگ يك آب واقعي در بياد
اون نويز رو هم كه شما گفتيد مي خواستم بذارم ولي ديدم كه توي يك كاسه آب كه نوز نميفته اونجوري براي آبهاي با سطح وسيعه مثل درياچه و ...
حالا من نمي دونم كدوم تنظيمات واقعي ترش ميكنه
من در مورد تنظيماتي كه مربوط به خود نور در قسمت indirect illumination هست كه مقدار energy و ... رو تعريف ميكنه، در مورد اونها ميخواستم يك مقداري بيشتر بدونم چون در شرايط مختلف نوري متفاوت ميشه تنظيماتش
البته نمي دونم چرا تو سيستم من اون قدر رندرش طول كشيد ولي يك تجربه مفيد بدست آوردم!
براي رندر با شرايطي كه پروژه داره نور دي لايت و فضاي باز من روي يك plane داشتم كار ميكردم كه سطحش خيلي بزرگ بود وقتي دوربين رو جوري تنظيم كردم كه نيازي به سطح افق plane نباشه و plane رو تا 20 برابر كوچيكتر كردم رندر از 50 دقيقه رسيد به 5 دقيقه!!!




اما شما نمي تونيد واقعي ترش كنيد؟ ديگه يعني آخر واقعي از خود واقعي هم واقعي تر بشه به همراه اينكه انيميت آبش خيلي واقعي و خوب در بياد

البته متريال اون كاسه هم اينجا تو رندر نيومده متريالش خود متريال اون ستون هاست

البته اون ماهي با متريال فوق العاده خوبش كه خيلي روش كار كردم هم هديه به شما دوستان محترم

N O V A L I S
05-01-2013, 16:54
اگر رندر واقعی تری می خواین بازم می گم باید موج های واقعی تری داشته باشید. بالا بردن تنظیمات caustics تا یه حدی می تونه به واقعی کردن رندر کمک کنه. به نظرم شما انیمیت رو ببرید تو برنامه Real Flow اون جا آب رو شبیه سازی کنید و mesh ای که ساخته میشه رو از اون جا بیارید تو 3ds max و رندر کنید. حتما می دونید که یه plane ساده و بدون موج هیچ caustics ای تولید نمی کنه. اینو تعمیم بدید به باقی حرفام...

smss.exe
05-01-2013, 18:20
ممنون از راهنماییتون
خداخیرتون بده
ولی مشکل اینجاست که من تا حالا اسم Real Flow رو نشنیدم
نمیدونم اصلا چه نرم افزاریه!
ولی درباره تنظيماتي كه مربوط به خود نور در قسمت indirect illumination هست كه مقدار energy و ... رو تعريف ميكنه، در مورد اونها ميخواستم يك مقداري بيشتر بدونم چون در شرايط مختلف نوري متفاوت ميشه تنظيماتش

N O V A L I S
05-01-2013, 19:50
تنظیمات اون قسمت بیشتر تنظیمات حرفه ای نورپردازی و... هست که شما بدون نیاز به تغییر اونا می تونید با تغییر پارامترهای کاستیکز تو render setup (F10) به کاستیکز واقعی ای برسید.
ولی اگه بیشتر می خوان راجع به اونا بدونید توتوریال های مستر Jeff Patton رو از آموزش های شرکت Gnomon ببینید (توتوریال هایی که برای نورپردازی داخلی و خارجی و بیشتر راجع به GI داده.)
اینم ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) یه آموزش متنی از ایشون که با تنظیمات این قسمت یه مقدار کار کرده البته تو این آموزش با کاستیکز کار نداره و قضیه نورپردازی یه صحنه داخلیه.
هلپ مکس بهترین رفرنسه.