مشاهده نسخه کامل
: UDK یا GameMaker?!
سلام خدمت دوستان عزیز;
ممکنه عنوان تایپیک مسخره باشه ولی سوال من راجب قدرت این دو نیست.
من میخوام یک بازی دقیقا" کپی لیمبو بسازم تا الان تونستم 35% ش رو تو گیم میکر پیاده کنم.
برای فیزیک و رگدول هم از اکستریم فیزیک استفاده کردم.
ولی الان من تو یه چیز موندم:
این بازی رو با گیم میکر بسازم یا UDK?
میدونم که UDK یک موتور سه بعدیه ولی میشه توش یه بازی پلتفرمر سه بعدی که نزدیک به دو بعدیه ساخت.
هر یک مزیت خودش رو داره مثلا" تو گیم میکر میشه از افکت های بینظیر فتوشاپ استفاده کرد و تو UDK هم میشه از گرافیک فوق قویش استفاده کرد و مجبور میشم مدل سازی کنم که این یکی از مشکلاته چون زیاد وقت ندارم.
من نه تو طراحی دو بعدی مشکل دارم نه تو سه بعدی نه تو برنامه نویسی.
نظر شما چیه؟ اگه لیمبو همون سبک و همون ژانر ولی سه بعدی بود؟ جذاب می شد؟
من این بازی رو با کدوم انجین بسازم؟
نظر شما خیلی برام مهمه.
اگه تایپیک بی ربطه معذرت میخوام. :11:
ممنونم
parvizamd
25-03-2012, 18:18
Game Maker خیلی خیلی برای دوبعدی بهتره.
AMIR REZAs
25-03-2012, 20:27
زیاد وقت ندارم.
اگر وقت داشتی به نظرم سوئیچ کن رو UDK ولی حالا که نداریش همین گیم میکر خوبه
armin_555
25-03-2012, 20:46
دو بعدی خیلی خیلی خیلی خیلی ................ با گیم میکر بهتر و راحت تره.
با گیم میکر تو چند روز میتونی یه بازی 2 بعدی توپ بسازی ولی با UDK.......:27:
با گیم میکر تو چند روز میتونی یه بازی 2 بعدی توپ بسازی ولی با UDK.......[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگه منظورت از توپ همون بازی های خشک و بی حس و حالیه که بعضیا میسازن بقیه میگن خیلی هیجانیه,آقای Laxer حتماً گیم میکر رو ادامه بده ولی بدون اگه یه افکت های توپی مثل Film Grain که خیلیا اصلاً اسمش هم نشنیدن روی لیمبو هست رو میخوای بعید میدونم با گیم میکر به نتیجه برسی,ولی اگر نه با فتوشاپ میتونی Film Grain رو بسازی که میدونم نمیشه با کیفیت و در عین حال بهینه اش رو ساخت برو روی همون گیم میکر,در ضمن Film Grain فقط یه مثال بود,کلی چیزای دیگه هم هست که بعید میدونم بشه توی گیم میکر ذره ای ازش رو هم بشه پیاده کرد.
armin_555
25-03-2012, 21:25
نه منظورم اون جور بازیا نبود. ولی با گیم میکر میشه توی چند روز یه بازی خوب در حد خود گیم میکر ساخت (البته 2 بعدی).
سلام
منم یه زمانی داشتم لیمبو رو می ساختم منتها رنگیش:31:اونم با UDK ولی خیلی زمان میبره مخصوصا اگه بخواهی مدل و کلاسات رو خودت بنویسی.
منم واسه اینکار گیم میکر رو پیشنهاد میکنم.واسه خاطر همون وقت کمی که دارین:46:
ehsan_wwe
26-03-2012, 00:26
اطلاعاتت خیلی محدوده
تو لیمبو تو گرافیک فوقلعاده udk نمیخای
لیمبو یه بازی دوبعدیه راستی افکتای بی نظیر فتوشاپو تو udk یا هرچایه دیگه میشه پیاده کرد
parvizamd
26-03-2012, 06:14
اطلاعاتت خیلی محدوده
تو لیمبو تو گرافیک فوقلعاده udk نمیخای
لیمبو یه بازی دوبعدیه راستی افکتای بی نظیر فتوشاپو تو udk یا هرچایه دیگه میشه پیاده کرد
کاملا درسته گیم میکر کیت توسعه شیدر بهش اضافه شده.
بعدشم پیام جون هیچان بازی ربطی به گیم میکر بودن یا udk بودن یا unity3d بودن نداره....
از دوستان به خاطر جواب گویی تشکر میکنم.:11:
اطلاعاتت خیلی محدوده
تو لیمبو تو گرافیک فوقلعاده udk نمیخای
لیمبو یه بازی دوبعدیه راستی افکتای بی نظیر فتوشاپو تو udk یا هرچایه دیگه میشه پیاده کرد
یه افکت فتوشاپ رو میشه رو یه مدل دو بعدی پیاده کرد ولی آیا میشه تو یه مدل سه بعدی هم پیاده کرد؟
خب اینجاست که مشکل نمایان میشه.
یکی از رکن های اصلی یه بازی خوب گرافیک خوب و نو آورانست لیمبو بدون اون گرافیکش میشه گفت هیچ بود.
سلام
منم یه زمانی داشتم لیمبو رو می ساختم منتها رنگیش:دیاونم با UDK ولی خیلی زمان میبره مخصوصا اگه بخواهی مدل و کلاسات رو خودت بنویسی.
منم واسه اینکار گیم میکر رو پیشنهاد میکنم.واسه خاطر همون وقت کمی که دارین[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ](45).gif
من کلا" به یه نتیجه ای رسیدم اونم این بود که مدل ها خیلی ساده هستن پس نباید زیاد وقت ببره.
تو شی گرایی هم مشکلی ندارم. (ولی متاسفانه همون طور که معلومه UDK بیشتر ئقتم رو میگیره)
ممنونم که جواب دادی :40:
من چند ساله دارم با گیم میکر بازی میسازم ولی احساس میکنم نمیشه یه بازی ساخت که اون حال و هوای لیمبو رو داشته باشه.
خیلی از دوستام پیشنهاد میکنن با XNA یا یونیتی بسازم ولی سی شارپم تو همون حد oop و زیاد توش وارد نیستم.
وگرنه یونیتی انتخاب اولم بود.
تو گیم میکر تجربه بیشتری دارم ولی تو UDK تجربه چندانی ندارم البته اگه تجربه مهم باشه.
ممنونم از دوستانی که لطف کردن جواب دادن اگه بازم نظری داشتید بگیر تا به یه نتیجه ی همه جانبه برسیم.
-
الان که نگاه کردم دیدم نمیتونم از پست ها تشکر کنم احتمالا" چون تعداد پست هام کمه ولی قول میدم بعدا" تشکر کنم. :11:
armin_555
26-03-2012, 09:24
یه مسئله ی مهم هم اینه که تو خودت با کدوم راحت تری!
ولی هنوزم میگم دوبعدی فقط گیم میکر.
سلام
به نظر من یونیتی کار کنید و کسی که برنامه نویسی بلد باشه برنامه نویسی یونیتی براش زیاد سخت نیست و زود راه می افته .
یونیتی هم دو بعدی و هم سه بعدی میشه توش ساخت و گرافیک خوبی هم داره و خروجی های خوبی هم میده و کار باهاش مثل UDK وقت گیر نیست .
بچه ها تا حدودی درست می گن. به نظر من بازی های شبیه به لیمبو بازی هایی هستند که حدود 60 درصد اون هها بر می گرده به طراحی های شما شما نمی خواد سوییچ کنید روی udk اگه واقعا به گیم میکر واردید هم بهتره توی همون گیم میکر پیاده سازی کنید. پیشنهاد من برای انتخاب انجین هم همین طور که iload گفتن یونیتی این انجین انجین فوق العاده ای هستش.مخصوصا اگه خودتون تک نفره کار می کنید. موفق باشید.
ehsan_wwe
27-03-2012, 08:40
یه افکت فتوشاپ رو میشه رو یه مدل دو بعدی پیاده کرد ولی آیا میشه تو یه مدل سه بعدی هم پیاده کرد؟
خب اینجاست که مشکل نمایان میشه.
یکی از رکن های اصلی یه بازی خوب گرافیک خوب و نو آورانست لیمبو بدون اون گرافیکش میشه گفت هیچ بود.
بله میشه پیاده کرد
اما اگه میخای فازتو بکنی یو دی کی خیلی خوبه چون کلی منبع آموزشی داره
موفق باشی
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.